| |
|
Trestné činy spáchané z rasových, národnostních a jiných nenávistných pohnutek
Štůsek, Jaromír ; Gřivna, Tomáš (vedoucí práce) ; Bohuslav, Lukáš (oponent) ; Kalvodová, Věra (oponent)
Trestné činy spáchané z rasových, národnostních a jiných nenávistných pohnutek Abstrakt v českém jazyce Disertační práce je zaměřena na problematiku trestných činů spáchaných z rasových, národnostních a jiných nenávistných pohnutek, jenž jsou v dnešní době běžně označovány jako trestné činy z nenávisti neboli hate crimes. Disertační práce komplexně zpracovává podstatu problematiky hate crimes a myšlenky, na nichž je tato trestná činnost založena. Práce poukazuje na poměrně bohatou ale velmi nejednotnou a stále se vyvíjející terminologii a vymezuje související pojmy jako jsou extremismus, rasismus, antisemitismus, antiislamismus či předsudečná nenávist. Je třeba připomenout, že ani pojem trestný čin z nenávisti není pro danou problematiku zcela přiléhavý. Bližší interpretace jednotlivých pojmů je důležitá pro správný výklad příslušných skutkových podstat, kterých se tato problematika dotýká. Rozborem souvisejících skutkových podstat trestných činů a související judikatury je demonstrováno, na jaká jednání tyto trestné činy mohou dopadat. Musíme si uvědomit, že daná problematika velmi úzce souvisí s ústavně zaručenou svobodou slova a projevu a vzájemně se velmi těsně prolínají. Vymezit hranici mezi trestným činem a právem jednotlivce svobodně vyjadřovat své názory slovem, písmem, tiskem, obrazem nebo jiným...
|
|
Marketingový mix ve zvoleném restauračním zařízení
Splítková, Tereza ; Štůsek, Jaromír (vedoucí práce) ; Gunzenova, Galina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá marketingovým mixem restauračního zařízení. Práce je složena ze dvou částí: teoretická východiska a vlastní práce. První část práce popisuje základní pojmy marketingu, mezi které patří nástroje marketingové mixu: produkt, cena, distribuce a propagace, a dále lidé, spolupráce, tvorba balíčků, programování. Druhá část stručně charakterizuje Bistro a Table! a služby, které poskytuje. Následně analyzuje jednotlivé části jejího marketingového mixu a je provedeno a zpracováno dotazníkové šetření. Jeho výsledkem je zjištění preferencí návštěvníků při návštěvě bistra. Na základě získaných informací je navrženo doporučení, které by mohlo bistru pomoci ke zlepšení jeho fungování.
|
| |
| |
|
Marketingová strategie podniku
Hrebenyk, Yanina ; Štůsek, Jaromír (vedoucí práce) ; Zdeněk, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na charakteristiku marketingové strategie podniku. První část práce se zabývá teoretickými poznatky o marketingu, jeho koncepcí, strategií a plánování, a také strategickými marketingovými procesy. Pro návrh a realizaci marketingové strategie jsou zde také detailně popsány nejdůležitější marketingové analýzy tj. marketingový mix, marketingová komunikace, marketingové prostředí a SWOT analýza.
V druhé části diplomové práce je představena cestovní agentura MOVAMI s.r.o., její aktivity a celkový stav z pohledu marketingové koncepce. Tato část zkoumá každou analýzu zvlášť pro lepší pochopení současné pozice agentury na trhu cestovního ruchu. Třetí část práce prezentuje shrnutí výsledků všech provedených analýz a návrh nové vylepšené marketingové strategie pro cestovní agenturu MOVAMI s.r.o.
|
|
Logistické řízení zásob
Jankovská, Marie ; Štůsek, Jaromír (vedoucí práce) ; Ladislav , Ladislav (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje problematice logistického řízení zásob ve vybrané společnosti STOLFIG s.r.o., která se zabývá především konstrukcí a výrobou kovových produktů. Teoretická část obsahuje vymezení základních pojmů, jako je logistika, její řízení a cíle, větší část se věnuje zásobám, konkrétně jejich charakteristice, členění, řízení a také riziky a náklady, která jsou s nimi spojená.
V praktické části je nejdříve zvolená společnost představena, přičemž pozornost je věnována především charakteristice zásob a systému jejich řízení. Druhá část praktické části této diplomové práce obsahuje analýzu stávajícího systému řízení zásob, konkrétně analýzu nákladů, obratovosti a likvidity, analýzu ABC, pozornost je věnována také signální hladině zásob, procesu výběru dodavatelů, nepotřebným zásobám a systému skladování. V každé této části je daná oblast nejen analyzovaná, ale především je vyhodnoceno, zda je stávající situace v pořádku či nikoli.
Třetí část praktické části vychází z provedené analýzy a obsahuje již konkrétní doporučení ke zlepšení, konkrétně v oblasti stanovení minimálního stavu zásob, hodnotících kritérií při rozhodování o vhodných dodavatelích, hospodaření s bezobratovým materiálem a také doporučení na změnu uspořádání ve skladu. V samotném závěru je pak celá práce přehledně shrnuta.
|
|
Marketingová komunikace zvolené společnosti
Maixnerová, Martina ; Štůsek, Jaromír (vedoucí práce) ; Zdeněk, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou marketingové komunikace. Hlavním cílem diplomové práce je navrhnout doporučení vedoucí ke zlepšení marketingové komunikace společnosti Bohemilk a. s.
V teoretické části je popsán marketingový mix, marketingová komunikace a její nástroje jako jsou reklama, podpora prodeje, osobní prodej, public relations, přímý marketing a sponzoring.
Praktická část diplomové práce se zabývá představením společnosti, je zde popsán marketingový mix a analyzována marketingová komunikace společnosti. Poté je zhodnocena marketingová komunikace společnosti Bohemilk a navržena doporučení pro zlepšení marketingové komunikace.
|
|
Faktor času v řidící práci manažera
Rácová, Nikola ; Štůsek, Jaromír (vedoucí práce) ; Zdeněk, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá hospodařením s časem v práci tří vedoucích pracovníků- manažerů.
Práce se skládá z části teoretické a praktické. Teoretická část práce je založena na studiu odborné literatury. Věnuje se oblasti managementu, osobnosti manažera, jeho funkcím a rolím. Následně jsou popsány techniky řízení času a metody napomáhající k efektivnějšímu využívání času. Informace z teoretické části tak dávají ucelené podklady pro část praktickou.
V praktické části je představena organizace a manažeři, kteří jsou předmětem diplomové práce. Pro analýzu řízení času bylo využito časového snímku, formuláře pro analýzu rušení a formuláře pro identifikování nejvýznamnějších konzumentů času. Na závěr byl proveden individuální polostandardizovaný rozhovor s každým vedoucím pracovníkem, díky kterému byly zjištěny postoje pracovníků k významu faktoru času v jejich řídící práci.
Na základě informací získaných z analýz a rozhovoru byly zjištěny nedostatky v řízení času. Manažerům byly podány doporučení na eliminaci nedostatků a návrhy na efektivnější využívání času.
|
|
Zpracování podnikatelského záměru
Halmlová, Lenka ; Štůsek, Jaromír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zpracováním podnikatelského záměru, který se týká založení zemědělské živnosti. Práce obsahuje strukturu a postup při zpracování podnikatelského, marketingového a finančního plánu. Diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. Po prostudování odborné literatury jsou teoretické poznatky použity v praktické části práce, ve které je následně zpracován konkrétní podnikatelský plán nového podnikatele. Předmětem podnikání nového podnikatele je zemědělská činnost, především včelaření.
|