Název:
Režisérův herec - hercův režisér
Překlad názvu:
Director´s actor - actor´s director
Autoři:
Vagnerová, Hana ; Hlavica, Lukáš (vedoucí práce) ; Horanský, Miloš (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2007
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Ve své diplomové práci se zabývám vztahem režiséra a herce. Nejprve se snažím teoreticky popsat jednotlivé typy režisérů podle jejich vztahu k práci s hercem. Snažím se o krátký teoretický náhled do této problematiky. Poté se obecně snažím popsat dva režisérské typy: režiséra ? inscenátora a hereckého režiséra; jako speciální případ hereckého režiséra se věnuji podtypu režiséra ? herce.
Ve druhé části své diplomové práce pak uvádím konkrétní příklady výše uvedených typů režisérů a dokumentuji je na svých osobních zkušenostech ze své dosavadní herecké praxe. Jde o Thomase Zielinského a jeho Tramvaj do stanice Touha jako příklad režiséra ? inscenátora, Jána Šimka při zkoušení hry Bedbound jako hereckého režiséra a Ondřeje Pavelku jako režiséra ? herce při zkoušení Fausta. V závěru se snažím zhodnotit své poznatky nabyté z teorie i praxe.I deal with the relationship of the actor and director in my diploma work. First I try to describe some types of directors according to their work with actors and rehearsing with them during staging. I endeavour after a short view of theory of this problem. Then I try to describe two different types of directors: director ? stage manager and actors´ director; as a special case of actors´ director I present director ? actor.
In the second part of my diploma work I present concrete examples types mentioned above; it is based on my personal experience taken from my praxis up to now. I deal with Thomas Zielinski and his staging of Streetcar named Desire as an example of director ? stage manager, Ján Šimko in rehearsing Bedbound as an example of actors´ director and Ondřej Pavelka as a director- actor in rehearsing Faust. I try to review my acknowledgments from theory and praxis in the end of my work.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/3915