Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Klikový mechanismus dvoudobého závodního motocyklového motoru
Šmahel, Matěj ; Tobiáš, Martin (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčně výpočetním návrhem klikové hřídele dvoudobého zážehového jednoválcového motoru. V první části jsou popsány hlavní silové účinky klikového mechanismu a popis zvoleného dvoudobého motoru. Druhá část se věnuje výpočtovému modelování klikového mechanismu v prostředí Multi-Body System. Hlavním cílem je stanovení vlivu hodnoty částečného vyvážení setrvačných sil posuvných částí prvního řádu na zatížení jednotlivých částí motocyklu. Hodnoceno je zatížení hlavních ložisek klikové hřídele a míst pro uložení motoru. Stanoveno je také zrychlení vzniklé v řídítkách a místech pro uložení stupaček. V závěru jsou shrnuty výsledky a nastíněn další možný postup.
Konstrukční návrh výfukové přívěry dvoudobého motoru
Hanuš, Michal ; Tobiáš, Martin (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce věnována návrhu řešení elektronicky řízených mechanismů výfukových přívěr dvoudobých motorů a důležitým aspektům při volbě konkrétní konstrukce.
Měřicí kolo motocyklu
Krišpín, Jakub ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Tobiáš, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem hnaného měřicího kola motocyklu. Kolo je určeno pro motocykl KTM RC 390, ale při výměně středové části může být použito i na jiném motocyklu. Kolo je navrženo pro měření točivého momentu a podélné a svislé síly, což je velmi přínosné pro analýzu dynamiky motocyklu. V úvodu práce jsou představeny měřicí systémy určené k měření sil a momentů na kolech vozidel. Dále je představeno konstrukční provedení kola pro vybraný motocykl včetně optimalizace tvaru paprsků kola. Optimalizovaný tvar vytváří oblast s homogenním napětím, kde jsou nainstalovány tenzometry pro měření točivého momentu. Následně je provedena strukturální analýza v softwaru Ansys pomocí MKP. Ta ověřuje konstrukci z hlediska pevnosti. Poté jsou vybrány vhodné tenzometry a je navrženo jejich zapojení. Navržené měřicí kolo by mělo sloužit jako alternativa ke komerčně nabízeným měřicím systémům, které jsou velice drahé. Cena materiálu představeného kola je přibližně 78 tisíc Kč.
Optimalizace podvozku motokrosového sidecaru
Švihálek, Petr ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Tobiáš, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá řešeními tlumičů v motoristické disciplíně sidecarcross. Provedena byla rešerše různých konstrukčních variant tlumičů a jejich měření jak v laboratorních podmínkách, tak během tréninkových jízd. Práce zkoumá vliv základních nastavovacích prvků tlumičů na jejich výkonnost. Výsledky měření jsou analyzovány a prezentovány prostřednictvím grafů, které ilustrují rozložení tlumičů v reakční oblasti běžného stlačení a oblasti reakce regulátoru HS. Teoretická část práce poskytuje základní informace o sidecarcrossu, historii tlumičů a jejich funkci. Praktická část se zabývá instalací zařízení a měřením v terénu. Získané poznatky jsou využity k formulaci doporučení pro optimální nastavení tlumičů, což může pozitivně ovlivnit jízdní vlastnosti a výkon závodních speciálů.
Metody pro návrh a testování náprav osobních vozidel
Šenkeříková, Veronika ; Tobiáš, Martin (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje systémům zavěšení kol a jejich typologii. Dále jsou v práci rozebrány základní geometrické parametry těchto systémů. Typy zavěšení kol (náprav) jsou klasifikovány podle vzájemné závislosti jednotlivých kol. Následně práce obsahuje přehled simulačních softwarů pro vývoj a testování podvozku ve virtuální fázi vývoje. Ty jsou děleny podle výpočetních principů, vyhodnocování výsledků a podle prostředí. Poslední část je věnována problematice spojené s testováním podvozků a jeho vlastností jako celku, testováním jednotlivých dílů podvozku pro ověření životnosti apod. V práci jsou uvedeny konkrétní zástupci testovacích stavů. Za jednotlivé díly podvozku je vybrán vždy reprezentativní zástupce z každého podsystému podvozku. Tato práce poskytuje aktuální přehled o metodách a nástrojích používaných v automobilovém průmyslu při vývoji a testování. Ukazuje důležitost jak virtuálního testování, tak testování na zkušebních stavech již hotových výrobků.
Trends in the development of hybrid vehicles
Ďurica, Matej ; Tobiáš, Martin (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
This bachelor thesis is dedicated to make brief research in the hybrid automotive department, focused on the last ten years of development. The first part describes the categories of hybrid vehicles with an emphasis on the development of accumulators and related technology. An important part is the advantages and disadvantages of systems and drives. The second part deals with the future of hybrid drives, applications mainly in heavy industry, and the possibilities of changing "heavy" fossil fuels with "greener" alternatives. At the end of the work is the evaluation of the impact of the COVID crisis on the automotive industry.
Návrh hnacího ústrojí elektricky poháněného longboardu
Pliešovský, Libor ; Tobiáš, Martin (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem hnacího ústrojí elektricky poháněného longboardu pro každodenní dojíždění. První část se zabývá rešerší elektrických longboardů a výběrem koncepce pohonu. Druhá část práce obsahuje konstrukční návrh celé sestavy se zaměřením na hnací ústrojí. Poslední část je věnována podélné dynamice jízdy.
Městské tříkolové vozidlo s elektrickým pohonem
Černík, Adam ; Porteš, Petr (oponent) ; Tobiáš, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá koncepčním návrhem podvozku tříkolového vozidla. Celková užitková hmotnost vozidla je 160 kg. Na začátku se práce zabývá rešerší různých typů podvozků u používaných tříkolových vozidel. Dále jsou shrnuty výhody a nevýhody různých koncepcí podvozků a následná volba jednoho z nich. Poté jsou zvoleny koncepční parametry vozidla. Nakonec je vymodelován 3D model v programu Inventor, který odpovídá zvoleným koncepčním parametrům. Tento model slouží k vizualizaci navrženého podvozku tříkolového vozidla.
Stabilizační systémy jednostopých vozidel
Honek, Bohumil ; Tobiáš, Martin (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
V rámci této bakalářské práce vzniknul ucelený přehled a popis stabilizačních systémů jednostopých vozidel, mechanických i elektronických. Je zde rozebrán též vliv konstrukce motocyklu na jeho stabilitu a jízdní dynamiku včetně stručného historického vývoje jednotlivých komponent. Práce dále poskytuje výhled do blízké budoucnosti v oblasti stability motocyklů a strojů jim podobných, včetně autorova kritického zhodnocení.
Koncepce sidecarcrossových motocyklů
Tobiáš, Martin ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Sidecarcross je v České republice úspěšnou a pro diváky i závodníky atraktivní motoristickou disciplínou. Je to sport v České republice ryze amatérský, finančně nenáročné terénní okruhy pro motokros jsou na mnoha místech. Cílem práce je představit zájemcům současnou techniku v sidecarcrossu a seznámit je s pokusy o další vývoj v tomto odvětví motoristického sportu, umožnit jim, aby na závodech byli poučenými diváky. Práce také může posloužit začínajícím jezdcům, kteří většinou používají repasované ojetiny ze zahraničí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Tobias, Miriam Christine
1 Tobiaš, Marek
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.