Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 101 záznamů.  začátekpředchozí80 - 89dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Žena ve výtvarném umění
Urbanová, Zdeňka ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
Urbanová, Zdeňka: Žena ve výtvarném umění. /Diplomová práce/ Praha 2011 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 100 normo s. zaměření práce: teoretická studie s výzkumnou částí spojenou s výtvarně didaktickou řadou předmět: zachycení genderových stereotypů a využití ženského umění ve výtvarné výchově cíl: zjistit, zda žáci a žákyně uplatňují při vnímání genderové stereotypy a pokusit se je s touto pro- blematikou seznámit přínos, poznatky: vyvolání zájmu o tuto problematiku v kontextu výtvarné výchovy klíčová slova: ženské umění, feminismus, gender, genderové stereotypy, identita, sexualita, erotika, plastické operace, panenka, výtvarná výchova
Člověk zvíře : Agresivní chování žáků ve výtvarné výchově
Hánlová, Lada ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Šamšula, Pavel (oponent)
Hánlová, L.: Člověk zvíře: agresivita žáků ve výtvarné výchově /diplomová práce/, Praha 2011 - Univerzita Karlova, katedra výtvarné výchovy, 135 s. (Přílohy: žákovský dotazník, vyhodnocení žákovského dotazníku II, fotografie výtvarných prací žáků 6. ročníků základní školy). Tato průzkumná sonda se zabývá problematikou agresivity dětí, agresivity ve škole. Práce je zaměřena kvalitativně, předmětem zkoumání jsou zde názory žáků na agresivitu, a to ve třech rovinách: v přírodě (mezi zvířaty), ve společnosti (mezi lidmi) a také u žáků samých. Metaforu člověk zvíře zde používám pro popis agresivního chování člověka, i jako východisko přístupu k agresivitě. Ta je zde chápána jako primárně dobrá vlastnost člověka. Práce je postavena jako akční výzkum s žáky 6. ročníků základní školy. Přináším zde návrh sociálně preventivního didaktického projektu ve výtvarné výchově s tématem agresivita a jeho průběh i výsledky zde reflektuji. Výzkum realizuji v rámci zakotvené teorie, proto v závěru práce konstruuji teorii: agresivita ve výtvarné výchově. Také zde prezentuji vlastní výtvarný návrh (objekty v areálu školy) preventivního řešení agresivity žáků. Práce může sloužit jako východisko pedagogického přístupu k řešení agresivity žáků, ukazuje možnost začlenění tématu agresivita do výuky výtvarné výchovy s cílem...
Na co se rád/a dívám? Výzkum vizuálních preferencí dětí předškolního věku
Petrášová, Helena ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Hazuková, Helena (oponent)
Diplomová práce s názvem "Na co se rád/a dívám?" je zaměřena na kvalitativní výzkum vizuálních preferencí dětí předškolního věku. Smyslem celé práce je realizovat didaktický projekt v prostředí mateřské školy a prostřednictvím výtvarných činností a artefiletiky zjistit vizuální preference předškolních dětí. Cenným příspěvkem k projektu jsou informace ze strany rodičů, které přinášejí další důležitá fakta o vizuálních preferencích předškolních dětí.
Světlo a osvětlení
Malá, Veronika ; Havlásek Tatarová, Lucie (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
MALÁ V. Světlo a osvětlení /Diplomová práce/ Praha 2010. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy 109 stran Tato práce rámcově mapuje světlo a osvětlení a jejich působení v prostoru. Zaměřuje se na světlo a osvětlení v oblastech fotografie, filmu, scénografie, architektury a českému designu světla osvětlení, kde se orientuje na problematiku netradičního materiálu. Zahrnuje vlastní design svítidla a využití tématu světla ve výtvarné výchově.
Objekt v krajině
Šormová, Vlasta ; Sedlák, Michal (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
Diplomová práce Objekt v krajině se zabývá vztahem člověka a krajiny, kdy člověk, protože se nemůže odpoutat od svého subjektivního pohledu na skutečnost, určuje měřítko pohledu a vztahování se ke krajině. Cílem práce je porovnat a konfrontovat pohledy na krajinu z perspektivy odborné literatury a osobní zkušenosti jak autorky práce, tak výtvarných umělců pracujících v krajině nebo s krajinou. Tato konfrontace ústí na jedné straně ve výtvarné zpracování, na druhé pak v didaktickou řadu, která nabízí ověření formulovaných tezí.
Projektové vyučování výtvarné výchovy na základní škole praktické
Škrlantová, Martina ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent) ; Slavík, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá využitím projektového vyučování ve výtvarné výchově na praktické škole. Zda je pro žáky efektivnější či nikoli. V první části jsou teoreticky nastíněná východiska této problematiky. Tato část se zaměřuje na vymezení a charakteristiku pojmu projektové vyučování, a to nejprve obecně poté v plynulém přechodu navazuje vymezení projektového vyučování ve výtvarné výchově. V praktické části jsou prezentovány výsledky mého výzkumu. Za účelem splnění cílů této diplomové práce byla použita kvantitativní metoda, kterou se stala analýza videostudie PhDr. Tomáše Janíka. Hlavní částí mé diplomové práce se stal transkript natočeného videozáznamu, ze kterého pak vychází celé mé vyhodnocení a výsledky. V poslední části jsou uvedeny možnosti, jak je možné natočené videozáznamy použít pro další práci.
Existence versus hra
Fejtová, Irena ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
Práce je teoreticko-didakticko výtvarná studie a zabývá se vztahem existence a hry. Cílem je především vyvrátit vylučovací poměr, který je uvedený v názvu. Vztah je v textu studován od obecného separování pojmů k detailnějšímu a přesnějšímu popisu jejich vzájemné závislosti. Hra (ta která přináší nové zkušenosti) je prostředkem k poznání a rozvoji existence, a to nejen u dítěte, ale i u dospělého jedince. V těsném vztahu těchto dvou pojmů se vynořuje kreativní potenciál, který je vlastní oběma generacím a umožňuje vývoj celé společnosti. Kreativní potenciál se u dospělého jedince uplatňuje formou hravé existence a existenciální hry.
Textil a jeho využití pro výtvarné aktivity v mimoškolní činnosti
Kramperová, Eva ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent) ; Skarlantová, Jana (vedoucí práce)
Cílem mé bakalářské práce je přiblížit klasickou pohádku dětem ve školní družině v zájmových činnostech, které jsou jednou z náplní využití volného času, tráveného ve školní družině v době po vyučování. Výchozím tématem pro mé výtvarné činnosti s dětmi je knížka Karla Jaromíra Erbena a Boženy Němcové Pohádky. Z této knihy jsem vybrala tři pohádky - Zlatovláska, Pohádka o perníkové chaloupce a Princ Bajaja. Výtvarné činnosti se zaměřují na výtvarné techniky s netradičním využitím textilního materiálu, a tím zdokonalení tvořivé schopnosti dětí. Výtvarné aktivity jsou zaměřeny na věkovou skupinu dětí mladšího školního věku. Motivovat děti nejen k výtvarné, ale k jakékoliv činnosti je čím dál těžší. Proto chci prostřednictvím výtvarných činností s textilním materiálem na téma pohádky objevit jeden ze způsobů, jak děti k výtvarné činnosti motivovat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 101 záznamů.   začátekpředchozí80 - 89dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 JAKUBCOVÁ, Lucie
2 Jakubcová, Lenka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.