|
Hodnocení finanční situace podniku a návrhy na její zlepšení
Fricová, Kateřina ; Sághy Estélyi, Kristína (oponent) ; Žižlavský, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zhodnocením finanční situace společnosti Měšťanský pivovar v Poličce, a.s. v letech 2017-2021. Nejprve jsou v teoretické části vysvětlení ukazatelé, kteří budou potřební ke zpracování finanční analýzy. V analytické části jsou tyto poznatky využity k samotné analýze společnosti pomocí benchmarkingu. Na závěr je třeba navrhnout určitá opatření, která budou aplikována v problematické oblasti odhalené finanční analýzou.
|
|
Hodnocení finanční situace podniku a návrhy na její zlepšení
Fricová, Kateřina ; Sághy Estélyi, Kristína (oponent) ; Žižlavský, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zhodnocením finanční situace společnosti Měšťanský pivovar v Poličce, a.s. v letech 2017-2021. Nejprve jsou v teoretické části vysvětlení ukazatelé, kteří budou potřební ke zpracování finanční analýzy. V analytické části jsou tyto poznatky využity k samotné analýze společnosti pomocí benchmarkingu. Na závěr je třeba navrhnout určitá opatření, která budou aplikována v problematické oblasti odhalené finanční analýzou.
|
|
Britská reakce na události arabského jara v kontextu vztahů Spojeného království se státy v Perském zálivu
Fričová, Kateřina ; Váška, Jan (vedoucí práce) ; Weiss, Tomáš (oponent)
Diplomová práce pod názvem Britská reakce na události arabského jara v kontextu vztahů Spojeného království se státy v Perském zálivu se zabývá dopadem, který měly události revolučního roku 2011, známé jako arabské jaro, na bilaterální spolupráci Spojeného království s Bahrajnem, Katarem, Spojenými arabskými emiráty a Ománem. Text za pomoci kvalitativní obsahové analýzy rozebírá, jak dění v Perském zálivu ve svých oficiálních prohlášeních reflektovali přední britští představitelé a členové koaliční vlády Davida Camerona. Ti totiž ve svém koaličním programu slibovali liberálně-konzervativní přístup k zahraniční politice, ale zároveň proklamovali snahy prohloubit vlastní vztahy se státy v Perském zálivu. Práce se tedy snaží zodpovědět, zda zřejmé dilema v podobě arabského jara vedlo Spojené království k přehodnocení tradičně vřelého přístupu ke státům v Perském zálivu a které oblasti spolupráce byly touto možnou změnou zasaženy nejvíce. Text se nejdříve soustředí na podobu britských bilaterálních vztahů se státy v Perském zálivu od počátku 70. let 20. století do roku 2010 a následně je věnován prostor také zahraničně-politickému směřování Spojeného království pod vládou Davida Camerona. Ve své finální části se pak práce zabývá reakcemi britských vládních představitelů na dění z roku 2011 a také...
|
|
Vztah mezi Spojeným královstvím a Ománem v kontextu britské politiky vůči Perskému zálivu v 70. letech 20. století
Fričová, Kateřina ; Váška, Jan (vedoucí práce) ; Kasáková, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce pod názvem Vztah Spojeného království a Ománu v kontextu britské politiky vůči Perskému zálivu v 70. letech 20. století se zabývá vývojem kontaktů mezi Spojeným královstvím a Sultanátem Omán a jejich dopadem na snahy potlačit povstání v jihoománské provincii Dafár. Text je analýzou britsko-ománské spolupráce a za využití přímé i nepřímé metody historického výzkumu se snaží zodpovědět, do jaké míry se vztah obou zemí lišil od britských styků s dalšími státy Perského zálivu a proč se právě v případě Ománu Britové rozhodli odklonit od oficiální politiky stahování vojenských jednotek z oblasti na východ od Suezského průplavu. Práce nejdříve popisuje historii britsko-ománského vztahu v období od konce 18. století do roku 1959, dále se soustředí na rozhodnutí Wilsonovy a Heathovy vlády o odchodu z Perského zálivu a následně rozebírá podíl britských vojáků na operacích v Dafáru. Prostor je věnován především klíčové roli ománského státního převratu a nástupu sultána Kábúse k moci při porážce rebelie, stejně jako společným britsko-ománským pokusům vytvořit efektivní protipovstaleckou strategii. Opomenut není ani fakt, že dafárské povstání ve skutečnosti bylo mezinárodním konfliktem, jehož se kromě Spojeného království účastnil nespočet dalších zahraničních aktérů.
|
|
Perspektiva TV 2020 - Přežije televize, jak ji známe?
Šafer, Kryštof ; MATHÉ, Ivo (vedoucí práce) ; FRIČOVÁ, Kateřina (oponent)
Magisterská práce s názvem Perspektiva TV 2020 - Přežije televize, jak ji známe? popisuje stav ve které se televize nachází v roce 2015 a nahlíží na způsoby, jak se bude vyvíjet v horizontu pěti let, jak se budou vyvíjet jednotlivé demografické skupiny a jejich vztah k televizi.
Televize jako médium se proměňuje. Hlavní důraz se klade na zkoumání různých způsobů proměn, tak aby televize obstála v měnící se mediální krajině a přibývající konkurenci především z internetové oblasti. Zkoumá se také proměna diváka, který se stále častěji obrací k jiným variantám sledování obsahu, nicméně, který je životně důležitý pro přežití i tak silného média jako je právě televize.
|
|
Postprodukční zpracování koprodukčního TV seriálu v době technologického rozvoje
Slavíček, Jiří ; MARÁK, Ivo (vedoucí práce) ; FRIČOVÁ, Kateřina (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o problematice postprodukčního zpracování audiovizuálního materiálu v dnešní době rozvoje digitální technologie. Klade si za cíl zaměřit se na zpracování materiálu při natáčení koprodukčního televizního seriálu, a to zejména z pohledu obrazového postprodukčního studia.
Práce je napsána především na základě informací získaných při četných konzultacích se zkušenými specialisty z oboru filmové a televizní postprodukce.
|
|
Založení nové televizní stanice v digitální éře
Eslam-Bahadorie, Farid Werner ; FRIČOVÁ, Kateřina (vedoucí práce) ; SLÁDEČEK, Petr (oponent)
Diplomová práce "Žaložení nové televizní stanice v digitální éře" popisuje a hodnotí vlivy digitálních technologií a změnujicí se diváckého chování na televizní průmysl. Práce se věnuje výzkumu českého televizního trhu z hlediska televizních provozovatelů, distribučních technologií, vývoje sledovanosti a reklámních tržeb a vývojových tendencí.
Účelem práce je ukázat aktuální stav na televizním trhu a snaha prozkoumat možnosti pro nově vzníkající televizní stanice. Jednotlivé kapitoly první částí jsou věnovány následujiícím tématům: Současný stav českého televizního trhu, hlavní televizní provozovatele, legislativa, způsoby vysílání, reklamní tržby a vyhodnocení výzkumu trhu.
Druhá část práce se věnuje případové studie o založení televizní stanice.
|
|
Hudební televize v českých podmínkách - TV Óčko
Heger, Matouš ; Balvín, Jiří (vedoucí práce) ; Fričová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce "Hudební televize v českých podmínkách. TV Óčko" se zabývá souvislostmi existence tematické hudební televize v lokálním prostředí prostřednictvím konkrétní případové studie - české televizní stanice TV Óčko, založené v roce 2002. Zároveň přibližuje také fenomén globální hudební hudební televize MTV.
První část textu se věnuje formátům, které předcházely vzniku hudební televize v globálním (před vznikem MTV jako první hudební televize) či lokálním smyslu. Druhá pasáž zevrubně popisuje první desetiletí existence americké stanice MTV (období 1981-1992), přičemž uplatňuje především ekonomický a produkční pohled. Třetí, nejrozsáhlejší část je věnována vzniku a rozvoji české hudební televize Óčko (období 2002-2010). Na celý fenomén je nahlíženo z hlediska ekonomického, produkčního i programového. Čtvrtá část zprostředkovává dva vnější pohledy na lokální tematickou hudební televizi: pohled lokálního distributora a pohled producenta hudebního klipu.
|
|
Budování image značky s využitím audiovize
Mika, Jiří ; Tomek, Ivan (vedoucí práce) ; Sládeček, Petr (oponent) ; Fričová, Kateřina (oponent)
Product placement je nový fenomén marketingové komunikace. Stále častěji se stává nedílnou součástí marketingových kampaní i globálních značek. Existuje však velmi málo informací a odborné literatury, která se product placementem zabývá. Proto je zpravidla používán spíše intuitivně. Tato práce přináší analýzu product placementu a principů, na nichž je založen. Definuje placement. Rozlišuje jeho různé formy a způsoby umístění značky. Popisuje jeho historický vývoj a současnou situaci. Zkoumá, zda je tento nástroj efektivní z hlediska marketingu a hodnotí rozdílné způsoby měření jeho efektivnosti. Pozastavuje se také nad rozdílným přístupem k regulaci placementu v USA a v Evropě. Zkoumá etiku placementu a odhaduje jeho budoucí vývoj na globálním a českém trhu. Práce je doplněna četnými příklady z praxe.
|