Název:
Divadlo školám
Překlad názvu:
Theatre for schools
Autoři:
Mathauserová, Hana ; Čuříková, Tamara (vedoucí práce) ; Provazník, Jaroslav (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] ?Divadlo školám? je prací, která mapuje možnosti využití profesionálního divadla jako systematického vzdělávacího prostředku. ?Divadlo školám? zde nahlížím ze tří stran - zástupcem té první jsou samotná divadla a divadelní skupiny, které se ?Divadlem školám? aktivně zabývají, tou druhou jsou jeho odběratelé, tedy pedagogové a studenti a třetí skupinu tvoří samotné instituce, které danou problematiku reflektují z pozice svých specializací. Vedle toho hledám inspiraci
i v konkrétních příkladech využití ?Divadla školám? v zahraničí.
Tato práce se zároveň zamýšlí nad nevyužitým potenciálem ?Divadla školám? v České republice, shrnuje možný přínos, rizika i překážky, se kterými se kamenná divadla v naší společnosti setkávají, pokud se rozhodnou své umělecké aktivity cíleně integrovat do vzdělávacího systému.?Theatre for schools? is a work that maps the possibilities of utilizing professional theatre as a tool for systematic education. ?Theatre for schools? is being examined from three different points of view ? the first one is represented by theatres and theatre groups, the second are the consumers, i.e. the teachers and students, the third are the institutions which reflect upon this issue from their specialization status. In addition I am looking for inspiration in examples from abroad, how elsewhere ?Theatre for schools? is being utilized.
This work also considers the potential of ?Theatre for schools? which is being omitted or ignored in the Czech Republic. It summarizes possible benefits, risks and obstacles theatres have to face, if they decide to integrate their art activities into the education system.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/5031