Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Do přírody se skřítkem Jáchymáčkem - opora pro environmentální výchovu v předškolním vzdělávání
VÍTOVÁ, Lenka
Bakalářská práce je zaměřena na environmentální výchovu v mateřské škole. Environmentální aktivity, obsažené v bakalářské práci, si kladou za cíl propojení mateřské školy s okolní přírodou a také vytváření kladného vztahu dětí k přírodě. V bakalářské práci jsou vymezeny pojmy vztahující se k environmentální výchově a jejímu obsahu při rámcově vzdělávacím programu. Autorka v bakalářské práci zmiňuje mimo jiné i vliv prostředí na dítě, které s environmentální výchovou úzce souvisí. Upozorňuje tak na benefity, které děti pobytem v přírodě a terénní výukou získávají. V praktické části bakalářské práce jsou obsaženy tematické celky společně s konkrétními aktivitami vytvořenými autorkou pro klinickou mateřskou školu a její blízké okolí. Navržené aktivity jsou určeny pro lokality: rybník Vajgar, okolní luční a polní ekosystémy, Jindrova naučná stezka, Slavíkův les, školní zahrada a zahrada SOU. Následně jsou tyto celky a aktivity evaluovány.
Kreativita učitelů v edukačním procesu na ZŠ
Vítová, Lucie ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce "Kreativita učitelů v edukačním procesu na základní škole" se zabývá tvořivostí pedagoga, která je nezbytným předpokladem každého učitele v současném školství. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zaměřuje na obecné poznatky týkající se problematiky tvořivosti v práci pedagoga. Popisuje také důležité faktory, které pomáhají vést k tvořivému přístupu k výuce. Jedním z nich je užívání aktivizačních metod, které představují hlavní možnost pedagoga směřovat k tvořivému vyučování. Zaměřuje se také na pozici pedagoga v procesu školské inkluze a vhodné výukové metody a strategie pro inkluzivní vzdělávání. Praktická část se zaměřuje na aktivizační metody ve výuce. Výzkumné šetření bylo provedeno dotazníkovou metodou. Hlavním cílem bylo prozkoumat, do jaké míry učitelé na základních školách používají ve výuce aktivizační metody a zda považují tyto metody za vhodný prostředek k tvořivému a účinnému zprostředkování učiva pro všechny žáky, včetně žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. KLÍČOVÁ SLOVA Tvořivost, pedagog, učitel, pedagogická tvořivost, tvořivé vyučování, výukové metody, aktivizační metody, inkluze, inkluzivní vzdělávání
Studium antiproliferačních vlastností série nových aroylhydrazonových chelátorů iontů železa
Vítová, Lucie ; Šimůnek, Tomáš (vedoucí práce) ; Jirkovská, Anna (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra biochemických věd Kandidát: Lucie Kolbabová, DiS. Školitel: Doc. PharmDr. Tomáš Šimůnek, Ph.D. Název diplomové práce: Studium antiproliferačních vlastností série nových aroylhydrazonových chelátorů iontů železa Aroylhydrazony jsou tridentální lipofilní chelátory železa s dobrou prostupností do buněk. V posledních desetiletích byla prokázána mimo jiné také výrazná antiproliferativní aktivita některých látek této skupiny. Významným zástupcem aroylhydrazonů je perorálně účinný chelátor salicylaldehyd isonikotinoyl hydrazon (SIH), který v předešlých experimentech realizovaných na našem pracovišti prokázal výraznou antiproliferativní aktivitu a schopnost chránit buňky před poškozením oxidačním stresem. Jeho hlavní nevýhodou je však nízká stabilita, daná rychlou hydrolýzou hydrazonové vazby ve vodném prostředí. Z tohoto důvodu byla v minulých letech na KAOCH FaF UK navržena a syntetizována analoga SIH, odvozená od aromatických ketonů, která prokázala signifikatně vyšší stabilitu v králičí plazmě v porovnání s parentní látkou. Cílem této studie je navázat na předchozí experimenty a zaměřit se na další strukturní modifikace mateřské látky SIH s jejich dopadem na antiproliferativní účinnost. Tato práce byla prováděna na buněčné linii...
A Preliminary Study of Modification of 7-Deazaadenine with a Complex of Osmium Tetroxide with 2,2 '-Bipyridine
Vítová, Lada ; Havran, Luděk ; Fojta, Miroslav ; Šedo, O. ; Zdráhal, Z. ; Vespalec, Radim
Reactivity of a purine nucleic base analogue 7-deazaadenine (A*) in short oligodeoxynucleotide (ODN) towards an osmium tetroxide complex with 2,2'-bipyridine (Os, bipy) was investigated by means of electrochemistry, capillary electrophoresis and MALDI-TOF mass spectrometry. Electrochemical measurement, electrophoretic analyses and mass spectrometric analyses of reaction mixture proved that ODN with an A* residue yields an osmium adduct with properties similar to those exhibited by the well-known adduct of thymine.
Study on the Electrophoretic Behaviour of Short Oligodeoxyribonucleotides in Fused Silica Capillaries. A Preliminary Communication
Vítová, Lada ; Fojta, Miroslav ; Vespalec, Radim
Effects of background electrolyte pH, composition and concentration on the electrophoretic transport of short oligodeoxyribonucleotides (ODNs) in fused silica capillaries have been investigated in the presented study. Mobilities and separation efficiencies of ODNs peaks varied with all three background electrolyte characteristics. Just changes in the background electrolyte characteristics and acid-base properties of ODNs are not sufficient for a systematic explanation of the observed variations. Despite the indicated complexity of ODNs electrophoretic behaviour, we show that very high separation efficiencies of ODNs peaks can be achieved in background electrolytes of physiological pH.
Electrochemical Study of Osmium Tetroxide Comptests Reactivity to DNA Bearing Butylacrylate
Havran, Luděk ; Havranová-Vidláková, Pavlína ; Špaček, Jan ; Vítová, Lada ; Hermanová, Monika ; Fojta, Miroslav
Coniplexes of osmium tetroside with nitrogen ligands (Os,L e.g.. with 2,2'-bipyridine (bpy) find application in redox labelling of DNA.. probing of DNA structure, and in studies of DNA interaction with other molecules Os,L preferentially react with pyrimidines in single strand DNA producing electroactive adducts Primary reaction site for Os,L is C=C double bond in pyrimidine nucleobases. In this contribution we introduce a new two-step technique of DNA modification with Os,bpy, consisting in enzymatic construdion or DNA beating butyl acrylate (BA) moieties attached to uracil or T-deaza adenine, followed by chemical modification of a reactive C=C double bond in BA residue.
Studium antiproliferačních vlastností série nových aroylhydrazonových chelátorů iontů železa
Vítová, Lucie ; Šimůnek, Tomáš (vedoucí práce) ; Jirkovská, Anna (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra biochemických věd Kandidát: Lucie Kolbabová, DiS. Školitel: Doc. PharmDr. Tomáš Šimůnek, Ph.D. Název diplomové práce: Studium antiproliferačních vlastností série nových aroylhydrazonových chelátorů iontů železa Aroylhydrazony jsou tridentální lipofilní chelátory železa s dobrou prostupností do buněk. V posledních desetiletích byla prokázána mimo jiné také výrazná antiproliferativní aktivita některých látek této skupiny. Významným zástupcem aroylhydrazonů je perorálně účinný chelátor salicylaldehyd isonikotinoyl hydrazon (SIH), který v předešlých experimentech realizovaných na našem pracovišti prokázal výraznou antiproliferativní aktivitu a schopnost chránit buňky před poškozením oxidačním stresem. Jeho hlavní nevýhodou je však nízká stabilita, daná rychlou hydrolýzou hydrazonové vazby ve vodném prostředí. Z tohoto důvodu byla v minulých letech na KAOCH FaF UK navržena a syntetizována analoga SIH, odvozená od aromatických ketonů, která prokázala signifikatně vyšší stabilitu v králičí plazmě v porovnání s parentní látkou. Cílem této studie je navázat na předchozí experimenty a zaměřit se na další strukturní modifikace mateřské látky SIH s jejich dopadem na antiproliferativní účinnost. Tato práce byla prováděna na buněčné linii...
Kreativita učitelů v edukačním procesu na ZŠ
Vítová, Lucie ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce "Kreativita učitelů v edukačním procesu na základní škole" se zabývá tvořivostí pedagoga, která je nezbytným předpokladem každého učitele v současném školství. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zaměřuje na obecné poznatky týkající se problematiky tvořivosti v práci pedagoga. Popisuje také důležité faktory, které pomáhají vést k tvořivému přístupu k výuce. Jedním z nich je užívání aktivizačních metod, které představují hlavní možnost pedagoga směřovat k tvořivému vyučování. Zaměřuje se také na pozici pedagoga v procesu školské inkluze a vhodné výukové metody a strategie pro inkluzivní vzdělávání. Praktická část se zaměřuje na aktivizační metody ve výuce. Výzkumné šetření bylo provedeno dotazníkovou metodou. Hlavním cílem bylo prozkoumat, do jaké míry učitelé na základních školách používají ve výuce aktivizační metody a zda považují tyto metody za vhodný prostředek k tvořivému a účinnému zprostředkování učiva pro všechny žáky, včetně žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. KLÍČOVÁ SLOVA Tvořivost, pedagog, učitel, pedagogická tvořivost, tvořivé vyučování, výukové metody, aktivizační metody, inkluze, inkluzivní vzdělávání

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 VÍTOVÁ, Lenka
8 VÍTOVÁ, Lucie
2 Vítová, Lada
8 Vítová, Lucie
1 Vítová, Lucía
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.