Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 125 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Profesní rozvoj pedagogických pracovníků v MŠ- případová studie
Birnbaumová, Veronika ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Tématem diplomové práce je profesní rozvoj pedagogických pracovníků ve vybrané MŠ - případová studie. Práce je primárně zaměřena na vzdělávání pedagogických pracovníků předškolních institucí. Motivací pro autorku práce byl její osobní zájem o současné trendy v profesním rozvoji pedagogických pracovníků a také rozvoj pedagogických pracovníků, který měla na starosti v mateřské škole, ve které pracovala. Autorka diplomovou práci strukturovala do teoretické a empirické části. Teoretická část vymezuje stěžejní pojmy uvedené v diplomové práci spojené s profesním rozvojem pedagogických pracovníků v MŠ, kompetence pedagogických pracovníků a v neposlední řadě rizika spojená s profesním rozvojem pedagogických pracovníků. Empirická část mapuje problematiku profesního rozvoje pedagogických pracovníků ve vybrané MŠ. K výzkumu byl využit polostrukturovaný rozhovor, realizovaný s vedoucí pracovnicí a učitelkami vybrané mateřské školy. Prostřednictvím výzkumu bylo zjišťováno, jakým způsobem probíhá profesní rozvoj pedagogických pracovníků ve vybrané mateřské škole. Získaná data z výzkumu byly porovnány s teoretickými poznatky uvedenými v teoretické části této práce a zároveň byly data porovnány s poznatky z mateřské školy, ve které autorka práce v průběhu psaní diplomové práce působila. Na základě těchto...
Profesní kompetence učitelů v předškolním vzdělávání - profilace v konceptu Reggio Emilia perspektivou učitelů ve frankofonní části Švýcarska
Gančarčík, Tereza ; Loudová Stralczynská, Barbora (vedoucí práce) ; Ristić, Petra (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na zkoumání kompetencí pedagogů, na preprimárním vzdělávacím stupni, v instituci, která je inspirovaná Reggio Emilia pedagogikou, a v klasických institucích ve frankofonní oblasti Švýcarska. Práce si klade za cíl prozkoumat a analyzovat, jakými kompetencemi disponují učitelé v Reggio Emilia inspired zařízení (Švýcarsko). Teoretická část práce definuje teoretická východiska klasifikace a kompetencí učitele pro děti ve věku od čtyř do šesti let ve frankofonním Švýcarsku, kompetenční rámec předškolního pedagoga v českém pojetí a klíčové charakteristiky inovativního pedagogického směru Reggio Emilia a profesní kompetence pedagogů působících v Reggio Emilia vzdělávacích institucích. Následně představuje komparaci kompetencí učitelů ve švýcarském a českém vzdělávacím systému a v Reggio Emilia přístupu. Empirická část práce zkoumá kompetenční rámec učitele pracujícího s věkovou skupinou dětí od čtyř do šesti let ve škole, která se řídí konceptem Reggio Emilia pedagogiky (Švýcarsko) a povědomí učitelů v klasických školách (Švýcarsko, kanton Vaud) o Reggio Emilia pedagogice. Výzkum využil sběru dat pomocí dvou dotazníků vlastní konstrukce. Data z dotazníku byla kódována. Výsledky šetření ukázaly, jakými kompetencemi disponují učitelé ve škole, která se řídí Reggio Emilia...
Asistent pedagoga v předškolním vzdělávání a dítě s vývojovou dysfázií
Staňková, Anežka ; Hanyš Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá porovnáním práce asistentů pedagoga v různých třídách mateřské školy, kde je zařazeno dítě s vývojovou dysfázií. Teoretická část práce se zaměřuje na dvě hlavní témata, a to asistent pedagoga a vývojová dysfázie. Vývojová dysfázie je poruchou řeči, resp. druhem narušené komunikační schopnosti. V první části, se práce zaměřuje na asistenta pedagoga, jeho náplň práce, formy spolupráce a komunikace s ostatními pedagogy. Druhá část popisuje problematiku narušené komunikační schopnosti a bližší specifikace k vývojové dysfázii, její druhy a dítě s vývojovou dysfázií v předškolním věku. Výzkumná část je případovou studií třech asistentů pedagoga v různých třídách mateřské školy, které navštěvují děti s vývojovou dysfázií. Výzkum je realizován prostřednictvím vybraných výzkumných metod, a to strukturovaného rozhovoru a také nezúčastněného pozorování. Každý výzkumný vzorek obsahuje charakteristiku prostředí a charakteristiku asistenta pedagoga. Zároveň část, která je zaměřená na dítě s vývojovou dysfázií, kde je uvedena jeho osobní anamnéza a vlastní interpretace poskytnutých dokumentů. Výsledky výzkumu obsahují analýzu pozorování a analýzu rozhovorů vedených s učiteli a asistenty pedagogů v mateřské škole. Cílem výzkumné části práce je porovnat práci asistentů pedagoga,...
Kompetence žáků v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví na prvním stupni ZŠ
Doležalová, Kateřina ; Loudová Stralczynská, Barbora (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice bezpečnosti a ochrany zdraví u žáků 1., 3. a 5. tříd. Jejím cílem je zjistit, do jaké míry jsou děti schopny správně identifikovat rizikové situace, a zda kompetence v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání splňují kritéria týkající se oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví u dětí mladšího školního věku. Text a obsah práce jsou rozděleny do dvou hlavních částí. Část teoretická představuje vhled do problematiky bezpečnosti a ochrany zdraví. Vysvětluje a popisuje základní teoretické ukotvení pro řešení výzkumného problému, interpretuje pohled Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví. Sleduje obsah, metody a formy, kterými je dětem ve vzdělávání předávána tato problematika. Poslední kapitola se věnuje přehledu a analýze metodických a didaktických materiálů pro 1. stupeň základní školy. Empirické šetření je realizováno v rámci smíšeného výzkumného designu a zaměřuje se na analýzu kompetencí v oblasti prevence úrazů a ochrany zdraví u žáků 3. a 5. třídy ZŠ. Sleduje úspěšnost respondentů v identifikaci rizikových situací, které představují hrozbu pro bezpečnost a zdraví. Zjišťuje a upozorňuje na rozdíly v úspěšnosti obou zúčastněných skupin. V neposlední řadě odpovídá na výzkumné otázky a navrhuje...
Adaptace dětí v mateřské škole v hodnocení rodičů a pedagogů
Zuntová, Klára ; Loudová Stralczynská, Barbora (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou adaptace dětí v mateřské škole, a to především z pohledu rodičů a pedagogů. Cílem diplomové práce je zpracovat relevantní teoretické rámce a východiska týkající se adaptace v předškolním vzdělávání a v empirickém šetření reflektovat problematiku adaptace skrze případovou studii jedné mateřské školy. V závěru jsou formulována doporučení pro další rozvoj pedagogické práce vybrané mateřské školy směrující k podpoře adaptačních procesů dětí, které zahajují docházku do předškolního vzdělávání. Teoretická část se orientuje nejprve na vymezení základních termínů týkajících se průběhu adaptačního období a socializace dítěte v předškolním věku. Dále řeší legislativní dokumenty, o které se proces adaptace opírá. V poslední části je vymezena problematika komunikace, spolupráce a psychosociálních potřeb dítěte, kterým je žádoucí věnovat pozornost specificky v tomto období. Designem výzkumu v empirické části je případová studie jedné mateřská školy. Šetření se zaměřuje na analýzu očekávání, zkušeností a hodnocení průběhu a výsledku adaptačního období z pohledu rodičů a pedagogů ve vybrané mateřské škole. Klíčovým nástrojem sběru dat je dotazníkové šetření mezi rodiči a následně vedené polostrukturované rozhovory s pedagogy a rodiči. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 125 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.