|
Založení malého podniku
Vergari, Gabriel ; Bumberová, Veronika (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na sestavení podnikatelského plánu pro založení malého podniku, a to konkrétně lihovaru specializujícího se na výrobu tradičních pálenek v oblasti města Břeclav. V teoretické části diplomové práce jsou definovány základní pojmy v podnikání, analýz vnějšího a vnitřního okolí a tvorby podnikatelského plánu pro nově vznikající podnik. Analytická část obsahuje analýzu SLEPTE, Porterův model pěti sil, analýzu trhu a následnou SWOT analýzu, včetně SWOT matice. Praktická část obsahuje strukturu obchodního plánu, která zahrnuje výrobní plán, marketingový plán, analýzu rizik, finanční plán a časový harmonogram
|
|
Návrh rozvoje produktového portfolia neziskové organizace působící v ČR
Lesa, Martin ; Koráb, Vojtěch (oponent) ; Bumberová, Veronika (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá rozvojem produktového portfolia neziskové organizace v oblasti organizace hudebních workshopů na Moravě a ve Slezsku. Rozvoj je cílen na rozšíření pokrytí trhu a získání prostředků pro realizaci vzdělávací činnosti a šíření lidové tradice, hudby napříč generacemi. Teoretická část představuje rešerši literatury v oblasti strategického řízení rozvoje firem, zde užívaných analyticko-výzkumných metod a dále specifik neziskových organizací nebo etnografického členění. V rámci analýzy jsou aplikovány postupy a metody 7S rámce, GAP analýzy, 4C rámce, Porterovy analýzy pěti sil k uchopení vnitřních a vnějších vlivů. Průzkumy a rozhovory jsou provedeny s cílem identifikace potenciálu poptávky a vhodného nastavení obsahu, formy workshopů. Návrhy obsahují lokace pro uspořádání workshopů, jejich formu průběhu a celkové zhodnocení v podobě rozpočtu nákladů či opatření přínosu pro organizaci vůči stanoveným cílům.
|
|
Založení malého podniku
Procházková, Barbora ; Bumberová, Veronika (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o vytvoření záměru a podnikatelského plánu pro založení malého podniku, ve kterém budou vyráběna ručně vyráběná mýdla nabízena pomocí internetového obchodu. V první části je definován hlavní problém vypracování, cíle a metodologie. V druhé části jsou řešena teoretická východiska tématu a pojmy k vytvoření podnikatelského plánu. Třetí část se zabývá analýzou současného stavu v okolí budoucího podniku a kvantitativním průzkumem. Čtvrtá část pomocí poznatků z teorie a výsledků z analýzy a průzkumu navrhuje životaschopný podnikatelský plán. Pátá část pojednává o časovém harmonogramu implementace podnikatelského plánu.
|
|
Návrh rozvoje obchodní strategie podniku zabývajícího se prodejem a montáží sanitárních produktů v ČR
Šenkýř, Matěj ; MBA, David Matoušek, (oponent) ; Bumberová, Veronika (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh rozvoje současné obchodní strategie začínajícího podniku zabývajícího se prodejem a instalací sanitárních produktů na českém trhu. Teoretická část obsahuje literární rešerši v oblasti problematiky strategického řízení podniku a následně vybraným analyticko-výzkumným metodám, které jsou použity v další části práce. Analytická část obsahuje praktické uchopení hledání mezer mezi současným nastavením prvků začínající firmy a taktickými aktivitami a vizí majitelů za pomocí GAP analýzy včetně zhodnocení atraktivity trhu za pomocí Porterovho modelu pěti sil a klíčových faktorů obecného prostředí. Výsledky z provedených analýz jsou dále shrnuty a podrobnější analyzovány za pomocí metody SWOT. Na základě kritérií a v souladu s vizí je v návrhové části vybrána vhodná varianta obchodní strategie a změn, vedoucí k dosažení vize společníků a dlouhodobého úspěchu společnosti na trhu. Návrh obchodní strategie je zpracován na úroveň akčního plánování a rozpočtu navrhovaných změn.
|
| |
|
Strategie rozvoje rodinného podniku
Vichr, Matěj ; Bumberová, Veronika (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem rozvoje strategie vybraného rodinného podniku. Vymezuje teoretický základ v oblastech rodinného podnikání, tvorby strategie a změnového řízení. Na základě kritické analýzy je v souladu s teoretickými poznatky vypracován návrh strategického rozvoje ve zvoleném rodinném podniku společně s rámcovým plánem jeho implementace.
|
|
Podnikatelský plán aktivit v oblasti vývoje a distribuce počítačové hry v žánru strategie
Lukschanderlová, Petra ; Kruljacová, Anna (oponent) ; Bumberová, Veronika (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na zpracování reálného podnikatelského plánu na založení živnosti zabývající se vývojem počítačové hry v žánru strategie. Základem je literární rešerše zpracovaná do teoretické báze zahrnující základní pojmy zaměřující se na nosnou myšlenku plánu a tvorbu obchodního modelu. Analytická část se věnuje prověření podnikatelské myšlenky s využitím metody Lean Canvas a provedení dalších analýz podnikatelského prostředí. Návrhová část již obsahuje zvolenou strategii pro začínajícího živnostníka včetně obchodního modelu, jenž se odvíjí na základě výsledků analýz podnikatelského prostředí.
|
| |
|
Podnikatelský plán na založení rodinné farmy na pěstování a zpracování levandule
Rygl, Luboš ; Veselá, Jitka (oponent) ; Bumberová, Veronika (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na vytvoření kompletního podnikatelského plánu na založení rodinné levandulové farmy v obci Římov. Teoretická východiska práce zachycují podnikatelský proces od nosné myšlenky podnikání, přes validaci myšlenky prostřednictvím nástroje Lean Canvas, vybraných analyticko-výzkumných metod až po konečnou strukturu podnikatelského plánu jako součást snižování rizik nastavení produktu a vstupu na trh. Analytická část práce obsahuje provedení analýz v kontextu podnikatelského prostředí, jejíž výsledky jsou zachyceny do SWOT matice. Návrhová část obsahuje vybranou tržní strategii začínajícího podniku a obchodní model, který je rozpracován do dílčích částí podnikatelského plánu.
|
|
Marketingový mix při expanzi společnosti na maďarský trh
Zapletal, Jakub ; Bumberová, Veronika (oponent) ; Kaňovská, Lucie (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na marketingový mix české společnosti, působící v České republice na trhu B2C a B2B a jeho optimalizaci pro B2C trh v Maďarsku. V první části diplomové práce je uvedena problematika a cíle této práce. Teoretická část práce definuje základní marketingové pojmy, marketingový mix, analýzu společnosti a jeho okolí. V další části je rozebrána analytika a charakteristika současného stavu společnosti a maďarského trhu. V návrhové části je uveden návrh pro optimalizaci marketingového mixu pro již zavedené portfolio výrobků společnosti s cílem proniknutí společnosti na maďarský trh a získat výsledky, vedoucí k zavedení a ustálení značky na maďarském trhu.
|