Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Brzdové soustavy letadel
Kochtík, Martin ; Kaddour, Mirvat (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Hlavním tématem závěrečné práce je brzdění a funkce brzdových soustav při pohybu letounu po zemi ve chvíli po přistání, až po jeho úplné zastavení. V této práci jsou tedy postupně vysvětleny základní definice a principy fungování brzdových soustav u dopravních letadel. Následují předpisy a jejich základní požadavky, které je nutné dodržovat a řídit se jimi. Dále je zde rozebrána výše zmíněná část pohybu letounu po dráze, a to v rovině teoretické, kdy jsou popsány principy maření kinetické energie a způsob jejich výpočtu, a také v rámci konkrétních výpočtů přistávacích rychlostí pro vybrané letouny. Pozornost je také věnována možnostem využití energie vzniklé od brzdění kol letounu a celkově směrům dalšího pokroku ohledně brzdových soustav právě u dopravních letadel.
Ekologické důsledky letecké dopravy
Kácal, Jan ; Bencalík, Karol (oponent) ; Kaddour, Mirvat (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o dopadech letecké dopravy na životní prostředí. Spalováním pohonných hmot je tvořeno velké množství škodlivých látek, které jsou vypouštěny do vrchní atmosféry, kde ovlivňují atmosférické reakce. Kromě spalování, podmínky nezbytné pro realizaci letecké dopravy nebo situace z ní plynoucí, jako údržba letadel, hluk způsobený letadly, nouzové situace, apod., mají rovněž negativní dopad nejenom na prostředí, ale také na zdraví a komfort jak lidí, tak fauny a flory vystavené těmto podmínkám. Mimo výše zmíněných dopadů letecké dopravy na okolí se tato práce zmiňuje o možnostech omezení těchto negativních vlivů.
ALTERNATIVE PROPULSION FOR AIRCRAFT OF GENERAL AVIATION CATEGORY
Kaddour, Mirvat ; Hlinka, Jiří (oponent) ; Rousek, Miroslav (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Air transport as all other transport contributes in producing emissions greenhouse gases, which is the main reason of climate changes. The doctoral thesis is focusing on possibility of using alternative energy source (fuel, motor) in aviation in order to reduce emission produced by aircraft. The area that has been working on is general aviation in particular aircraft of categories LSA and VLA. Three options, alternative source of energy, will be discussed. First is using LPG fuel, another is electric motors, and last adding catalytic converter to the exhaust system. For each of them will be mentioned there advantages and disadvantage, the main change in aircraft propulsion or exhaust system, and the different in aircraft performance due to these changes.
Možnosti zmenšení spotřeby paliva dopravných letadel
Harasim, Tomáš ; Třetina, Karel (oponent) ; Kaddour, Mirvat (vedoucí práce)
V důsledku dlouhodobé ekonomické krize se v posledních letech zavádějí různá úsporná opatření. Vyjímkou není ani letecké odvětví. Z tohoto důvodu se v této práci zabývám metodami snižování spotřeby paliva u dopravních letounů. Díky těmto metodám se nesnižují pouze náklady na palivo, ale s nižší spotřebou jsou spjaty i nižší emise. K lepšímu pochopení problematiky jsou nejdříve popsány palivové soustavy a poté vysvětleny letové režimy. Práce také obsahuje výběr 20 – ti skutečných typů letadel, na nichž si můžete všimnout, že je z velké části spotřeba dána hmotností letounu. Protože je výhodnější různými způsoby upravovat již existující letadla, než nakupovat stále nová, jsou využívány metody ke snížení jejich spotřeby. Ty se dají provádět díky konstrukčním změnám na letounech, či novým přístupům k řízení samotného letu. O těchto metodách se lze dočíst v poslední kapitole práce.
Historie civilního letectví 1950-1970
Bednář, Ondřej ; Kaddour, Mirvat (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce vytváří přehled historie civilního letectví od roku 1950 do roku 1970. Po druhé světové válce nebyla přeprava civilistů letadly běžná. Ke konci výše zmíněného dvacetiletí se stala neodmyslitelnou součástí cestování na dlouhých tratích. Pozornost je věnována důležitým událostem v historii letectví od přechodu z motorů turbovrtulových na dvouproudové. Vrcholem tohoto období byla konstrukce dopravních letadel schopných překonat rychlost zvuku. Tato práce popisuje také vývoj konstrukce vrtulníků. Pozornost je věnována i velkým konstrukčním kancelářím Evropy, Asii a Severní Ameriky. Část práce pojednává i o vývoji letectví v Československu.
Možnosti alternativních pohonů letadel
Florián, Martin ; Kaddour, Mirvat (oponent) ; Bencalík, Karol (vedoucí práce)
Obsahem bakalářské práce je přehled alternativních zdrojů energie vhodných pro letecké aplikace. Byly uvedeny charakteristiky fotovoltaických článků, palivových článků a akumulátorů včetně principu činnosti a jejich použití na letadlech. Součástí práce je dále porovnání jednotlivých letadel daného typu pohonu a závěrečný přehled všech zmíněných letadel.
Omezování emisí CO2 v letecké dopravě
Fričová, Barbora ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Kaddour, Mirvat (vedoucí práce)
Témou tejto diplomovej práce je obmedzovanie emisií oxidu uhliitého v leteckej doprave. Je to aktuálna téma, pretože celosvetovo stúpol záujem verejnosti o zneisovanie životného prostredia. Reakciou na záujem bolo vytvorenie rôznych zmlúv, štandardov a obmedzení vypúšania emisií oxidu uhliitého. Práca je rozdelená na niekoko astí. Prvou z nich je zmapovanie globálnej leteckej prevádzky a vypúšania emisií. Druhá as sa zaoberá prístupom Európy k riešeniu problematiky obmedzovania emisií oxidu uhliitého. Nasleduje popis letectva a emisného CO2 štandardu organizácie ICAO. Súasou práce je aj prehad použitia biopalív v letectve a ich cenových relácií. Na záver sú zhrnuté poznatky obsiahnuté v tejto diplomovej práci.
Vývoj palubních soustav dopravních letadel
Sokol, Filip ; Kaddour, Mirvat (oponent) ; Trefilová, Helena (vedoucí práce)
Bakalářská práce s názvem „Vývoj palubních soustav dopravních letadel“ se zabývá vývojem řídících, elektrických, hydraulických a palivových soustav dopravních letadel typu CS-23 a CS-25. Práce je rozdělena na jednotlivé kapitoly, z nichž se každá zabývá popisem jednotlivé palubní soustavy. Vývoj je uveden vždy na začátku této kapitoly a zbylá část je pak věnována základnímu popisu. V závěru práce jsou uvedeny nejnovější trendy v řízení letadel a popis postupných přechodů v koncepty More Electric Aircraft a More electric Engine. Samotný konec práce tvoří srovnání letounů podle palubních soustav, které používají.
Problémy zajištění paliva
Plačková, Veronika ; Bencalík, Karol (oponent) ; Kaddour, Mirvat (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problémy spojenými se zajištěním paliva u letadel a na letištích. Na začátku práce je stručný popis palivové soustavy letadel a leteckých paliv. Dále je popsán proces distribuce a skladování paliva a doplňování paliva u letadel. Část práce je věnována problémům s kontaminací a únikem paliva. V práci je také zmíněna možnost použití LPG jako leteckého paliva z hlediska distribuce a skladování. Na konci práce jsou popsány tři letecké nehody, jejichž příčinou byla konstrukční vada a problémy se zajištěním paliva.
Snižování hlučnosti leteckých motorů
Čirka, Martin ; Kaddour, Mirvat (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Letecká doprava ovplyvňuje v modernej spoločnosti každodenný život, a to nielen úžitkom z efektívneho cestovania, ale aj negatívnym dopadom na životné prostredie, teda nás ľudí. Pre tento dôvod som sa rozhodol zaoberať v mojej práci znižovaním hlučnosti leteckých motorov. Výskum v tejto oblasti pomáha zvyšovať komfort cestovania, no nemalým ukazateľom sú aj obydlia v okolí letísk, kde sú ľudia zasiahnutí leteckým hlukom v najväčšej miere. Aby sme dokázali problematiku pochopiť, je dôležité poznať ako je vlastne hluk definovaný. Prvá časť bakalárskej práce obsahuje vysvetlenie zvuku a z neho spôsobeného hluku. V práci sú zahrnuté tiež spôsoby merania hluku a opatrenia, ktorými sa hluk darí znižovať. Najväčší úspech zaznamenala metóda tzv. variabilných Chevronov, ktoré sa dokážu prispôsobiť rôznym letovým režimom, a tým pomáhajú nielen znížiť hluk, ale aj zachovať ťah motoru, či znížiť spotrebu paliva v konštantnej letovej hladine. V štvrtej kapitole práce sa dočítate o predpisoch, ktoré upravujú podmienky pri tvorbe leteckého hluku. Dôležitým faktorom pri tvorbe noriem na hluk je samotný proces testovania lietadiel, preto som tiež zhrnul princípy a metódy testovania, akými sa riadia letecké agentúry.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.