| |
| |
|
Herec a vědomí
König, Miloslav ; Horanský, Miloš (vedoucí práce) ; Hlavica, Lukáš (oponent)
Tato práce je pokusem o zachycení hercova vědomí při představení. Snaží se také o následné zamyšlení nad hereckým výkonem vůbec.
Práce má tři hlavní části:
První popisuje příčiny výběru tématu, směr, jakým se práce bude ubírat
a samotnou přípravu na představení, které je materiálem pro zkoumání hereckého vědomí.
Druhá část je potom ono prozkoumávání. Jedná se o text hry Experimentu, kterou zinscenovala režisérka Hana Burešová v Divadle v Dlouhé, a ve které účinkuji v roli Azora. Do replik jednoho z výstupů hry jsem se snažil vepsat průběh svých vnitřních (duševních) pochodů během představení.
Třetí část by měla být reflexí, komentářem části předešlé a zamyšlením se nad možnostmi vědomé tvorby.
|
| |
|
Režisérův herec - hercův režisér
Vagnerová, Hana ; Hlavica, Lukáš (vedoucí práce) ; Horanský, Miloš (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám vztahem režiséra a herce. Nejprve se snažím teoreticky popsat jednotlivé typy režisérů podle jejich vztahu k práci s hercem. Snažím se o krátký teoretický náhled do této problematiky. Poté se obecně snažím popsat dva režisérské typy: režiséra ? inscenátora a hereckého režiséra; jako speciální případ hereckého režiséra se věnuji podtypu režiséra ? herce.
Ve druhé části své diplomové práce pak uvádím konkrétní příklady výše uvedených typů režisérů a dokumentuji je na svých osobních zkušenostech ze své dosavadní herecké praxe. Jde o Thomase Zielinského a jeho Tramvaj do stanice Touha jako příklad režiséra ? inscenátora, Jána Šimka při zkoušení hry Bedbound jako hereckého režiséra a Ondřeje Pavelku jako režiséra ? herce při zkoušení Fausta. V závěru se snažím zhodnotit své poznatky nabyté z teorie i praxe.
|