Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  předchozí7 - 16další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití prostorů bývalých kin ke kulturním účelům
Švecová, Aneta ; Čuříková, Tamara (vedoucí práce) ; Pittermann, Jiří (oponent)
Diplomová práce je věnována přeměně bývalých klasických kinosálů v Praze pro jiné formy kulturního využití. Věnuje se problematice úbytku prostorů, jež byly dlouhá léta zásadním dějištěm kulturního života hlavního města Prahy. Práce se stala jedinečným materiálem svého druhu, který se zabývá vývojem konkrétních kin až do současnosti. Přeměnou kinosálů na dnešní divadla, hudební kluby, taneční studia apod. byla zachována tradice místa k setkávání lidí za účelem kulturního zážitku, vzdělávání a zábavy. Součástí diplomové práce jsou i příklady nevyužitých bývalých kinosálů, které na své využití teprve čekají. V úvodní části práce nechybí přehledně zpracovaný vývoj sítě kin a vlivů na současnou situaci kin v České republice.
Nadace podporující kulturu
Urbánková, Monika ; Čuříková, Tamara (vedoucí práce) ; Srstka, Jiří (oponent)
Tato bakalářské práce s názvem Nadace podporující kulturu byla od začátku tvořena s vizí naplnění hned několika cílů. Tím prvotním bylo prosté popsání fungování nadací, jelikož většina obyvatel naší země sice souhlasí s existencí těchto neziskových organizací, ovšem zdaleka netuší, jak tyto subjekty fungují. Tato skutečnost se mi potvrdila prostřednictvím průzkumu, který jsem v rámci sběru informací provedla. Práce je rozšířena o další pohled, který s sebou přináší rozdělení vybraných nadací na dvě skupiny dle způsobu jejich financování. První skupina nese název ?soukromé? nadace, druhá nadace ?firemní?. Jednotlivé kapitoly se věnují původu samotného slova nadace, přes historii nadací a platný zákon upravující právní normu až po konkrétní příklady dobře fungujících nadací v oblasti kultury. Věřím, že práce Nadace podporující kulturu bude přínosná budoucím čtenářům, kteří by měli díky ní lépe pochopit samotnou podstatu nadací, jejich fungování a poslání.
Sponzorská strategie a vyhledávání sponzorů
Rappaport, Barbora ; Ledvinová, Jana (vedoucí práce) ; Čuříková, Tamara (oponent)
Abstrakt V této bakalářské práci se věnuji tématu sponzorských strategii a procesu vyhledávání sponzorů. Mým cílem je především podat jakýsi "modus operandi" nebo ještě lépe "uživatelskou příručku" žadatele o sponzorský příspěvek (dar), nebo žadatele o komplexní spolupráci se subjektem, který je schopen takovou spolupráci poskytnout. Ve své podstatě se tedy jedná o jakousi rukověť žadatele o sponzoring. Ačkoli se s úctou skláním před literaturou, která se podobnou problematikou zabývá, do velké míry je moje práce autorská, neboť v ní z velké části čerpám ze svých vlastních zkušeností osoby působící na "druhé straně barikády". Již osm let pracuji ve velké nadnárodní společnosti poskytující mimo jiné sponzoring a za tuto oblast činnosti v ní přes čtyři roky zodpovídám. Samozřejmě, že jsem zohlednila názory a zkušenosti kolegů z podobně velkých firem, s nimiž se při své práci potkávám, a pochopitelně také zkušenosti samotných žadatelů. V rámci, který mi účel této práce dovoluje, je mým cílem zároveň podat stručný a srozumitelný přehled strategií sponzoringu, jeho funkcí jak pro firmy, tak i pro sponzorované subjekty. Ráda bych též zjednodušila orientaci v této jinak složité problematice.
Divadelní architektura a její nové společenské funkce
Teuberová, Jolana ; Prokop, Petr (vedoucí práce) ; Čuříková, Tamara (oponent)
Bakalářská práce ?Divadelní architektura a její nové společenské funkce? mapuje v první části historický vývoj divadelní architektury, na jehož podkladu definuje povahu divadelních prostorů a význam divadla jako takového v určitých obdobích. Druhá stěžejní část práce představuje tři projekty současné divadelní architektury - Stadspodium Rotterdam, The Dee & Charles Wyly Theatre v Dallasu a návrh nerealizovaného projektu pro nové lublaňské divadlo - podrobuje je analýze a nachází jejich společné prostorové charakteristiky. Zkoumá zda-li jsou tyto vlastnosti a principy nositeli nových společenských funkcí. Základní hypotézou pro výběr projektů současné divadelní architektury je otevřenost, prostupnost a návaznost na veřejný prostor.
Možnosti financování kultury z prostředků Evropské unie
Sugrue, Eva ; Smolíková, Marta (vedoucí práce) ; Čuříková, Tamara (oponent)
Finanční prostředky z evropských fondů poskytují žadatelům velké množství možností, jak jejich projekty financovat. Bohužel není mnoho organizací působících v oblasti kultury, které tyto prostředky využívají a je tedy nutné, aby se s problematikou seznámily. Potřeba pramení již z toho, že v období krize, kdy jsou finanční prostředky plynoucích na oblast kultury v rámci naší republiky neustále kráceny, je nezbytné hledat možnosti i jinde. Tato diplomová práce podává ucelený přehled o programech přímo řízených Evropskou unií (komunitární programy), ale hlavně o programech, které jsou financované z evropských strukturálních fondů. Vedle základních informací je možné v práci najít i příklady úspěšných projektů a nezbytné informace o tom, co musí každá projektová žádost obsahovat.
Divadlo školám
Mathauserová, Hana ; Čuříková, Tamara (vedoucí práce) ; Provazník, Jaroslav (oponent)
?Divadlo školám? je prací, která mapuje možnosti využití profesionálního divadla jako systematického vzdělávacího prostředku. ?Divadlo školám? zde nahlížím ze tří stran - zástupcem té první jsou samotná divadla a divadelní skupiny, které se ?Divadlem školám? aktivně zabývají, tou druhou jsou jeho odběratelé, tedy pedagogové a studenti a třetí skupinu tvoří samotné instituce, které danou problematiku reflektují z pozice svých specializací. Vedle toho hledám inspiraci i v konkrétních příkladech využití ?Divadla školám? v zahraničí. Tato práce se zároveň zamýšlí nad nevyužitým potenciálem ?Divadla školám? v České republice, shrnuje možný přínos, rizika i překážky, se kterými se kamenná divadla v naší společnosti setkávají, pokud se rozhodnou své umělecké aktivity cíleně integrovat do vzdělávacího systému.
Problematika daně z příjmu u O.P.S.
Mysliveček, Adam ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce) ; Čuříková, Tamara (oponent)
Tato bakalářská práce popisuje hlavní problematické okruhy při zdanění příjmu nestátních neziskových organizací se zaměřením na právní formu obecně prospěšné společnosti. Nejproblematičtější části, jako např. metody klíčování nákladů, tvorba zakladatelských listin či nadměrná administrativní zátěž, jsou popsány na praktických příkladech divadla Činoherní klub o.p.s. a kulturního centra KC Zahrada o.p.s. Práce se dále věnuje rozboru významu a smysluplnosti zdaňování neziskových organizací.
Projektové řízení a divadlo
Sochorová, Iveta ; Čuříková, Tamara (vedoucí práce) ; Sládeček, Petr (vedoucí práce) ; Uherka, Petr (oponent)
Tato magisterská práce řeší otázky projektového řízení v oblasti kultury, respektive v jedné z nejvíce sledovaných a nejcitlivějších oblastí kultury ? v divadle. Od definicí pojmů, přes vysvětlení základních otázek projektového řízení v kultuře, vysvětlení významu užití konkrétních metod projektového řízení, přechází k využití projektového řízení v divadle a k problémovým stránkám tohoto procesu. Na příkladech u vybraných tří renomovaných a zajímavých scén z domova i ze zahraničí, ukazuje možnosti použití obecných zásad a principů projektového řízení a následně u těchto vybraných divadelních scén provádí analýzu a formuluje doporučení. V závěru práce, k jejímuž zpracování autorka využila praktické zkušenosti především z Prahy a ze skotského Edinburghu (zahraniční odborná stáž), a také zkušeností domácích i zahraničních (hlavně anglicky píšících) autorů odborné literatury a článků, i zkušeností domácích i edinburghských divadelních manažerů a producentů, se vrací k hlavním aspektům využití projektového řízení v českém divadle. Konstatuje, že přes určitý dluh z minulosti a menší zkušenost českých divadelních manažerů s řešením praktických otázek projektového řízení lze říci, že české divadlo tuto znalost potřebuje a že metody projektového řízení jsou pro rozvoj českého divadla potřebné a nezastupitelné. Zároveň konstatuje, že zvládnutí těchto otázek a zvládnutí praxe projektového managementu neznamená pro české divadlo a pro české divadelní profesionály nepřekonatelnou bariéru?České divadlo neustále udržuje krok se světovou špičkou jak v otázkách uměleckých, tak v otázkách manažerského řízení a velice pružně a živě reaguje na zahraniční podněty a zkušenosti, v tomto případě především na zkušenosti, které přicházejí ze Západní Evropy a Spojených států amerických. Autorka práce ale zároveň upozorňuje na to, že projektové řízení není a ani nemůže být šablonou, a ne vždy, a nikoliv automaticky, přináší výsledky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   předchozí7 - 16další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.