Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Židovské motivy v detektivních prózách Petra Eidlera
Svítilová, Lucie ; Holý, Jiří (vedoucí práce) ; Jareš, Michal (oponent)
Práce se soustředí na vybrané detektivní prózy Petra Eidlera s židovskou tematikou: Na šábes se nevraždí (2015), Nahá s Davidovou hvězdou (2016) a Smrt konvertity (2018). Jedná se o autorovy první tři detektivní romány s židovskými motivy. Diplomová práce sleduje postavu vypravěče, nepříliš úspěšného soukromého detektiva s rodinnými problémy, který je přítomen ve všech uvedených textech, zápletku a její řešení na pozadí tradice detektivní prózy a jejích konvencí. Zvláště se soustředí na motivy židovství a holokaustu, které hrají ve všech vybraných textech výraznou roli a jsou specifikou Eidlerových próz. Všechny zápletky jsou nejprve popsány, aby se předešlo nejasnostem v následujících analýzách. Klíčová slova detektivní romány, Petr Eidler, Petr Balajka, Na šábes se nevraždí, Nahá s Davidovou hvězdou, Smrt konvertity
The effects pf VAT harmonisation on tax revenue in the European Union
Kabátek, Jan ; Schneider, Ondřej (vedoucí práce) ; Jareš, Michal (oponent)
Práce zkoumá efekty sjednocení sazeb daně z přidané hodnoty (DPH) v Evropské unii, přičemž se zaměřuje zejména na dopad této konvergence na celkové příjmy z DPH. Pomocí panelové regrese třicetiletého datasetu patnácti Evropských zemí identifikuje signifikantní pozitivní efekt daňové konvergence a dokládá, že Evropské státy mohou pomocí sjednocení sazeb DPH zvýšit efektivitu domácích daňových systémů. Výsledky regresní analýzy jsou dále použity k odhadu potencionálních příjmů z odpovídajícího sjednocení evropského DPH v roce 2009. Tímto způsobem predikovaný odhad poukazuje na implicitní nárůst příjmů z DPH rovný pěti procentům současného příjmu z DPH v Evropské Unii. Kromě příjmové stránky sjednocení sazeb DPH se práce také zabývá jeho dopady na současné problémy Evropského systému DPH, jimiž jsou daňové podvody mezinárodního charakteru a úniky spojené s nakupováním v zahraničí. V práci jsou rozebrány jejich příčiny a možná řešení, přičemž je ukázáno, že oba problémy mohou být alespoň částečně vyřešeny pomocí daňové harmonizace.
Strip jako současné médium
Scharnaglová, Luisa ; Mocná, Dagmar (vedoucí práce) ; Jareš, Michal (oponent)
Strip je svébytným komiksovým subžánrem s bohatou hostorií a dnes už i s širokou škálou možností využití. Hlavním cílem této práce je přispět k zmapování využívání stripu od jeho počátků a na jeho etablování na přelomu 19. a 20. století. Druhá kapitola se zabývá definicí stripu a jeho vymezením vůči ostatním komiksovým žánrům. Třetí kapitola představuje nejdůležitější část práce. Popisuje český strip a je věnována nejznámějším českým autorům tohoto žánru. Mimo jiné se kapitola částečně věnuje i nejvýznamějším českým překladatelům tohoto žánru. Poslední kapitola se zabývá současným využíváním stripu a především v reklamním průmyslu.
Narativní aspekty komiksu
Kořínek, Pavel ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Jareš, Michal (oponent)
Diplomová práce nazvaná "Narativní aspekty komiksu" se pokouší o aplikaci teoretického zázemí a pojmového aparátu klasické naratologie na vizuálně/verbální komiksové médium, inspiruje se přitom otázkami formulovanými tzv. transmediální naratologií. Po historickém exkurzu přibližujícím alespoň nejdůležitější práce věnované komiksovému vyprávění jsou stanoveny tři roviny komiksového textu - segment, příběh, svět -, jež jsou následně podrobeny detailnímu zkoumání. Kromě tradičních narativních aspektů (např. prostor, čas, narativní promluva, vypravěč, fokalizace, událost - zde sekvence) je v práci věnován prostor i úvahám o možném typologickém/ genologickém rozčlenění komiksu, pozornosti se dostává i mediálně příznakovému jevu seriality a "sdílených fikčních světů". V krátkých exkurzech jsou zmiňovány i další naraci ovlivňující jevy.
Podoby předmětů v moderní lyrice
Hankiewicz, Jakub ; Hrdlička, Josef (vedoucí práce) ; Pajak, Aleksandra (oponent) ; Jareš, Michal (oponent)
Podoby předmětů v moderní lyrice Mgr. Jakub Hankiewicz Abstrakt Na počátku dvacátého století dochází v lyrice k obratu k předmětu, na jehož počátek se tradičně kladou Rilkovy Nové básně. Nejde o to, že by se dříve každodenní předměty v poezii neobjevovaly, ale nastupující tendence zachází s předmětem jinak než předchozí generace. Tato disertace popisuje některé aspekty této proměny za pomoci teorie věci Billa Browna. Červenou nití práce je sledování básnických prostředků, které evokují takové soustředění k předmětu, že vychází najevo jeho záhadnost a neznámost. Věc je v každém okamžiku ještě něčím jiným, než čím se nám v dané chvíli vyjevuje, a básník využívá specifické prostředky proto, aby čtenář při čtení básní o věcech tuto skutečnost zakoušel. Materiálem práce je tvorba českých a polských autorů čtyřicátých a padesátých let dvacátého století. Jde o období, kdy určitá vlna obratu k předmětu ve středoevropské lyrice vrcholí a projevuje se napříč národními literaturami. Zatímco v Polsku se o autorech této tendence píše v kontextu obratu o věci, v Čechách se o básních o věcech donedávna příliš nepojednávalo. Práce proto ve svém vedlejším cíli poukazuje na projevy tendence obratu k předmětu v české lyrice a poukazuje na podobnosti s rysy básní polských autorů. Klíčová slova lyrika, věc, předmět, Skupina 42,...
The effects pf VAT harmonisation on tax revenue in the European Union
Kabátek, Jan ; Schneider, Ondřej (vedoucí práce) ; Jareš, Michal (oponent)
Práce zkoumá efekty sjednocení sazeb daně z přidané hodnoty (DPH) v Evropské unii, přičemž se zaměřuje zejména na dopad této konvergence na celkové příjmy z DPH. Pomocí panelové regrese třicetiletého datasetu patnácti Evropských zemí identifikuje signifikantní pozitivní efekt daňové konvergence a dokládá, že Evropské státy mohou pomocí sjednocení sazeb DPH zvýšit efektivitu domácích daňových systémů. Výsledky regresní analýzy jsou dále použity k odhadu potencionálních příjmů z odpovídajícího sjednocení evropského DPH v roce 2009. Tímto způsobem predikovaný odhad poukazuje na implicitní nárůst příjmů z DPH rovný pěti procentům současného příjmu z DPH v Evropské Unii. Kromě příjmové stránky sjednocení sazeb DPH se práce také zabývá jeho dopady na současné problémy Evropského systému DPH, jimiž jsou daňové podvody mezinárodního charakteru a úniky spojené s nakupováním v zahraničí. V práci jsou rozebrány jejich příčiny a možná řešení, přičemž je ukázáno, že oba problémy mohou být alespoň částečně vyřešeny pomocí daňové harmonizace.
Strip jako současné médium
Scharnaglová, Luisa ; Mocná, Dagmar (vedoucí práce) ; Jareš, Michal (oponent)
Strip je svébytným komiksovým subžánrem s bohatou hostorií a dnes už i s širokou škálou možností využití. Hlavním cílem této práce je přispět k zmapování využívání stripu od jeho počátků a na jeho etablování na přelomu 19. a 20. století. Druhá kapitola se zabývá definicí stripu a jeho vymezením vůči ostatním komiksovým žánrům. Třetí kapitola představuje nejdůležitější část práce. Popisuje český strip a je věnována nejznámějším českým autorům tohoto žánru. Mimo jiné se kapitola částečně věnuje i nejvýznamějším českým překladatelům tohoto žánru. Poslední kapitola se zabývá současným využíváním stripu a především v reklamním průmyslu.
Patří komiks do literatury? Aneb literární povaha komiksového díla
Taud, Rostislav ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Jareš, Michal (oponent)
Práce v první části odkrývá problematiku "literární povahy" komiksu a toho, jak s ní bylo u nás nakládáno. Zjišťuje, že ačkoli se už upustilo od směšování komiksu a literatury, nebyl tento krok ještě teoreticky reflektován. Ve druhé části na základě srovnání komiksu a literatury ze tří hledisek - z hlediska autenticity uměleckého díla, užití verbálního jazyka a z hlediska uměleckého artefaktu - ukazuje, že komiks nelze v pravém slova smyslu s literaturou vůbec poměřovat. Komiks je zde charakterizován jako umělecké dílo dvoufázové autografické, které využívá prostorových vlastností písma a které aktualizuje knihu jako svůj artefakt, na rozdíl od literárního uměleckého díla, které je popisováno jako jednofázové alografické s (potenciálně) zvukovým artefaktem. Třetí část se pak zaměřuje na aplikaci několika teoretických koncepcí, které na pozadí literatury vznikly (koncept narace, vypravěče, poetiky, recepce, čtenáře apod.) na komiks. Ukazuje, že i přes vzájemnou neporovnatelnost komiksu a literatury je za určitých podmínek možné a užitečné zkoumat komiks prostředky literární teorie. Je to vždy tam, kde sama teorie není pevně svázána s matérií literatury, tj. s jazykem.
Narativní aspekty komiksu
Kořínek, Pavel ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Jareš, Michal (oponent)
Diplomová práce nazvaná "Narativní aspekty komiksu" se pokouší o aplikaci teoretického zázemí a pojmového aparátu klasické naratologie na vizuálně/verbální komiksové médium, inspiruje se přitom otázkami formulovanými tzv. transmediální naratologií. Po historickém exkurzu přibližujícím alespoň nejdůležitější práce věnované komiksovému vyprávění jsou stanoveny tři roviny komiksového textu - segment, příběh, svět -, jež jsou následně podrobeny detailnímu zkoumání. Kromě tradičních narativních aspektů (např. prostor, čas, narativní promluva, vypravěč, fokalizace, událost - zde sekvence) je v práci věnován prostor i úvahám o možném typologickém/ genologickém rozčlenění komiksu, pozornosti se dostává i mediálně příznakovému jevu seriality a "sdílených fikčních světů". V krátkých exkurzech jsou zmiňovány i další naraci ovlivňující jevy.
Hranice komiksu. Hledání non-sequitur
Jareš, Michal
Text se soustřeďuje na hledání a vymezení hranice komiksu, a to zejména ve výtvarných (často abstraktně-vizuálních) experimentech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Jareš, Martin
1 Jareš, Matěj
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.