Název:
Návrh rozvoje obchodní strategie podniku zabývajícího se prodejem a montáží sanitárních produktů v ČR
Překlad názvu:
The Proposal for the Business Development Stratetegy of a Company Engaged in the Sale and Assembly of Sanitary Products
Autoři:
Šenkýř, Matěj ; MBA, David Matoušek, (oponent) ; Bumberová, Veronika (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská
Abstrakt: [cze][eng]
Diplomová práce je zaměřena na návrh rozvoje současné obchodní strategie začínajícího podniku zabývajícího se prodejem a instalací sanitárních produktů na českém trhu. Teoretická část obsahuje literární rešerši v oblasti problematiky strategického řízení podniku a následně vybraným analyticko-výzkumným metodám, které jsou použity v další části práce. Analytická část obsahuje praktické uchopení hledání mezer mezi současným nastavením prvků začínající firmy a taktickými aktivitami a vizí majitelů za pomocí GAP analýzy včetně zhodnocení atraktivity trhu za pomocí Porterovho modelu pěti sil a klíčových faktorů obecného prostředí. Výsledky z provedených analýz jsou dále shrnuty a podrobnější analyzovány za pomocí metody SWOT. Na základě kritérií a v souladu s vizí je v návrhové části vybrána vhodná varianta obchodní strategie a změn, vedoucí k dosažení vize společníků a dlouhodobého úspěchu společnosti na trhu. Návrh obchodní strategie je zpracován na úroveň akčního plánování a rozpočtu navrhovaných změn.
The master's thesis focuses on proposing the development of the current business strategy of a starting company dealing with the sale and installation of sanitary products in the Czech market. The theoretical part includes a literature review in the field of strategic management of the company, followed by selected analytical research methods used in the subsequent part of the thesis. The analytical section provides a practical approach to identifying gaps between the current setup of the starting company's elements and tactical activities and the owners' vision using GAP analysis, including an assessment of market attractiveness using Porter's Five Forces model and key factors of the general environment. The results of the conducted analyses are further summarized and elaborately analyzed using the SWOT method. Based on the criteria and in line with the vision, a suitable variant of the business strategy and changes leading to the achievement of the partners' vision and long-term success of the company in the market are selected in the proposal section. The proposed business strategy is elaborated to the level of action planning and budgeting for the proposed changes.
Klíčová slova:
obchodní strategie; rozvoj firmy; strategické řízení; vize majitelů; začínající podnik; business strategy; company development; owners' vision; startup; strategic management
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: https://hdl.handle.net/11012/246257