Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Prevence syndromu vyhoření u učitelů základních škol
Čapková, Johana ; Běhounková, Olga (vedoucí práce) ; Fonville, Alexandra (oponent)
Cílem bakalářské práce je identifikovat možnosti prevence syndromu vyhoření u učitelů základních škol. Nejprve je vymezen syndrom vyhoření, jeho příčiny, stádia, projevy a důsledky. Poté je charakterizován syndrom vyhoření u učitelů základních škol. Postihnuta je profese učitele a nejčastější stresory a rizikové faktory, které tuto profesi ve vztahu k syndromu vyhoření ovlivňují. Pozornost je věnována problematice prevence syndromu vyhoření u učitelů základních škol, a to z hlediska technik prevence a preventivních vzdělávacích programů. Součástí práce je kvantitativní šetření, jehož cílem je zjistit míru rizika ohrožení syndromem vyhoření u učitelů základních škol. Respondenty šetření je sto dvacet šest učitelů působících na jedenácti základních školách ve Středočeském kraji.
Prevence syndromu vyhoření u učitelů základních škol
Čapková, Johana ; Běhounková, Olga (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
Cílem práce je identifikovat možnosti prevence syndromu vyhoření u učitelů základních škol. Nejprve je vymezen syndrom vyhoření, jeho příčiny, stádia, projevy a důsledky. Poté je charakterizován syndrom vyhoření u učitelů základních škol. Postihnuta je profese učitele a nejčastější stresory a rizikové faktory, které tuto profesi ve vztahu k syndromu vyhoření ovlivňují. Pozornost je věnována problematice prevence syndromu vyhoření u učitelů základních škol, a to z hlediska technik prevence a preventivních vzdělávacích programů. Součástí práce je kvantitativní empirické šetření, jehož cílem je zjistit osobní zkušenost učitelů základních škol s technikami prevence a vzdělávacími programy zaměřenými na prevenci syndromu vyhoření. Respondenty šetření jsou učitelé pěti základních škol ve Středočeském kraji. Velikost vzorku je sto dvacet šest respondentů.
Etické aspekty přijímaní migrantů a role sociální práce v kontextu současné migrační krize
ČAPKOVÁ, Jitka
Práce se zabývá etickou problematikou vyplývající z otázky přijímání migrantů v kontextu aktuální migrační krize. Cílem diplomové práce je posouzení etické problematiky související s přijímáním migrantů. Stěžejní otázkou, která je posuzována je otázka přijímání migrantů. Tato otázka je reflektována na základě vybraných teorií globální spravedlnosti. Součástí práce je také popis a role sociální práce s migranty. První část práce je zaměřena na uvedení do problematiky migrace, představí základní pojmy vztahující se k fenoménu migrace, dále se věnuje rozdílným formám a typům migrace a základním teoriím migrace, další podkapitolou pak je reflexe samotné migrační krize. Druhá část práce spočívá ve vymezení eticky problematických bodů souvisejících s přijímáním migrantů, je zde reflektována otázka lidských práv, státní suverenity a představena je také migrační politika. Důraz práce je kladen ve třetí části práce na vymezení konceptu globální spravedlnosti, jako etického východiska pro přístup státu k migrantům a východiska pro sociální práci. Poslední část práce se věnuje sociální práci s migranty, jejím jednotlivým metodám, teoriím a vybraným organizacím pracující s migranty v rámci České republiky.
Josef Brentner: Offertoria solenniora, Praha 1717,sbírka duchovních skladeb, edice, studie
ČAPKOVÁ, Jana
Tématem této diplomové práce je dílo českého hudebního skladatele 18. století J. J. I. Brentnera, rozbor jedné z jeho dochovaných sbírek - Offertoria Solenniora - včetně kompletního přepisu této tvorby ze sólových partů do partitury a popis podmínek a prostředí barokní doby, ve které toto dílo vzniklo.
Řízení o omezení svéprávnosti
Čapková, Julie-Karolína ; Macková, Alena (vedoucí práce) ; Pohl, Tomáš (oponent)
Řízení o omezení svéprávnosti Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá procesní úpravou řízení o omezení svéprávnosti. Nedílnou součástí práce je i rozbor související hmotněprávní úpravy svéprávnosti a jejího omezení, ale i dalších podpůrných opatření jako jsou předběžné prohlášení, zastoupení členem domácnosti a smlouva o nápomoci. Hlavním bodem je nicméně řízení, které vede k meritornímu rozhodnutí ve věci svéprávnosti, tedy buď k jejímu omezení, prodloužení doby, změně nebo zrušení omezení. Cílem práce je poskytnout komplexní pohled na tento druh nesporného řízení v kontextu příslušné judikatury a praxe soudů. Práce rovněž zahrnuje praktické využití tohoto institutu v České republice. Věnuje se i otázce duševních poruch a jejich vlivu na běžný život, počtu osob omezených na svéprávnosti, délce soudního řízení a problematice nezapisování omezení svéprávnosti do občanských průkazů a s tím souvisejících možných negativních následků. Autorka se v závěru práce snaží navrhnout možná řešení k uvedeným problematickým aspektům právní úpravy a stávající praxe. Diplomová práce se člení na čtyři kapitoly. V první kapitole se autorka zabývá podpůrnými opatřeními při narušení schopnosti právně jednat, tedy mírnějšími alternativami k omezení svéprávnosti. Ve druhé se soustředí na hmotněprávní úpravu svéprávnosti, tedy...
Kvalita života u dětí s DMO z pohledu rodičů
ČAPKOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá významných událostí v životě rodičů dětí s dětskou mozkovou obrnou, které ovlivnily kvalitu jejich života. Teoretická část se zabývá problematikou dětské mozkové obrny a popisuje problematiku rodin s dítětem s postižením. Také definuje kvalitu života. Praktická část obsahuje metodologický postup, analýzu a interpretaci životních příběhů 5 rodičů dětí s dětskou mozkovou obrnou. Životní příběhy jsou zpracované pomocí narativní analýzy.
Role učitele v německé celodenní škole
Čapková, Jana ; Walterová, Eliška (vedoucí práce) ; Urbánek, Petr (oponent) ; Hendl, Jan (oponent)
PAVLÍKOVÁ, J. Role učitele v německé celodenní škole. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2011. 198 s. Disertační práce. Disertační práce zkoumá roli učitele v německé celodenní škole, jako specifické vzdělávací instituci s mnoha charakteristickými znaky. V teoretické části je popsán kontext role učitele v německé celodenní škole. Je definována celodenní škola v Německu a popsány její charakteristiky. Stručně je nastíněna historie celodenního vzdělávání v Německu a také současný vývoj v jednotlivých spolkových zemích. V teoretické části je dále vymezena sociální role, role učitele a shrnuty dosavadní poznatky o profesi učitele v německé celodenní škole. Empirická část řeší otázku obrazu role učitele v německé celodenní škole, její charakteristiky a kontextu, ve kterém se odehrává. Výzkumné šetření je realizováno kvalitativní strategií, metodou zakotvené teorie. Konkrétním výsledkem výzkumného šetření je substantivní zakotvená teorie role učitele v německé celodenní škole. Ta je dále srovnávána se stávajícími teoriemi role učitele. Klíčová slova: role učitele, německá celodenní škola, zakotvená teorie.
Exprese vybraných proteinů spermií u mužů s normálním a patologickým spermiogramem za použití monoklonálních protilátek
Pěknicová, Jana ; Čapková, Jana ; Dorosh, Andriy ; Margaryan, Hasmik ; Kubátová, Alena ; Děd, Lukáš
Nedávné studie ukázaly že neplodnost v lidské populaci postihuje odhadem 15% párů v reprodukčním věku. Mužská neplodnost je primární příčinou u 60% těchto případů. Z těchto důvodů jsme analyzovali povrchové a akrozomální proteiny spermií u mužů s normálním a patologickým spermiogramem. Zjistili jsme že intra-akrozomální proteiny: TERA, GAPDHS, PRKAR2A, které lze analyzovat pomocí našich monoklonálních protilátek , jsou rozdílně exprimovány u zdravých mužů a mužů s asthenozoospermií a to se signifikantně sníženou expresí u asthenozoospermie. tyto proteiny se účastní energetického metabolismu a apoptózy buněk a některé z nich i vazby na vajíčko - mají tedy důležitou roli v reprodukci. Na druhou starnu nebyly zjisštěny statisticky významné rozdíly v expresi povrchových proteinů (Appolipoprotein J, Semenogelin). Naše závěry ukazují že asthenozoospermie jako komplexní poruch apermatu je často v kombinaci s jinými patologickými stavy, které nejsou diagnostikovány základní analýzou spermatu. Monoklonální protilátky jsou tak vhodným nástrojem pro detekci proteinů spojených s patologií spermií ve spermatu s nízkou pohyblivostí spermií. Obecně, monoklonální protilátky proti proteinům spermie jsou vhodným nástrojem k detekci kvality spermií v reprodukční medicíně.
Possible role of spermatogenic protein glyceraldehyde-3-phosphate dehydrogenase (GAPDHS) in mammalian sperm
Margaryan, Hasmik ; Dorosh, Andriy ; Čapková, Jana ; Postlerová, Pavla ; Philimonenko, Anatoly ; Hozák, Pavel ; Pěknicová, Jana
Sperm proteins are important for the structure and function of these specific, highly differentiated cells. Certain of these proteins play a role in sperm-egg recognition during primary or secondary binding at zona pellucida glycoprotein matrix. The aim of this study was to characterize the acrosomal sperm protein recognized by a monoclonal antibody (MoAb) Hs-8, prepared in our laboratory by immunization of BALB/c mice with human ejaculated sperm, and to test the possible role of this protein in gamete interaction. MoAb Hs-8 specifically labelled a 45 kDa protein from the sperm extract in the immunoblotting test. Sequence analysis identified this Hs-8 protein as GAPDHS. In order to perform a control tests, a commercial mouse anti-GAPDHS MoAb was applied. Both antibodies showed similar staining patterns using immunofluorescence labelling, transmission electron microscopy and immunoblot analysis. Moreover, both Hs-8 and commercial anti-GAPDHS antibodies blocked the secondary sperm-zona pellucida binding. Generally, GAPDHS was considered mainly as sperm-specific glycolytic enzyme involved in energy production during spermatogenesis and sperm motility and its role in the sperm head was unknown. In this study, we confirmed the potential additional role of GAPDHS as a binding protein that is involved in the sperm-zona pellucida interaction.
Fluorescent analysis of the differential protein expression in normozoospermic and asthenozoospermic sperm samples
Děd, Lukáš ; Čapková, Jana ; Kubátová, Alena ; Teplá, O. ; Pěknicová, Jana
Asthenozoospermia is one of the main seminal pathologies underlying male infertility. Previous proteomic studies have demonstrated the significant differences in the protein profiles between normozoospermic and asthenozoospermic sperm samples. Since these studies were primarily focused on the identification of differentially expressed proteins by mass spectrometry, we aimed to evaluate the ability of our diagnostic antibodies to detect the differential expression of selected protein markers by fluorescent microscopy and flow cytometry techniques. Therefore, we analyzed sperm samples from 30 men with normal and 30 men with astheno spermiograms, average by the panel of our diagnostic anti-human sperm (Hs) antibodies. Fluorescent microscopy and flow cytometry analysis revealed quantitative differences in the protein abundances between normo and astheno sperm samples, namely, in GAPDHs, evaluated with Hs-8 MoAb, VCP, evaluated with Hs-14 MoAb, and ATP synthase, evaluated with MoAb Hs-36. From the methodological point of view, we observed very high correlation between the data obtained by fluorescent microscopy and flow cytometry techniques and therefore both methods are useful for evaluation of protein differences associated with asthenozoospermia. From the clinical point of view, we observed the strong association of the low sperm motility in the sample with the expression of proteins, playing an important role in sperm energy metabolism (expected), but also with the expression of all tested intra-acrosomal proteins. These findings further demonstrate asthenozoospermia as a complex semen disorder frequently associated with other semen pathologies, which are not diagnosed by basic semen analysis, and the possibility to use monoclonal antibodies as a tool for diagnosis of protein associated sperm pathologies in the semen with the low sperm motility.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
10 ČAPKOVÁ, Jana
2 ČAPKOVÁ, Jitka
10 Čapková, Jana
2 Čapková, Johana
1 Čapková, Julie-Karolína
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.