Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kostel sv. Václava na Smíchově
Sládeček, Petr ; Novotná, Eva (vedoucí práce) ; Bydžovská, Lenka (oponent)
Ke konci devatenáctého století byl Smíchov rychle rostoucím průmyslovým předměstím Prahy, postrádal však kostel, který by pojmul větší množství věřících. Uvádí se, že ve veřejné soutěži, vyhlášené v roce 1878, zvítězili architekti Barvitius a Ullman. Nicméně v archivu Národního technického muzea jsem nalezl několik dopisů, z kterých vyplývá že původně v soutěži zvítězil architekt Schulz. Jeho projekt musel ale být přepracován. Dvě zmínky v časopise Method naznačují, že ani po této úpravě Schulzův projekt nevyhověl. Městská rada se tedy obrátila na architekty Ullmanna a Barvitia. Připomeňme, že Schulzův definitivní projekt uložený v Archivu hlavního města Prahy je datován rokem 1876, zatímco první Ullmannovy náčrtky počínají teprve rokem 1877. Vlastní stavba kostela, která trvala od roku 1880 do roku 1885 byla, po Ullmanově odchodu do ústraní, provedena pouze Barvitiem. Na stavbu kostela přispělo mnoho místních spolků a dokonce i samotný císař. Sám pražský arcibiskup několikrát navštívil staveniště kostela. Intériér kostela připomíná raně křesťanskou baziliku a byl vyzdoben díly předních umělců té doby: Sequense, Vosmíka, Šimka, Suchardy, Pirnera atd. Exteriér, který byl proveden ve stylu toskánské renesance a je zářným příkladem úspěšné kombinace režného cihelného zdiva a různých materiálů. Ačkoliv...
Novorenesanční kostely v Čechách a na Moravě
Sládeček, Petr ; Kuthan, Jiří (vedoucí práce) ; Rakušanová, Marie (oponent) ; Švácha, Rostislav (oponent)
Petr SLÁDEČEK: Novorenesanční kostely v Čechách a na Moravě (doktorská disertační práce na Katolické teologické fakultě Univerzity Karlovy v Praze). Praha 2015 anotace: Cílem této práce je shromáždit informace o novorenesančních kostelech a pokusit se o jejich interpretaci v kontextu architektury 19. století. Novorenesanční styl byl ve druhé polovině 19. století ve střední Evropě značně rozšířen. Jeho velká četnost užití pro profánní stavby kontrastuje se situací v oblasti sakrální architektury. Kostely byly budovány převážně v novogotickém stylu. V menší míře byl užíván i novorománský styl. Za příčinu tohoto stavu jsou pokládány zdrženlivé postoje duchovenstva a některých architektů vůči renesančnímu stylu. V rodící se památkové péči vedl kult gotiky ke gotickému purismu, jemuž padly za oběť mnohé mladší části historických budov. Proto je, ve srovnání s novogotickými stavbami, množství novorenesančních kostelů výrazně menší. Novorenesanční styl se však od 80. let těšil velké oblibě v prostředí českých protestantských sborů, neboť byl pokládán za méně nákladný než styl novogotický. Novorenesanční sakrální architektura nebyla dosud systematičtěji zkoumána. Výzkum se proto zaměřil především na nezpracované a nepublikované archivní materiály, které jsou roztroušeny v archivech mnoha institucí. klíčová slova:...
Sakrální architektura v období novorenesace ve Středních Čechách
Sládeček, Petr ; Novotná, Eva (vedoucí práce) ; Horáček, Martin (oponent)
Resumé magisterské práce Rozhodl jsem se blíže zmapovat výskyt novorenesančních kostelů ve Středních Čechách. Podrobněji se budu věnovat několika významnějším stavbám, které vznikly převážně v osmdesátých a devadesátých letech devatenáctého století. V naprosté většině jsou to kostely protestantské. Výjimku tvoří kostel sv. Vojtěcha na Březových Horách. Březohorský kostel, vybudovaný podle návrhů architektů Antonína Bauma a Bedřicha Müntzbergera, přímo souvisí s kostelem sv. Václava na Smíchově od významného pražského architekta Antonína Barvitia. Velká část protestantských kostelů se nachází v Polabí, což je dáno historickými souvislostmi. Od katolických se protestantské kostely odlišovaly menšími rozměry a méně výraznou polohou mimo centra měst, často však v blízkosti hlavních komunikací. Odlišné liturgické potřeby evangelických církví se projevovaly především v utváření prostých, převážně plochostropých interiérů. Kontextu evangelické architektury se mírně vymyká kostel v Libici koncipovaný jako centrála. Vybudoval jej architekt Čeněk Křička, muž politicky činný s vazbami na evangelickou církev. Obecně lze konstatovat, že na budování evangelických kostelů se podíleli úspěšní stavitelé s dobrou reputací, přinejmenším mírně nadprůměrného talentu. S evangelickými církvemi zpravidla stavitelé a architekti...
Kostel sv. Václava na Smíchově
Sládeček, Petr ; Novotná, Eva (vedoucí práce) ; Bydžovská, Lenka (oponent)
Ke konci devatenáctého století byl Smíchov rychle rostoucím průmyslovým předměstím Prahy, postrádal však kostel, který by pojmul větší množství věřících. Uvádí se, že ve veřejné soutěži, vyhlášené v roce 1878, zvítězili architekti Barvitius a Ullman. Nicméně v archivu Národního technického muzea jsem nalezl několik dopisů, z kterých vyplývá že původně v soutěži zvítězil architekt Schulz. Jeho projekt musel ale být přepracován. Dvě zmínky v časopise Method naznačují, že ani po této úpravě Schulzův projekt nevyhověl. Městská rada se tedy obrátila na architekty Ullmanna a Barvitia. Připomeňme, že Schulzův definitivní projekt uložený v Archivu hlavního města Prahy je datován rokem 1876, zatímco první Ullmannovy náčrtky počínají teprve rokem 1877. Vlastní stavba kostela, která trvala od roku 1880 do roku 1885 byla, po Ullmanově odchodu do ústraní, provedena pouze Barvitiem. Na stavbu kostela přispělo mnoho místních spolků a dokonce i samotný císař. Sám pražský arcibiskup několikrát navštívil staveniště kostela. Intériér kostela připomíná raně křesťanskou baziliku a byl vyzdoben díly předních umělců té doby: Sequense, Vosmíka, Šimka, Suchardy, Pirnera atd. Exteriér, který byl proveden ve stylu toskánské renesance a je zářným příkladem úspěšné kombinace režného cihelného zdiva a různých materiálů. Ačkoliv...
Novorenesanční kostely v Čechách a na Moravě
Sládeček, Petr ; Kuthan, Jiří (vedoucí práce) ; Rakušanová, Marie (oponent) ; Švácha, Rostislav (oponent)
Petr SLÁDEČEK: Novorenesanční kostely v Čechách a na Moravě (doktorská disertační práce na Katolické teologické fakultě Univerzity Karlovy v Praze). Praha 2015 anotace: Cílem této práce je shromáždit informace o novorenesančních kostelech a pokusit se o jejich interpretaci v kontextu architektury 19. století. Novorenesanční styl byl ve druhé polovině 19. století ve střední Evropě značně rozšířen. Jeho velká četnost užití pro profánní stavby kontrastuje se situací v oblasti sakrální architektury. Kostely byly budovány převážně v novogotickém stylu. V menší míře byl užíván i novorománský styl. Za příčinu tohoto stavu jsou pokládány zdrženlivé postoje duchovenstva a některých architektů vůči renesančnímu stylu. V rodící se památkové péči vedl kult gotiky ke gotickému purismu, jemuž padly za oběť mnohé mladší části historických budov. Proto je, ve srovnání s novogotickými stavbami, množství novorenesančních kostelů výrazně menší. Novorenesanční styl se však od 80. let těšil velké oblibě v prostředí českých protestantských sborů, neboť byl pokládán za méně nákladný než styl novogotický. Novorenesanční sakrální architektura nebyla dosud systematičtěji zkoumána. Výzkum se proto zaměřil především na nezpracované a nepublikované archivní materiály, které jsou roztroušeny v archivech mnoha institucí. klíčová slova:...
Založení nové televizní stanice v digitální éře
Eslam-Bahadorie, Farid Werner ; FRIČOVÁ, Kateřina (vedoucí práce) ; SLÁDEČEK, Petr (oponent)
Diplomová práce "Žaložení nové televizní stanice v digitální éře" popisuje a hodnotí vlivy digitálních technologií a změnujicí se diváckého chování na televizní průmysl. Práce se věnuje výzkumu českého televizního trhu z hlediska televizních provozovatelů, distribučních technologií, vývoje sledovanosti a reklámních tržeb a vývojových tendencí. Účelem práce je ukázat aktuální stav na televizním trhu a snaha prozkoumat možnosti pro nově vzníkající televizní stanice. Jednotlivé kapitoly první částí jsou věnovány následujiícím tématům: Současný stav českého televizního trhu, hlavní televizní provozovatele, legislativa, způsoby vysílání, reklamní tržby a vyhodnocení výzkumu trhu. Druhá část práce se věnuje případové studie o založení televizní stanice.
Virální marketing
Drocár, Jakub ; Malina, Petr (vedoucí práce) ; Sládeček, Petr (oponent)
Práce má za cíl zmapovat oblast virálního marketingu především z pohledu výrobce obsahu.
Distribuce filmů po síti
Pouba, Ctibor ; Danielis, Aleš (vedoucí práce) ; Sládeček, Petr (oponent)
Diplomová práce ?distribuce filmu po síti? popisuje a hodnotí nové distribuční kanály, které do světa konzumace filmových děl přinesl fenomén sítě. Práce se věnuje on-line platformám, na kterých je v dnešní době audiovizuální obsah dostupný a předkládá i možné vývojové tendence. Podstatou práce je představení uceleného pohledu na aktuální stav on-line distribuce filmových děl a zhodnocení těchto prostředků z distribučního, producentského i uživatelského hlediska. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány následujícím tématům: nové modely audiovizuální distribuce, fenomén sítě, video on demand, catch up obsah, IPTV, on-line pirátství, obsah produkovaný uživateli, kino po síti a obsah na mobilních zařízeních. Závěr práce je věnován technologickému vývoji a výhledu do budoucnosti distribučních cest.
Filmový marketing
Dudáková, Marta ; Tomek, Ivan (vedoucí práce) ; Sládeček, Petr (oponent)
Stejně jako v jiných oborech představuje marketing i ve filmovém odvětví jednu ze stěžejních činností, přestože se mnozí tomuto označení brání. Než se film dostane na plátna kin, musí projít různými stádii vývoje od developmentu, přes zafinancování, výrobu a postprodukci až k distribuci. Každá fáze vzniku filmu vyžaduje něco jiného, ale všechny tyto fáze propojují marketingové aktivity filmu. Ve své magisterské práci bych chtěla najít vlastnosti filmu jakožto produktu v rámci teorie marketingového myšlení vzniku a života produktu. Nahlédnu na téma marketingu z obecného hlediska teorie a budu hledat paralely marketingových aktivit výrobců filmů.
Internetové služby televizních vysílatelů - fenomén CATCH-UP TV
Nízký, Jan ; Grunt, Daniel (vedoucí práce) ; Sládeček, Petr (oponent)
Diplomová práce s názvem Internetové služby televizních vysílatelů ? fenomén catch-up TV mapuje portály televizních vysílatelů se službami catch-up TV. Práce se věnuje také vymezení modelů videa na vyžádání (Video on Demand), mezi něž tyto služby spadají. Na základě dostupných výzkumů mapuje nejdůležitější témata spojená s touto problematikou. Věnuje se uživatelským návykům, prodeji reklamy v online videích a část práce také vymezuje postavení profesionálních videí proti uživatelsky vytvářeným videím na internetu. Rozebrány jsou také nejvýznamnější portály catch-up TV na území USA a Velké Británie. V případové studii se práce věnuje catch-up službě britské televizní společnosti BBC, iPlayeru. V závěru práce jsou stručně shrnuty portály na území České Republiky

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Sládeček, Peter
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.