Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vytvoření 3D modelu části hradu Skály v katastrálním území Nový Jimramov z dat bezpilotního leteckého prostředku a dat pozemního laserového skenování
Bayerová, Anna
Diplomová práce se zabývá problematikou pozemního laserového skenování a fotogrammetrie. Díky těmto moderním technologiím lze poměrně rychle za pomocí laserových paprsků, případně obrazových dat vytvořit husté mračno bodů, a následně v k tomu určených počítačových programech zhotovit 3D model zájmového objektu. V této práci se konkrétně jedná o zobrazení objektu hradu Skály, který je unikátní světovou památkou. Hrad, který byl ze tří stran tvořen skalami, byl v době husitských válek zničen. Díky archeologickému výzkumu vedenému PhDr. Ludvíkem Belcredim byly v roce 2012 pozůstatky zbořeného hradu odkryty. Z důvodu názornosti původní struktury hradu, vystavěli archeologové pomocí kamenů základy jednotlivých budov. Pro zobrazení celé kompozice hradu Skály, včetně jediného zachovalého vstupního portálu byly využity výše zmíněné technologie mapování. Digitální snímky byly získány z bezpilotního leteckého prostředku, data pro tvorbu modelu vstupního portálu byla získána pomocí pozemního laserového skenování. Následně byla obrazová data zpracována v software PhotoScan, data z laserového skenování v programu FaroSCENE. Cílovým výstupem je 3D model území hradu, model vstupního portálu a ortofotosnímek zachycující půdorys hradu Skály.
Vyvolení židovského národa podle Starého zákona
Bayerová, Anna ; Beneš, Jiří (vedoucí práce) ; Roubalová, Marie (oponent)
Cílem mé práce bylo popsat výjimečný vztah, který vznikl mezi Bohem a jeho lidem. Na počátku nebyl lid, s kterým by si Bůh tento vztah vytvářel, nýbrž jen několik jedinečných lidí (vyvolených). Vzhledem k šíři tohoto tématu jsem se nakonec rozhodla, že jej budu reflektovat pouze v rámci Tóry (tedy pěti knih Mojžíšových). Proto není v mé práci zmíněno již obsazení země zaslíbené. Práci jsem ukončila uzavřením Boží smlouvy pod Sínajem (Ex 34). Texty, které popisují vztah mezi Bohem a jeho lidem jsem přeložila z hebrejštiny a provedla jejich strukturální analýzu (exegeze).
Dovednosti žáků v chemii v období kurikulární reformy
Bayerová, Anna
Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Charles University in Prague, Faculty of Science Department of Teaching and Didactics of Chemistry Doktorský studijní program: Vzdělávání v chemii Ph.D. study program: Education in Chemistry Autoreferát disertační práce Summary of the Ph.D. Thesis Mgr. Anna Bayerová Dovednosti žáků v chemii v období kurikulární reformy Skills of Chemistry Pupils during the Period of Curricular Reform Školitel/Supervisor: doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr. Školitel-konzultant/Supervisor-consultant: prof. RNDr. Hana Čtrnáctová, CSc. Praha 2015 ABSTRAKT Disertační práce se zabývá problematikou osvojování dovedností žáků základní školy a niž- ších ročníků osmiletého gymnázia. Nejprve byl navržen systém doporučených obecných (univerzálních) a specifických (speciál- ních) dovedností žáků, které by si měli osvojit v předmětu chemie na úrovni základního vzdě- lávání. Tento systém byl ověřován a následně upravován podle výsledků dotazníkového šetření mezi celkem 121 pedagogy vyučujícími chemii na všech stupních škol (základní škola, čtyřleté gymnázium, osmileté gymnázium, univerzity). Následně také žáci (7., 8. a 9. ročník základní školy a 1., 2. a 4. ročník osmiletého gymnázia) vyjadřovali své názory na význam vybraných speciálních chemických...
Vliv badatelsky orientované výuky na žáky v předmětech chemie a přírodopis
Sloupová, Hana ; Teplá, Milada (vedoucí práce) ; Čížková, Věra (oponent) ; Bayerová, Anna (oponent)
Hlavním cílem práce bylo zjistit, jaký vliv má používání badatelsky orientované výuky na vnitřní motivaci žáků a na úroveň získaných poznatků na úrovni ISCED 2. Z toho důvodu byla navržena dvě na sebe navazující výzkumná šetření. První výzkumné šetření sledovalo, jak žáci vnímají začlenění navržené badatelské úlohy do výuky ve vztahu k jejich vnitřní motivaci, jak toto vnímání ovlivňuje typ školy či pohlaví žáka a zda existuje vztah mezi pozorovanými škálami vnitřní motivace v rámci realizace navržené badatelské úlohy ve školní praxi. Druhé výzkumné šetření sledovalo vliv badatelsky orientovaných úloh na žáky v porovnání s tradičně vedenými laboratorními pracemi. Žáci byli rozděleni na kontrolní a experimentální skupinu. Nejprve se zjišťovalo, zda existuje statisticky významný rozdíl mezi kontrolní a experimentální skupinou ve vztahu k vnitřní motivaci žáků v tradičně pojatých laboratorních činnostech na počátku výzkumu bez implementace badatelsky orientovaných úloh do výuky a zda je tento rozdíl věcně významný. Následně byl sledován statisticky významný rozdíl mezi kontrolní a experimentální skupinou ve vztahu k vnitřní motivaci žáků po začlenění badatelských úloh u experimentální skupiny. Zároveň bylo sledováno, zda existuje statisticky významný rozdíl v dosažené úrovni získaných poznatků mezi...
Integrovaná výuka a interdisciplinární přístup v chemii a biologii v prostředí českých škol.
Kotvaltová Sezemská, Karolína ; Petrželová, Simona (vedoucí práce) ; Čížková, Věra (oponent) ; Bayerová, Anna (oponent)
Tato práce se zabývá tématem integrované výuky v prostředí českých škol, konkrétně těmito hlavními otázkami: Jaký stupeň integrace preferují čeští učitelé pro úroveň středních škol? Jakým způsobem je možné podpořit integrovanou výuku na středních školách? Z těchto otázek plynou následující hlavní cíle: zjistit, jaký stupeň integrace přírodovědných předmětů preferují čeští učitelé pro úroveň středních škol; zjistit hlavní překážky zavádění integrované výuky; zjistit faktory, které mohou napomoci častější integraci poznatků; vytvořit podporu pro integrovanou výuku na českých středních školách. Za účelem dosažení těchto cílů bylo provedeno především dotazníkové šetření mezi středoškolskými učiteli doplněné o informace z rozhovorů s akademickými pracovníky Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy. Z výsledků dotazníkového šetření vyplynulo, že respondenti preferují zachování samostatných přírodovědných předmětů s důrazem na mezipředmětové vztahy. Za hlavní překážky označili respondenti skutečnost, že se související témata v chemii a biologii neprobírají ve stejnou dobu, nedostatečné znalosti z druhého oboru či nedostatek výukových materiálů. Hlavním faktorem, který pak může napomoci respondentům s častější integrací poznatků z biologie a chemie, pak jsou vhodné výukové materiály. Respondenti uvedli,...
Dovednosti žáků v chemii v období kurikulární reformy
Bayerová, Anna
Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Charles University in Prague, Faculty of Science Department of Teaching and Didactics of Chemistry Doktorský studijní program: Vzdělávání v chemii Ph.D. study program: Education in Chemistry Autoreferát disertační práce Summary of the Ph.D. Thesis Mgr. Anna Bayerová Dovednosti žáků v chemii v období kurikulární reformy Skills of Chemistry Pupils during the Period of Curricular Reform Školitel/Supervisor: doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr. Školitel-konzultant/Supervisor-consultant: prof. RNDr. Hana Čtrnáctová, CSc. Praha 2015 ABSTRAKT Disertační práce se zabývá problematikou osvojování dovedností žáků základní školy a niž- ších ročníků osmiletého gymnázia. Nejprve byl navržen systém doporučených obecných (univerzálních) a specifických (speciál- ních) dovedností žáků, které by si měli osvojit v předmětu chemie na úrovni základního vzdě- lávání. Tento systém byl ověřován a následně upravován podle výsledků dotazníkového šetření mezi celkem 121 pedagogy vyučujícími chemii na všech stupních škol (základní škola, čtyřleté gymnázium, osmileté gymnázium, univerzity). Následně také žáci (7., 8. a 9. ročník základní školy a 1., 2. a 4. ročník osmiletého gymnázia) vyjadřovali své názory na význam vybraných speciálních chemických...
Dovednosti žáků v chemii v období kurikulární reformy
Bayerová, Anna ; Cídlová, Hana (vedoucí práce) ; Čížková, Věra (oponent) ; Janoušková, Svatava (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou osvojování dovedností žáků základní školy a niž- ších ročníků osmiletého gymnázia. Nejprve byl navržen systém doporučených obecných (univerzálních) a specifických (speciál- ních) dovedností žáků, které by si měli osvojit v předmětu chemie na úrovni základního vzdě- lávání. Tento systém byl ověřován a následně upravován podle výsledků dotazníkového šetření mezi celkem 121 pedagogy vyučujícími chemii na všech stupních škol (základní škola, čtyřleté gymnázium, osmileté gymnázium, univerzity). Následně také žáci (7., 8. a 9. ročník základní školy a 1., 2. a 4. ročník osmiletého gymnázia) vyjadřovali své názory na význam vybraných speciálních chemických dovedností. V rozsáhlém dotazníkovém šetření mezi 957 žáky bylo mimo jiné zjištěno, že žáci za nejdůle- žitější a současně nejhůře zvládnuté vstupní dovednosti pokládali dovednosti potřebné k bez- pečnému provádění chemických pokusů. Za nejméně důležité z hlediska svého následujícího studia chemie pokládali dovednosti související se vztahem člověka k přírodě a k trvale udrži- telnému rozvoji. Ve druhé části disertační práce byl použit didaktický test k ověření, zda mají žáci skutečně osvojeny vybrané obecné (univerzální) a specifické (speciální) dovednosti. Testováním 431 žáků (9. ročník základní školy a 4. ročník...
Vyvolení židovského národa podle Starého zákona
Bayerová, Anna ; Roubalová, Marie (oponent) ; Beneš, Jiří (vedoucí práce)
Cílem mé práce bylo popsat výjimečný vztah, který vznikl mezi Bohem a jeho lidem. Na počátku nebyl lid, s kterým by si Bůh tento vztah vytvářel, nýbrž jen několik jedinečných lidí (vyvolených). Vzhledem k šíři tohoto tématu jsem se nakonec rozhodla, že jej budu reflektovat pouze v rámci Tóry (tedy pěti knih Mojžíšových). Proto není v mé práci zmíněno již obsazení země zaslíbené. Práci jsem ukončila uzavřením Boží smlouvy pod Sínajem (Ex 34). Texty, které popisují vztah mezi Bohem a jeho lidem jsem přeložila z hebrejštiny a provedla jejich strukturální analýzu (exegeze).

Viz též: podobná jména autorů
2 Bayerová, Anežka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.