Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zdánlivost - nový právní institut českého práva
Bláha, Václav ; Zvára, Michael (oponent)
Zdánlivost - nový právní institut českého práva Abstrakt Cílem této práce je pojednat o institutu zdánlivosti, který je v českém právním řádu nový. Proto je začátek práce uspořádán tak, aby byl zřejmý chronologický vývoj občanského práva, právě pokud jde o sankce vadného jednání, resp. vadného právního jednání. Z hlediska historického je relevantní především Všeobecný občanský zákoník (ABGB), který byl významným civilním kodexem nejen na území našeho státu, ale rovněž v Rakousku a dalších zemích bývalé Habsburské monarchie. Zatímco v původním znění tohoto kodexu byla vadná právní jednání sankcionována neplatností ("Ungültigkeit"), novelou z roku 1916 se do kodexu dostal další výraz, převzatý z německého Občanského zákoníku (BGB), totiž "Nichtigkeit". Přestože tento pojem znamená také neplatnost, do češtiny byl chybně přeložen slovem "nicotnost". Dále je stručně pojednáno o právní situaci v letech 1948 až 2014, přičemž je zejména zmíněn zákon o rodině, který od roku 1998 obsahoval vedle pojmu "neplatnost" (manželství) také pojem "neexistence" (manželství), když uváděl, že manželství v těch a v těch případech nevznikne. Následující část práce je věnovaná platnému právu. Tady je nejprve analyzována problematika právního jednání, jeho náležitostí, druhů právního jednání a účinnosti právního jednání. Navazující...
Marketing a etika podnikání v oblastech chráněných autorskými právy
Černý, Michal ; Johnova, Radka (vedoucí práce) ; Bláha, Václav (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na rozbor marketingových nástrojů a obchodní strategie, s využitím v nakladatelském odvětví. První část je věnována rozboru autorského práva, jímž je činnost těchto podniků ovlivněna. Vysvětleny jsou nejdůležitější statě autorského zákona, platného v České republice. Předložen je přehled významných mezinárodních norem, zabývajících se otázkou duševního vlastnictví. V druhé kapitole je vyložena teorie marketingu a prozkoumána problematika etiky v reklamní a obchodní činnosti. Jsou zde definovány základní pojmy, popsány marketingové nástroje a osvětleny nejdůležitější kroky, při tvorbě marketingové strategie. Závěr této kapitoly shrnuje možnosti využití marketingových nástrojů v nakladatelské praxi. V poslední části práce jsou praktickým způsobem využity poznatky získané během jejího vytváření. Dvěma různými způsoby je vypracován marketingový plán pro nakladatelství Knižní klub. Oba postupy jsou důkladně popsány a na závěr porovnány.
Typologie a vývoj zámecké architektury v Čechách v letech 1620-1690
Bláha, Václav ; Horyna, Martin (vedoucí práce) ; Macek, Petr (oponent)
Raně novověká aristokratická sídla upoutávala pozornost již od doby svého vzniku. Majitelé čerstvě postavených nebo dosud nedokončených zámků nejednou šířili jejich ideální podobu v souborech mědirytin. Častěji byl jejich vzhled a stručný popis zachycen v oblíbených soudobých topografiích. S nástupem systematických topografických edic v pozdním 18. století a romantickou zálibou v neúprosně mizejících "starých časech" přichází nová vlna zájmu především o historii šlechtických sídel. Naše téma pak v rámci tohoto nového zájmu souvisí v užším slova smyslu s rehabilitací barokního slohu na sklonku 19. století, která odstartovala dosud trvající bádání v topografických, syntetických či monografických dílech.
Zdánlivost - nový právní institut českého práva
Bláha, Václav ; Hendrychová, Michaela (vedoucí práce) ; Šustek, Petr (oponent)
Zdánlivost - nový právní institut českého práva Abstrakt Cílem této práce je pojednat o institutu zdánlivosti, který je v českém právním řádu nový. Proto je začátek práce uspořádán tak, aby byl zřejmý chronologický vývoj občanského práva, právě pokud jde o sankce vadného jednání, resp. vadného právního jednání. Z hlediska historického je relevantní především Všeobecný občanský zákoník (ABGB), který byl významným civilním kodexem nejen na území našeho státu, ale rovněž v Rakousku a dalších zemích bývalé Habsburské monarchie. Zatímco v původním znění tohoto kodexu byla vadná právní jednání sankcionována neplatností ("Ungültigkeit"), novelou z roku 1916 se do kodexu dostal další výraz, převzatý z německého Občanského zákoníku (BGB), totiž "Nichtigkeit". Přestože tento pojem znamená také neplatnost, do češtiny byl chybně přeložen slovem "nicotnost". Dále je stručně pojednáno o právní situaci v letech 1948 až 2014, přičemž je zejména zmíněn zákon o rodině, který od roku 1998 obsahoval vedle pojmu "neplatnost" (manželství) také pojem "neexistence" (manželství), když uváděl, že manželství v těch a v těch případech nevznikne. Následující část práce je věnovaná platnému právu. Tady je nejprve analyzována problematika právního jednání, jeho náležitostí, druhů právního jednání a účinnosti právního jednání. Navazující...
Marketing a etika podnikání v oblastech chráněných autorskými právy
Černý, Michal ; Johnova, Radka (vedoucí práce) ; Bláha, Václav (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na rozbor marketingových nástrojů a obchodní strategie, s využitím v nakladatelském odvětví. První část je věnována rozboru autorského práva, jímž je činnost těchto podniků ovlivněna. Vysvětleny jsou nejdůležitější statě autorského zákona, platného v České republice. Předložen je přehled významných mezinárodních norem, zabývajících se otázkou duševního vlastnictví. V druhé kapitole je vyložena teorie marketingu a prozkoumána problematika etiky v reklamní a obchodní činnosti. Jsou zde definovány základní pojmy, popsány marketingové nástroje a osvětleny nejdůležitější kroky, při tvorbě marketingové strategie. Závěr této kapitoly shrnuje možnosti využití marketingových nástrojů v nakladatelské praxi. V poslední části práce jsou praktickým způsobem využity poznatky získané během jejího vytváření. Dvěma různými způsoby je vypracován marketingový plán pro nakladatelství Knižní klub. Oba postupy jsou důkladně popsány a na závěr porovnány.
Typologie a vývoj zámecké architektury v Čechách v letech 1620-1690
Bláha, Václav ; Macek, Petr (oponent) ; Horyna, Martin (vedoucí práce)
Raně novověká aristokratická sídla upoutávala pozornost již od doby svého vzniku. Majitelé čerstvě postavených nebo dosud nedokončených zámků nejednou šířili jejich ideální podobu v souborech mědirytin. Častěji byl jejich vzhled a stručný popis zachycen v oblíbených soudobých topografiích. S nástupem systematických topografických edic v pozdním 18. století a romantickou zálibou v neúprosně mizejících "starých časech" přichází nová vlna zájmu především o historii šlechtických sídel. Naše téma pak v rámci tohoto nového zájmu souvisí v užším slova smyslu s rehabilitací barokního slohu na sklonku 19. století, která odstartovala dosud trvající bádání v topografických, syntetických či monografických dílech.
Stalking ve světě elektronických médií
Smolík, Viktor ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Bláha, Václav (oponent)
Stalking je nesmírně složitý fenomén, který se objevuje v naší společnosti. I když je předmětem studia psychologie poměrně dlouho, tak mezi veřejnost se povědomí o tomto jevu začalo šířit až v posledních desetiletích. Toto rozšíření bylo uspíšeno s rozvojem elektronických médií a díky tomuto rozvoji se stalking stal mnohem snazším a rychlejším než byl kdykoliv před tím a stalkeři získávali do rukou nové nástroje. Oběti se tak staly stále více zranitelnějšími a společnost si plně uvědomila potřebu kriminalizace tohoto jevu. Stalking je multidisciplinární fenomén, který prostupuje mnoha odvětvími vědeckého bádání. Přes intenzivní rozvoj povědomí o tomto jevu mezi obecnou veřejností se informatika a informační management stalkingem zabývají minimálně. Proto se tato práce zabývá rozborem stalkingu jako multidisciplinárního fenoménu z pohledu nejen informatiky, ale také z pohledu dalších věd. Tato práce poukazuje na jednotlivé aspekty útoků pomocí elektronických médií, na jednoduchost jejich použití a na metody obrany proti nim. Poukazuje na nutnost ochrany údajů nejen v osobním, ale i v profesním životě.
Finanční analýza ve vztahu k finančnímu plánu podniku
Bláha, Václav ; Krauseová, Jaruše (vedoucí práce) ; Vochozka, Marek (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl vyhodnotit finanční situaci zemědělského podniku v letech 2001 -- 2007. Na základě finanční analýzy podniku jsem vytvořil finanční plán na následující tři roky. Pro finanční plánování je využit EFC model. Finanční plán jsem vyhotovil v optimistické, pesimistické a alternativní variantě.

Viz též: podobná jména autorů
23 BLÁHA, Vladimír
4 Blaha, Vít
1 Bláha, V.
23 Bláha, Vladimír
1 Bláha, Vojtěch
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.