Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Náhled pedagogů základní školy na inkluzivní vzdělávání
Dusilová, Kateřina ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Vítková Rulíková, Klára (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na inkluzivní vzdělávání a jeho blízké aspekty, konkrétně na náhled pedagogů základní školy na toto vzdělávání. Samotný text je rozdělen do několika kapitol. Ty vysvětlují teoretický rámec inkluze ve speciální pedagogice a témata s ní spojená, například posun v nazírání na člověka s postižením v jednotlivých obdobích, základní možné přístupy ke vzdělávání dětí, tedy pojmy exkluze, segregace, integrace, a nakonec samotná inkluze. Vysvětlují jejich definice nebo také principy. Obsahem je také školské legislativa v České republice. Práce je rozdělena na dvě části - část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zaměřuje na výše uvedená témata a dále se krátce věnuje i pojmům, které se týkají vzdělávání a speciální pedagogiky obecně, jako například škola jako sociální instituce a jednotlivé sociální a profesní role v ní, pojem socializace nebo mezinárodní trendy ve speciální pedagogice. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum, tedy strukturované rozhovory s konkrétními pedagogickými pracovníky a výstupy z těchto rozhovorů. Zabývá se zkušenostmi daných zaměstnanců základní školy, tzn. vedoucích pracovníků, učitelů, třídních učitelů, asistentů pedagoga nebo také školního speciálního pedagoga. Reflektuje jejich náhled na speciální vzdělávání a vše s ním...
Porovnání syndromu vyhoření u pedagogů přírodních a humanitních věd
Martinčíková, Barbora ; Vozková, Anna (vedoucí práce) ; Vítková Rulíková, Klára (oponent)
Práce se zpočátku zaměřuje na definování učitelské profese, charakterizuje samotný pojem učitele a jeho osobnost, vymezuje ideální pohled na učitele dle hlediska žáků a jejich rodičů. Další část práce se zaměřuje se na stresory ve školství, copingové strategie, vývoj syndromu vyhoření a na základě doložených výzkumů je zde uveden syndrom vyhoření v souvislosti s délkou učitelské praxe a genderu. Práce se zabývá tím, jak se jednotliví vyučující vypořádávají se stresem a uvádí souvislosti užívání copingových strategií s mírou syndromu vyhoření. Popisuje příznaky syndromu vyhoření, jeho prevenci a léčbu. Zaměřuje se na vybrané metody, které jsou určené pro diagnostiku míry syndromu vyhoření. V další části je vymezen pojem well-being ve vztahu ke školnímu prostředí a zmíněna je i strategie 2030+. Poslední část teoretické práce klasifikuje rozdíly mezi humanitními a přírodními obory. Praktická část je tvořena kvantitativním výzkumem formou dotazníku, který byl zadán pedagogům, kteří vyučují různé předměty na různých typech škol. Výsledky jsou znázorněny slovně i graficky. Cílem výzkumu je zjistit, zda má vyučovaný obor souvislost s vyšší mírou syndromu vyhoření, a zda se liší pohled na vnímání pojmu syndromu vyhoření mezi pedagogy uvedených oborů. Dotazníkové šetření bylo doplněno standardizovaným...
Způsoby identifikace jazykově nadaných žáků a žákyň vyučujícími základní školy
Sochová, Leona ; High, Radka (vedoucí práce) ; Vítková Rulíková, Klára (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem Způsoby identifikace jazykově nadaných žáků a žákyň vyučujícími základní školy se zabývá metodami identifikace jazykově nadaných žáků a žákyň vyučujícími základní školy. Práce je dělena na dvě části. V první části je popsáno nadání a jeho definice, charakteristika nadaného jedince a kritéria nadání, typy nadaných, druhy nadání a jejich klasifikace, projevy nadaných žáků a jejich identifikace ve školním prostředí, výběr nadaných vzdělávání nadaných. Pozornost je rovněž věnována jazykovému nadání a nadání na cizí jazyky. Praktická část se zaměřuje na žáky a žákyně jazykově nadané na základní škole a na jejich vyučující. Práce se zabývá především nadáním na cizí jazyky. Výzkumné šetření se zabývá hlavní výzkumnou otázkou: Jak učitelé na základní škole identifikují jazykově nadané žáky? Dále se zabývá dvěma výzkumnými podotázkami. První výzkumná podotázka se týká charakteristiky nadaných žáků pohledem pedagogů, druhá nejčastěji používaných výukových zodpovězení těchto výzkumných otázek bylo využito kvalitativního výzkumného šetření formou polostrukturovaného rozhovoru a následné analýzy. Výzkumný soubor byl tvořen sedmi respondentkami, všechny dotazované byly ženy - pedagožky učící na státní základní škole s rozšířenou výukou jazyků. Rozhovory byly se souhlasem dotazovaných...
Pracovní podmínky pro ženy s mateřskými povinnostmi
Zajacová, Melanie ; Tomeš, Igor (vedoucí práce) ; Vítková Rulíková, Klára (oponent)
Resumé Název práce: Pracovní podmínky pro ženy s mateřskými povinnostmi Jméno a příjmení: Melanie Zajacová Studijní obor: Sociální práce Jméno vedoucího práce: prof. JUDr. Igor Tomeš, CSc. Jméno oponenta: Mgr. Klára Vítková Rulíková Klíčová slova: trh práce, pracovní podmínky, ženy s mateřskými povinnostmi, sekundární analýza, pracovní právo Cílem práce je zmapovat stávající situaci v oblasti pracovních podmínek žen v České republice a prokázat, zda Česká republika v souladu s cíli vytyčenými v Evropské strategii zaměstnanosti zrovnoprávňuje ženy na trhu práce či nikoliv. Základem práce je úvaha nad současným systémem, kdy ženy pracují ve stejném režimu jako muži, i přesto, že se jejich biologická výbava liší. Pro zpracování tématu byla zvolena metoda sekundární analýzy statistických dat a výzkumných zpráv z oblasti pracovního uplatnění žen pečujících o děti, a reflexe nastavení pracovních podmínek a legislativní úpravy. Pro zdokumentování jsou zpracovány tři případové studie vybraných flexibilních forem zaměstnávání. Úvodní část práce vymezuje základní rámec definic s popisem zkoumaných jevů. Následuje záznam dostupných údajů vztahujících se k problematice a jejich analýza z kvantitativního a kvalitativního hlediska. Další je popis současného stavu v oblasti pracovních podmínek žen s mateřskými povinnostmi...
Nedostatečné zajištění služeb denní péče o děti v předškolním věku v ČR
Sulek, Petr ; Vítková Rulíková, Klára (vedoucí práce) ; Dobiášová, Karolína (oponent)
Předmětem práce je problematika systému služeb denní péče a výchovy o děti v předškolním věku starší tří let v České republice a také s tím spojené problémy. V rámci výzkumných otázek je v práci analyzován současný stav nabídky služeb předškolní výchovy a vzdělávání dětí, dále vývoj v této oblasti a také možnosti realizace různých opatření v návaznosti na stávající systém. V práci jsou použita teoretická východiska, která mapují sociální a ekonomický vývoj české společnosti, resp. rodiny s dětmi. V zásadě práce teoreticky vychází z Beckovy teorie rizikové společnosti, dále teorie lidského kapitálu od Jacoba Mincera, teorie kvality života od mj. Josefa Džuka, či teorie sociálního kapitálu od J.S. Colemana. Mezi metody, které jsou použity v této práci patří především analýza aktérů, strukturace stanovených cílů ve formě tzv. "stromu cílů", vymezení veřejně politického problému a jeho příčin (důsledků) vč. grafického zpracování v podobě tzv. "stromu problémů", dále analýza právního rámce, srovnávací analýza a analýza relevantních strategických dokumentů. Práce analyzuje na základě historických souvislostí příčiny a důsledky současného nevyhovujícího stavu v systému zajištění předškolní péče a výchovy o děti, který je v ČR charakteristický přetrvávající institucionalizací a nedostatečným zájmem ze strany státní...
Pracovní podmínky pro ženy s mateřskými povinnostmi
Zajacová, Melanie ; Tomeš, Igor (vedoucí práce) ; Vítková Rulíková, Klára (oponent)
Resumé Název práce: Pracovní podmínky pro ženy s mateřskými povinnostmi Jméno a příjmení: Melanie Zajacová Studijní obor: Sociální práce Jméno vedoucího práce: prof. JUDr. Igor Tomeš, CSc. Jméno oponenta: Mgr. Klára Vítková Rulíková Klíčová slova: trh práce, pracovní podmínky, ženy s mateřskými povinnostmi, sekundární analýza, pracovní právo Cílem práce je zmapovat stávající situaci v oblasti pracovních podmínek žen v České republice a prokázat, zda Česká republika v souladu s cíli vytyčenými v Evropské strategii zaměstnanosti zrovnoprávňuje ženy na trhu práce či nikoliv. Základem práce je úvaha nad současným systémem, kdy ženy pracují ve stejném režimu jako muži, i přesto, že se jejich biologická výbava liší. Pro zpracování tématu byla zvolena metoda sekundární analýzy statistických dat a výzkumných zpráv z oblasti pracovního uplatnění žen pečujících o děti, a reflexe nastavení pracovních podmínek a legislativní úpravy. Pro zdokumentování jsou zpracovány tři případové studie vybraných flexibilních forem zaměstnávání. Úvodní část práce vymezuje základní rámec definic s popisem zkoumaných jevů. Následuje záznam dostupných údajů vztahujících se k problematice a jejich analýza z kvantitativního a kvalitativního hlediska. Další je popis současného stavu v oblasti pracovních podmínek žen s mateřskými povinnostmi...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.