Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Bresson, Jancsó a psychologické herectví
Zapletal, Vít ; Bouda, Marek (vedoucí práce) ; Horanský, Miloš (oponent)
Úvaha nad specifikami hráce s hercem ve filmech Roberta Bressona a Miklóse Jancsóa v konfrontaci s klasickým herectvím.
Návrat ztracené Persony
Jelínek, Martin ; Bernard, Jan (vedoucí práce) ; Horanský, Miloš (oponent)
Porovnání především hlavních a vedlejších postav ve filmech Persona Ingmara Bergmana a Návrat ztraceného syna Evalda Schorma, natočených shodně v roce 1966.
Herec a vědomí
König, Miloslav ; Horanský, Miloš (vedoucí práce) ; Hlavica, Lukáš (oponent)
Tato práce je pokusem o zachycení hercova vědomí při představení. Snaží se také o následné zamyšlení nad hereckým výkonem vůbec. Práce má tři hlavní části: První popisuje příčiny výběru tématu, směr, jakým se práce bude ubírat a samotnou přípravu na představení, které je materiálem pro zkoumání hereckého vědomí. Druhá část je potom ono prozkoumávání. Jedná se o text hry Experimentu, kterou zinscenovala režisérka Hana Burešová v Divadle v Dlouhé, a ve které účinkuji v roli Azora. Do replik jednoho z výstupů hry jsem se snažil vepsat průběh svých vnitřních (duševních) pochodů během představení. Třetí část by měla být reflexí, komentářem části předešlé a zamyšlením se nad možnostmi vědomé tvorby.
Pravda a hra
Kratochvílová, Eva ; Horanský, Miloš (vedoucí práce) ; Hlaváčová, Jana (oponent)
Touto prací se snažím rekapitulovat své dosavadní styky s divadlem a jeho
Režisérův herec - hercův režisér
Vagnerová, Hana ; Hlavica, Lukáš (vedoucí práce) ; Horanský, Miloš (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám vztahem režiséra a herce. Nejprve se snažím teoreticky popsat jednotlivé typy režisérů podle jejich vztahu k práci s hercem. Snažím se o krátký teoretický náhled do této problematiky. Poté se obecně snažím popsat dva režisérské typy: režiséra ? inscenátora a hereckého režiséra; jako speciální případ hereckého režiséra se věnuji podtypu režiséra ? herce. Ve druhé části své diplomové práce pak uvádím konkrétní příklady výše uvedených typů režisérů a dokumentuji je na svých osobních zkušenostech ze své dosavadní herecké praxe. Jde o Thomase Zielinského a jeho Tramvaj do stanice Touha jako příklad režiséra ? inscenátora, Jána Šimka při zkoušení hry Bedbound jako hereckého režiséra a Ondřeje Pavelku jako režiséra ? herce při zkoušení Fausta. V závěru se snažím zhodnotit své poznatky nabyté z teorie i praxe.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.