Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 99 záznamů.  začátekpředchozí80 - 89další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vztahy ve třídě: vliv centrálních charakteristik na postavení dětí v kolektivu
Vonášková, Irena ; Valentová, Lidmila (oponent) ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci jsem se zabývala tím, zda spolu souvisí centrální charakteristiky dětí a jejich postavení ve skupině. Jaké vlastnosti obdivují děti na svých vrstevnících a jak tento obdiv ovlivňuje postavení dětí ve třídě. Výzkum probíhal v 9. třídě ve škole v malé vesnici a 9. třídě ve škole v Praze. Ve svém výzkumu jsem použila dvě od sebe odlišné techniky. SO-RA-D, jímž jsem zjistila postavení žáků ve třídě a sociometrickou mřížku, jíž jsem zjišťovala centrální charakteristiky dětí. Tyto techniky jsem posléze porovnávala mezi sebou. V mém výzkumu v obou školách vyšly jako centrální charakteristiky vtipnost a komunikativnost. Děti ve vysokých sociometrických pozicích byly podle spolužáků vtipné a komunikativní, v nízkých pozicích nekomunikativní a nebyla s nimi zábava. Další centrální charakteristiky se v obou třídách lišily. Obě techniky zjišťují podobné, ale ne zcela stejné informace. SO-RA-D zjišťuje postavení žáků ve třídě a sociometrická mřížka nám dává informace o jejich charakteristikách, které jsou jednotlivými lidmi považované za klíčové pro skupinu. Pokud tyto techniky spojíme dohromady, můžeme se dozvědět, na základě jakých vlastností se buduje skupinová hierarchie, tzn., jaké vlastnosti jsou v konkrétní třídě oceňované tak, že vynesou konkrétního člověka na vrchol.
Porovnání způsobů vedení smíšených, dívčích a chlapeckých skupin
Svobodová, Ivana ; Valentová, Lidmila (oponent) ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce)
Za účelem zmapování a porovnání způsobů vedení smíšených, dívčích a chlapeckých skupin byl proveden výzkum týkající se dětí v mladším školním věku, jejich trenérů a trenérky. Byla pozorována smíšená, dívčí a chlapecká basketbalová skupina. Dále byly provedeny rozhovory s trenérkou a trenéry těchto skupin zaměřené na problematiku vedení dětských sportovních skupin. Výsledky výzkumu ukazují, že rozdíly ve vedení dětských sportovních skupin nejsou výrazné z hlediska struktury sportovní přípravy. Rozdíly ve vedení dětských sportovních skupin vycházejí z názorů trenérů a trenérky na to, jakou roli by měl hrát sport v životě dětí v mladším školním věku. Jako diferencující se jeví rozdílné ambice trenérů a trenérky a cíle, kterých by chtěli v práci se svojí skupinou dosáhnout. Na základě představ o rozdílech ve vlastnostech a schopnostech dívek a chlapců a na základě představ o jejich rozdílné motivaci ke sportu se formují rozdílná očekávání trenérů a trenérky od dívek a od chlapců, která mohou výrazně ovlivnit způsob jejich vedení a podpory. Práce s dětmi v rámci smíšené skupiny je ovlivněna tím, že smíšená skupina nemá na rozdíl od skupiny dívčí a chlapecké před sebou herní perspektivu v rámci basketbalových soutěží.
Jak vnímají děti na 1. stupni ZŠ spolužáka s ADHD?
Vašátková, Veronika ; Valentová, Lidmila (oponent) ; Kucharská, Anna (vedoucí práce)
V této diplomové práci s názvem Jak vnímají děti na 1. stupni ZŠ spolužáka s ADHD se zaměřuji na konkrétní problémy dětí s ADHD, jejich spolužáky, rodiče a učitele a snažím se zjišťovat, jakým způsobem je možné dětem s tímto postižením co nejvíce usnadnit život. Teoretickou část tvoří obecné informace o ADD/ADHD, bližší charakteristika, příčiny, nejrůznější varianty a nástin psychosociálních vztahů učitel - žák, žák - spolužák. Tyto jsem získávala z naší i zahraniční literatury a shrnují současný přístup k etiologii poruchy a možnostem její diagnostiky. Praktickou částí jsou přípravy, průběh a výsledky pozorování, dále také návrh, použití a vyhodnocení dvou dotazníků v jedné třídě prvního stupně soukromé základní školy, jíž děti s ADD/ADHD navštěvují. Cílem této diplomové práce je zmapovat percepci dětí s ADHD jejich spolužáky a lidmi, kteří s nimi přicházejí dennodenně do styku.
Vývojové dyskalkulie u dětí na 1. stupni ZŠ
Kubalová, Monika ; Valentová, Lidmila (oponent) ; Kucharská, Anna (vedoucí práce)
Diplomová práce Vývojové dyskalkulie u dětí na 1. stupni ZŠ. možnosti reedukace se zabývá specifickými poruchami učení - konkrétně dyskalkulií. Cílem v teoretické části diplomové práce je celkové shrnout, co se skrývá pod pojmy specifické poruchy učení a dyskalkulie, jak se jednotlivé vývojové dyskalkulie projevují, jak postupovat při jejich reedukaci, jak se dčti se SPU cítí v třídním kolektivu a jak z pohledu učitele přistupovat k dětem se SPU. To vše se zaměřením na žáky. kteří navštěvují 1. stupeň běžné ZŠ. Pro zpracování praktické části jsem zvolila formu kazuistiky. Zajímalo mě. jak se o děti se SPU pečuje ve školách a jak konkrétně se učitelé těmto žákům věnují. Soustředila jsem se hlavně na možnosti reedukace dyskalkulie s použitím těchto metod - pozorování práce s dyskalkulickým dítětem, analýza dokumentů a rozhovor s prvostupňovým učitelem ZŠ. který s dítětem pracuje, i dítětem samotným. Posléze se zaměřuji na návrh a realizaci nápravného programu, vše s podrobnou reflexí a analýzou.
Děti s ADHD syndromem v předškolním věku
Sklenářová, Gabriela ; Kucharská, Anna (oponent) ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o syndromu ADHD v populaci předškolních dětí. Teoretická část charakterizuje pojmy: definice syndromu ADHD, příčiny jeho vzniku, projevy, charakteristiku syndromu v jednotlivých vývojových etapách, diagnostiku, výskyt v populaci. Dále jsou v teoretické části vyjmenované hlavní zásady a metody používané při výchově a práci s těmito dětmi. Praktická část analyzuje za pomocí metod pedagogické diagnostiky - pozorování, rozhovoru s rodiči a pedagogickým personálem, z analýzy dětských prací a pedagogické dokumentace rozpoznání symptomů syndromu ADHD u předškolních dětí v MS Jince. Na základě screeningových technik a sumarizací výsledků z pedagogické diagnostiky je zde sestaven individuálně vzdělávací plán, který je plněn v praxi.
Respektování vývojových specifik v současné mateřské škole
Štrausová, Jana ; Valentová, Lidmila (oponent) ; Havlová, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vývojovými specifiky předškolního dítěte z hlediska respektování potřeb dítěte v podmínkách současné mateřské školy. Sleduje vývojové zvláštnosti a individuální potřeby současné generace předškolních dětí. Je zaměřena na zkoumání, hledání rozdílů a odlišností v individuálních potřebách a specifických projevech dětí. Hledá potenciální příčiny možných jevů a zároveň možnosti jak potřeby všech dětí v současné mateřské škole uspokojovat. Snaží se o hlubší proniknutí do podstaty zkoumaných jevů, hledá možná pozadí a souvislosti v době současné i v pramenech minulosti.
Využití metod koučování v práci školního psychologa a školním prostředí
Libert, Tomáš ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Tato práce se zabývá možnostmi využití metod koučování v práci školního psychologa a školním prostředí. Teoretická část mapuje trendy v oblasti koučování a různé přístupy ke koučování. Praktická část se zabývá specifickou metodou koučování Inner Game, vytvořenou Timothy Gallweyem a jejím použitím ve dvou případech v praxi školního psychologa.
Formování třídy jako sociální skupiny
Ťažká, Michaela ; Linková, Marie (oponent) ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je vytvořit program třídních setkání, která mají preventivně působit na prohloubení kamarádských vztahů ve třídě a na navození pocitu sounáležitosti s třídnickou skupinou. Projekt je vystavěn na podporu procesu formování třídy jako sociální skupiny a na posílení pozitivních sociálních vztahů ve třídní skupině žáků na prvním stupni základní školy. Dle výsledků jeho realizace a reflexivních zápisu z každého setkání je vyhodnocen přínos pro třídní skupinu žáků. Dále projekt slouží formou lektorovi sebereflexe k označení problematických oblastí při tvorbě podobných projektů a může dopomoci mladým počínajícím učitelům uvědomit si citlivá místa při vlastní práci se sociální skupinou školní třídy.
Ovlivnění sociálního klimatu učitelem na 1.stupni ZŠ
Innemanová, Jana ; Valentová, Lidmila (oponent) ; Hadj - Moussová, Zuzana (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje průzkum sociálního klimatu ve sledované třídě a jeho vývoj v průběhu školního pololetí. Hlavním cílem je zjistit sociální klima ve třídě a ověření možností jeho ovlivnění působením pedagoga. Práce zjišťuje, jak je sociální klima ovlivňováno vzájemnou interakcí mezi učitelem a žáky, jaký vliv má pozitivní klima třídy na úspěšnost žáků v procesu učení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 99 záznamů.   začátekpředchozí80 - 89další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
12 VALENTOVÁ, Lucie
8 Valentová, Lenka
12 Valentová, Lucie
2 Valentová, Ludmila
4 Valentová, Ľubica
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.