Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Specifické aspekty práce a motivační faktory ovlivňující pracovníky cestovního ruchu
Lechnýřová, Zuzana ; Indrová, Jarmila (vedoucí práce) ; Zadražilová, Dana (oponent) ; Kiráľová, Alžbeta (oponent) ; Hlinka, Pavel (oponent)
Disertační práce se zaměřuje na problematiku zaměstnanosti a motivace pracovníků v cestovním ruchu. Cílem je získání struktury motivačních faktorů, které jsou pro pracovníky cestovních kanceláří, hotelů a informačních center důležité, a dále zjisit, jak jsou tyto faktory přítomny v náplni vykonávané práce. Na tento výzkum navazuje výzkum mezi studenty škol cestovního ruchu. Výsledky jsou dále srovnány s výsledky obdobných výzkumů provedených na vzorku obyvatel České republiky. Pro dokreslení významu pracovníků pro podniky cestovního ruchu práce obsahuje také základní přehled podniků, které poskytují služby účastníkům cestovního ruchu, a podrobný přehled statistických zdrojů týkající se zaměstnanosti.
Animation services in tourism destinations and hotels
Bubniaková, Lucia ; Petrů, Zdenka (vedoucí práce) ; Kiráľová, Alžbeta (oponent)
Práce se zabývá problematikou animace v cestovním ruchu. První část práce teoreticky vymezuje pojem animace a okruhy s ní bezprostředně spojené. Vysvětluje důležitost volního času jako hlavního faktoru ovlivňujícího cestování a zároveň přibližuje historický vývoj animace a její propojení s klubovým turismem. Také rozebírá typologii animace, animačních týmů a animátorů. Praktická část práce hodnotí animační služby zejména z pohledu personálního zabezpečení. Zabývá se především profesní přípravou animátorů na výkon povolání a hodnotí přípravu animátorů v rámci jednotlivých pracovních agentur.
Snowboard Schools of Czech Republic and Slovakia and Their Comparison with Snowboard Schools of the Alps
Kráľ, Branislav ; Indrová, Jarmila (vedoucí práce) ; Kiráľová, Alžbeta (oponent)
Autor má za cieľ popísať fungovanie snowboardových škôl v Českej Republike a na Slovensku, porovnať ich s alpskými snowboardovými školami, a na základe porovnania odhadnúť trendy vo vývoji týchto škôl. Rozmach voľného času v poslednom storočí podporený vhodnými podmienkami súčasnej doby ma za následok vytvorenie priemyslu voľného času. Jedným z odvetví uspokojujúcich voľnočasové potreby je športový turizmus. Ten je prospešný pre jeho účastníkov aj pre regióny, no vyvoláva konflikt so životným prostredím. Služby v tomto odvetví majú svoje špecifiká, ktoré ovplyvňujú kvalitu služieb. Dopyt po nich je veľmi elastický, čo robí športový turizmus citlivým na ekonomický cyklus. Marketing zameraný na ľudí dopytujúcich služby športového turizmu musí počítať so štyroma špecifickými zásadami: partnerstvo, ľudia, programovanie, tvorba balíčkov. Ďalej je potrebné poznať pravidlá psychológie predaja. Rozvoj snowboardingu výraznejšie začal v sedemdesiatych rokoch dvadsiateho storočia. Prvé snowboardové školy v Európe vznikali začiatkom deväťdesiatych rokov, no ako seriózny šport bol snowboarding etablovaný až po svojej premiére na olympíjskych hrách v Nagane. Snowboardovou školo autor nazýva každú organizáciu alebo časť organizácie venujúci sa výučbe snowboardingu v ľubovoľnej forme. Najrozšírenejšie sú školy v horských strediskách. Klientelu tvoria hlavne deti, ktorým hodiny kupujú ich rodičia. Školy sa teda snažia byť spoľahlivé a odborné, aby apelovali na rodičov, a štýlové, aby apelovali na mladých a deti. Konkurencia je vysoká a tak sa snowboardové školy snažia ponúkať čo najkvalitnejšie a najzaujímavejšie služby. Výsledkom je spúšťanie výučby freestylu. Požadovanú inštruktorskú odbornosť zaisťujú licencie, z ktorých najlepšie uplatnenie v Európe majú tie od ISIA. Okrem držania licencie sa na inštruktora kladie množstvo iných požiadavkov ako ústretovosť, výdrž, vrelý vzťah k snowboardingu, kreativita, alebo otvorenosť. Motivácia inštruktorov spočíva z veľkej časti v samotnom pobyte na horách. Žiakov musia učiť krok za krokom, tak aby mali žiaci pocit, že učenie ide ľahko. Podstatné je, že slovenské a české snowboardové školy si berú príklad z alpských, a tak je pohľad do Álp akýmsi pohľadom do budúcnosti škôl domácich.
Organizace a řízení vybraného ubytovacího zařízení
Tasci, Iulia ; Indrová, Jarmila (vedoucí práce) ; Kiráľová, Alžbeta (oponent)
Cílem bakalářské práce je zanalyzovat a zhodnotit způsob řízení hotelu a organizace jeho činností. V první části bakalářské práce jsou vymezeny základní pojmy v oblasti řízení hotelem, v jednotlivých podkapitolách je rozebrán historický vznik, klasifikace hotelů a způsobů řízení, také jsou vyjmenovány služby hotelu a jejich význam. Ve druhé části je prostudováno praktické použití způsobů řízení ve vybraném hotelovém podniku, je provedena analýza organizaci a řízení a navrhnuto několik rad pro zlepšení činnosti hotelu. V poslední části práce je rozebrán podrobný postup pro zakládání hotelu jak z právního, tak i z ekonomického pohledu. Je to jakési shrnutí poznatků získaných během studia a během provádění analýzy organizaci úspěšného hotelu.
Organizace a řízení vybraného ubytovacího zařízení
Švejdová, Petra ; Indrová, Jarmila (vedoucí práce) ; Kiráľová, Alžbeta (oponent)
Cílem bakalářské práce je zhodnotit současnou organizaci a řízení Hotelu Jenerálka a.s. a na základě provedené analýzy navrhnout opatření pro zlepšení jeho fungování do budoucnosti. Navržená opatření by měla vést jak ke větší spokojenosti hostů tak i zaměstnanců ubytovacího zařízení. Hlavní použitou metodou je pozorování, které je prováděno na základě vykonávané odborné praxe v daném ubytovacím zařízení. Další metoda dosažení cíle spočívá ve srovnávání. Jedná se především o časové porovnávání vývoje určitých hodnot ve vybraných letech. Sběr a třídění statistických dat a jejich následné vyhodnocování tvoří závěrečnou část práce. Pro získání co nejpřesnějších a nejpodrobnějších informací jsme přistoupili k rozhovoru s odborníkem, v tomto případě konkrétně s Hotel Manažerkou a Front Office Manažerkou Hotelu Jenerálka. Z důvodu obsáhlosti tématu byl kladen důraz na marketingovou strategii, organizační strukturu a SWOT analýzu. Za pomoci výstupů analýzy organizace a řízení byly zpracovány konkrétní návrhy na zlepšení, které byly předány vedení Hotelu Jenerálka k posouzení a případné realizaci. Jedná se především o zefektivnění práce top managementu a zavedení doplňkových služeb. Za přínos lze jednoznačně považovat grafické znázornění obsazenosti v jednotlivých letech, vývoj hodnot je lépe zřetelný. Dále pak navržená opatření z pohledu zaměstnance, který je ze situací v hotelu podstatně lépe obeznámen než nezaujatý pozorovatel.
Children tourism and the role of children animation
Kráľová, Ľuboslava ; Kiráľová, Alžbeta (vedoucí práce) ; Indrová, Jarmila (oponent)
Animace v cestovním ruchu vdechuje prázdninovým rezortům a místům trávení volného času duši. Je tvůrcem genius loci. Oživuje je a je příslibem chvil plných zábavy a nových zážitků. Takhle by teda měla správná animace vypadat, a o její podobu, která splňuje tuto charakteristiku by se měli postarat zkušení odborníci, to jest animátoři volného času. Animace má mnoho podob daných různorodostí lidského rodu a našich zájmů. Tato bakalářská práce si ale za cíl vymezila prozkoumat především problematiku dětské animace, jejich specifik a vyhrazených dětských potřeb. Věnuje se dětem jakožto budoucí podobě návštevníků; zkoumá jejich požadavky a náročnost tak, aby bylo spokojené nejenom dítě, ale i rodič a provozovatel zařízení. Jako taková je tedy animace jednou z nejperspektivnějších služeb novodobého cestovního ruchu a je možno očekávat její objevení na tuzemském trhu cestovníhu ruchu.
Strategická mapa cateringové společnosti
Křivánková, Marie ; Mlejnková, Lena (vedoucí práce) ; Kiráľová, Alžbeta (oponent)
V diplomové práci Strategická mapa cateringové společnosti je sestrojena strategická mapa modelové cateringové společnosti působící na českém trhu. Strategická mapa byla zvolena jako přehledný a účinný nástroj, který strukturovaně postihuje důležité části strategie konkrétní firmy formou vizuální zkratky podle známé metodologie : KAPLAN, Robert S., NORTON, David P.: Strategy Maps, Harvard Business School Publishing Corporation, Boston 2004. ISBN 1-59139-134-2. V teoretické části této práce byly popsány základní stavební kameny pro tvorbu strategické mapy a byly též popsány profesionální služby cateringové společnosti. V praktické části je nejdříve analyzován cateringový trh v České republice a na základě zjištěných příležitostí je namodelována nově založená cateringová společnost VIP Catering. Tato společnost oslovuje VIP klienty s nabídkou prvotřídně kvalitních VIP služeb. Dále byla určena její mise, vize, SWOT analýza, byly analyzovány její strategické cíle, které byly rozděleny na základě čtyř základních perspektiv a byla navržena vhodná měřítka těchto strategických cílů. Poté byly navrženy strategické iniciativy a sestavena vhodná organizační struktura. V závěru praktické části byla sestavena konkrétní strategická mapa pro cateringovou společnost VIP Catering, kde byly vyznačeny příčinné vztahy mezi jednotlivými perspektivami její strategie. Hlavním výsledkem diplomové práce je originálně sestrojená strategická mapa nově vznikající cateringové společnosti na českém trhu.
Marketingová strategie "zeleného hotelu" na příkladě hotelu Chateau Mcely
Tvrdíková, Zdeňka ; Kiráľová, Alžbeta (vedoucí práce) ; Indrová, Jarmila (oponent)
Diplomová práce se zabývá marketingovou strategií zeleného hotelu, která je zpracována na příkladě Chateau Mcely. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola je zaměřena na teoretická východiska a pojednává o důležitosti hotelového průmyslu a aplikovaní marketingové strategie v tomto oboru. Je zde definován pojem zelený hotel a rozebrána jeho určující kritéria. Druhá kapitola se zabývá charakteristikou hotelu Chateau Mcely a analýzou jeho marketingové strategie. Ve třetí kapitole jsou navrženy opatření a změny, tak aby vznikla marketingová strategie zeleného hotelu, kterou je možno aplikovat v dalších ubytovacích zařízeních.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.