Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnocení výkonnosti podniku pomocí nástrojů finanční analýzy
Veselá, Zdenka ; Pavláková Dočekalová, Marie (oponent) ; Ptáček, Roman (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje hodnocení výkonnosti podniku Moravia Cans, a.s. v letech 2016-2020 za pomocí nástrojů finanční analýzy. Tato práce se skládá ze tří částí. První část obsahuje teoretická východiska práce, druhá část zahrnuje analýzu současného stavu společnosti včetně aplikace vzorců uvedených v teorii. Třetí část se skládá z návrhů opatření, která by mohla zlepšit stávající stav analyzované společnosti.
Hodnocení výkonnosti podniku pomocí nástrojů finanční analýzy
Veselá, Zdenka ; Pavláková Dočekalová, Marie (oponent) ; Ptáček, Roman (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje hodnocení výkonnosti podniku Moravia Cans, a.s. v letech 2016-2020 za pomocí nástrojů finanční analýzy. Tato práce se skládá ze tří částí. První část obsahuje teoretická východiska práce, druhá část zahrnuje analýzu současného stavu společnosti včetně aplikace vzorců uvedených v teorii. Třetí část se skládá z návrhů opatření, která by mohla zlepšit stávající stav analyzované společnosti.
Diagnostika specifických poruch učení a chování a ovlivnění vývoje dětí s těmito poruchami
Veselá, Zdeňka ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Nejedlá, Dana (oponent)
Tato práce se zabývá diagnostikou a nápravou specifických poruch učení a chování. Je určena rodičům a vychovatelům dětí s těmito poruchami. Východiskem této práce je skutečnost, že specifické poruchy učení se nemusejí projevovat jen v oblasti tzv. školních dovedností (čtení, psaní, počítání), ale velice často se projevují i v jiných oblastech, jako např. v oblasti smyslů (poruchy zraku, sluchu), které mohou být zároveň příčinou školní neúspěšnosti a problémů v osvojování si učiva dětmi. Zabývá se také možnými poruchami chování a problémy v sociální a emocionální oblasti vyplývajícími z obtíží dětí se specifickými poruchami učení. Cílem je vést rodiče a vychovatele k aktivní pomoci dětem v překonávání těchto obtíží a nedostatků. Poskytuje jim proto nejen základní informace o povaze specifických poruch učení a chování, jejich diagnostice a projevech v dílčích oblastech, ale i konkrétní náměty a nápady na aktivity směřující k podpoře dětí se specifickými poruchami učení a chování, reedukaci a kompenzaci jejich obtíží. Vychází totiž i z přesvědčení, že cesta k úspěšné nápravě specifických poruch učení a chování je z velké míry závislá i na práci rodičů a vychovatelů, kteří s dítětem mohou trávit delší čas než speciální pedagogové a jiní odborníci. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Jean-Philippe Toussaint a Nový román
Veselá Segetová, Zuzana ; Voldřichová - Beránková, Eva (vedoucí práce) ; Pohorský, Aleš (oponent)
Cílem této práce bylo srovnat dílo současného belgického spisovatele Jeana-Philippa Toussainta s hlavními rysy teorie Nového románu, jelikož označení "pokračovatel Nového románu" figuruje za jeho jménem u většiny recenzí, článků nebo obalů jeho románů. Pro odpověď na otázku, do jaké míry a zda vůbec Toussaint navazuje na spisovatele z padesátých let, bylo nutné představit hlavní myšlenky a charakteristiku psaní Nového románu, zejména postoje a díla Alaina Robbe-Grilleta, známého svou oblibou v sáhodlouhých popisech běžných předmětů, na nichž staví poetiku svých románů. Jean-Philippe Toussaint byl po zveřejnění svého prvního románu Koupelna ihned spojován s Novým románem, a to nejen kvůli příslušnosti ke stejnému nakladatelství Minuit. Toussaintův první román také nemá příliš specifikovaný děj, jeho postavy nejsou příliš definované, místo a čas si čtenář musí domyslet. Co je však na knize zajímavé, je autorův styl psaní. Poetika předmětů a jejich nevšední popis je magnetem pro čtenářovo oko. Toussaint dokáže na mnoha stránkách popisovat vybavení koupelny, tapety v obývacím pokoji či kapající kohoutek způsobem, který nenudí, ale naopak zaujme. Čtenáři sice může chybět vysvětlení, kdo je hlavním hrdinou, kde se nachází a jaký je jeho vztah k jisté ženě, ale to vše přebije velmi detailní popis prostředí a pocit...
Hmotné zabezpečení rodin s dětmi
Veselá, Zuzana ; Štangová, Věra (vedoucí práce) ; Vysokajová, Margerita (oponent)
Hmotné zabezpečení rodin s dětmi Abstrakt Tato práce se zabývá tématikou materiálního zabezpečení rodin s dětmi od historie až do soudobé podoby systému, cílem práce je podat ucelený náhled na tuto velmi obsáhlou problematiku ve svých širších souvislostech, upozornit na případné problémy týkající se stávající situace a uvést dílčí návrhy de lege ferenda, které by mohly pomoci ke zlepšení situace do budoucna. Prvky solidarity lze nalézt již neolitu, ve Starověkém Řecku a Římě, ve středověku lze již hovořit o vzájemnosti, v moderních dějinách sociálního zabezpečení v Českých zemích od roku 1848 byl zformován systém sociálního zabezpečení, jak jej známe dnes. Mezinárodní právo začalo pronikat do vnitrostátních právních úprav od poloviny 20. století se zájmem o zvýšení úrovně sociálních práv. V evropském právu jsou sociální práva zakotvena v primárním i sekundárním právu. V sekundárním právu není v oblasti sociálního zabezpečení vyžadována unifikovaná legislativa, je využita tzv. metoda konvergence. Diplomová práce se zabývá dávkami poskytovanými v případě nemoci, těhotenství a mateřství, rodičovství, závislosti dítěte, nedostatečného příjmu a smrti. Nemocenské pojištění tvoří spolu se zdravotním a důchodovým pojištění sociální pojištění. Dávky plynoucí z nemocenského pojištění jsou postaveny na principu...
Povinná mlčenlivost ve zdravotnictví z hlediska trestního práva
Veselá, Zuzana ; Sovová, Olga (vedoucí práce) ; Císařová, Dagmar (oponent)
v českém jazyce Problematika povinné mlčenlivosti bývá často v praxi podceňována jak samotnými zdravotnickými pracovníky, tak i jejich klienty. Ti si mnohdy neuvědomují, že jednání lékařů nebo personálu může být zásahem do jejich osobnostních práv. Přitom se ale s podobnými problémy můžeme setkat v každodenním styku, pouze už je považujeme za jakýsi standard. Jako příklad využiji mou zkušenost z posledních týdnů. Navštívila jsem ordinaci své praktické lékařky za účelem očkování, které není hrazeno z veřejného zdravotního pojištění. V čekárně již seděly dvě jiné pacientky. Po chvíli vyšla sestřička a pouze mezi dveřmi se nás otázala, proč přicházíme k lékaři. Ani jedné z nás evidentně nebyla situace příjemná, jedna pacientka se dokonce zvedla a svůj problém sestře řekla potichu tak, aby jej ostatní neslyšeli. Ani mně nebylo příjemné, když se mě sestra nahlas zeptala, zda jdu "na tu žloutenku". Těžko ale lze vysvětlovat v současném zaběhnutém systému zdravotnickým pracovníkům, že tento postup není vhodný a dokonce může být i právně napadnutelný. Také samotní lékaři stále význam lékařského tajemství podceňují, zejména pokud jde o léčení tzv. celebrit. Původně bylo mým cílem doplnit práci o jakýsi výzkum mezi lékaři a zdravotnickými pracovníky ohledně jejich zkušeností s institutem povinné...
"In-yer-face" dramatika v českém a německém překladu
Veselá, Zuzana ; Josek, Jiří (vedoucí práce) ; Kalivodová, Eva (oponent)
Diplomová práce srovnává německé a české překlady divadelních her Samb Kane, jedné z ústředních postav tzv. in-yer-face dramatiky. Popisuje stručně okolnosti vzniku tohoto proudu v britském divadle v devadesátých letech dvacátého století, v éře tzv. Cool Britannia. Rozebírá jeho vliv na německé a české divadlo a zabývá se nepřesným českým označením coo/ dramatika. Na základě analýzy překladů popisuje překladatelské metody českých a německých překladatelů a navzájem je porovnává.
Diagnostika specifických poruch učení a chování a ovlivnění vývoje dětí s těmito poruchami
Veselá, Zdeňka ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Nejedlá, Dana (oponent)
Tato práce se zabývá diagnostikou a nápravou specifických poruch učení a chování. Je určena rodičům a vychovatelům dětí s těmito poruchami. Východiskem této práce je skutečnost, že specifické poruchy učení se nemusejí projevovat jen v oblasti tzv. školních dovedností (čtení, psaní, počítání), ale velice často se projevují i v jiných oblastech, jako např. v oblasti smyslů (poruchy zraku, sluchu), které mohou být zároveň příčinou školní neúspěšnosti a problémů v osvojování si učiva dětmi. Zabývá se také možnými poruchami chování a problémy v sociální a emocionální oblasti vyplývajícími z obtíží dětí se specifickými poruchami učení. Cílem je vést rodiče a vychovatele k aktivní pomoci dětem v překonávání těchto obtíží a nedostatků. Poskytuje jim proto nejen základní informace o povaze specifických poruch učení a chování, jejich diagnostice a projevech v dílčích oblastech, ale i konkrétní náměty a nápady na aktivity směřující k podpoře dětí se specifickými poruchami učení a chování, reedukaci a kompenzaci jejich obtíží. Vychází totiž i z přesvědčení, že cesta k úspěšné nápravě specifických poruch učení a chování je z velké míry závislá i na práci rodičů a vychovatelů, kteří s dítětem mohou trávit delší čas než speciální pedagogové a jiní odborníci. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Jean-Philippe Toussaint a Nový román
Veselá Segetová, Zuzana ; Pohorský, Aleš (oponent) ; Voldřichová - Beránková, Eva (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo srovnat dílo současného belgického spisovatele Jeana-Philippa Toussainta s hlavními rysy teorie Nového románu, jelikož označení "pokračovatel Nového románu" figuruje za jeho jménem u většiny recenzí, článků nebo obalů jeho románů. Pro odpověď na otázku, do jaké míry a zda vůbec Toussaint navazuje na spisovatele z padesátých let, bylo nutné představit hlavní myšlenky a charakteristiku psaní Nového románu, zejména postoje a díla Alaina Robbe-Grilleta, známého svou oblibou v sáhodlouhých popisech běžných předmětů, na nichž staví poetiku svých románů. Jean-Philippe Toussaint byl po zveřejnění svého prvního románu Koupelna ihned spojován s Novým románem, a to nejen kvůli příslušnosti ke stejnému nakladatelství Minuit. Toussaintův první román také nemá příliš specifikovaný děj, jeho postavy nejsou příliš definované, místo a čas si čtenář musí domyslet. Co je však na knize zajímavé, je autorův styl psaní. Poetika předmětů a jejich nevšední popis je magnetem pro čtenářovo oko. Toussaint dokáže na mnoha stránkách popisovat vybavení koupelny, tapety v obývacím pokoji či kapající kohoutek způsobem, který nenudí, ale naopak zaujme. Čtenáři sice může chybět vysvětlení, kdo je hlavním hrdinou, kde se nachází a jaký je jeho vztah k jisté ženě, ale to vše přebije velmi detailní popis prostředí a pocit...
Vývoj ekonomických a autorskoprávních podmínek dramatické tvorby ve viktoriánském Londýně
Veselá, Zuzana ; SVOBODOVÁ, Doubravka (vedoucí práce) ; KYSELOVÁ, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce mapuje ekonomické a legislativní podmínky dramatiků ve viktoriánském Londýně, tedy mezi lety 1837 a 1901. Práce se zaměřuje na vývoj a změny ve výši a formě odměňování dramatiků v divadlech West Endu i East Endu a postupný rozvoj zejména autorskoprávní ochrany ve Velké Británii. Práce dále popisuje fungování a rozsah cenzury, stejně jako možnost dramatiků své hry knižně publikovat. Práce je strukturovaná do tří částí, z nichž první se zabývá především ekonomickými otázkami, druhá právní problematikou s důrazem na copyright a cenzuru a třetí je případovou studií dramatika Oscara Wilda, na jehož příkladu ukazuji principy popsané v prvních dvou částech a postupné změny ve společenském statutu této profese. Cílem této práce je poskytnout čtenáři stručný náhled do fungování divadelní scény viktoriánského Londýna z pohledu dramatika.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
10 VESELÁ, Zuzana
4 Veselá, Zdenka
4 Veselá, Zdeňka
10 Veselá, Zuzana
1 Veselá, Žaneta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.