Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza vlastností vlakového provozu řízeného pomocí ERTMS/ETCS
Ondroušek, Adam ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Cílem této práce je analýza vlakového provozu řízeného ERTMS/ETCS především na území České republiky. Byl vytvořen model pomocí softwaru Uppaal, který simuluje vlakový provoz. Následně byl navržen scénář, který podstatně zvýšil efektivitu modelované tratě. Tento scénář byl verifikován pomocí simulačních a pravděpodobnostních dotazů Uppaal SMC. Povedlo se dosáhnout příznivých výsledků zdvojnásobením intervalů osobní dopravy ve frekventovaných hodinách a doplnit nákladní vlakové jednotky do provozu v této době s minimální časovou prodlevou při zachování bezpečnosti provozu. Model je koncipován tak, aby dokázal simulovat libovolnou vlakovou jednotku a traťový úsek a mohl by tedy sloužit jako nástroj pro plánování a analýzu vlakové dopravy po zavedení ERTMS/ETCS.
Systém pro zabránění vstupu do prostor nástupišť neoprávněným osobám
Jílek, Michal ; Říha, Kamil (oponent) ; Přinosil, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem zatím neexistujícího bezpečnostního systému pro zabezpečení nádraží před neoprávněnými osobami, což přinese zvýšení úrovně a kvality cestování pro cestující. Systém využívá počítačového vidění a software vyvinutý v C++ s knihovnou OpenCV. Praktická část popisuje vývoj detektoru jízdenek, srovnání se vzorem a ověřením platnosti jízdenky pomocí OCR.
Systém pro zabránění vstupu do prostor nástupišť neoprávněným osobám
Jílek, Michal ; Říha, Kamil (oponent) ; Přinosil, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem zatím neexistujícího bezpečnostního systému pro zabezpečení nádraží před neoprávněnými osobami, což přinese zvýšení úrovně a kvality cestování pro cestující. Systém využívá počítačového vidění a software vyvinutý v C++ s knihovnou OpenCV. Praktická část popisuje vývoj detektoru jízdenek, srovnání se vzorem a ověřením platnosti jízdenky pomocí OCR.
Predatory Behaviour in Transportation Sector - "Czech Railways v. Leo Express" case
Slámová, Iva ; Vacek, Pavel (vedoucí práce) ; Schwarz, Jiří (oponent)
Je d ležité kontrolovat, zda spole nosti mající dominantní pozici na konkrétním trhu dodržují zákony a pravidla a nezneužívají svého postavení na úkor slabších hrá na trhu. Takovéto chování totiž poškozuje existující zdravou konkurenci a zabra uje vzniku konkurence nové, zúžuje možnosti volby spot ebitele a zp sobuje prudké nežádoucí zm ny cen, kterým je spot ebiel vystaven. Práce pojednává o teoretických aspektech predátorského chování a aplikuje ho na reálný p ípad z dopravního sektoru za ú elem popsání procesu zjiš ování relevantního trhu a tržního podílu a odhalování predátorského chování. Nedílnou sou ástí je i dotazníkový pr zkum mezi cestujícími. Klasifikace D21, D22, K21, L11, L12, L40 Klí ová slova Predátorské ceny, relevantní trh, SSNIP test, železni ní doprava, eské dráhy E-mail autora Iva-Slamova@seznam.cz E-mail vedoucího práce vacek@fsv.cuni.cz
Budování jednotného evropského železničního prostoru: reformy železničního odvětví v České republice 2004-2014.
Volf, Jaromír ; Nigrin, Tomáš (vedoucí práce) ; Šlosarčík, Ivo (oponent)
Diplomová práce Budování jednotného evropského železničního prostoru: reformy železničního odvětví v České republice 2004-2014, zkoumá europeizaci české železniční politiky na čtyřech aktérech - vláda, krajské samosprávy, České dráhy a soukromí dopravci. Zasazuje reformu evropskou železniční reformu do konceptu liberalizace síťových odvětví. Česká republika vstoupila do Evropské unie v roce 2004, proto neměla možnost ovlivnit její základy. Cílem práce bylo vyzkoumat, jakým způsobem Evropská unie ovlivnila české železniční prostředí a jestli došlo k posílení aktérů podporujících liberalizaci. Z práce vyplynulo, že i přes posílení těchto aktérů, nedošlo k vytvoření železničního trhu v osobní dopravě. Způsobeno to bylo zejména nedostatečnou institucionální a regulační schopností státu, který nebyl schopen zdárně dokončit žádné nabídkové řízení. V krajích je situace podobná, neboť v roce 2009 bylo schváleno desetileté memorandum na provoz regionální dopravy s Českými drahami. V případě krajů navíc došlo k velkému rozdílu v dopravních politikách, které bude stát pravděpodobně chtít řešit.
Predatory Behaviour in Transportation Sector - "Czech Railways v. Leo Express" case
Slámová, Iva ; Vacek, Pavel (vedoucí práce) ; Schwarz, Jiří (oponent)
Je d ležité kontrolovat, zda spole nosti mající dominantní pozici na konkrétním trhu dodržují zákony a pravidla a nezneužívají svého postavení na úkor slabších hrá na trhu. Takovéto chování totiž poškozuje existující zdravou konkurenci a zabra uje vzniku konkurence nové, zúžuje možnosti volby spot ebitele a zp sobuje prudké nežádoucí zm ny cen, kterým je spot ebiel vystaven. Práce pojednává o teoretických aspektech predátorského chování a aplikuje ho na reálný p ípad z dopravního sektoru za ú elem popsání procesu zjiš ování relevantního trhu a tržního podílu a odhalování predátorského chování. Nedílnou sou ástí je i dotazníkový pr zkum mezi cestujícími. Klasifikace D21, D22, K21, L11, L12, L40 Klí ová slova Predátorské ceny, relevantní trh, SSNIP test, železni ní doprava, eské dráhy E-mail autora Iva-Slamova@seznam.cz E-mail vedoucího práce vacek@fsv.cuni.cz
Budování jednotného evropského železničního prostoru: reformy železničního odvětví v České republice 2004-2014.
Volf, Jaromír ; Nigrin, Tomáš (vedoucí práce) ; Šlosarčík, Ivo (oponent)
Diplomová práce Budování jednotného evropského železničního prostoru: reformy železničního odvětví v České republice 2004-2014, zkoumá europeizaci české železniční politiky na čtyřech aktérech - vláda, krajské samosprávy, České dráhy a soukromí dopravci. Zasazuje reformu evropskou železniční reformu do konceptu liberalizace síťových odvětví. Česká republika vstoupila do Evropské unie v roce 2004, proto neměla možnost ovlivnit její základy. Cílem práce bylo vyzkoumat, jakým způsobem Evropská unie ovlivnila české železniční prostředí a jestli došlo k posílení aktérů podporujících liberalizaci. Z práce vyplynulo, že i přes posílení těchto aktérů, nedošlo k vytvoření železničního trhu v osobní dopravě. Způsobeno to bylo zejména nedostatečnou institucionální a regulační schopností státu, který nebyl schopen zdárně dokončit žádné nabídkové řízení. V krajích je situace podobná, neboť v roce 2009 bylo schváleno desetileté memorandum na provoz regionální dopravy s Českými drahami. V případě krajů navíc došlo k velkému rozdílu v dopravních politikách, které bude stát pravděpodobně chtít řešit.
Marketingová komunikace železničního dopravce LEO Express od roku 2012 do současnosti
Poloch, Jiří ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Bakalářská práce má za cíl zhodnotit celkovou marketingovou komunikaci společnosti LEO Express od jejího vstupu na trh až do současnosti. Zabývá se i dalšími tématy, nezbytnými pro ucelený přehled a pochopení souvislostí - nastiňuje problematiku konkurence na českých železnicích, která dlouhá léta nebyla možná a monopol na osobní dopravu měl státní dopravce České dráhy. Dále mapuje historii nejmladšího z účastníků boje o zákazníky na trase Praha - Ostrava, představuje hlavní témata komunikace a nejdůležitější uvedené kampaně. V hlavní části pak rozebírá jednotlivé komunikační kanály, které firma využívá. Každý z nich je popsán a kriticky zhodnocen a zároveň je pro úplnost krátce nastíněno, jakým způsobem jej využívají dva konkurenční dopravci, tedy RegioJet a České dráhy. Tímto způsobem je například analyzován obsah a správa sociálních sítí, webových stránek nebo in-store komunikace v prodejnách jízdenek. Poslední část je pak věnována analýze dat z průzkumu, který jsem provedl mezi cestujícími přímo na palubě vlaku. Z něj vyplývá například přijetí komunikačních aktivit firmy v očích jejích zákazníků nebo povědomí o kampaních, které firma během své existence uvedla.
Vliv vstupu soukromých dopravců na počet cestujících v železniční dopravě
Turek, Tomáš ; Vejchodská, Eliška (vedoucí práce) ; Louda, Jiří (oponent)
Tato práce se snaží přispět do debaty o ekonomickém opodstatnění současného procesu liberalizace železniční dopravy v Evropské unii a podrobněji v České republice. Zaměřuje se na liberalizaci formou tzv. vertikální separace a otevřeného přístupu, kdy si stát ponechává kontrolu nad správou a rozvojem infrastruktury a jednotliví dopravci včetně soukromých soutěží přímo na trati. V první části práce přináší souhrn vývoje reforem napříč Evropou včetně historického kontextu a přehled různých metod jejich ekonomického hodnocení. Na tom staví druhá část, která prezentuje ekonometrický model dílčí rovnováhy aplikovaný na trať mezi Prahou a Ostravou. V modelu jsou provedeny simulace různých forem uspořádání trhu, možností investic do infrastruktury a znevýhodnění automobilové dopravy. Docházíme k závěru, že liberalizace a vstup soukromých dopravců, stejně jako racionální přístup státu k dlouhodobým investicím do infrastruktury, jsou zásadní pro budoucí konkurenceschopnost železniční dopravy.
Produktivita na trhu hromadné dopravy
Novák, Ivan ; Vokoun, Marek (vedoucí práce) ; Štípek, Vladimír (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou hromadné dálkové dopravy na území České republiky a jejím cílem je odpovědět na otázku, do jaké míry je produktivita závislá na formě vlastnictví a porovnat produktivitu jednotlivých druhů hromadné dopravy. Teoretická část se zaměřuje především na právě probíhající liberalizaci trhu železniční dopravy a dává ji do kontrastu s trhem dopravy silniční, kde liberalizace v podobě příchodu soukromých dopravních společností již proběhla. Praktická část používá regresní analýzu a spolu s teoretickým kontextem ukazuje, jaké mají jednotlivé formy dopravy a vlastnictví vliv na produktivitu. V modelech analýzy nám vychází klesající výnosy z práce. Modely dále označují soukromé vlastnictví dopravních společností za efektivní a také poukazují na to, že železniční doprava nemusí být neefektivní, jak by se na první pohled mohlo zdát.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.