Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 88 záznamů.  začátekpředchozí74 - 83další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Deník - cestopis
Štajerová, Gabriela ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Šamšula, Pavel (oponent)
Jméno autorky: Gabriela Štajerová Vedoucí diplomové práce: doc. akad. mal. Ivan Špirk Název práce: Škola: Školní rok: Rozsah práce: Příloha: Anotace: Putování Egyptem jako příklad projektového vyučování (diplomová práce) Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Katedra výtvarné výchovy 2006/2007 120 stran 28,5 x 18 cm , fotografické ilustrace a dokumentace tvorby Soubor fotografií dětských prací Práce se zabývá významem cest a deníků pro duchovní rozvoj člověka na příkladu cesty do Egypta Praktickou část práce tvoří "Deník - cestopis" - kombinované album vlastních a prababiččiných fotografií a soubor koláží Klíčová slova: cesta, cestováni, deník, cesta k sobě, každodennost, turismus, Egypt, duchovní růst, proces individuace
Street-art
Rybnikářová, Klára ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Špirk, Ivan (oponent)
Diplomová práce se zabývá fenoménem street-artu a graffiti. Jde převážně o teoretickou studii, jejímž cílem je seznámit čtenáře s podstatou, charakterem a modalitami těchto postmoderních výtvarných projevů v kontextu sociokulturního a uměnovědného diskurzu. Na teoretické poznatky navazuje didaktická část práce, která přináší přehled možností, jak použít street-artovou tematiku ve výuce výtvarné výchovy, a vlastní street-artový projekt realizovaný ve veřejném prostoru.
Cesta
Chauturová, Iva ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Špirk, Ivan (oponent)
Teoretická studie vztahující se k řadě 6 velkoformátových kreseb na téma Cesta, s cílem postihnout všechny inspirační zdroje i jiná možná vyústění tématu. Od cesty a cestování v historickém vývoji po pozemské putování s me-tafyzickým přesahem. K jednomu duchovnímu cíli směřují různá náboženství a nazývají cíl různými jmény. Bůh, Alláh nebo Zarathuštra. Práce nabízí stručný výčet nikoli rozdílů, ale shod zmíněných náboženských směrů a jejich odraz v běžném životě od zrození přes smrt k znovuzrození.
Filmový obraz jako předmět výchovy a vzdělávání
Arbanová, Linda ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent) ; Petříček, Miroslav (oponent)
ANOTACE: ARBANOVÁ, L.: FILMOVÝ OBRAZ JAKO PŘEDMĚT VÝCHOVY A VZDĚLÁVÁNÍ DISERTAČNÍ PRÁCE, 2010, UNIVERZITA KARLOVA, PEDAGOGICKÁ FAKULTA, KATEDRA VÝTVARNÉ VÝCHOVY, 134 STRAN Disertační práce se zabývá filmovým obrazem a jeho zařazením do kontextu výchovy a vzdělávání v rámci výtvarné výchovy. Zasazuje filmový obraz do širších souvislostí současné teorie filmu a vizuální kultury. Zkoumá specifické vlastnosti filmu ve srovnání se statickými obrazy. Mapuje filmový zážitek jako základní pedagogickou situaci práce s filmem a jako zdroj poznání. Filmový zážitek rozebírá z pohledu žáka-diváka, žáka-filmaře a žáka-herce. Věnuje se novým principům a problémům, se kterými se může praxe výtvarné výchovy setkávat a které vychází ze specifických vlastností filmového obrazu. Disertace obsahuje výsledky výzkumu kvalitativního typu zpracované metodou zakotvené teorie. KLÍČOVÁ SLOVA: VÝTVARNÁ VÝCHOVA, VIZUÁLNÍ KULTURA, FILMOVÝ OBRAZ, FILMOVÝ ZÁŽITEK, DĚTSKÁ FILMOVÁ TVORBA, ANIMOVANÝ FILM, DIGITÁLNÍ TECHNOLOGIE
Multikulturní výchova a japonská kultura jako téma výtvarného projektu
Šimáčková, Eva ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Špirk, Ivan (oponent)
Diplomová práce j e rozdělena do dvou části. První část je sociální a pedagogický pohled na kulturu,interkulturalitu a multikulturalitu. Dále se v této části věnuji vývoji japonského školského systému a postavení výtvarné výchovy v současném Japonsku. Posledním stěžejním tématem je historický nástin vybraných témat z japonské kultury. Druhá část práce j e zaměřena na výtvarný projekt, který se opírá o japonskou kulturu.
Experimentální poezie
Jeřábek, Martin ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Úvod teoretické studie je věnován vymezení pojmu poezie a filozofickému modelu jazyka. Kapitoly 1-4 se zabývají "prehistorií" experimentální poezie, tj. vizuálními texty od starověku po baroko. Kapitola 5 se zabývá avantgardními tendencemi a jejich dopady na formování experimentální poezie. Kapitoly 6-8 tvoří jádro teoretické práce o experimentální poezii - světové i tuzemské, od 60. let 20. století až do současnosti. Kapitoly 9-10 jsou praktickou aplikací teoretických poznatků o experimentální poezii - v didaktické řadě Slovo-obraz a v reflexi vlastní tvorby pod básnickým pseudonymem Ralf Mošt. Obrazová příloha ukazuje příklady historických experimentálních textových kompozic od starověku do konce 60. let 20. století s přesahem do současné tvorby. Didaktický projekt Slovo-obraz je obhajobou vyučování metod experimentální poezie v hodinách VV a literatury s přesahem i do jiných předmětů. Projekty Svatba jedna báseň a Obraz jedna báseň jsou obhajobou vlastních autorských cyklů spojujících obraz, text a zvuk do jednoho celku.
Ilustrace pro děti - nová vlna šedesátých let-inspirace pro současnost?
Hábová, Kristina ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Práce se zabývá ilustrací pro děti, zaměřuje se hlavně na progresivní ilustrací šedesátých let dvacátého století, její rozdělení na proud lyrický a humorný, představuje její hlavní autory. Dále se zaměřuje na současnou výtvarně náročnou ilustraci, její inspirace a hlavní představitele. V didaktické části je problematika ilustrace zpracována do výtvarných úkolů pro žáky ZŠ i SŠ.
Humna - rozhraní mezi civilizací a přírodou / tradice a globální svět
Šprinclová, Jana ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Havlásek Tatarová, Lucie (oponent)
Práce se zabývá vztahem hodnot tradičního světa a současnosti, proměnami vztahu člověka k rodině, práci a krajině. Didaktický projekt je zaměřen na téma podzimních svátků, zvyků a obyčejů. Ve své práci jsem nahlédla do různých oborů společenských věd - filosofie, sociologie, antropologie, psychologie či historie, ale jako pedagog výtvarné výchovy budu spíše zohledňovat pedagogické hledisko než polemiky současných vědeckých teorií.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 88 záznamů.   začátekpředchozí74 - 83další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.