| |
|
Potřeby klientů Linky seniorů v době nouzového stavu zapříčiněného COVID-19
Drazdíková, Hana ; Loneková, Katarína (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
Cílem této práce je zmapovat potřeby klientů jedné z linek důvěry pro seniory v době nouzového stavu na jaře 2020. Před samotným výzkumem jsou popsána teoretická východiska - definice důležitých pojmů, výsledky výzkumů o prožívání a dopadech pandemie covid-19, a také vybrané teorie potřeb. Cíle práce bylo dosaženo pomocí metody zakotvené teorie, analyzovány byly záznamy o proběhlých hovorech v daném období (12.3. - 17.5.2020). Výsledkem práce je stanovení šesti kategorií potřeb, které klienti linky seniorů v souvislosti se situací vyjadřovali. Důležitost praktické pomoci postupně klesala, naopak rostla potřeba kontaktu, potřeba informací a také potřeba důstojnosti. Emocionální potřeby byly důležité v celém sledovaném období, nejméně ve druhém období. Potřeba jistoty se projevovala nejméně. Výsledky této práce mohou sloužit jako podklad dalšímu zkoumání a také jako praktická inspirace v dalších podobných situacích.
|
| |
| |