Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 160 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
CO BUDE, AŽ NÁDRAŽÍ NEBUDE?
Jálová, Kateřina ; Illéš, Juraj (oponent) ; Zemánková, Helena (vedoucí práce)
Diplomová práce vychází z předdiplomového projektu, který se zabývá uvolněnými objekty po odsunutí železnice z centra Brna do nově navržené polohy dopravního uzlu podle studie KAM. Diplomový projekt se zaměřuje konkrétně na památkově chráněnou výpravní budovu hlavního brněnského nádraží. Cílem je nalézt vhodnou funkci pro tuto budovu a začlenit ji do kontextu mezi historickým centrem a nově vybudovanou jižní čtvrtí. Návrh řeší i okolí objektu, do kterého spadá plocha uvolněného kolejiště a předprostor nádraží se složitou dopravní situací, který už mnoho let patří k nejméně oblíbeným veřejným prostorům ve městě.
CO BUDE, AŽ NÁDRAŽÍ NEBUDE?
Valíček, Viktor ; Illéš, Juraj (oponent) ; Zemánková, Helena (vedoucí práce)
CO BUDE, AŽ NÁDRAŽÍ NEBUDE? „Já vám povím, co bude. Bude to pěkně na prd!“ (návštěvnice výstavy stejnojmenného předdiplomního analytického projektu, 2024) Smyslem urbanisticko-architektonického hledání zadání s lakonickým názvem “Co bude, až nádraží nebude?” je zejména stav, kdy několik brněnských památkově chráněných objektů velkého městského významu ztratí vlivem přesunu významného železničního uzlu svou funkci. Pro zachování funkčního města je tedy potřeba nalézt využití nové a neméně významné. A to zejména vzhledem k poloze a reálnému i abstraktnímu významu těchto staveb. Důležitým aspektem je lokalita na rozhraní nově de facto na zelené louce vznikající městské čtvrti v brownfieldu bez identity a nejstaršího historického centra města. Bývalé stavby svým smyslem spojené s železnicí aspirují na funkci nových významných městotvorných bodů se schopností přenést do nové čtvrti duši a brněnskou identitu. Propojení je hlavním tématem, které přináší urbanistický koncept řešení konverze lokality vytvořený spolu s ateliérovými kolegy diplomanty Šimonem Marečkem a Kateřinou Jálovou. Studie rovněž navazuje na myšlenky Kanceláře architekta města Brna, zejména ideu zkompletování zeleného městského okruhu (po vzoru vídeňské Ringstraße) a koncept odhalení historického tzv. Ferdinandova viaduktu. Území je dále rozděleno do tří navazujících úseků (podtituly tří diplomových prací). Tato práce se zabývá zejména konverzí uvolněného objektu Amerika a nově navrženého městského prostoru ,podtrhujícího dominantu Brna — katedrálu na Petrově‘. “Jestliže se před námi otevírá kniha nedopsaných stránek, její struktura je již vepsána v podstatě díla samotného.” (prof. Ivan Koleček, 2010) Amerika má úžasný genius loci a velký potenciál stát se významnou dominantou pro své okolí. „Kniha nedopsaných stránek“ budovy bývalého skladiště má strukturu na tolik výraznou a hodnotnou, že její násilný přepis by hraničil se svatokrádeží. Ke stavbě je třeba přistupovat velmi citlivě, podtrhnout její kvality a nezbytnými citlivými zásahy přizpůsobit prostor novým funkcím tak, aby nehrozilo zničení „struktury díla samotného“. Návrh se snaží budovu lépe zpřístupnit. Vytváří propojení s navazujícím parkem na východ od objektu skrz odhalený Ferdinandův viadukt a s budoucí městskou ulicí s polyfunkčními domy na západě. Lepší přístupnost objektu je zajištěna úrovňovým propojením ústícím pomyslnou bránou z nově navržených domů otevírajících se na navržené náměstí pod Petrovem (katedrálou svatého Petra a Pavla) s hlavním městským dopravním uzlem.
Precise Positioning of Railway Primary System Using Gnss Technology in Operating Conditions
Bureš, Jiří ; Vystavěl, Ondřej
Článek se zabývá analýzou přesnosti postupu měření GNSS v reálném čase používaného v provozních podmínkách železnice. Dosažená přesnost v provozních podmínkách je porovnávána s přesnostmi získanými na kalibrační základně při použití stejného postupu měření. Dále je řešen soulad přesností primárního systému (družicově určovaného) a sekundárního systému (terestricky měřeného metodou polygonového pořadu). Součástí analýzy je problematika zbytkových nehomogenit jednotného transformačního klíče při převodu do S-JTSK.
Měření posunů železničního svršku a mostní konstrukce
Leischner, Ludvík ; Bureš, Jiří (oponent) ; Švábenský, Otakar (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o měření posunů na znojemském železničním viaduktu. Prostřednictvím dvou měřických metod, a to prostorové polární metody a kinematické GNSS Stop & Go metody, byly měřeny polohové a výškové změny železničního svršku a mostní konstrukce nově rekonstruovaného mostu. V práci je kladen důraz na posouzení podélných posunů v závislosti na atmosférických podmínkách – zejména teplotních – a posouzení přesností obou nezávislých měřických metod.
Návrh topologie kompozitního piezokeramického snímače
Dostal, Vojtěch ; Ševeček, Oldřich (oponent) ; Majer, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a numerickým modelováním piezokeramického snímače, který je umístěn na kolejnici z důvodu generování elektrické energie pro bezdrátové senzory monitorující železniční dopravu a stav kolejí. Práce se dá rozdělit do tří oblastí. První část se věnuje teoretickým základům piezoelektrické přeměny a následně jsou uvedeny příklady použití piezoelektrického generátoru v železniční oblasti. Ve druhé části je provedena parametrická analýza na numerickém modelu pro zjištění vhodného umístění piezoelektrického generátoru na kolejnici, k tomu byl použit homogenizovaný model MFC snímače. Výsledky z numerického modelu byly následně porovnány s provedeným experimentem. Třetí část se již věnuje návrhu vlastního piezokeramického snímače, který je aplikován na vybrané vhodné místo na kolejnici. Výsledky z provedeného numerického výpočtu ukazují vhodnost použití tohoto snímače pro monitorování železnice.
Severovýchodní část obchvatu města Hranice
Kelča, Petr ; Jakl, Tomáš (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Náplní diplomové práce je vypracování varianty technického řešení Severovýchodního obchvatu města Hranice a její následné porovnání s variantou vypracovanou firmou Linio Plan, s.r.o. Hlavním úkolem obchvatu je obsluha průmyslové zóny, díky čemuž dojde k odsunu velké části tranzitní dopravy z centra města. Základním rozdílem porovnávaných variant je jejich umístění vůči městu, kdy řešení vypracované firmou Linio Plan, s.r.o. prochází skrze průmyslovou zónu a druhá varianta vně.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Šmeidlerová, Adéla ; Odvárka, Antonín (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Obsahem práce je návrh přestupního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem, který sdružuje autobusovou a vlakovou dopravu. Touto cestou zde vznikl nový veřejný prostor pro setkávání cestujících a je řešen komplexně v rámci celého bloku. Nově vzniklá komunikace tvoří pomyslnou osu rovnoběžnou s okolními silnicemi, směřuje do centra města a má za cíl především oživení města.
Detekce a čtení UIC kódů
Zemčík, Tomáš ; Richter, Miloslav (oponent) ; Janáková, Ilona (vedoucí práce)
Strojová detekce a čtení UIC kódů na železničních vozidlech umožňují automatizovat některé procesy na železnici a zajistit tak její bezpečný a efektivní chod. Tato práce poskytuje náhled do problematiky strojové detekce textu a jeho čtení. Navrhuje a implementuje možný postup řešení čtení UIC kódů z dat pořízených řádkovou kamerou.
Elementární architektura / Architektura přijíždí
Ivkovičová, Natálie ; Eichlerová, Eva (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Cílem práce je najít vhodný způsob a řešení zprostředkování architektury a jejích širokých témat do životů veřejnosti. Navrhnout ideální prostor a vyhovující podmínky pro popularizaci nejen architektury, ale i oborů přidružených jako je umění, zahradní architektura a stavitelství, kde dojde k propojení všech těchto disciplín. Hlavní součástí návrhu je potom nalezení vhodného způsobu „přenosu“ architektury z velkých měst a těch, ve kterých je vyučována, do regionálních měst či vesnic. Tento způsob prezentace a sdílení by byl uskutečněn pomocí pojízdných pavilonů, které by tvořily mobilní ateliéry. Celý systém bude koordinován a spravován pod záštitou budovy, kde dojde ke srocování a modularizaci těchto mobilních pavilonů. Budova vytvoří „těžiště architektury“, kde se spojí všechny funkce do jedné. Tato centrála slouží jako doplňující funkce školám architektury, stavebního inženýrství, výtvarného umění a zahradní architektury. Dojde tedy ke spolupráci studentů napříč všemi obory s místem pro prezentaci a vystavování vůči veřejnosti.
Rekonstrukce žst. Holešov
Ludvíková, Lilija ; Šmíd, Jaroslav (oponent) ; Říha, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá rekonstrukcí železniční stanice Holešov. Cílem je navrhnout řešení vyhovující kapacitě pro současný provoz a platné legislativě. Požadovány jsou dvě nástupní hrany v délce 130 m umožňujících přístup pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace, úpravy nebo rekonstrukce zhlaví stanice vyvolané vložením nástupišť, maximalizaci traťové rychlosti a návrh konstrukce železničního svršku a spodku včetně odvodnění.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 160 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.