Název:
Vývoj palubních soustav dopravních letadel
Překlad názvu:
Development of aircraft systems
Autoři:
Sokol, Filip ; Kaddour, Mirvat (oponent) ; Trefilová, Helena (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Bakalářská práce s názvem „Vývoj palubních soustav dopravních letadel“ se zabývá vývojem řídících, elektrických, hydraulických a palivových soustav dopravních letadel typu CS-23 a CS-25. Práce je rozdělena na jednotlivé kapitoly, z nichž se každá zabývá popisem jednotlivé palubní soustavy. Vývoj je uveden vždy na začátku této kapitoly a zbylá část je pak věnována základnímu popisu. V závěru práce jsou uvedeny nejnovější trendy v řízení letadel a popis postupných přechodů v koncepty More Electric Aircraft a More electric Engine. Samotný konec práce tvoří srovnání letounů podle palubních soustav, které používají.
The bachelor thesis with the name „Development of aircraft systems“ deals with development of flight control, electrical, hydraulic and fuel systems of aircraft type CS-23 and CS-25. The thesis is divided into particular chapters; each one concerns with description of particular system. The development is always mentioned at the beginning of each chapter and the rest is dedicated to basic description. There are mentioned the latest trends in flying control of the aircraft and a description of gradual transition into concepts More Electric Aircraft and More Electric Engine in the end of the thesis. The very end is comprised of comparison of aircrafts according to the aircraft systems they use.
Klíčová slova:
elektrické soustavy; hydraulické soustavy; Letadlo; more-electric; palivové soustavy; palubní soustavy; vývoj; řídící soustavy; Aircraft; aircraft systems; development; electrical systems; flight control systems; fuel systems; hydraulic systems; more-electric
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/7678