Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 88 záznamů.  začátekpředchozí75 - 84další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Studium role konformace N-konce řetězce B insulinu ve vazbě na insulinový receptor
Kosinová, Lucie ; Žáková, Lenka (vedoucí práce) ; Obšil, Tomáš (oponent)
Insulin je významný peptidový hormon slinivky břišní. Jeho základní funkcí v organismu je regulace vstupu molekul glukosy do buněk, čímž ovlivňuje metabolismus sacharidů a následně i proteinů a lipidů. Nedostatek insulinu, ať už částečný nebo úplný, vyvolává komplexní onemocnění diabetes mellitus. Podle Mezinárodní diabetologické federace (IDF) žilo v roce 2012 na naší planetě 371 milionů lidí ve věku 20-79 let trpících touto chorobou. Diabetes se tak stává celosvětovým zdravotně sociálním problémem a důležitost jeho výzkumu stále roste. Při interakci insulinu s insulinovým receptorem dochází v molekule insulinu ke konformačním změnám, ke kterým patří i přechod N-konce řetězce B insulinu mezi stavem T a R. Význam těchto dvou konformací nebyl doposud objasněn a zůstává předmětem intenzivního výzkumu. V této práci bylo celkovou chemickou syntézou připraveno celkem pět nových insulinových analogů - AibB3-insulin, AibB5-insulin, AibB8-insulin, D-ProB8- insulin a N-MeAlaB8-insulin. Všechny analogy byly připraveny za účelem získání informací, které by mohly přispět k objasnění významu konformací T a R insulinu a jejich úlohy při interakci insulinu s insulinovým receptorem. Kyselina α-aminoisomáselná byla použita z důvodu její výjimečné schopnosti silně indukovat šroubovicovou strukturu v peptidovém...
Postoje rodičů k integraci dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných škol se zaměřením na integraci dětí s dětským autismem
Žáková, Lenka ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Mrkosová, Eva (oponent)
Institucionální výchova a vzdělávání dětí v předškolním věku jsou založeny na individuálním přístupu pedagogů mateřských škol. Výchova a vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami je z tohoto důvodu vhodná právě v mateřských školách, kde se mohou tyto děti přirozeně rozvíjet ve skupině svých vrstevníků a zároveň se také rozvíjí postoje a hodnoty ostatních dětí k odlišnostem. Teoretická část se nejprve zabývá otázkou předškolní výchovy a vzdělávání. Poté se orientuje na dítě se speciálními vzdělávacími potřebami, jeho rodinu a vzdělávání. Další specifická část popisuje podrobněji poruchy autistického spektra s podpůrnými aspekty výchovy a vzdělávání dětí s autismem. Poslední část řeší problematiku integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Praktická část uvádí výsledky šetření v oblasti postojů rodičů předškolních dětí k individuální integraci dětí do běžných mateřských škol a zároveň představuje jeden z úspěšných příkladů individuální integrace dítěte s poruchou autistického spektra do běžné mateřské školy.
Přítomnost ticha v životě člověka a jeho vztazích
Skýpalová, Monika ; Milfait, René (vedoucí práce) ; Žáková, Lenka (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá přítomností ticha v životě člověka. Konkrétně říká, že ticho je významnou součástí života člověka, protože pomáhá k objevení jeho spirituality. Zároveň ale platí, že člověk se ticha obává, protože má strach z toho, co všechno se může v tichu objevit. Práce vymezuje pojem ticha, popisuje, kde se ticho nejvíce vyskytuje. Dále se věnuje těm kvalitám ticha, které mají vliv na spiritualitu člověka. Zaměřuje se také na vývoj ticha v klášterech, protože tam se ticho hojně užívá. Využívá zde zkušenost sv. Benedikta, který ticho, respektive mlčení, velmi vyznává. V další části práce je pojednáno o strachu z ticha a příčinách tohoto strachu. Následně tato práce podává návod, jak s tichem pracovat, aby obavy z něj byly co nejmenší. V závěru je práce obohacena o vlastní zkušenosti autorky s tichem, které načerpala v Tiché kavárně a Trapistickém klášteře. Navíc obsahuje i několik rozhovorů o vztahu respondentů k tichu.
Temnota Boží podle Řehoře z Nyssy
Žáková, Lenka ; Noble, Ivana (vedoucí práce) ; Bauerová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce s názvem Temnota Boží podle Řehoře z Nyssy si klade za cíl zjistit, co považuje Řehoř za temnotu Boží a jak ji interpretuje na základě biblického příběhu o Mojžíši. Primárním zdrojem pro interpretaci temnoty je Řehořova kniha Život Mojžíšův. Kniha Život Mojžíšův čtenáři představuje jednotlivé fáze Mojžíšova hledání Boha z hlediska smyslu literárního i kontemplativního. Sekundárním zdrojem objasňujícím Řehořovo učení a výklad temnoty je kniha Lenky Karfíkové s názvem Řehoř z Nyssy: Boží a lidská nekonečnost. Diplomová práce je rozdělená do šesti hlavních kapitol. V prvních třech kapitolách se čtenář dozví kontext, do kterého Řehoř vstupuje, a který ho ovlivňuje v rámci teologické tradice. Také Řehořovo teologické učení a důležité pojmy s ním spojené. Kapitola čtyři až šest slouží k přemostění teoretické nauky a k praktické aplikaci Řehořova učení na duchovní život člověka. Čtenář se dozví, co to znamená v duchovním životě spatřit Boha v temnotě. Diplomová práce představuje temnotu Boží jako způsob přemýšlení o Bohu, vrchol duchovní cesty člověka, i jako jednu z Božích teofanií (zjevení). Klíčová slova: Řehoř z Nyssy, Mojžíšův život, Boží Trojice, temnota Boží, duchovní cesta
Příprava a charakterizace GlnB22-insulinu, mutantu přirozeně se vyskytujícího u diabetických pacientů
Křížková, Květoslava ; Žáková, Lenka (vedoucí práce) ; Haluzík, Martin (oponent)
Diabetes mellitus je onemocnění rozšířené po celém světě. Postihuje jedince všech věkových kategorií, od novorozenců po seniory. Diabetes nemá jednotnou příčinu. Jedná se o souhru několika faktorů, které vedou k poruše regulace hladiny glukózy v krvi. Ve většině případů se jedná o několik genetických defektů ve spojení se špatným životním stylem. Nedávno byl ale objeven diabetes, způsobený mutací v jednom genu, tzv. monogenní diabetes, kdy chyba pouze v jediném genu způsobí propuknutí nemoci. Mezi těchto několik důležitých genů patří i gen kódující primární strukturu prekurzoru insulinu, preproinsulinu. Každá záměna v peptidovém řetězci je specifická a způsobuje trochu jinou formu nemoci. Odhalení pacientů s touto mutací vede k upřesnění jejich léčby a často ke zlepšení jejich životních podmínek. Projev mutací v insulinovém genu je různý. Některé záměny vedou k neonatálnímu diabetu a pacienti jsou od narození plně závislí na insulinu. Jiné se nemusejí nikdy projevit nebo se dají léčit pouze dietou. O závažnosti nemoci rozhodují vlastnosti původní aminokyseliny a její úloha při biosyntéze insulinu či interakci s insulinovým receptorem stejně tak jako vlastnosti nově vložené aminokyseliny. Patogenní mutant QB22-insulin byl nalezen u několika jedinců v České republice a v Norsku a způsobil propuknutí...
Music as an Effective Means in Teaching English Pronunciation
Young Žáková, Lenka ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Záměrem této diplomové práce je poukázat na prospěšný účinek hudby při výuce anglické výslovnosti. Teoretická část popisuje, jak hudba pozitivně ovlivňuje proces učení a také pomáhá vytvářet efektivní prostředí pro vyučování. Práce se dále zaměřuje na motivující vliv hudby a na její schopnost zvýšit zájem studentů při výuce. Praktická část seznamuje čtenáře s konkrétními příklady metod používaných v hodinách zpěvu na základní umělecké škole se zaměřením na vybrané rysy anglické výslovnosti. Klíčová slova: hudba, výslovnost, zpěv, píseň
Synthesis of Trichloroacetyl Esters of Aldols
Žáková, Lenka ; Jezberová, Michaela (oponent) ; Kubíček, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá syntézou esterů kyseliny trichloroctové s aldoly. Estery byly získány reakcí kyseliny trichloroctové s formaldehydem, k nimž byl přidán další komerčně dostupný aldehyd. Použity byly tyto aldehydy: hydratopaldehyd, isobutyraldehyd, 2-methylpentanal, 2-ethylhexanal a 2-ethylbutanal. Několik z těchto esterů již bylo popsáno v literatuře, ale pouze částečně, několik z nich jsou však nové sloučeniny. Výborné výtěžky a čisté produkty dokazují, že zvolená metoda je vhodným způsobem pro získání těchto sloučenin, které mohou být výhodně použity pro další procesy.
Cesta ke svobodě: inspirováno svatým Janem od Kříže
Žáková, Lenka ; Milfait, René (vedoucí práce) ; Klaus, David (oponent)
Bakalářská práce s názvem Cesta ke svobodě: Inspirováno svatým Janem od Kříže si klade za cíl seznámit čtenáře se spiritualitou a učením svatého Jana od Kříže. Snaží se o prolnutí dvou nejznámějších děl svatého Jana od Kříže - Výstup na horu Karmel a Temná noc J s Písmem svatým. Hlavním tématem celé diplomové práce je téma svobody, respektive proces osvobození člověka od čeho a k čemu. V první části bakalářské práce se čtenář dozví základní informace o životě svatého Jana od Kříže; o kořenech Janova učení; co je základem člověka a zároveň co je jeho cílem; k čemu směřuje a k čemu je povolán; jaká událost předcházela pozdější nutnosti osvobozování se. V dalších kapitolách se čtenář seznámí s důležitými symboly, radami a zásadami učení svatého Jana. Co svatý Jan svým učením sleduje, k čemu člověka vybízí a k čemu ho zve. Druhá část bakalářské práce se už podrobněji zabývá jednotlivými fázemi procesu osvobozování vedoucí přes "temnou noc" až k "nadpřirozenému sjednocení" duše s Bohem, tedy k "naprosté svobodě". Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Motivace pracovníků ve vybrané organizaci
ŽÁKOVÁ, Lenka
Cílem práce je zhodnotit současný systém motivace pracovníků ve vybraném podniku, následně navrhnout změny a doporučení na zlepšení řízení v této oblasti. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy týkající se motivace a zaměstnaneckých benefitů. Praktická část je zaměřena na analýzu podniku, kde jsou následně navrženy doporučení, které by měly odstranit chyby, kterých se management organizace na svých zaměstnancích dopouští. Účelem změn by měla být propracovanější a dlouhodobější motivace pracovníků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 88 záznamů.   začátekpředchozí75 - 84další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
15 ŽÁKOVÁ, Lucie
2 ŽÁKOVÁ, Ludmila
1 Žáková, Ladislava
14 Žáková, Lenka
1 Žáková, Linda
15 Žáková, Lucie
2 Žáková, Ludmila
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.