Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porozumění čtenému u žáků 2. třídy základní školy (analyticko - syntetická a genetická metoda)
Kulhavá Vlachová, Lenka ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Cílem předložené diplomové práce je posouzení porozumění čtenému textu u žáků 2. tříd základních škol. Práce se zaměřuje na případnou existenci rozdílů v porozumění čtenému mezi dětmi vyučovanými metodou analyticko-syntetickou a metodou genetickou. Náplní diplomové práce je také zjištění sebehodnocení čtení u těchto žáků. Teoretická část seznamuje čtenáře s hlavními tématy týkajícími se dané problematiky, a to s pomocí dostupných literárních zdrojů. Zaměřuje se zejména na problematiku gramotnosti, čtení, porozumění čtenému, výukové metody čtení, sebehodnocení čtení, čtenářské prostředí či diagnostiku čtení. Pro praktickou část byla vzhledem k výzkumným cílům využita kvantitativní metodologie. Testová baterie obsahuje dva testy čtení s porozuměním a dotazník sebehodnocení. Zkouška "Jedeme na výlet" je převzata z výzkumného projektu Porozumění čtenému- typický vývoj a jeho rizika. Dalšími využitými metodami jsou zkouška "Ježek" a "Dotazník čtení pro žáky 2. ročníku". Tyto metody vznikly v rámci projektu Rozvoj čtenářských kompetencí v prostředí inkluzivní školy. Výzkumný vzorek čítá 155 dětí docházejících do 2. třídy základních škol (66 vyučovaných analyticko-syntetickou metodou čtení a 89 vyučovaných genetickou metodou čtení). Všechny děti navštěvují pražské základní školy. Ze závěrů vyplývá, že...
Porozumění čtenému u žáků 2. třídy základní školy (analyticko - syntetická a genetická metoda)
Kulhavá Vlachová, Lenka ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Cílem předložené diplomové práce je posouzení porozumění čtenému textu u žáků 2. tříd základních škol. Práce se zaměřuje na případnou existenci rozdílů v porozumění čtenému mezi dětmi vyučovanými metodou analyticko-syntetickou a metodou genetickou. Náplní diplomové práce je také zjištění sebehodnocení čtení u těchto žáků. Teoretická část seznamuje čtenáře s hlavními tématy týkajícími se dané problematiky, a to s pomocí dostupných literárních zdrojů. Zaměřuje se zejména na problematiku gramotnosti, čtení, porozumění čtenému, výukové metody čtení, sebehodnocení čtení, čtenářské prostředí či diagnostiku čtení. Pro praktickou část byla vzhledem k výzkumným cílům využita kvantitativní metodologie. Testová baterie obsahuje dva testy čtení s porozuměním a dotazník sebehodnocení. Zkouška "Jedeme na výlet" je převzata z výzkumného projektu Porozumění čtenému- typický vývoj a jeho rizika. Dalšími využitými metodami jsou zkouška "Ježek" a "Dotazník čtení pro žáky 2. ročníku". Tyto metody vznikly v rámci projektu Rozvoj čtenářských kompetencí v prostředí inkluzivní školy. Výzkumný vzorek čítá 155 dětí docházejících do 2. třídy základních škol (66 vyučovaných analyticko-syntetickou metodou čtení a 89 vyučovaných genetickou metodou čtení). Všechny děti navštěvují pražské základní školy. Ze závěrů vyplývá, že...
Porovnání principů a podob terapeutických komunit pro závislé na návykových látkách v České republice (se zaměřením na zohlednění spirituálního aspektu v léčbě)
Vlachová, Lenka ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá podobami terapeutických komunit pro závislé na návykových látkách v České republice. Cílem práce je podoby a principy fungování zmapovat a zjistit, zda léčba v komunitách zahrnuje také spirituální aspekt, popřípadě v jaké formě a co zohlednění tohoto aspektu přináší. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a empirické. V teoretické části jsou objasněny pojmy, které se s daným tématem pojí a je proto potřeba se v nich orientovat. Jsou jimi: závislost na návykových látkách, léčba závislosti, komunita obecně, terapeutická komunita a popis jednotlivých terapeutických metod a dalších prvků v léčbě v terapeutických komunitách v České republice. V empirické části pak definuji cíl výzkumu, výzkumný vzorek, metody šetření a jádrem této části jsou samotné výsledky šetření.
Význam Centra Babylon Liberec pro cestovní ruch města
Vlachová, Lenka ; Netková, Jarmila (vedoucí práce) ; Jarolímková, Liběna (oponent)
Diplomová práce analyzuje postavení Centra Babylonu v cestovním ruchu Libereckého kraje. První část charakterizuje Liberecký kraj, jeho podmínky pro cestovní ruch a rozebírají se jeho největší přírodní a kulturní atraktivity. Cestovní ruch Libereckého kraje je hodnocen i z hlediska jeho statistik týkající se příjezdů turistů, přenocování v ubytovacích zařízeních, návštěvnosti památek apod. Další část je věnována městu Liberec, kde se popisuje jeho cestovní ruch včetně největších atraktivit. Klíčová kapitola se týká analýzy Centra Babylon Liberec. Popisuje se zde kompletní nabídka zábavy a relaxace. Význam Centra Babylon pro občany Libereckého kraje byl zjišťován na základě dotazníkového šetření. Cílem bylo zjistit, jak velkou atraktivitou pro ně Centrum Babylon Liberec je, jak často ho navštěvují, co jim v Centru Babylon chybí, vadí a co by třeba navrhovali k vylepšení. Na základě dotazníkového šetření byla vytvořená SWOT analýza Centra Babylon Liberec.
Analýza cestovního ruchu ve vybraném městě (Liberec)
Vlachová, Lenka ; Jarolímková, Liběna (vedoucí práce) ; Kondrashov, Alexey (oponent)
Cílem této bakalářské práce bylo zhodnotit cestovní ruch ve městě Liberec. Ke zhodnocení byl vytvořen přehled atraktivit, městského cestovního ruchu, byla analyzovaná turistická infrastruktura, organizace cestovního ruchu a návštěvnost. Došlo k vyhodnocení potenciálu města pro rozvoj cestovního ruchu a také byly stanoveny nedostatky v rozvoji cestovního ruchu, pro které byla navržena určitá řešení vedoucí ke zlepšení.

Viz též: podobná jména autorů
3 VLACHOVÁ, Lucie
2 Vlachová, Libuše
3 Vlachová, Lucie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.