Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podpora žáků s duševními poruchami na vybrané SŠ
Hejhalová, Tereza ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce se věnuje výskytu duševních poruch u adolescentů a poskytování podpory prostřednictvím školních poradenských služeb. Toto téma je aktuální a vyžaduje rozsáhlou diskusi a zvýšenou pozornost veřejnosti vzhledem k stále narůstající problematice duševního zdraví mladých lidí. Cílem práce je nejen objasnit, ale i podrobně popsat problematiku duševních poruch u adolescentů, se zvláštním zaměřením na školní poradenské pracoviště a jeho pracovníky. Teoretická část práce předkládá analýzu základních pojmů spojených se zdravím, adolescencí a duševními poruchami. Zahrnuje také výčet nejčastějších duševních poruch vyskytujících se v tomto věkovém období. Kromě toho se detailně věnuje analýze školního poradenského systému, což poskytuje hlubší pohled na strukturu a organizaci poskytované podpory. Praktická část práce využívá kvalitativního výzkumu, který zahrnuje pozorování školního prostředí, analýzu školních dokumentů a rozhovory s pracovníky školního poradenského pracoviště. Tyto metody umožní nahlédnout do praktické stránky poskytování pomoci a podpory žákům s duševními poruchami ve vybraném školním prostředí. Výzkumná část se zaměřuje na podrobnou analýzu poskytovaných poradenských služeb v dané škole, včetně identifikace nejčastějších duševních poruch žáků. V závěru diplomové práce je...
The relationship between social identity, belonging, and motivation in the decision-making process of dropping out within one year of starting university studies among first-generation students
Ambrušová, Orsolya ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Škanderová, Taťána (oponent)
Bakalářská práce se věnuje studentům první generace, kteří se rozhodli předčasně ukončit své vysokoškolské studium do jednoho roku po jeho zahájení. Cílem je přezkoumat jejich důvody, které vedly k tomuto rozhodnutí, pozitivní stránky studování a jeho následného ukončení, a nakonec objasnit rozhodující momenty, a bariéry, které vstupují do pokračování studia na vysoké škole. Teoretická část práce zkoumá sociální identitu, fenomén sounáležitosti, motivaci a podporu poskytovanou rodinou a vysokou školou. Navíc se věnuje harmonizaci pracovních a studijních návyků a výskytu imposter syndromu u studentů první generace. Empirická část popisuje kvalitativní výzkum od výzkumného problému až po metody interpretace dat. Do výzkumu se zapojilo devět respondentů a kvalitativní data byla posbírána pomocí polostrukturovaných rozhovorů, následně analyzovaných a interpretovaných metodou reflexivní tematické analýzy (Braun a Clarke, 2013). Zjištění odhalují mnohostranné důvody, které stojí za rozhodnutím předčasně ukončit vysokoškolské studium. Jedná se o slábnoucí pocit sounáležitosti, hledání životní stability a finanční optimismus. Dále se vyskytl nesoulad mezi idealizovanou představou vysokoškolského života a jeho reálnou verzí. Na druhé straně se identifikovaly pozitivní přínosy vysokoškolského vzdělávání,...
Imposter syndrom u vysokoškolských studentů první generace
Malinovská, Tereza ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Bakalářská práce se věnuje zkušenosti imposter syndromu u vysokoškolských studentů první generace. Cílem práce je prozkoumat jejich prožívání možných pocitů nejistoty a zjistit, jakým způsobem je ovlivňuje skutečnost, že jsou prvními členy rodiny, kteří usilují o vysokoškolský titul. Práce si rovněž klade za cíl specifikovat, nakolik nežádoucí pocity ovlivňují jejich duševní zdraví a akademické úspěchy, navíc usiluje o zmapování jejich motivační oblasti vzhledem k dokončení studia. Teoretická část se zabývá charakteristikou studentů první generace, významem role rodičů ve vztahu ke studiu, vymezením imposter syndromu a identifikací překážek, se kterými se tito studenti setkávají. Empirická část detailně popisuje průběh celého výzkumného procesu, zahrnujícího stanovení výzkumného problému, cíle a otázek, výběr participantů, metodu sběru dat, analýzu, interpretaci a prezentaci výsledků. Výzkumný vzorek je složen z šesti studentek první generace ve věku 20-22 let, které studují prezenčně bakalářský program na vysoké škole. Data byla získána pomocí polostrukturovaných rozhovorů a analyzována i interpretována pomocí reflexivní tematické analýzy. Z výzkumu vyplynula silná vazba respondentek na identitu studenta první generace, což se ukázalo být jedním z hlavních faktorů, který přispívá k intenzivním...
Doučování v kontextu studia na víceletých gymnáziích
Míková, Michaela ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
1 ABSTRAKT NÁZEV: Doučování v kontextu studia na víceletých gymnáziích Cílem této bakalářské práce je přiblížit situaci doučování na víceletých gymnázií. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy ohledně doučování, motivace, sebevědomí a stresu ze zkoušek. Pro získání dat jsem provedla výzkum metodou skupinových rozhovorů, který byl určen respondentům z primy - kvarty. Byly uskutečněny celkem 4 skupinové rozhovory, celkem se jednalo o 12 žáků, přinesl cenné informace, týkající se studentů, kteří jsou doučováni a důvodů, proč doučování využívají. V praktické části se věnuji analýze výsledků. Ale co tato studie určitě přinesla upozornění na skutečnost, že doučování nemusí být jen pro studenty méně nadané, může být i pro studenty, kteří se chtějí dozvědět i něco víc a zdokonalit se. I přes svůj omezený rozsah může tato studie sloužit jako výchozí bod pro komplexnější výzkum v této oblasti. Klíčová slova Doučování, motivace k doučování, přijímací zkoušky, stres.
Komplexita sociální identity ve vztahu k self-efficacy: analýza významu hierarchie ve firemním prostředí
Křížová, Lucie ; Heider, David (vedoucí práce) ; Machovcová, Kateřina (oponent)
V této práci se zabýváme komplexitou sociální identity ve firemním prostředí a jejím vlivem na vnímanou vlastní účinnost jedinců. Na tento vztah nahlížíme v kontextu firemní hierarchie dvou identifikovaných skupin, a tedy skupinou BO (netechničtí a podpůrní experti) a skupinu FO (techničtí a businessoví experti), přičemž vnímaná prestiž skupin odpovídá rozdělení na skupinu s vyšším statusem (high-status group) FO a skupinu s nižším statusem (low-status group) BO. V teoretické části se zabýváme vymezením základních pojmů pro lepší uvedení do kontextu předkládané problematiky, jako je například teorie sociální identity, teorie sebe- kategorizace, vymezení skupin na in-group a out-group či statusové postavení skupin. Cílem snažení bylo zjistit, jaký je vztah mezi mírou identifikace s in-group a vnímanou self-efficacy, jak se projevuje vztah mezi identifikací s firmou jako celkem a vnímanou self-efficacy v kontextu low-status / high-status group a jaký je vztah mezi identifikací jedince s in-group a jeho identifikací s whole-group. Za tímto účelem bylo provedeno dotazníkové šetření v konkrétní firmě (N=64), za pomocí metod sledujících subjektivní vnímání sebe sama v meziskupinové situaci a pocit vnímané self-efficacy. Získaná data následně podrobujeme statistickému rozboru a jeho následné analýze,...
Utváření a rozvoj studentské identity vysokoškolských studentů, jejichž rodiče nemají vysokoškolské vzdělání
Škanderová, Taťána ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tím, jak se utváří a dále vyvíjí studentská identita vysokoškolských studujících, jejichž rodiče nemají vysokoškolské vzdělání. Cílem je zjistit, jaké významy, faktory, zdroje, aktéři a identity mají vliv na proces budování a rozvoje jejich studentské identity. Zaměřuje se na zlomové momenty, které jsou u nich doprovázeny změnou vlastní identity a nejistotou ve vlastním sociálním a kulturním světě. Teoretická část práce je zaměřena na definování a popis specifických charakteristik vysokoškoláků s rodiči bez vysokoškolského vzdělání, problému deficitní perspektivy a specifik studujících první generace na prestižnějších studijních oborech. Navazují části zabývající se sociálními a vzdělanostními nerovnostmi z hlediska historického vývoje v českém kontextu a z hlediska kritické sociální psychologie. Závěr je věnován identitě, na niž je nahlíženo ze tří teoretických hledisek, a to z pohledu teorie sociální identity, z pohledu sociálního konstruktivismu a ze sociokulturního vývojového pohledu na identitní proměny. V empirické části byly ke sběru dat využity opakované polostrukturované hloubkové rozhovory a fotografické deníky. Získaná data jsou kvalitativně zpracována v interpretativní tradici prostřednictvím reflexivní tematické analýzy. Zkoumaný vzorek sestává z patnácti...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 MACHOVCOVÁ, Kamila
5 MACHOVCOVÁ, Kateřina
5 Machovcová, Kateřina
5 Machovcová, Kateřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.