Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 126 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj televizního humoru ve 21. století a seriál The Office, jako přelomový prvek v tomto vývoji
Laboutka, Tomáš ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Šuhajová, Klára (oponent)
Předložená bakalářská práce se zaměřuje na vznik seriálu The Office, charakterizuje seriálovou komediální tvorbu, která jeho vzniku přecházela, a zabývá se vlivem seriálu na pozdější mockumentární tvorbu. Hlavním pojítkem jednotlivých kapitol je fenomén humoru a jeho zpracování subžánrem mockumentary. Cílem bakalářská práce je vymezit rozdíly mezi seriálem The Office a ostatní vybranou komediální tvorbou a zjistit, jak seriál The Office, jakožto přelomový prvek v komedii, ovlivnil pozdější mockumentární tvorbu. Práce zkoumá tři samostatné vlivy; vliv na žánr komedie, vliv na narativní styl a vliv na nakládání se společenskými tématy. Hlavními metodami, které jsou použity k dosažení stanoveného cíle, jsou pozorování, komparace a obsahová analýza. Mezi nejdůležitější výsledky bakalářské práce patří zjištění, že seriál The Office měl revoluční efekt na pojetí žánru komedie, jelikož se odpoutal od zajetého vzorce televizních komediálních seriálů 90. let, který hlavně spoléhal na humor v podobě tradičních vtipů. The Office pracuje především s trapným situačním humorem. Popularizace subžánru mockumentary, za kterou stojí seriál The Office, přinesla do pozdější tvorby výraznější využití jeho charakteristických prvků, které ovlivnily způsob, jak tvůrci divákovi příběh předkládají. Dále zde bylo na...
Analýza product placementu v českých filmech z let 2010, 2013, 2016, 2019 a 2022
Holan, Ondřej ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato diplomová práce měla za cíl potvrdit domněnku, že s příchodem streamovacích služeb budou čeští filmoví tvůrci nuceni častěji sáhnout po product placementu, aby zvýšili své rozpočty poté, co mnoho diváků bude chodit méně častěji do kina. Bylo předpokládáno, že produkty budou ve filmech ukázány ve spojitosti s hlavní postavou, která předmět bude aktivně využívat po dlouhou dobu. Definované období pro výzkum bylo mezi léty 2010 až 2022, aby bylo možno zkoumat efekt uzákonění umístění produktu v českém právu a také aby byl zkoumán vliv koronavirové pandemie na filmový průmysl. Dané časové rozpětí bylo rozděleno na pět vždy tři roky po sobě jdoucích období. Vzhledem k množství filmů plánovaného k analýze, byla použita metoda kvantitativní obsahové analýzy. Značná část hypotéz se nepotvrdila. Potvrdily se pouze předpoklady, že bude patrný nárůst v četnosti product placementu, nárůst v četnosti unikátních značek, nárůst v procentuálním poměru dominantního záběru vůči zbylým záběrům a vyšší četnost unikátních značek u filmů s nižšími rozpočty. Mezi hlavní příčiny nepotvrzení hypotéz patří malý výzkumný vzorek, porovnávání více období najednou, situace v českém právu a také celosvětová pandemie koronaviru.
Výzkum vnímání vlivu seriálu Srdcerváči na LGBTQ+ komunitu
Vlašicová, Dagmar ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Britský seriál Srdcerváči byl poprvé dostupný online na platformě Netflix 22. dubna 2022, přestože grafický román, který se stal seriálu předlohou, byl vydán poprvé již v roce 2019. Nyní se jedná o jeden z nejúspěšnějších seriálů z produkce Netflixu, taktéž na sociální síti TikTok dosáhl hashtag #heartstopper biliony zhlédnutí. V současnosti se chystá již třetí pokračování seriálu a páté pokračování grafického románu. V této práci se chci zaměřit na výše zmíněný seriál, a především na způsob, jakým diváci LGBTQ+ komunity seriál vnímají. Hlavním cílem bude zjistit, jestli seriál nějakým způsobem ovlivnil jejich životy a pojetí vztahů a zdali měl vliv na jejich postoje vůči většinové společnosti posuzující menšinu LGBTQ+ a další hlediska. K tomuto zjištění použiji kvalitativní analýzu a formu hloubkových rozhovorů s diváky seriálu, kteří se identifikují jako queer. Hlavní okruhy, na které bych se chtěla zaměřit, jsou a) vztah diváka či divačky k individualismu, b) vztah k LGBTQ+ komunitě, c) vnímání sebe sama jako queer ve většinové společnosti.
Komparace etnické nerovnosti a stereotypu sexuální orientace v televizních seriálech "Přátelé" a "Teorie velkého třesku"
Klímová, Petra ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Cílem této práce je sledování sociálně-společenských jevů, konktrétně vyváženosti etnických zastoupení a různorodosti sexuální orientace, a to v rámci zobrazení v populárním mediálním prostoru, televizi. Sledování této problematiky se provádí na seriálu Teorie velkého třesku. Zásadními otázkami provedeného výzkumu je, zdali seriál dostatečně vyobrazuje rasovou a etnickou diverzitu v obsazení herců a hereček, a zdali také dostatečně mluví o tématu LGBT a taktéž jejich zástupce zobrazuje. Práce se také dotýká toho, zda a jakým způsobem je ve zkoumaném mediálním obsahu užita stereotypizace. Obsahem je také historické ukotvení a přiblížení vývoje televizní produkce ve 20. století, spolu s charakteristikou a vývojem sitkomu samotného. V závěru je pak v práci provedena komparace analyzovaného seriálu Teorie velkého třesku spolu se seriálem Přátelé, který byl taktéž analyzován v předešlé práci "Problém etnické nerovnosti a stereotypu sexuální orientace v televizním seriálu Přátelé". Pro teoretickou část práce byla použita různorodá odborná literatura. Část analytická pak obsahuje dva provedené dotazníkové výzkumy a jejich výsledky v datech. V úplném závěru je pak shrnutí všech důležitých informací a poznatků, které práce a analýza přinesly. Ze všech těchto údajů poté docházím k závěrům a vyvstalým otázkám.
Binge-watching jako kulturní milník: změny diváckého chování v době streamování
Procházka, Jiří ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Binge-watching jako kulturní milník: změny diváckého chování v době streamování se zabývá chováním publik v rámci využívání streamovacích platforem. Práce zkoumá jak nejvýraznější trendy v rámci konzumace mediálních obsahů s využitím streamovacích platforem, tak změny tohoto chování zapříčiněné právě streamovacími platformami. V teoretické části je představen kontext streamovacích platforem dostupných v České republice, vývoj seriálové tvorby a vývoj způsobů konzumace seriálových obsahů s ohledem na dostupné technologie. Práce představuje i výrazné aktuální trendy v rámci diváckého chování. Výzkum je zaměřen na uživatele streamovacích služeb a jejich divácké návyky při sledování filmů a seriálů. Jeho cílem bylo definovat faktory, které ovlivňují chování publik, motivace diváků při sledování a změny tohoto chování při přechodu od konzumace mediálních obsahů skrze televizní vysílání a nelegální pirátské webové stránky k využívání VOD služeb. Jako metoda výzkumu byla zvolena zakotvená teorie, na jejímž základě bylo provedeno několik úrovní kódování a následná tematická analýza. V praktické části jsou představeny kategorizované tematické celky, které vznikly na základě kódování a následně představeny výsledky práce. Výsledky ukazují výrazné změny chování publik ve věkové...
Vliv romantických komedií na vnímání vztahů mladými dospělými
Koníčková, Veronika ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce Vliv romantických komedií na vnímání vztahů mladými dospělými se věnuje výzkumu vlivu konzumace romantických komedií. Práce má za cíl odhalit potenciální souvislosti mezi sledováním žánru romantických komedií a postoje mladých dospělých k romantickým vztahům, respektive k jejich názorům, představám a očekáváním, a případně i jejich chování v reálných vztazích. Teoretická část práce představuje romantické komedie jako filmový žánr včetně jeho historie, klíčových postupů a charakteristických rysů. Následně práce líčí možné vlivy audiovizuálních médií na diváky, popisuje klíčové teorie pro zkoumání vlivu obsahu na publikum a shrnuje dosavadní poznatky v oblasti výzkumu vlivu romantických filmů na své diváky. Následná praktická část ukazuje průběh a výsledky spíšeného výzkumu, jehož ústřední formou byl hloubkový rozhovor s respondenty - zástupci skupiny mladých dospělých. Oproti předešlým zkoumáním se tato diplomová práce zaměřila na genderově vyrovnaný vzorek, aby byl popsán také vliv romantických filmů na mužské publikum, přestože nejsou primární cílovou skupinou tohoto žánru. V rámci výzkumu jsou zkoumány aspekty konzumace romantických komedií, přístup respondentů k reálným romantickým vztahům, víra v romantické mýty a vnímání určitého chování protagonistů v romantických komediích....
Parodie České televize v seriálu Dobré ráno, Brno! jako novodobá podoba televizní zábavy
Straka, Tomáš ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
V diplomové práci se zabývám analýzou seriálu České televize Dobré ráno, Brno! Seriál je parodií na originální pořad Dobré ráno, který je vysílán každý všední den a má být "ranní dávkou informací a hudby, doplněnou o zajímavé hosty a tipy." Česká televize vytvořila seriál, ve kterém odvážným způsobem paroduje nejen samu sebe jako významnou instituci včetně svých zaměstnanců, ale i televizní průmysl jako takový. V seriálu lze analyzovat stěžejní koncepty televizní zábavy, jako je užití parodie, satiry, humoru a nadsázky. Cílem práce je zjistit, v čem spočívá parodie v seriálu Dobré ráno, Brno! v souvislosti s Českou televizí a jak seriál přispívá k větší žánrové pestrosti televizní zábavy, především v oblasti parodie, satiry a humoru. Jako metodu zkoumání jsem zvolil sémiotickou analýzu s důrazem na rozbor významů v rovině denotace a konotace podle vzoru Rolanda Barthese. Podrobná sémiotická analýza zahrnuje rozbor dialogů a verbálních znaků, analýzu zvukové stopy a celé mizanscény včetně rozboru jednotlivých postav, kostýmů, dějiště a práce s kamerou. Výsledky ukázaly, jakým způsobem tvůrci parodovali nejen Českou televizi jako instituci a významné veřejnoprávní médium, ale i celý televizní průmysl. Výzkumná metoda je však kvalitativní analýzou a výsledky tak nejsou a nemohou být reprezentativní.
Analýza dokumentární produkce online streamovací služby Netflix
Spěváková, Klára ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Kruml, Milan (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Analýza dokumentární produkce online streamovací služby Netflix má za cíl popsat charakteristické znaky typické pro dokumentární tvorbu Netflixu na konkrétních filmech z let 2015-2022. Mezi analyzované filmy patří Americká vražda: Rodina od vedle, Schumacher, Sociální dilema, Podvodník z Tinderu a David Attenborough: Život na naší planetě. Na základě sémiotické a obrazové analýzy zkoumá jednotlivé prvky filmové řeči použité v těchto filmech - mizanscénu, kameru, střih a zvuk, včetně způsobu vyprávění a struktury filmu. Zároveň se práce zaměřuje na popis stěžejních znaků produkce Netflixu, její využití k ovlivňování diváků a hledání příčiny popularity této produkce. Součástí práce je též kvantitativní analýza dokumentární tvorby Netflixu.
Komparace docusoap sérií zobrazujících porod v českých a zahraničních médiích
Staňková, Alžběta ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce "Komparace docusoap sérií zobrazujících porod v českých a zahraničních médiích" se zabývá docusoap sériemi, které zobrazují porod, a to jak z české produkce, tak produkce zahraniční. Přihlížet budu jak k tomu, za jakých podmínek a v jakém prostředí show vznikly, tak ke konkrétním specifikům států, ve kterých byly natočeny. V první kapitole se budu zabývat vymezením žánru docusoap a jeho současným stavem v ČR i zahraničí a jeho stručnou historií. V následující, tedy druhé kapitole, se budu zabývat pořady českými, ve třetí kapitole dostanou vlastní prostor naopak pořady zahraniční. Věnovat se budu obsahu, formě zpracování, příkladům jednotlivých příběhů a také vyjádřením tvůrců, případně účastníků. Čtvrtá kapitola bude věnována mediálnímu obrazu porodu jako takového, a to jak v tuzemských, tak zahraničních médiích. Pátá a poslední kapitola poté bude věnována samotné analýze, která bude mít za cíl odhalit, zda jsou ve způsobu tvorby docusoap sérií s tématikou porodu v České republice a zahraničí patrné rozdíly a co z toho lze případně vyvodit pro žánr docusoap jako takový.
Reakce zahraničních interpretů populární hudby na vybrané sociální problémy v 21. století
Krajdl, Erik ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Halada, Andrej (oponent)
Diplomová práce se zabývá reakcemi zahraničních interpretů populární hudby na vybrané sociální problémy v 21. století. Práce je rozdělena do teoretické části, metodologie výzkumu a empirické části. V teoretické části je přiblížen vývoj populární hudby a jsou představeny její žánry. Teoreticky jsou vysvětleny také vybrané sociální problémy dnešní doby. V metodologii výzkumu jsou vymezeny jednotlivé kvalitativní analýzy a výzkumné otázky. Empirická část zahrnuje dva hlavní druhy výzkumu. V první fázi je na hudebních textech z tohoto století využívána kvalitativní analýza obsahu hudebních textů společně s kvalitativní analýzou zahraničních mediálních obsahů. Ve druhé fázi empirické části jsou provedeny hloubkové rozhovory. V závěru jsou interpretovány a shrnuty výsledky empirické části. Cílem této diplomové práce je skrze kvalitativní analýzy a výzkumné otázky zjistit, jak se světové celebrity z oblasti populární hudby staví k vybraným sociálním problémům 21. století a jaký dopad můžou mít jejich názory na širokou veřejnost. Přínosem této diplomové práce je analýza vlivu hudebních textů a celosvětově známých umělců na myšlenkové pochody posluchačů. Hudba je velkou součástí lidských životů a dokáže tak jednotlivce vést k zamyšlení se nad důležitými sociálními problémy současnosti. 1

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 126 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 KRUML, Martin
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.