Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 222 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Důvody vysoce kvalifikovaných dospělých k účasti na dalším vzdělávání
Hlaváčková, Markéta ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Bakalářská práce se zabývá důvody vysoce kvalifikovaných dospělých k účasti na dalším vzdělávání a souvislostmi jejich účasti s reprodukcí různých druhů jejich kapitálů. Práce vychází z teoretického konceptu Pierra Bourdieua, který účast na vzdělávání nahlíží prostřednictvím mechanismů reprodukce sociálních nerovností, přičemž důraz klade na reprodukci kulturního, sociálního a ekonomického kapitálu. Cílem práce je identifikovat důvody, které vysoce kvalifikované jedince vedou k účasti na dalším profesním vzdělávání. Vedlejším cílem je přiblížit strategie reprodukce či získávání kulturního, ekonomického a sociálního kapitálu, které tito účastníci během dalšího profesního vzdělávání uplatňují. Součástí práce je kvalitativní empirické šetření provedené prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se sedmi účastníky. Cílem šetření bylo identifikovat reflektované důvody vysoce kvalifikovaných dospělých, které je vedou k účasti na dalším profesním vzdělávání MBA. Dalším cílem bylo prozkoumat, zda a jakým způsobem je součástí strategie účastníků šetření nabytí a směna kapitálů v rámci studia MBA. Do vzorku byli vybírání dospělí s minimálně magisterským stupněm vysokoškolského vzdělání, kteří v minulosti absolvovali libovolný program MBA studia. Klíčová slova: vysoce kvalifikovaní lidé, důvody ke...
Motivace mladých dospělých k činnosti lektorů ve vzdělávání seniorů
Homoky, Vendula ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na motivaci mladých dospělých k činnosti lektorů ve vzdělávání seniorů. Cílem práce je představit lektorskou činnosti, motivaci k ní a její funkce v kontextu vzdělávání seniorů. V jednotlivých částech jsou rozebrána specifika vzdělávání seniorů, rozdíly a bariéry spojené s tímto typem vzdělávání a také metody, které lze při vzdělávání seniorů využít. Pozornost je věnována také hlavním poskytovatelům vzdělávání seniorů. Další část práce se zabývá předpoklady pro práci lektora ve vzdělávání seniorů, včetně kompetencí, didaktických zásad a přípravy lektorů pro práci s touto cílovou skupinou. Jsou zmiňovány jak oblasti výuky, tak možná rizika, kterým mladí lektoři ve vzdělávání seniorů mohou čelit. Součástí práce je kvalitativní empirické šetření, které bylo realizováno pomocí polostrukturovaných rozhovorů se sedmi respondenty. Jako respondenti byli osloveni mladí lektoři, kteří mají zkušenost se vzděláváním seniorů. Cílem empirického šetření je zjistit motivy mladých lektorů pro začátek a pokračování v působení v organizacích poskytujících vzdělávání pro seniory. Sledovány jsou oblasti motivace pro práci se seniory, specifika práce lektorů, výzvy spojené s prací lektorů, vzdělávání a zkušenostem a pociťované rizikové situace v práci se seniory.
Možnosti a překážky pracovního uplatnění klientů azylových domů
Kellnerová, Andrea ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi a překážkami pracovního uplatnění klientů azylových domů. Cílem práce je zjistit, jaké faktory ovlivňují pracovní uplatnění této cílové skupiny. V práci je představena instituce azylových domů, jejich legislativní ukotvení a druhy azylových domů z perspektivy cílových skupin. Dále je představen fenomén nezaměstnanosti se zaměřením na klienty azylových domů, jeho obvyklé příčiny a dopady na tuto cílovou skupinu. Práce poukazuje na to, jaké jsou možnosti pracovního uplatnění pro klienty azylových domů. Představuje možnosti nabízené aktivní politikou zaměstnanosti, jako rekvalifikace, veřejně prospěšné práce a společensky účelná místa. Dále je přiblížena podpora v nezaměstnanosti, individuální plán používaný v azylových domech, pracovní aktivizace, chráněný a otevřený trh práce, tréninková pracovní místa a také nevhodné možnosti pracovního uplatnění. Nakonec jsou identifikovány nejčastější překážky uplatnění na trhu práce, a to nízká úroveň vzdělávání a kvalifikace, předluženost, psychické a zdravotní znevýhodnění, předsudky zaměstnavatelů a limitující sociokulturní prostředí. Součástí práce je také kvantitativní šetření provedené za pomocí dotazníků, jehož cílem je na základě názorů této cílové skupiny identifikovat faktory pozitivně i negativně ovlivňující...
Konflikt rolí žen ze sendvičové generace pracujících v pomáhajících profesích
Macounová, Markéta ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Gruber, Jan (oponent)
Bakalářská práce se bude zabývat konfliktem rolí žen ze sendvičové generace, které pracují v pomáhajících profesích. Cílem je identifikovat role těchto žen a analyzovat typy konfliktů, se kterými se mohou setkat. Zaměření na ženy bylo zvoleno kvůli jejich obvyklému postavení primárních pečovatelů v sendvičové generaci. Práce se bude věnovat sendvičové generaci, a faktorům ovlivňujícím její vznik. Dále se bude zabývat pomáhajícími profesemi, sociálními rolemi a dopadem prožívání konfliktu rolí na práci a na rodinu žen sendvičové generace pracujících v pomáhajících profesích. V rámci práce bude provedeno kvantitativní empirické šetření s využitím dotazníku. Součástí dotazníku budou škály pracovně-rodinného a rodinně-pracovního konfliktu. Respondentkami budou ženy, které se starají alespoň o jedno nezaopatřené dítě, pečují minimálně o jednoho stárnoucího seniora a pracují v pomáhajících profesích. Předpokládaný počet účastnic empirického šetření je 60. Cílem empirického šetření bude analyzovat konflikt mezi prací a rodinou u žen ze sendvičové generace pracujících v pomáhajících profesích. Klíčová slova: sendvičová generace, konflikt rolí, well-being, mezigenerační solidarita, stárnutí populace, dítě, senior
Osobní pohoda a osobnostní rysy seniorů navštěvujících univerzitu třetího věku
Řečinská, Denisa ; Baumgartner, František (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem osobní pohody a osobnostními rysy seniorů, kteří navštěvují univerzitu třetího věku (U3V). Práce je psána ve spojitosti s faktory, které mohou v kontextu vzdělávání seniorů na U3V hrát významnou roli. Cílem práce je analýza vztahu osobní pohody s osobnostními rysy. Dále jsou v práci sledovány také jiné faktory, které s oběma klíčovými proměnnými mohou souviset. Mezi tyto vybrané faktory patří délka participace na vzdělávacích aktivitách a základní demografické údaje, kterými jsou pohlaví, věk a vzdělání. Práce se nejdříve věnuje stěžejním pojmům jako senior a univerzita třetího věku. Je v ní také nastíněno, co může být pro seniory navštěvující univerzitu třetího věku charakteristické, a to například z hlediska důvodu jejich zájmu o studium na U3V nebo míry zastoupení jejich osobnostních rysů. Poté práce představuje koncept osobnostních rysů pětifaktorového modelu osobnosti a osobní pohody. Důraz je kladen i na dosud zjištěné souvislosti mezi těmito dvěma oblastmi. Nedílnou součástí práce je také empirické šetření, které je provedeno prostřednictvím dotazníků a soustředí se konkrétně na koncept psychologické pohody. Výzkumný soubor je tvořen seniory ve věku 65+, kteří se vzdělávají na vybraných univerzitách třetího věku v Praze. Záměrem tohoto šetření je zjistit,...
Vzdělávání v oblasti duševního zdraví pro učitele druhého stupně základních škol
Neuhortová, Justýna ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem duševního zdraví a identifikuje možnosti vzdělávání v této oblasti pro učitele. Cílem práce je analyzovat aktuální vzdělávací možnosti a nabídku vzdělávacích kurzů pro učitele druhého stupně základních škol v České republice v oblasti duševního zdraví. Dílčím cílem práce je charakterizovat roli státu i dalších aktérů, kteří se podílejí na vzdělávání učitelův této oblasti.Nejprve jsou vymezeny základní pojmy, koncepty a složkyduševníhozdraví. Následně jsoupředstavenyklíčové strategické národní a nadnárodní dokumenty vztahující se k tématu duševního zdraví a jeho podpory. Dále jsou popsány specifika profese učitele s důrazem na identifikaci specifickýchcharakteristik učitele druhého stupně základních škol. Dále práce popisuje vlivy působící na duševní zdraví učitelů druhého stupně základních škol. Další kapitoly práce se věnují identifikaci důvodů či možných bariér účasti učitelů druhého stupně na vzdělávacích aktivitách v oblasti duševního zdraví. Diplomová práce blíže rozpracovává možnosti dalšího profesního vzdělávání učitelů v této oblasti. Cílem kvantitativního empirického šetření je identifikovat důvody a bariéry účasti učitelů druhého stupně základních škol v Praze a ve Středočeském kraji k participaci na vzdělávacích aktivitách v oblasti duševního zdraví....
Možnosti realizace občanského vzdělávání v pražských sokolských jednotách
Machovičová, Magdalena ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
Cílem diplomové práce bude analyzovat občanské vzdělávání dospělých v pražských sokolských jednotách ve vztahu k Modelu kompetencí pro demokratickou kulturu. Práce je rozdělena do šesti kapitol. První kapitola se věnuje charakteristice občanství, konceptu aktivního občanství a občanské společnosti, včetně organizací občanské společnosti. Následující kapitola rozpracovává obecnou charakteristiku občanského vzdělávání, dále jeho konceptualizaci v evropských následně i v národních dokumentech a historický vývoj této oblasti v České republice od konce 19. století do současnosti. Třetí kapitola je zaměřena na charakteristiku klíčových kompetencí a kompetenční modely využitelné ve sféře dalšího vzdělávání. Tato část věnovaná komparaci dvou kompetenčních modelů následně vede ke specifikování Modelu pro demokratickou kulturu, který je východiskem pro empirické šetření této práce. Čtvrtá kapitola se týká vzdělavatelství v kontextu historického vývoje sokolského hnutí. Součástí kapitoly je také charakteristika aktuálního fungování Vzdělavatelského odboru České obce sokolské. Pátá kapitola práce se zabývá charakterizováním vzdělavatelských aktivit ve vztahu k tématu, cíli a obsahové korespondenci s Modelem kompetencí pro demokratickou kulturu. Poslední kapitola se věnuje empirickému šetření, jehož cílem je...
Komparace institucionalizované podoby vzdělávání seniorů v České republice a ve Francii
Lávičková, Anna ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Cílem práce bude komparovat institucionalizovanou podobu vzdělávání seniorů v České republice a ve Francii. Nejprve se pozornost zaměří na postavení vzdělávání seniorů v kontextu celoživotního učení a poté na jeho význam, specifika a funkce. Dále pak bude práce reflektovat aktuální demografickou situaci v obou zemích včetně srovnání s celkovou situací v Evropské unii. V dalších kapitolách bude následovat analýza dokumentů veřejných politik týkající se vzdělávání seniorů, institucionalizace vzdělávání seniorů a participace seniorů na vzdělávání v České republice a ve Francii. Údaje budou analyzovány na základě odborné literatury, statistických dat, právních dokumentů, dokumentů ministerstev a jiných státních orgánů nebo výzkumných zpráv odborných institucí. Tyto kapitoly vždy vyústí do komparace dané oblasti u obou zemí, kde zvolenými parametry budou typy institucí, oblasti vzdělávání a cílová skupina vzdělávání. Jedním z výstupů práce bude návrh doporučení nebo příležitostí k rozvoji pro obě země a identifikace příkladů dobré praxe na úrovni států. Klíčová slova: senioři, stárnutí, stáří, celoživotní učení, vzdělávání seniorů, institucionalizace, komparace vzdělávacích systémů, Univerzita třetího věku
Komparace systémů lidovýchovy první a třetí československé republiky
Hanáková, Petra ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Cílem diplomové práce je komparace lidovýchovných systémů první a třetí republiky Československa na základě určení shodných a rozdílných znaků obou těchto systémů. Oba systémy jsou porovnány z hlediska role státu a spolků, financování lidovýchovy, státem řízeného vzdělávání lidovýchovných pracovníků, legislativy upravující lidovýchovu a role Masarykova lidovýchovného ústavu jakožto instituce, která měla zastřešující charakter pro lidovýchovné činnosti v Československu. Důležitý kontext poskytuje úvodní část práce, která je věnována terminologickému ukotvení a popisu vývoje lidovýchovy od národního obrození přes období Rakouska-Uherska až po první světovou válku. Vypracování jednotlivých oblastí komparace vycházelo ze studia odborné literatury, dobových časopisů a studií a současných literárních pramenů. Závěrečná část práce je věnována porovnání shodných a odlišných znaků obou systémů a taktéž jsou diskutovány vlivy, které působily na další rozvoj lidovýchovy. Klíčová slova Československo, první republika, třetí republika, poválečné období, lidovýchova, vzdělávací politika
Modularizace systému rekvalifikací v České republice
Nová, Hedvika ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Sycha, Martin (oponent)
Tématem bakalářské práce je detailní rozbor současného systému rekvalifikací v České republice (legislativní úpravy, typy, formy a subjekty rekvalifikací, data o jejich využívání) a jeho možná transformace prostřednictvím modularizace, v důsledku měnících se požadavků a podmínek na trhu práce. Záměrem práce je také obsahová analýza výstupů projektu Zvyšování kvality a efektivity systému dalšího vzdělávání ve spolupráci se zaměstnavateli (Ministerstvo práce a sociálních věcí) na základě poskytnutých zpráv z projektu, jejichž součástí je i hodnocení účastníků pilotního šetření realizace modularizovaných rekvalifikací. Práce obsahuje komparaci dosavadního systému rekvalifikací s navrhovanými změnami a zabývá se přínosem absolvování modularizovaných rekvalifikací v rámci projektu pro jeho účastníky. Klíčová slova: rekvalifikace, modularizované rekvalifikace, modularizace, profesní vzdělávání dospělých, trh práce, politika zaměstnanosti, zaměstnanost, změny na trhu práce

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 222 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Šerák, Martin
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.