| |
|
CO S TÍM? Rekonverze průmyslového areálu, Brno - Obřany
Hlavová, Michala ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Oplatek, Jiří (vedoucí práce)
CO S TÍM? REKONVERZE PRŮMYSLOVÉHO AREÁLU V BRNĚ – OBŘANECH NA AREÁL ŠKOLY ARCHITEKTURY URBANISMUS: OSTROV svébytnost, vymezenost, jedinečnost ve struktuře místa průmyslový areál uprostřed drobnější zástavby bydlení krystalizační bod ARCHITEKTURA: historický odkaz industriální architektury té doby železobetonové monolitické skelety, žebrové stropy, unikátnost prostorů PŘÍRODA: řeka Svitava a rameno náhonu, rozcházejí se a zase scházejí západní cíp ostrova – přirozený růst zeleně východní cíp jako louka – veřejný pobytový trávník s řadou stromů, které podporují pohledovou osu z mostu na jez a viadukt nad řekou POHLEDOVÉ OSY: využití a podpora (viz paré A3 Esej o místě, Situace pohledové osy) navádějí na ostrov návštěvníky školy i veřejnost, rekreanty z cyklostezky… KONCEPT: ostrov jako přirozeně vymezený areál školy architektury, zároveň veřejně přístupný prostor východní cíp ostrova jako místo setkání – studentů, obyvatelů Obřan, rekreantů místo setrvání – pobytový trávník využití hmot stávajících domů a pohledových os k utváření venkovního prostoru očištění stávajících domů od nánosů doby nedávné využití volnosti prostorů železobetonových monolitů
|
| |
|
CO S TÍM? Rekonverze průmyslového areálu, Brno - Obřany
Hlavová, Michala ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Oplatek, Jiří (vedoucí práce)
CO S TÍM? REKONVERZE PRŮMYSLOVÉHO AREÁLU V BRNĚ – OBŘANECH NA AREÁL ŠKOLY ARCHITEKTURY URBANISMUS: OSTROV svébytnost, vymezenost, jedinečnost ve struktuře místa průmyslový areál uprostřed drobnější zástavby bydlení krystalizační bod ARCHITEKTURA: historický odkaz industriální architektury té doby železobetonové monolitické skelety, žebrové stropy, unikátnost prostorů PŘÍRODA: řeka Svitava a rameno náhonu, rozcházejí se a zase scházejí západní cíp ostrova – přirozený růst zeleně východní cíp jako louka – veřejný pobytový trávník s řadou stromů, které podporují pohledovou osu z mostu na jez a viadukt nad řekou POHLEDOVÉ OSY: využití a podpora (viz paré A3 Esej o místě, Situace pohledové osy) navádějí na ostrov návštěvníky školy i veřejnost, rekreanty z cyklostezky… KONCEPT: ostrov jako přirozeně vymezený areál školy architektury, zároveň veřejně přístupný prostor východní cíp ostrova jako místo setkání – studentů, obyvatelů Obřan, rekreantů místo setrvání – pobytový trávník využití hmot stávajících domů a pohledových os k utváření venkovního prostoru očištění stávajících domů od nánosů doby nedávné využití volnosti prostorů železobetonových monolitů
|