Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podpora kognitivního rozvoje dospívajících se specifickými poruchami učení
Jungwirthová, Lucie ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Blatný, Marek (oponent)
Práce se zabývá možnostmi podpory kognitivního rozvoje dospívajících se specifickými poruchami učení. Teoretická část nejprve představí kognitivní deficity, které jsou typické pro tyto poruchy. Pak se zaměřuje na konkrétní možnosti, jak u adolescentů se specifickými poruchami učení podpořit jejich kognitivní rozvoj. Pozornost je věnována využití moderních informačních technologií a aplikacím určeným dětem a adolescentům se specifickými poruchami učení. Součástí práce je výzkum, který se pokouší ověřit efektivitu aplikace Tablexia. Ačkoli výsledky nepotvrdily jednoznačnou účinnost kognitivního tréninku za pomoci této aplikace, jsou v práci diskutovány možnosti, jak upravit případné další výzkumy, aby byly schopné efektivitu lépe zachytit.
Výchova a její vliv u dětí umístěných do jeslového zařízení
Jungwirthová, Lucie ; Nováková, Pavlína (vedoucí práce) ; Prajerová, Květa (oponent)
Název práce: Výchova a její vliv u dětí umístěných do jeslového zařízení Cíle práce: Nastínit možnosti práce se skupinou dětí ve věku 1 - 3 roky v rámci jejich umísťování do jeslových zařízení. Zjistit, zda dítě vedené výchovou v jeslích je vývojově vyspělejší než jeho vrstevníci a zda pomocí programů v jeslích může být vývoj jednotlivých oblastí ovlivněn. Vymezit cíle, jaké je možné si při práci s nimi stanovit. A co můžeme takto malým dětem v rámci jeslových zařízení nabídnout. Metoda práce: Byl proveden empirický výzkum, komparativní analýza skupin, kde bylo provedeno měření a porovnávání dvou skupin pomocí standardizovaných testů a jejich numerické vyhodnocení v průběhu jednoho kalendářního roku v intervalu jednoho měsíce. Byly otestovány děti navštěvující jednak jeslové zařízení, a jednak mateřské centrum. Výsledkem bylo srovnání, do jaké míry jsou děti, se kterými se pracuje cíleně každý den v jeslích, šikovnější, než děti žijící v domácím prostředí a navštěvující mateřské centrum pouze zájmově. Výsledky práce: Po vyhodnocení testů jsme dospěli k závěrům, že děti z jeslového zařízení dosahovaly lepších výsledků než děti z mateřského centra. Výsledky ukázaly, že tento rozdíl není příliš velký, v jednotlivých oblastech zkoumání se výrazně liší. Klíčová slova: Raný vývoj dítěte, jemná a hrubá...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.