Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnocení plochonoží u dětí staršího školního věku a návrh intervenčního programu
Havelková, Veronika ; Jandová, Soňa (vedoucí práce) ; Hájková, Jana (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice plochonoží u dětí staršího školního věku. Cílem práce bylo zjistit a zhodnotit výskyt této deformity u dětí a následně vytvořit návrh intervenčního programu, který bude aplikovatelný ve výuce tělesné výchovy na školách. Výzkum probíhal na Základní škole Na Balabence a zúčastnilo se ho 21 chlapců a 36 dívek ve věku od 11 do 16 let. Pro měření plochonoží jsme využili tenzometrickou desku FootScan® (RSscan International, Belgie). Získané výsledky ukázaly, že normální stav chodidla má 42,86 % chlapců, 52,38 % se potýká s plochými chodidly a 4,76 % chlapců má nohu vysokou. U dívek jsme naměřili 38,89 % s normálními a 61,11 % s plochými chodidly. Dle dalších výpočtů jsme zjistili, že neexistuje jasně prokazatelná lineární závislost mezi výskytem plochonoží a hmotnostně-výškovým poměrem. Při sestavování cviků do intervenčního programu jsme vycházeli z poznatků získaných předchozí rešerší literatury. Volili jsme cviky nenáročné na technické provedení z důvodu možnosti zařazení do výuky tělesné výchovy. Ověření funkčnosti programu bude předmětem závěrečné práce v rámci magisterského studia.
Zaměstnávání osob se zrakovým postižením v historickém kontextu
Havelková, Veronika ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Ve své práci se zaměřím na zhodnocení informací o zaměstnávání osob se zrakovým postižením v období 19. - 20. Století, a to především prostřednictvím činností slepeckých spolků a ústavů tehdejší doby. Dále bych se zmínila o historickém vývoji doby 19. - 20. století, a to z důvodu pochopení životní situace nevidomých a pochopení důvodů vzniku slepeckých spolků, které se zaměřovaly na pracovní uplatnění osob se zrakovým postižením. Dále hodnotím tradiční řemesla, která byla pro osoby se zrakovým postižením typická.
GeoGebra ve vzdělávání matematice
Havelková, Veronika ; Zhouf, Jaroslav (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Cílem této práce je představení potenciálu užití programu GeoGebra ve vzdělávání matematice na všech úrovních edukačního procesu a zároveň zkoumání očekávání žáků a studentů od použití tohoto programu. Čtenář je seznámen s programem GeoGebra a se zahraničními výzkumy a články, které se věnují možnostem využití programů dynamické geometrie a programu GeoGebra ve výuce matematiky. Práce je podpořena dvěma výzkumy provedenými u žáků druhého stupně základní školy a u studentů učitelství matematiky na Pedagogické fakultě. Práce následně představuje další možnosti využití programu ve výuce funkcí a ve výuce na druhém stupni základní školy, kde zároveň prezentuje rozmanité možnosti programu ve výuce matematiky i mimo ni.
Volně stažitelné geometrické programy
Havelková, Veronika ; Zhouf, Jaroslav (vedoucí práce) ; Dvořák, Petr (oponent)
Cílem práce je základní seznámení s nejvyužívanějšími volně stažitelnými geometrickými programy GeoGebra, GEONExT a Cinderella. Důraz je kladen na jeden z těchto programů, dynamický software GeoGebra. Čtenář je seznámen s prostředím programu, programovými možnostmi a webovou podporou (včetně dostupných výukových a metodických materiálů). Výukový potenciál programu je naznačen prostřednictvím množství různorodých appletů nejen z oblasti geometrie. Jedna kapitola je věnována i starším verzím programu GeoGebra a nahlížíme jejím prostřednictvím tak i na směr, jakým se program bude vyvíjet do budoucna. Práce následně ještě obecně představuje další programy dynamické geometrie GEONExT a Cinderella. V závěru práce jsou srovnány programy GeoGebra, GEONExT, Cinderella s programem Cabri, který má v České republice již dlouhou tradici.
Faktory ovlivňující využití moderních technologií ve výuce matematiky
Havelková, Veronika
Cílem práce bylo hlubší prozkoumání faktorů ovlivňujících využití moderních technologií ve výuce matematiky. Moderní technologie se do škol v České republice dostávají postupně již delší dobu, ale jejich využití není vždy takové, jaké bychom možná očekávali. Proto byl na základě studia literatury sestaven v rámci této disertační práce model faktorů ovlivňujících využití moderních technologií ve výuce matematiky a cílem bylo zodpovědět následujících otázek. Jaké faktory ovlivňují plánované využití technologie v matematickém vzdělávání? Jak tyto faktory ovlivňují plánované použití ve výuce matematiky? Jaké jsou rozdíly mezi plánovaným použitím a skutečným použitím, jaké faktory je ovlivňují? Jak tyto faktory ovlivňují skutečné využití ve výuce matematiky? Jednotlivé faktory byly následně podrobně studovány v rámci mnohopřípadové studie tří českých učitelů matematiky na základě pozorování jejich hodin a provedených rozhovorů. Právě forma mnohopřípadové studie umožnila hlouběji pozorovat vzájemné vztahy jednotlivých faktorů u učitelů s velice odlišnými přístupy k výuce matematiky a k moderním technologiím. Odlišnost jednotlivých případů následně umožnila také ukázat, co by mohlo pomoci učitelům v procesu zařazování technologií do výuky matematiky i vzhledem k osobnostním odlišnostem jednotlivých...
Faktory ovlivňující využití moderních technologií ve výuce matematiky
Havelková, Veronika ; Jančařík, Antonín (vedoucí práce) ; Robová, Jarmila (oponent) ; Slavíčková, Mária (oponent)
Cílem práce bylo hlubší prozkoumání faktorů ovlivňujících využití moderních technologií ve výuce matematiky. Moderní technologie se do škol v České republice dostávají postupně již delší dobu, ale jejich využití není vždy takové, jaké bychom možná očekávali. Proto byl na základě studia literatury sestaven v rámci této disertační práce model faktorů ovlivňujících využití moderních technologií ve výuce matematiky a cílem bylo zodpovědět následujících otázek. Jaké faktory ovlivňují plánované využití technologie v matematickém vzdělávání? Jak tyto faktory ovlivňují plánované použití ve výuce matematiky? Jaké jsou rozdíly mezi plánovaným použitím a skutečným použitím, jaké faktory je ovlivňují? Jak tyto faktory ovlivňují skutečné využití ve výuce matematiky? Jednotlivé faktory byly následně podrobně studovány v rámci mnohopřípadové studie tří českých učitelů matematiky na základě pozorování jejich hodin a provedených rozhovorů. Právě forma mnohopřípadové studie umožnila hlouběji pozorovat vzájemné vztahy jednotlivých faktorů u učitelů s velice odlišnými přístupy k výuce matematiky a k moderním technologiím. Odlišnost jednotlivých případů následně umožnila také ukázat, co by mohlo pomoci učitelům v procesu zařazování technologií do výuky matematiky i vzhledem k osobnostním odlišnostem jednotlivých...
GeoGebra ve vzdělávání matematice
Havelková, Veronika ; Zhouf, Jaroslav (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Cílem této práce je představení potenciálu užití programu GeoGebra ve vzdělávání matematice na všech úrovních edukačního procesu a zároveň zkoumání očekávání žáků a studentů od použití tohoto programu. Čtenář je seznámen s programem GeoGebra a se zahraničními výzkumy a články, které se věnují možnostem využití programů dynamické geometrie a programu GeoGebra ve výuce matematiky. Práce je podpořena dvěma výzkumy provedenými u žáků druhého stupně základní školy a u studentů učitelství matematiky na Pedagogické fakultě. Práce následně představuje další možnosti využití programu ve výuce funkcí a ve výuce na druhém stupni základní školy, kde zároveň prezentuje rozmanité možnosti programu ve výuce matematiky i mimo ni.
Zaměstnávání osob se zrakovým postižením v historickém kontextu
Havelková, Veronika ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Ve své práci se zaměřím na zhodnocení informací o zaměstnávání osob se zrakovým postižením v období 19. - 20. Století, a to především prostřednictvím činností slepeckých spolků a ústavů tehdejší doby. Dále bych se zmínila o historickém vývoji doby 19. - 20. století, a to z důvodu pochopení životní situace nevidomých a pochopení důvodů vzniku slepeckých spolků, které se zaměřovaly na pracovní uplatnění osob se zrakovým postižením. Dále hodnotím tradiční řemesla, která byla pro osoby se zrakovým postižením typická.
Volně stažitelné geometrické programy
Havelková, Veronika ; Dvořák, Petr (oponent) ; Zhouf, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem práce je základní seznámení s nejvyužívanějšími volně stažitelnými geometrickými programy GeoGebra, GEONExT a Cinderella. Důraz je kladen na jeden z těchto programů, dynamický software GeoGebra. Čtenář je seznámen s prostředím programu, programovými možnostmi a webovou podporou (včetně dostupných výukových a metodických materiálů). Výukový potenciál programu je naznačen prostřednictvím množství různorodých appletů nejen z oblasti geometrie. Jedna kapitola je věnována i starším verzím programu GeoGebra a nahlížíme jejím prostřednictvím tak i na směr, jakým se program bude vyvíjet do budoucna. Práce následně ještě obecně představuje další programy dynamické geometrie GEONExT a Cinderella. V závěru práce jsou srovnány programy GeoGebra, GEONExT, Cinderella s programem Cabri, který má v České republice již dlouhou tradici.
Rodinné domácnosti v ČR od 2. poloviny 20. století
Havelková, Veronika ; Fučíková, Simona (vedoucí práce) ; Cséfalvaiová, Kornélia (oponent)
V bakalářské práci je zkoumán vývoj různých typů domácnosti, především domácností rodinných, na základě různých demografických ukazatelů a podle různých kritérií a datových zdrojů od 2. poloviny 20. století. Důležitým rokem pro koncept této práce je rok 1961, ve kterém bylo poprvé provedeno Sčítání lidu, domů a bytů v koncepci cenzových domácností. V teoretické části jsou vysvětleny důležité pojmy, datové zdroje, historický vývoj rodiny a domácností a současné trendy ve formování těchto domácností. Dále také rozdělení domácností a poslední podkapitola je věnována rodinným domácnostem. V analytické části jsou porovnány vývoje demografických ukazatelů, jakými jsou například demografická struktura v letech 1961 a 2011, nebo sňatečnost. Dále jsou zde analyzovány různé typy domácností, především však rodinné domácnosti, podle různých datových zdrojů a různých charakteristik. Poslední část této kapitoly se zabývá prognózou počtu rodinných domácností do budoucnosti.

Viz též: podobná jména autorů
3 Havelková, Vlasta
1 Havelková, Věra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.