Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 122 záznamů.  začátekpředchozí82 - 91dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Počátky a rozmach české docusoap
Košťálová, Soňa ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Hroncová, Alexandra (oponent)
Bakalářská práce "Počátky a rozmach české docusoap" se zaměřuje na velmi mladý televizní žánr "docusoap". Po první úvodní kapitole představím v druhé kapitole stručný historický vývoj televize jako dynamického média. Třetí kapitola je zaměřena na charakteristiku pojmu docusoap a jeho vymezení v kontextu s ostatními žánry. Ve čtvrté kapitole, v praktické části bakalářské práce, nastíním tento žánr na komerčních televizních stanicích v USA, kde má dlouhou tradici. Pokusím se analyzovat vybrané realizované projekty televizního žánru docusoap v USA. Ostatní kapitoly se věnují představení žánru docusoap v českých podmínkách a to jak v televizi veřejnoprávní, tak v komerčních televizích. Vybrané tituly se liší svými tématy a pokusím se o rozbor vybraných formátů. V závěru provedu porovnání vybraných tuzemských docusoap s obdobnými pořady v USA, kde má tento žánr své pevné místo v rámci reality TV.
Bylo, nebylo v televizi: funkce pohádek ve vánočním schématu České televize 2004-2014
Waldmannová, Lucie ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Kruml, Milan (oponent)
Diplomová práce zkoumá vztah českých filmových a televizních pohádek a České televize z pozice struktury programových schémat pro období vánočních svátků v letech 2004 až 2014. V první části se zabývá vymezením a funkcemi pohádky v kontextu literárního žánru i historického vývoje, který dále rozvíjí směrem k filmovému a televiznímu zpracování pohádek. Nahlíží také na aspekt funkce pohádek z pohledu psychologie. Druhá část se dívá na pohádky jako na mediované sdělení a odhaluje možné vlivy masových médií na její funkce. Vychází z teorie sociální konstrukce reality, závislostní teorie a teorie užití a uspokojení. Třetí část se věnuje České televizi jako veřejnoprávnímu médiu se specifickými cíli a přístupem k vysílání a tvorbě pohádek. Zároveň zmiňuje nejpoužívanější režiséry a nejvysílanější pohádky a přibližuje, jakým způsobem s nimi Česká televize pracuje v rámci televizního schématu. Ve čtvrté části je poté provedena kvantitativní analýza vánočních programových schémat České televize a srovnání jak jednotlivých ročníků, tak dní a denních dob vánoční sezóny. V závěru práce shrnuje důležitou úlohu pohádek ve vánočním schématu České televize.
Reflexe zahraničních konfliktů po 2. světové válce v komiksu
Davidová, Lenka ; Hrdina, Matouš (vedoucí práce) ; Kruml, Milan (oponent)
Diplomová práce pojednává o reprezentaci konfliktů po roce 1945 v non-fiction komiksu. Zabývá se tím, které konflikty významné pro evropský a severoamerický kulturní okruh jsou komiksem pokryty a jak. Věnuje se fenoménu komiksového žurnalismu. Toto propojení svébytného umění a žurnalistiky popisuje ve vztahu k ideálu objektivního zachycení události. Zároveň v této souvislosti zkoumá postavení autora v komiksu. Práce dokumentuje komiksové žánry, ve kterých se války a jiné ozbrojené střety odráží. Pátrá po kořenech komiksového zpracování skutečných událostí, a zejména konfliktu. Práce také nastoluje mediální problematiku zachycení konfliktu, včetně sociální konstrukce reality a vyobrazení násilí. Práce si klade za cíl zanalyzovat komiksové pokrytí zahraničních sporů v komiksu a představit různé autory, kteří se jim v komiksových reportážích věnují. Klíčový je vztah reality a jejího vyobrazení na stranách komiksu. Součástí práce jsou rozhovory se dvěma autory, Guy Delislem a Patrickem Chappattem. Analytická část práce kvalitativně zkoumá vybraná komiksová díla týkající se arabsko-izraelského konfliktu. V rámci případové studie autorka pozoruje, zda lze u autorů vysledovat motivaci zachytit konflikt objektivně, zda jsou v komiksech vysledovatelné podobné narativní a umělecké znaky pro reprezentaci...
Srovnání olympijského vysílání České televize ze zimních olympijských her 2010 a 2014
Růžičková, Anna ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Tématem diplomové práce je srovnání olympijského vysílání České televize ze zimních olympijských her v roce 2010 ve Vancouveru a 2014 v Soči. V první části je definován pojem olympismu, historie olympijských her a Československého olympijského výboru, současná podoba her a jejich budoucnost. Ve stručnosti jsou popsány dále rozebírané zimní olympijské hry 2010 a 2014. Definován je také vztah sportu a médií a mediální událost olympijských her. Velká pozornost je věnována olympijskému televiznímu vysílání. Je rozebráno téma historie vysílání, vysílacích práv, komercializace olympijských her, jejich financování a funkce Olympic Broadcasting Services. Další část je věnována České televizi, její historii a současné podobě, jako média veřejné služby. Kapitoly, které se zabývají rozborem olympijských vysílání z Vancouveru a ze Soči, popisují olympijské týmy České televize v Praze a v místě konání her, programová schémata a webové speciály. Porovnány jsou počty odvysílaných hodin z olympijských her, náklady na výrobu vysílání a sledovanost. Olympijské vysílání z Vancouveru odstartovalo vysílání České televize v HD rozlišení. Pro olympijské vysílání ze Soči byla poprvé vytvořena dvě studia mimo Kavčí hory - jedno v Olympijském parku Soči - Letná, druhé v Soči. Poprvé byla také změněna struktura prodeje...
Televizní zábava v roce 2013
Jadrný, Petr ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Dorčáková, Jana (oponent)
Bakalářská práce "Televizní zábava v roce 2013" se zabývá trendy, základními znaky a druhy pořadů patřících do žánru televizní zábavy vysílaných v roce 2013 v českých televizích. V první teoretické kapitole se snaží nastínit některé základní pojmy spjaté s tímto žánrem a televizní zábavou. Zbytek práce je již věnován samotné analýze jednotlivých pořadů. Práce je členěna na české a zahraniční seriály, české a zahraniční soutěžní pořady, reality show a české a zahraniční zábavné pořady.
Přínos digitalizace českého televizního vysílání v oblasti rozmanitosti programové nabídky
Fiala, Adam ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce zkoumá podobu televizního trhu v éře digitalizovaného terestrického vysílání s ohledem na to, do jaké míry se zde nalézají inovace v žánru, širší škála zemí původu a zařazování vlastních a zahraničních premiérovaných pořadů. Pro tyto účely se soustředí na osm nových digitálních kanálů šířených v pozemní síti, které jsou dostupné celorepublikově, nejsou monotematické a disponují podílem na sledovaností alespoň kolem jednoho procenta. V teoretické části jsou krátce shrnuty dějiny procesu digitalizace na českém území, jsou zde zařazeny profily zkoumaných televizních kanálů a stručně jsou představeny i zaniklé nebo minoritní digitální kanály. Pro výzkumné účely byla zvolena metodologie kvantitativní analýzy, která umožňuje prozkoumat větší množství materiálu a získat z něj obecné poznatky. Zjištěné výsledky tvoří porovnání osm stanic mezi s sebou ve třech kategoriích, je popsána jejich proměna v čase o proti jejich prvnímu měsíci vysílání a kontrast kontextu je dán dílčí analýzou změn ve vysílání dříve hlavních a jediných analogově vysílajících stanic. Hlavním pozitivem nových stanic je vyšší míra žánrové nejednoznačnosti. Mezi zeměmi původu má však stále zásadní postavení USA.
Hledání krásy v americké televizní zábavě: komparace pořadů Miss America a Americas next top model
Krechlerová, Alžběta ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Nováková, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje tématu ideálu krásy a pojetí krásy dvěma pořady americké produkce, Miss America a America's Next Top Model. Teoretická část přináší poznatky o žánru reality TV, jeho případném vlivu na diváky a veřejné zdraví. Dotýká se i důvodů, které televizní publikum vedou ke sledování tohoto žánru. Dále se zabývá soutěžemi krásy a jejich tradicí, obecným ideálem krásy v dnešní společnosti i mediálním obrazem krásy ve 20. a 21. století. Praktická část práce se věnuje uskutečněnému výzkumu. Jsou zde shrnuty výzkumné otázky, metodologie i vzorky výzkumu a v neposlední řadě samotné výsledky vizuální a obsahové analýzy pořadů. Ty zahrnují zásadní změny v obou show v průběhu času, pojetí krásy v jednotlivých pořadech a následnou komparaci tohoto pojetí a preferovaného vzhledu soutěžících.
Analýza vizuální komunikace na příkladu současných evropských divadelních plakátů
Jonášová, Helena ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
Cílem předkládané práce je popsat a stanovit základní principy vizuální komunikace z pohledu teorie masové komunikace a klasických mediálních teorií a pokusit se o základní syntézu těchto oborů. Vizuální komunikace je v současné době stále více převládající forma komunikace z hlediska marketingu a reklamy, ale také z pohledu ryze uměleckého vyjadřování, které v dnešní době upouští od klasických konzervativních technik a hledá nové možnosti exprese. Profilace diplomové práce na evropský divadelní plakát, který je faktickou syntézou těchto směrů, umožňuje adekvátně zhodnotit relevanci mediálních teorií ve vztahu k vizuální komunikaci jako prostředku cíleného adresování příjemců pomocí obrazového sdělení. Téma evropského plakátu je zvoleno, aby šířeji demonstrovalo obecnou akceptaci vizuální komunikace jako součást sociokulturního diskurzu v globálním smyslu. Dalším rozměrem divadelního plakátu je jeho funkce ve veřejném prostoru a možnosti publika přijímat sdělení právě v tomto prostředí. Na pozadí relevantních mediálních teorií bude rovněž prezentováno postavení současného divadelního plakátu mezi novými trendy masové komunikace. Rychlý nástup nových médií a jejich snadná dostupnost i obsluha nutí tradiční média se tomuto trendu přizpůsobovat a měnit své strategie.
Obraz televizního novináře v amerických televizních seriálech (od Mary Tyler Moore Show po Newsroom)
Pavelková, Eva ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce Obraz televizního novináře v amerických televizních seriálech si klade za cíl prostřednictvím kombinace metod interpretativního čtení a sémiotické (vizuální) analýzy odhalit vlastnosti, které nesou jednotlivé hlavní postavy v pěti vybraných amerických seriálech v průběhu pěti dekád (od začátku 70. let po současnost), a tím interpretovat reprezentace novinářů. Následně jsou užity typologie novinářských postav Briana McNaira a Joea Saltzmana k zařazení 27 ústředních charakterů do typů nebo sterotypů. Ve většině případů v sobě postavy kombinovaly více různých typů, dá se však říci, že všechny analyzované reprezentace byly pozitivní - zřejmě kvůli větší oblibě u diváků. Zároveň je ale nutné zdůraznit, že postavy napříč seriály zařazené do stejných kategorií se charakterově plně neshodují - mezi charaktery lze nalézt dostatek podobností pro určení typu, avšak nad podobnosti stále převyšují odlišnosti jednotlivých postav.
Obraz novináře napříč komiksovou tvorbou
Suchá, Helena ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce Obraz novináře napříč komiksovou tvorbou se věnuje problematice komiksu jako média s potenciálem vytvářet určité představy o společnosti. Cílem práce je vymezení typologie postav novinářů zobrazovaných v komiksových dílech a následné zodpovězení otázky, zdali tyto komiksové obrazy formují ustálené představy o novinářské profesi. Práce je rozdělena do tří částí: teoretické, historické a analytické. V první části se autor věnuje teoretickému vymezení pojmů z oblasti komiksových a mediálních studií, které úzce souvisí s problematikou této práce (komiks, novinář, stereotypy, interpretace). Druhá kapitola shrnuje historický vývoj komiksové tvorby na jednotlivých kontinentech, zvláštní pozornost pak věnuje svébytnému formování kresleného seriálu v českém prostředí. V hlavní části autor na základě předchozí rešerše analyzuje komiksové postavy novinářů, jež jsou rozděleny do kategorií podle charakteru postav, genderových rozdílů i žánrů konkrétních děl. Výstupem práce je shrnutí poznatků provedené analýzy a z toho vyplývající závěry. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 122 záznamů.   začátekpředchozí82 - 91dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 KRUML, Martin
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.