Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Získávání fyziologických dat pro automatizovanou zpětnou vazbu v procesu učení
Bašátková, Kateřina ; Lustigová, Zdena (vedoucí práce) ; Rotter, Miloš (oponent)
1 Název práce: Získávání fyziologických dat pro automatizovanou zpětnou vazbu v procesu učení Autor: Bc. Kateřina Bašátková Katedra / Ústav: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí diplomové práce: doc. RNDr. Zdena Lustigová, CSc., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: Diplomová práce se zabývá sběrem fyziologických dat pro automatizovanou zpětnou vazbu v procesu učení. V první polovině části práce je shrnuta teorie výzkumu fyziologických veličin a jeho uplatnění v oblasti lidského chování. Zvláštní pozornost je věnována zejména metodě sledování zraku (eye tracking) a měření srdeční frekvence (heart rate) v průběhu behaviorálních procesů. Druhá polovina práce je věnována vlastnímu výzkumu vlivu změny frekvence mrkání oka (blink rate) a frekvence srdečního rytmu v závislosti na různé míře kognitivní zátěže. Výzkum byl realizován na celkem šesti objektech. Získaná data potvrdila přímou závislost frekvence mrkání oka a frekvence srdečního rytmu na obtížnosti daného úkolu (task). Klíčová slova: tepová frekvence, variabilita srdečního rytmu, frekvence mrkání oka, kognitivní zátěž
Přírodovědné úlohy výzkumu PISA - analýza výsledků českých žáků
Bašátková, Kateřina ; Mandíková, Dana (vedoucí práce) ; Kekule, Martina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou výsledků českých žáků v přírodovědných testech použitých ve výzkumu PISA v roce 2000, 2003 a 2006. V úvodu práce jsou uvedeny základní informace o výzkumu PISA, jeho záměru, požívaných metodách, struktuře úloh a jejich způsobu hodnocení, testovaných žácích a fázích výzkumu. Dále je podrobněji rozebrán pojem přírodovědná gramotnost, způsob prezentace výsledků a struktura přírodovědných otázek výzkumu. Následující kapitoly jsou zaměřeny na samotný rozbor výsledků českých žáků v přírodovědných otázkách, přičemž zvýšená pozornost je věnována otázkám s fyzikální tématikou. Práce přináší podrobnou analýzu jak celkových výsledků českých žáků v přírodovědné části výzkumu, tak i analýzu výsledků českých žáků podle jednotlivých aspektů přírodovědné gramotnosti.
Získávání fyziologických dat pro automatizovanou zpětnou vazbu v procesu učení
Bašátková, Kateřina ; Lustigová, Zdena (vedoucí práce) ; Rotter, Miloš (oponent)
1 Název práce: Získávání fyziologických dat pro automatizovanou zpětnou vazbu v procesu učení Autor: Bc. Kateřina Bašátková Katedra / Ústav: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí diplomové práce: doc. RNDr. Zdena Lustigová, CSc., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: Diplomová práce se zabývá sběrem fyziologických dat pro automatizovanou zpětnou vazbu v procesu učení. V první polovině části práce je shrnuta teorie výzkumu fyziologických veličin a jeho uplatnění v oblasti lidského chování. Zvláštní pozornost je věnována zejména metodě sledování zraku (eye tracking) a měření srdeční frekvence (heart rate) v průběhu behaviorálních procesů. Druhá polovina práce je věnována vlastnímu výzkumu vlivu změny frekvence mrkání oka (blink rate) a frekvence srdečního rytmu v závislosti na různé míře kognitivní zátěže. Výzkum byl realizován na celkem šesti objektech. Získaná data potvrdila přímou závislost frekvence mrkání oka a frekvence srdečního rytmu na obtížnosti daného úkolu (task). Klíčová slova: tepová frekvence, variabilita srdečního rytmu, frekvence mrkání oka, kognitivní zátěž
Přírodovědné úlohy výzkumu PISA - analýza výsledků českých žáků
Bašátková, Kateřina ; Kekule, Martina (oponent) ; Mandíková, Dana (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá analýzou výsledků českých žáků v přírodovědných testech použitých ve výzkumu PISA v roce 2000, 2003 a 2006. V úvodu práce jsou uvedeny základní informace o výzkumu PISA, jeho záměru, požívaných metodách, struktuře úloh a jejich způsobu hodnocení, testovaných žácích a fázích výzkumu. Dále je podrobněji rozebrán pojem přírodovědná gramotnost, způsob prezentace výsledků a struktura přírodovědných otázek výzkumu. Následující kapitoly jsou zaměřeny na samotný rozbor výsledků českých žáků v přírodovědných otázkách, přičemž zvýšená pozornost je věnována otázkám s fyzikální tématikou. Práce přináší podrobnou analýzu jak celkových výsledků českých žáků v přírodovědné části výzkumu, tak i analýzu výsledků českých žáků podle jednotlivých aspektů přírodovědné gramotnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.