Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komerční suburbanizace v zázemí Prahy: edge city
Nemeškal, Jiří ; Ouředníček, Martin (vedoucí práce) ; Seidenglanz, Daniel (oponent)
Diplomová práce se zabývá komerční suburbanizací v zázemí Prahy a jejím vztahem ke konceptu edge city. Základní cíle práce jsou analýza vývoje komerčních aktivit v Praze a okolí, zhodnocení současného stavu komerčních aktivit v oblasti pražského letiště a stanovení možností budoucího rozvoje a komparace oblasti s konceptem edge city. Úvodní kapitoly patří teoretickému zasazení problematiky komerční suburbanizace a edge city. V další části je za pomoci zhodnocení rozvoje nových komerčních aktivit v pražském metropolitním areálu určena lokalita pro komparaci s edge city - Letiště Václava Havla Praha. Formou případové studie jsou analyzovány komerční aktivity v oblasti letiště a jeho zázemí a předpoklady jejich rozvoje. Na jejím základě je lokalita srovnávána s konceptem edge city pomocí kritérií dle Joela Garreau a navazujících konceptů a literatury. Zájmové území není pravé edge city, lze však pozorovat určité podobnosti typické pro jeho počáteční fázi. Díky dlouholetému vývoji edge cities v USA lze upozornit na možné budoucí problémy rozvoje zkoumané lokality jako např. nutnost přestavby tohoto jádra nebo střet s residenční suburbanizací.
Změny v letecké dopravě po deregulaci odvětví, specifický případ Německa
Frühauf, Pavel ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Seidenglanz, Daniel (oponent)
Tématem diplomové práce je letecká doprava a její dramatický a dynamický vývoj v posledních dvaceti letech. Klíčovým hybatelem změn byla deregulace leteckých dohod a liberalizace mezinárodních trhů, která proběhla v USA v sedmdesátých a v Evropě v devadesátých letech. Tato práce se zabývá konkrétními i obecnými dopady deregulačních opatření a vývojem celého odvětví letecké dopravy a klade si za cíl identifikovat a analyzovat změny jejich struktur v prostoru a čase. Jedním z hlavních a přímých dopadů a důsledků deregulace je skutečnost, že volný trh umožnil vznik nových nízkonákladových leteckých společností, které výrazně ovlivnily trendy a strukturu letecké dopravy. Změny umožnily větší mobilitu obyvatel, zboží a kapitálu a tím způsobily i částečnou změnu spotřebního chování jednotlivců i institucí a ještě více propojily globální ekonomiku. Zdrojem dat a informací jsou především články v odborných anglicky psaných periodikách. Poznatky jednotlivých analýz a přístupů k výzkumu letecké dopravy agregované v prvních částech této práce jsou následně konfrontovány s empirickým výzkumem. Ten byl proveden na základě statistických dat (za jednotlivá letiště) o leteckém provozu v Německu v letech 1991 až 2010 a ověřuje teoretické koncepty z úvodní obecné části práce. Zahrnuje celé období, kdy probíhalo odbourávání...
Stanice pražského metra jako impulz lokálního rozvoje
Bugris, Vojtěch ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Seidenglanz, Daniel (oponent)
Dopady městských kolejových systémů, zvláště metra, na využití městských ploch a ceny pozemků jsou velice často diskutovány. Tyto dopravní systémy mohou zlepšit dostupnost a zvýšit poptávku po lokalizaci v okolí stanic, zvýšit hodnoty pozemků a v mnoha případech podpořit nový rozvoj v oblastech vysoké hustoty zástavby. V práci je uvedena řada studií o vlivu železniční infrastruktury na lokální rozvoj měst. Jeho výhodou je kombinace schopnosti přepravy velkého objemu cestujících a rychlosti v přepočtu na jednotku velikosti přepravní cesty oproti ostatním druhům dopravních režimů, což vede ke stimulaci aktivit v koridoru metra a může napomáhat k vytváření polycentrické struktury městského rozvoje. Díky těmto výhodám metra dochází k vyšší míře rozvoje v oblastech s obsluhou metra než v oblastech s obsluhou jiných dopravních systémů a metro tak pomáhá prostorové expanzi měst při zachování rozumné cestovní doby. Na základě dostupných dat jsou určeny dopady pražského metra na lokální rozvoj. Výsledky ukazují, že stanice metra zlepšují akcesibilitu městských oblastí, ovlivňují městskou strukturu,ceny pozemků v okolí stanic metra a lokalizaci kancelářských a obchodních center. Klíčová slova: metro, veřejná doprava, rozvoj, dostupnost, land use, polycentrický, městská struktura, ceny pozemků, kanceláře, obchodní centra.
Územní diferenciace dopravních příležitostí v Česku: podmiňující faktory a dopravní interakce
Květoň, Viktor ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Seidenglanz, Daniel (oponent) ; Horňák, Marcel (oponent)
Viktor Květoň: Územní diferenciace dopravních příležitostí v Česku: podmiňující faktory a dopravní interakce Abstrakt Pro současnou dopravní geografii je typický (stejně jako pro sociální geografii jako celek) velký rozsah řešených výzkumů (akademických i komerčních) a současně pluralita metodologických přístupů. Jedním z aktuálních témat je i studium a hodnocení podmiňujících faktorů či determinantů dopravní nabídky (ve smyslu vybavení obyvatel automobily i dostupnost veřejné dopravy), které jsou v zahraniční literatuře velmi akcentovaným tématem výzkumu a staly se hlavním tématem předkládané dizertační práce. Faktory a mechanismy dopravních příležitostí byly hodnoceny v dizertační práci na příkladu Česka. Rozlišení a analýza hlavních podmiňujících faktorů dopravních příležitostí bylo zcela elementární, avšak pouze prvotní fází systematického dopravního výzkumu. Druhou úrovní bylo hodnocení dopravních kontaktů mezi nejvýznamnějšími středisky osídlení, které úzce souvisí se studiem prostorových interakcí. Předkládaná dizertační práce je souhrnem výstupů empirických hodnocení výše naznačených témat, která byla řešena během doktorského studia. Zabývá se tedy zejména podmiňujícími faktory územních nerovnoměrností dopravní nabídky v Česku a interakcemi v systému osídlení. Ačkoliv se jedná povahou o empirické...
Komerční suburbanizace v zázemí Prahy: edge city
Nemeškal, Jiří ; Ouředníček, Martin (vedoucí práce) ; Seidenglanz, Daniel (oponent)
Diplomová práce se zabývá komerční suburbanizací v zázemí Prahy a jejím vztahem ke konceptu edge city. Základní cíle práce jsou analýza vývoje komerčních aktivit v Praze a okolí, zhodnocení současného stavu komerčních aktivit v oblasti pražského letiště a stanovení možností budoucího rozvoje a komparace oblasti s konceptem edge city. Úvodní kapitoly patří teoretickému zasazení problematiky komerční suburbanizace a edge city. V další části je za pomoci zhodnocení rozvoje nových komerčních aktivit v pražském metropolitním areálu určena lokalita pro komparaci s edge city - Letiště Václava Havla Praha. Formou případové studie jsou analyzovány komerční aktivity v oblasti letiště a jeho zázemí a předpoklady jejich rozvoje. Na jejím základě je lokalita srovnávána s konceptem edge city pomocí kritérií dle Joela Garreau a navazujících konceptů a literatury. Zájmové území není pravé edge city, lze však pozorovat určité podobnosti typické pro jeho počáteční fázi. Díky dlouholetému vývoji edge cities v USA lze upozornit na možné budoucí problémy rozvoje zkoumané lokality jako např. nutnost přestavby tohoto jádra nebo střet s residenční suburbanizací.
Územní diferenciace dopravních příležitostí v Česku: podmiňující faktory a dopravní interakce
Květoň, Viktor ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Seidenglanz, Daniel (oponent) ; Horňák, Marcel (oponent)
Viktor Květoň: Územní diferenciace dopravních příležitostí v Česku: podmiňující faktory a dopravní interakce Abstrakt Pro současnou dopravní geografii je typický (stejně jako pro sociální geografii jako celek) velký rozsah řešených výzkumů (akademických i komerčních) a současně pluralita metodologických přístupů. Jedním z aktuálních témat je i studium a hodnocení podmiňujících faktorů či determinantů dopravní nabídky (ve smyslu vybavení obyvatel automobily i dostupnost veřejné dopravy), které jsou v zahraniční literatuře velmi akcentovaným tématem výzkumu a staly se hlavním tématem předkládané dizertační práce. Faktory a mechanismy dopravních příležitostí byly hodnoceny v dizertační práci na příkladu Česka. Rozlišení a analýza hlavních podmiňujících faktorů dopravních příležitostí bylo zcela elementární, avšak pouze prvotní fází systematického dopravního výzkumu. Druhou úrovní bylo hodnocení dopravních kontaktů mezi nejvýznamnějšími středisky osídlení, které úzce souvisí se studiem prostorových interakcí. Předkládaná dizertační práce je souhrnem výstupů empirických hodnocení výše naznačených témat, která byla řešena během doktorského studia. Zabývá se tedy zejména podmiňujícími faktory územních nerovnoměrností dopravní nabídky v Česku a interakcemi v systému osídlení. Ačkoliv se jedná povahou o empirické...
Změny v letecké dopravě po deregulaci odvětví, specifický případ Německa
Frühauf, Pavel ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Seidenglanz, Daniel (oponent)
Tématem diplomové práce je letecká doprava a její dramatický a dynamický vývoj v posledních dvaceti letech. Klíčovým hybatelem změn byla deregulace leteckých dohod a liberalizace mezinárodních trhů, která proběhla v USA v sedmdesátých a v Evropě v devadesátých letech. Tato práce se zabývá konkrétními i obecnými dopady deregulačních opatření a vývojem celého odvětví letecké dopravy a klade si za cíl identifikovat a analyzovat změny jejich struktur v prostoru a čase. Jedním z hlavních a přímých dopadů a důsledků deregulace je skutečnost, že volný trh umožnil vznik nových nízkonákladových leteckých společností, které výrazně ovlivnily trendy a strukturu letecké dopravy. Změny umožnily větší mobilitu obyvatel, zboží a kapitálu a tím způsobily i částečnou změnu spotřebního chování jednotlivců i institucí a ještě více propojily globální ekonomiku. Zdrojem dat a informací jsou především články v odborných anglicky psaných periodikách. Poznatky jednotlivých analýz a přístupů k výzkumu letecké dopravy agregované v prvních částech této práce jsou následně konfrontovány s empirickým výzkumem. Ten byl proveden na základě statistických dat (za jednotlivá letiště) o leteckém provozu v Německu v letech 1991 až 2010 a ověřuje teoretické koncepty z úvodní obecné části práce. Zahrnuje celé období, kdy probíhalo odbourávání...
Akcesibilita a dopady její změny v Česku v transformačním období: vztah k systému osídlení
Hudeček, Tomáš ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Voženílek, Vít (oponent) ; Seidenglanz, Daniel (oponent)
-I.érrratcrn přcclloŽerró prírcc je vztalr mezi akcesibilitou středisck a organizací systórnrr osídlenív Česku.FIIavní pozortrtlst .ie včnována problcmaticc časovéclostr-rpnosti, jej ích dopadťr a vzáj cnlnénr u kon tirkttr středisek a clostttpnosti středisko_z-ázemi. V discrtačnípráci jsou tyto vztalry zkouInány ve třech rovinách. První rovinou je analýza akcesibility a jeiích dopadťr na organizaci osídIenía význam středisek. Druhou rovinou je obnrěna těchto vztahťr bělrem transformačníhoobdobí v Česku, přesnč určcná okamŽiky Sčítánílidu, domů a bytťr v letech l99l a 200l ' A konečnětřetí rovirrotr je řádovostní di|erenciace těchto s ouv is Iostí. I-Ilavním cílempráce je ana|ýza vztahu mezi akcesibilitou středisck a organizací systótnrr osídlenív Českuv transÍbrmačnínr období. Jsou rozlišeny tři základní úrovně. Na národní ťtrovni, která se zabývá vzájemným vztahem nejvýznamnějšíchstředisek osídlenív Česku,je dílčímcílem prácc ana|ýza vlivtr změny akcesibility nrezoregionálních středisek na jejich vzájenrnou irrterakci v transfbrmačnímobdobí' Na nrezoregionální ťrrovni je dílčínrcí|ern analýza míry rozrťtzněnívlivu akcesibility nrezoregioná[ních středisek na jejich význam v regionu v transÍbrmačnímobdobí. Třetí úroveň zkourná pomocí sacly ukazatelů specifický případ Prahy jako lrierarchicky...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.