Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komparace institucionalizované podoby vzdělávání seniorů v České republice a ve Francii
Lávičková, Anna ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Cílem práce bude komparovat institucionalizovanou podobu vzdělávání seniorů v České republice a ve Francii. Nejprve se pozornost zaměří na postavení vzdělávání seniorů v kontextu celoživotního učení a poté na jeho význam, specifika a funkce. Dále pak bude práce reflektovat aktuální demografickou situaci v obou zemích včetně srovnání s celkovou situací v Evropské unii. V dalších kapitolách bude následovat analýza dokumentů veřejných politik týkající se vzdělávání seniorů, institucionalizace vzdělávání seniorů a participace seniorů na vzdělávání v České republice a ve Francii. Údaje budou analyzovány na základě odborné literatury, statistických dat, právních dokumentů, dokumentů ministerstev a jiných státních orgánů nebo výzkumných zpráv odborných institucí. Tyto kapitoly vždy vyústí do komparace dané oblasti u obou zemí, kde zvolenými parametry budou typy institucí, oblasti vzdělávání a cílová skupina vzdělávání. Jedním z výstupů práce bude návrh doporučení nebo příležitostí k rozvoji pro obě země a identifikace příkladů dobré praxe na úrovni států. Klíčová slova: senioři, stárnutí, stáří, celoživotní učení, vzdělávání seniorů, institucionalizace, komparace vzdělávacích systémů, Univerzita třetího věku
Motivace seniorů ke vzdělávání na Virtuální Univerzitě třetího věku
Lávičková, Anna ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Záškodná, Helena (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na starší dospělé a jejich účast ve vzdělávání na Virtuální Univerzitě třetího věku. Cílem práce je analýza motivace seniorů ke studiu na Virtuální Univerzitě třetího věku (dále jen VU3V). Nejdříve budou v práci reflektovány hlavní fyzické, psychické a sociální změny ve stáří související se vzděláváním. Dále se práce zaměří na především na specifika a funkce vzdělávání seniorů. V hlavní části se práce bude zabývat motivací seniorů ke vzdělávání, tj. takové cílové skupiny, v níž členové mají přes shodné také specifické rysy, jako jsou např. různé zkušenosti, dovednosti nebo dosažené vzdělání. Pozornost bude rovněž zaměřena na nejčastější bariéry, které mají vliv na vzdělávání seniorů. Práce rovněž charakterizuje fungování Virtuální Univerzity třetího věku, tj. organizaci vzdělávacích středisek, podmínky pro studium a nabídku virtuálních kurzů. Kvantitativní šetření bude realizováno formou dotazníků, které budou rozdány studentům VU3V v konzultačních střediscích v okrese Strakonice. Cílem šetření bude identifikovat hlavní motivy seniorů ke studiu na VU3V v okrese Strakonice. Klíčová slova: bariéry ve vzdělávání, celoživotní učení, motivace seniorů ke vzdělávání, stárnutí, stáří, Virtuální Univerzita třetího věku, vzdělávání seniorů

Viz též: podobná jména autorů
1 Lavičková, Anežka
1 Lávičková, Adéla
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.