Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 94 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Well-being vysokoškolských studentů Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy se zaměřením na úspěch
Náplavová, Enrica ; Kočí, Jana (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na úspěch vybraných vysokoškolských studentů v souvislosti s jejich celkovým well-beingem. Práce má dvě části. Teoretická část se zaměřuje na základní východiska související s osobní pohodou, se vzděláváním vysokoškolských studentů a na jeden vybraný determinant well-beingu - úspěch. V praktické části jsou stanoveny cíle práce, je zde popsán výzkumný vzorek, také metoda šetření a následně jsou zde interpretovány výsledky výzkumné studie. Tento výzkum probíhal na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy formou online dotazníkového šetření, které bylo rozesláno mezi studenty převážně třetích ročníků. Z výsledků je patrné, že respondenti, kteří hodnotí svůj subjektivní well-being pozitivně, hodnotí také kladně celou oblast úspěchu. Společně s plněním dlouhodobých cílů, oceňováním úspěchu druhých, vytrvalostí, zodpovědností a vůlí, které jsou při dosahování úspěchu za potřebí. Drobné odchylky mezi studenty se objevily při vyhodnocování dílčích cílů. Dotazovaní byli schopni velice kladně ohodnotit úspěch druhých a dokázali s nimi sdílet tuto radost. Avšak při uvažování nad svým vlastním úspěchem byli o něco kritičtější. Dále se objevily malé rozdíly při analýze otázek týkajících se vůle a zodpovědnosti studentů. V případě zodpovědnosti studentů jsem se dozvěděla, že téměř...
Faktory ekonomického zabezpečení ovlivňující well-being studentů VŠ
Jindřich, Jan ; Kočí, Jana (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje tématu komplexního zkoumání vztahu mezi ekonomickým zabezpečením a well-beingem studentů vysokých škol. Cílem práce je zjistit jakým způsobem finanční stabilita, finanční gramotnost a další ekonomické faktory ovlivňují psychickou a fyzickou pohodu. Vše je postaveno do kontextu s ekonomickými a sociálními podmínkami současnosti, které se neustále mění. Zmíněny jsou i globální a geopolitické události, které v posledních letech ovlivnily náhled na well-being jako takový a donutily obyvatelstvo přehodnotit priority a způsob vnímání bezpečí a celkové pohody. Teoretická část práce se věnuje jednotlivým konceptům a aktuálním proudům well-beingu, příkladem může být model PERMA+4, který právě rozšiřuje well-being o téma ekonomického zabezpečení a ovlivnění celkového well-beingu v souvislosti s finanční gramotností a finanční stabilitou. Následně jsou v teoretické části rozebrány faktory, které ekonomické bezpečí ovlivňují, jako příklad si můžeme uvést správné řízení finančních zdrojů nebo finanční gramotnost či investic. Tato část dále poskytuje i hodnocení rizik a nástrah nástrojů finančního trhu a stručné návody pro dosažení lepšího ekonomického bezpečí, z obecného i studentského pohledu. V praktické části je představen empirický výzkum zaměřený na měření ekonomického...
Well-being, metody měření a jejich využití v praxi
Kosková, Kateřina ; Kočí, Jana (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Tato práce pojednává o tématu well-being vysokoškolských studentů a tématech s daným směrem související. Jsou jimi např. pozitivní psychologie, kvalita života nebo štěstí. Přibližuje čtenářům možné přístupy tohoto konceptu, které vedou k definování tohoto směru a jeho pochopení. Jedním z nejznámějších novodobých konceptů je teorie duševní pohody dle amerického psychologa M. Seligmana, v rámci které byl představen koncept PERMA. Cílem této bakalářské práce je změřit well-being u náhodně vybrané skupiny vysokoškolských studentů za pomocí metody dotazníkového šetření. K získání daných dat byl využity přeložený dotazníky PERMA™ Meter, který je obohacen o 4 doplňující otázky, a dotazník převzatý od Organizace pro ekonomickou spolupráci a rozvoj. V teoretické části jsou též představeny výzkumné otázky, které jsou na základě analýzy a shrnutí jednotlivých dat prezentovány v diskusi a následně zodpovězeny.
Ochrana zdraví a bezpečí na vybrané střední odborné škole
Freslová, Veronika ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou ochrany zdraví a bezpečí v prostředí vybrané střední odborné školy a s tím spojených zdravotních rizik a možností vzniku úrazů. Cílem práce bude na základě dotazníkového šetření identifikovat slabiny v oblasti ochrany zdraví a bezpečí na vybrané střední škole a na základě výsledků navrhnout způsoby a možnosti zvýšení povědomí o ochraně zdraví a bezpečí, jakožto základní podmínky dodržování pravidel ochrany zdraví a bezpečí na škole samotnými žáky. Výstupem práce tak bude nejen poznání reálné situace praktikování ochrany zdraví a bezpečí na vybrané střední škole, ale také i navržení toho, jak žáky lépe informovat a také zapojit do procesu, jak sami mohou dbát na vlastní ochranu zdraví a bezpečí v prostředí školy. Součástí výstupu práce bude rovněž doporučení pracovníkům školy směrem k dostatečnosti používaných způsobů edukace žáků v oblasti ochrany zdraví a bezpečí na škole. Teoretický základ této diplomové práce vychází z dostupné odborné literatury věnující se tomuto tématu, zároveň se opírá o empirické zkušenosti nabyté z praxe. V diplomové práci bude použito empirického výzkumu, formou dotazníkového šetření, kterého se účastnili dobrovolníci z řad žáků Střední odborné školy stravování v Říčanech. Shrnutím výsledků z empirického výzkumu lze říci, že...
Možnosti využití kinestetických výukových metod do plánu výchovy a péče v dětské skupině
Petrouová, Lenka ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na významnost využití kinestetických výukových metod do ročního plánu výchovy a péče v dětské skupině. Teoretická část se věnuje základní terminologii, vymezení stěžejních pojmů, jako je zdraví a jeho podpora v předškolním vzdělávání a charakteristiku dětských skupin jako specifické formy preprimárního vzdělávání. Následující kapitoly seznamují s věkovými zvláštnostmi předškolního věku s orientací na motoriku. Teoretickou část zavírá kapitola věnovaná kurikulu dětských skupin, představuje dokumenty, z kterých lze čerpat při tvorbě formálního kurikula, charakteristiku kinestetických výukových metod a význam pohybu pro pozitivní rozvoj dítěte. Kapitola pojednávající o pohybu a vymezující pojem kinestetika je pro celou práci stěžejní. Praktická výzkumná část ve svém úvodu reprezentuje cíle výzkumného šetření, popis metodologie, charakteristiku rozhovoru, výzkumné předpoklady a analýzu školního prostředí Dětské skupiny Sluníčko, kde byla celá práce realizována. Následuje představení mnou navržených pohybových aktivit s využitím kinestetických výukových metod a jejich zhodnocení formou reflexe. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jakou funkci dětských skupin rodiče oceňují, do jaké míry se děti aktivně podílejí na pohybových aktivitách a zda zapojování pohybových aktivit...
Well-being vysokoškolských učitelů v pracovním prostředí z hlediska sociálních vztahů a komunikace
Hnízdilová, Kristýna ; Kočí, Jana (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce na téma Well-being vysokoškolských pedagogů v pracovním prostředí z hlediska sociálních vztahů a komunikace se zabývá pracovním well-beingem v oblasti sociálních vztahů a komunikace. Teoretická část práce představuje pojem well-being, vysvětluje jeho vliv na zdraví, souvislosti se sociálními vztahy a komunikací a přibližuje specifika pracovního well-beingu ve vysokoškolském prostředí. Praktická část se věnuje vlastnímu výzkumu, který byl zaměřen na vysokoškolské pedagogy Katedry multimédií na Fakultě informatiky a statistiky Vysoké školy ekonomické v Praze. Jeho cílem bylo zjistit, jaký je pracovní well-being těchto pedagogů z hlediska sociálních vztahů a komunikace na pracovišti. Jedná se totiž o specifičtější katedru, kde se kloubí pedagogická a komerční činnost, tudíž bylo očekáváno, že se tento jev projeví i na vztazích na pracovišti a v přístupu k nim a současně na pracovním well-beingu. Výzkum byl realizován formou dotazníku, který vyplňovali pedagogové katedry, a byl doplněn rozhovorem s vedoucím katedry. Výsledky byly vesměs pozitivní a ukázaly, že naprostá většina pedagogů zmíněné katedry má dobrý pracovní well-being z hlediska vztahů a komunikace. Tato práce tak ukazuje na souvislost vztahů a komunikace na pracovišti s pracovním a potažmo celkovým well-beingem a zároveň...
Pojetí ideálu krásy ve vztahu k fyzickému zdraví u žákyň víceletého gymnázia
Dušková, Anna ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou ideálu krásy ve vztahu k fyzickému zdraví u dívek víceletého gymnázia. Cílem je porozumět tomu, jak dívky daného gymnázia vnímají tuto problematiku a v jakém kontextu má na ně tato okolnost vliv. Dalším cílem je zjistit informovanost zástupců školy a jejich porozumění pro dívky s poruchami sebeobrazu či poruchami příjmu potravy. Teoretická část se věnuje především období dospívání v různých oblastech od výživy přes body image až po mentální anorexii. Empirická část práce využívá kvalitativní výzkum a design případové studie. Skupinová diskuse byla využita, jako metoda sběru dat, přičemž proběhlé diskuse byly dvě. Jedna z nich zahrnovala diskusi s dívkami a druhá se zástupci školy. Výzkumný vzorek tedy představuje dívky víceletého gymnázia, konkrétně tříd tercie a kvarty (ve věkovém rozmezí 13-15 let) a zástupce dané školy. V rámci výzkumu byla také provedena analýza dokumentů školy, jako je školní vzdělávací program a výroční zpráva za poslední školní rok. Získaná data byla následně analyzována pomocí otevřeného kódování, přičemž byly vyhodnoceny tři kategorie. Z výzkumu vychází, že žákyně mají racionální pohled na zdravé a krásné tělo, avšak jejich vlastní vnímání tělesnosti je s tímto v rozporu. Dále z výzkumu vyplývá, že se škola v rámci výuky snaží...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 94 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
11 KOČÍ, Jan
2 KOČÍ, Jiří
14 Kočí, Jakub
11 Kočí, Jan
2 Kočí, Jiří
2 Kočí, Josef
2 Kočí, Julie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.