Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 83 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza podmínek pro implementaci dynamických míst kurikula chemie jako všeobecně-vzdělávacího předmětu - Mikroplasty
Marešová, Eva ; Bílek, Martin (vedoucí práce) ; Janoušková, Svatava (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na fenomén tzv. dynamických míst kurikula, která představují implementaci nových netradičních témat do obsahu výuky reflektující aktuální výsledky rozvoje technologií včetně jejich environmentálních souvislostí. V teoretické části diplomové práce je diskutován pojem dynamická místa kurikula s konkrétním zaměřením na téma "Mikroplasty" ve výuce chemie jako všeobecně-vzdělávacího předmětu jako jejich aktuální příklad. Praktická část je nejprve věnována návrhu výukových aktivit na téma "Mikroplasty", podporující implementaci tohoto tématu ve výuce chemie na základních školách a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií. Dále jsou v praktické části analyzovány prostřednictvím dvou případových studií konkrétní podmínky pro implementaci tématu "Mikroplasty" do výuky chemie jako všeobecně-vzdělávacího předmětu. Popis implementace se zaměřuje na informační a materiálně-technické podmínky základních škol a víceletých gymnázií včetně praktického ověření efektivity a funkčnosti navržených výukových aktivit ve školní praxi. Výsledky provedené analýzy ukazují, že případ velké státní základní školy i případ malého soukromého gymnázia umožňuje implementaci tématu "Mikroplasty" do výuky chemie jako všeobecně-vzdělávacího předmětu a učitelé k implementaci zaujímají pozitivní...
Výuka chemie jako všeobecně vzdělávacího předmětu ve Slovinsku
Hahnerová, Veronika ; Bílek, Martin (vedoucí práce) ; Pelikánová, Monika (oponent)
Bakalářská práce zkoumá slovinský vzdělávací systém se zaměřením na výuku chemie jako všeobecně-vzdělávacího předmětu. Analyzuje obsah chemického kurikula pro žáky základních škol a gymnázií, s důrazem nejen na kurikulární dokumenty, ale i na praktickou rovinu, zahrnující rozhovory s aktéry slovinského chemického vzdělávání. Výsledkem práce jsou analýzy vybraných učebnic chemického vzdělávacího systému od prvního kontaktu s chemickým obsahem v rámci integrovaného předmětu Přírodověda (Naravoslovje) v šestém ročníku, až po předmět Chemie ve čtvrtém ročníku gymnaziálního studia. Práce analyzuje názory a postoje aktérů slovinského vzdělávacího systému v oblasti chemie jako všeobecně- vzdělávacího předmětu ve vazbě na aktuální kurikulární dokumenty pro sekundární vzdělávání, a tak přináší řadu inspirací i pro aktuální změny kurikula realizované v současnosti v České republice.
Únikové hry jako prostředek motivace k procvičování chemických výpočtů na gymnáziu
Langerová, Lucie ; Bílek, Martin (vedoucí práce) ; Koperová, Dominika (oponent)
Únikové hry zažívají v posledních letech obrovský rozvoj na trhu akční skupinové zábavy a vykazují potenciál i pro výukové využití. Bakalářská práce se zaměřuje na návrh dvou didaktických únikových her jako inovativního nástroje pro oživení výuky chemických výpočtů na gymnáziích. V rešeršní části práce je představena problematika motivace žáků k učení, historie a současné využití her ve vzdělávání s důrazem na únikové hry a jejich potenciál ve výuce chemie a chemických výpočtů. Práce dále poskytuje analýzu učiva spojeného s chemickými výpočty ve školních vzdělávacích programech čtyř vybraných gymnázií, která odkryla značnou diverzitu a rozsah zpracování tohoto tématu. Praktická část práce je věnována návrhu a zhodnocení únikových her "Noční útěk z Bradavic" a "Robotická apokalypsa". Cílem těchto her je nejen procvičení chemických výpočtů, které mnoho žáků považuje za náročné a obtížně pochopitelné, ale také zvýšení jejich motivace k učení chemie. Hry byly pilotně testovány skupinou gymnaziálních žáků a hodnoceny gymnaziálními učiteli chemie, kteří poskytli zpětnou vazbu o jejich předpokládané efektivitě, atraktivitě a možnosti využití ve výuce. Výsledky ukazují, že únikové hry mohou dle hodnocení učitelů a prvních zkušeností žáků významně přispět k aktivnímu zapojení žáků do výuky, rozvoji...
Reakce bílkovin s kyselinou dusičnou jako námět pro badatelsky orientovanou výuku
Hanušová, Barbora ; Kolář, Karel (vedoucí práce) ; Bílek, Martin (oponent)
Ve výuce má svoji nezastupitelnou roli experiment. Objektem zkoumání této práce je interakce kyseliny dusičné s bílkovinami. Vlastní reakce je pro žáky a studenty motivující a inspirující díky pozorovatelným změnám, ke kterým dochází. Průběh reakce je spojený s kladením si několika otázek. Aby na ně student dokázal odpovědět, musí objasnit podstatu reakcí. K tomu postačí bioorganický model založený na jednoduchých reakcích prováděných na tečkovací destičce. Hlavní motivací pro tuto činnost byla snaha obohatit stávající spektrum jednoduchých výukových experimentů z organické chemie a biochemie o experiment využívající badatelské metody v souvislosti s bioorganickými modely. KLÍČOVÁ SLOVA kyselina dusičná, bílkoviny, xantoproteinová reakce, školní pokus
Optimalizace vířivého čerpadla
Šmíd, Pavel ; Bílek, Martin (oponent) ; Pochylý, František (vedoucí práce)
Cílen práce je provést optimalizaci vířivého čerpadla. Toto čerpadlo by mělo najít uplatnění ve zdravotnictví jako náhrada lidského srdce pro mimotělní oběh. Dále se budeme zabývat analýzou smykových napětí v čerpadle a jeho velikostí a zvážíme i použití nesmáčivých povrchů za účelem snížení hodnot smykových napětí. Všechny naše analýzy budou provedeny na základě CFD výpočtů.
Akumulace energie v systémech TZB
Bílek, Martin ; Počinková, Marcela (oponent) ; Horák, Petr (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je akumulace energie v systémech technických zařízení budov. V první části teoretické seznámení s podstatou akumulace energie. V druhé části návrh dvou variant přípravy teplé vody v panelovém domě. Ve třetí části je experimentálně řešeno nabíjení zásobníku teplé vody. Sestavení výpočtových algoritmů, porovnání s používaným výpočtem a závěrečné shrnutí.
Vytápění panelového domu s alternativní přípravou TV
Bílek, Martin ; Adam, Pavel (oponent) ; Horák, Petr (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je vytápění a příprava teplé vody v bytovém domě v Brně. Objekt má osm nadzemních podlaží a suterén. V každém nadzemním podlaží je pět bytových jednotek. V suterénu se nachází technická místnost se zdrojem tepla, plynovou kaskádovou kotelnou. K vytápění slouží dvoutrubková otopná soustava. Otopnými plochami jsou desková a trubková tělesa. Jako primární zdroj teplé vody slouží plynová kotelna. Jako sekundární zdroj alternativní příprava pomocí solárních bytových stanic. Každý byt disponuje vlastní solární stanicí.
Optimalizace sinusového čerpadla
Sluše, Jan ; Bílek, Martin (oponent) ; Pochylý, František (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navrhnout technické řešení minimalizace třecích ztrát, které při provozu sinusového čerpadla vznikají v uložení šoupátkového uzávěru a na oběžném kole. Ztráty vznikající od třecích sil, mají negativní vliv na životnost jednotlivých dílů a ekonomii čerpání. V první části jsou sinusová čerpadla popsána z konstrukčního hlediska a jsou zde uvedeni hlavní výrobci. O návrhu parametrů čerpadel a variantách řešení pojednává část druhá. Závěrečná část se zabývá experimentem a konečným zhodnocením.
Modelování proudění v ejektoru.
Bílek, Martin ; Habán, Vladimír (oponent) ; Štigler, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce je založena na modelování proudění v ejektoru pomocí programu FLUENT. Práce navazuje na předchozí diplomovou práci, kde byl vytvořen matematický model proudění v ejektoru a jeho experimentální ověření. Cílem práce je prostudovat základní výpočty ejektorů a modelovat proudění v ejektoru stejného tvaru a za stejných podmínek jako při experimentu. Dále pak posoudit vliv délky krčku a posoudit, zda je tlak ve směšovací komoře ejektoru konstantní. Na závěr se pak pokusit formulovat neshody mezi hodnotami z experimentu a z matematického modelu ejektoru.
Chemie a integrovaná výuka přírodovědných předmětů na středních školách
Dobečková, Markéta ; Kričfaluši, Dana (vedoucí práce) ; Ganajová, Mária (oponent) ; Bílek, Martin (oponent)
Disertační práce se zabývá specifikací faktorů ovlivňujících pozitivně či negativně realizaci integrované výuky. Předkládá výsledky výzkumu mapujícího současnou situaci týkající se integrované výuky na středních školách v ČR. Dále prezentuje názory učitelů středních škol na integrovanou výuku a možnosti její realizace. Výsledky byly získávány dotazníkovým šetřením a Q metodologií, která byla navržena pro online prostředí prostřednictvím Prezentace Google. Výsledky výzkumu mimo jiné poukazují na faktory z celkem 4 oblastí, které dle respondentů hrají důležitou roli pro začlenění integrované výuky do výuky. Jedná se o oblasti pregraduálního a postgraduálního vzdělávání učitelů, vnější podmínky (například přístup vedení školy), třetí oblast je zaměřena na osobnost učitele a poslední oblast je zaměřena na žáky a jejich rodiče. Ze získaných výsledků vyplývá, že faktorem ovlivňujícím pozitivně realizaci integrované výuky (dále jen IV) je vnímání důležitosti a obsahu IV učiteli. Učitelé vnímají většinou integrovanou výuku pozitivně, domnívají se, že povzbuzuje zájem studentů o větší hloubku a šíři jejich poznání, rozvíjí u studentů kritické myšlení atd. Mezi faktory, které realizaci IV ovlivňují spíše negativně, řadili respondenti nedostatečnou průpravu učitelů pro týmovou spolupráci; vzdělávání učitelů...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 83 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Bilek, Maroš
12 Bilek, Martin
3 Bílek, MIroslav
1 Bílek, Marek
12 Bílek, Martin
1 Bílek, Michael
16 Bílek, Michal
2 Bílek, Milan
3 Bílek, Miroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.