Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Interní komunikace v kulturní sféře
Kravcová, Zuzana ; JEŽEK, Vlastimil (vedoucí práce) ; ČUŘÍKOVÁ, Tamara (oponent)
Interní komunikace bývá často velmi opomíjenou a zanedbávanou součástí vztahů s veřejností, a to jak v komerční, tak i neziskové sféře. Přitom právě interní komunikace může výrazně ovlivňovat nejen fungování, ale i prosperitu a rozvoj organizace. Nedostatek potřebných informací a špatně nastavená komunikace častokrát vede k demotivaci, pasivitě, frustraci a zhoršeným pracovním výkonům zaměstnanců. Interní komunikace totiž neznamená pouhé předávaní informací od nadřízených k podřízeným, ale jedná se o proces utváření a vyjasňování postojů a chování pracovníků, zvyšování pocitu sounáležitosti a identifikace s organizací a její organizační kulturou. Předkládaná práce přináší výsledky praktického výzkumu v kulturních organizacích - konkrétně v Městských divadlech pražských, Národním divadle a Divadelní fakultě AMU - a odhaluje, jakými způsoby interní komunikace v těchto organizacích probíhá. Zaměřuje se na analýzu dostupných nástrojů a efektivní strategie řízení interní komunikace s ohledem na specifické podmínky uvnitř organizací působících v kulturní sféře.
Dopady ekonomické krize na divadlo v ČR
Chrdle, Milan ; LÁZŇOVSKÝ, Michal (vedoucí práce) ; ČUŘÍKOVÁ, Tamara (oponent)
Magisterská práci popisuje, jaký je reálný dopad ekonomické krize na divadlo. A to jak na divadlo jako obor, tak na jednotlivé divadelní soubory. V úvodní části práce objasňuje globální příčiny vzniku ekonomické krize. Dále popisuje, jaký měla tato situace dopad na ekonomiku ČR a s tím spojené příjmy státního rozpočtu. Následně na příkladu pražských a vybraných oblastních divadel ukazuje dopady ekonomické recese a způsoby, jakými se divadla snaží v nepříznivé situaci obstát. Součástí magisterské práce je také dotazníkové šetření mezi zástupci divadelních subjektů i mezi samotnými diváky. Práce se záměrně se vyhýbá srovnání s dopady krize na divadla v jiných zemích, neboť podmínky jejich existence jsou diametrálně odlišné bez ohledu na ekonomickou krizi.
Transformace Národního divadla a Státní opery z marketingového pohledu
Velichová, Irena ; JEŽEK, Vlastimil (vedoucí práce) ; ČUŘÍKOVÁ, Tamara (oponent)
Diplomová práce s názvem "Transformace Národního divadla a Státní opery z marketingového pohledu" vznikla primárně jako dílo mapující proces začlenění Státní opery do svazku s Národním divadlem s důrazem na marketingový potenciál tohoto procesu. Vývoj koexistence Národního divadla a Státní opery uvádí téma transformace do historických souvislostí a nabízí pohled na různé provozní modely a spolupráci obou institucí. Těžiště práce spočívá v reflexi současného stavu marketingu Národního divadla a vysvětlení smyslu a potřeb marketingu v umění s důležitým akcentem na potenciál brand marketingu. V praktické části představuji vlastní ideovou brand kampaň pro soubor Opery Národního divadla a Státní opery. Věřím, že práce "Transformace Národního divadla a Státní opery z marketingového pohledu" bude přínosná všem budoucím čtenářům, kteří by díky ní měli pochopit celou transformaci nejen jako organizačně a historicky komplikovaný proces, ale předně jako příležitost a šanci pro Národní divadlo, jak redefinovat poslání a cíle své marketingové strategie.  
Problematika daní u divadel
Kolářová, Marie ; POKORNÝ, Jiří (vedoucí práce) ; ČUŘÍKOVÁ, Tamara (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou daně z příjmu a DPH u neziskových organizací - divadel. V úvodní kapitole jsou představeny všechny přípustné právní formy pro provozování divadla. V této souvislosti jsou zohledněny i změny, které přinese nový občanský zákoník účinný s největší pravděpodobností od 1. 1. 2014. Další dvě kapitoly poukazují na zvýhodnění nevýdělečných subjektů v oblasti daně z příjmů a DPH, ale také na složitý administrativní postup, který souvisí se stanovením jejich daňové povinnosti. Výstupem této práce je návrh ideální právní formy z hlediska daně z příjmu a DPH pro provozovatele neziskového i komerčního divadla, a to i s přihlédnutím na velikost subjektu.
Budování kulturního centra
Roubalová, Dagmar ; ČUŘÍKOVÁ, Tamara (vedoucí práce) ; HRBEK, Daniel (oponent)
Kulturní centrum nebo kulturní dům jako budovu najdeme v Čechách téměř v každé obci. Jejich provozování je zdánlivě jednoduché, ale v praxi se ukazuje, že je to otázka velmi komplikovaná. Po roce 1989 byla zrušena síť kulturních center a v současné době už neexistuje databáze, která by mapovala skutečný stav existence a fungování kulturních domů v České Republice. Také nyní se ojediněle staví, ale velmi často přestavují budovy kutlurních center. Tyto stavby mají specifická pravidla daná předpisy a normami a zároveň by ve své koncepci měly vycházet z potřeb současných a budoucích uživatelů, ať již provozovatelů nebo návštěvníků. Magisterská diplomová práce shrnuje obecné a specifické požadavky, které je třeba brát při budování kulturního centra v širším kontextu v úvahu a uvádí případovou studii zaměřenou na konkrétní budování kulturního centra v okrajové části Prahy. Hlavním impulsem k napsání této práce je přesvědčení, že je třeba tomuto tématu věnovat více pozornosti, protože kulturní dům jako multifunkční prostor nabízející širší spektrum programů dostupných všem vrstvám obyvatelstva je prvním a nejbližším místem kontaktu s kulturou pro jednotlivce. Ovlivňujíe jeho celkový vztah ke kulturním hodnotám a je také místem, kde bude mít každý k těmto hodnotám zaručen rovný a svobodný přístup.
Ředitel Národního divadla vývoj statutu
Urbánková, Monika ; ČUŘÍKOVÁ, Tamara (vedoucí práce) ; SRSTKA, Jiří (oponent)
Diplomová práce s názvem "Ředitel Národního divadla - vývoj statutu" byla vytvořena primárně jako historicko-badatelské dílo, které pomůže nahlédnout na tuto neodmyslitelnou kapitolu historie České republiky z odlišného pohledu, než bývá zvykem. Samotný základ tvoří statuty Národního divadla, které jsou popisovány dle podobné šablony, čímž vzniká přirozené srovnání vývoje této instituce. Diplomová práce začíná rokem 1929, tedy zestátněním Národního divadla a vrcholí prvním "demokratickým" statutem v roce 1993, resp. jeho novelou v roce 1994. Práce je obohacena o pohled na samotnou historii naší země, jelikož každá kapitola začíná krátkým shrnutím událostí dané doby pro snazší orientaci čtenáře. Neopomenutelnou složku tvoří též právní aspekty týkající se Národního divadla ve vybraném období. Věřím, že práce "Ředitel Národního divadla - vývoj statutu" bude přínosná všem budoucím čtenářům, kteří by díky ní měli pochopit samotnou podstatu fungování této organizace a postavení ředitele v ní v průběhu více jak šedesáti let.
Využití prostorů bývalých kin ke kulturním účelům
Švecová, Aneta ; Čuříková, Tamara (vedoucí práce) ; Pittermann, Jiří (oponent)
Diplomová práce je věnována přeměně bývalých klasických kinosálů v Praze pro jiné formy kulturního využití. Věnuje se problematice úbytku prostorů, jež byly dlouhá léta zásadním dějištěm kulturního života hlavního města Prahy. Práce se stala jedinečným materiálem svého druhu, který se zabývá vývojem konkrétních kin až do současnosti. Přeměnou kinosálů na dnešní divadla, hudební kluby, taneční studia apod. byla zachována tradice místa k setkávání lidí za účelem kulturního zážitku, vzdělávání a zábavy. Součástí diplomové práce jsou i příklady nevyužitých bývalých kinosálů, které na své využití teprve čekají. V úvodní části práce nechybí přehledně zpracovaný vývoj sítě kin a vlivů na současnou situaci kin v České republice.
Nadace podporující kulturu
Urbánková, Monika ; Čuříková, Tamara (vedoucí práce) ; Srstka, Jiří (oponent)
Tato bakalářské práce s názvem Nadace podporující kulturu byla od začátku tvořena s vizí naplnění hned několika cílů. Tím prvotním bylo prosté popsání fungování nadací, jelikož většina obyvatel naší země sice souhlasí s existencí těchto neziskových organizací, ovšem zdaleka netuší, jak tyto subjekty fungují. Tato skutečnost se mi potvrdila prostřednictvím průzkumu, který jsem v rámci sběru informací provedla. Práce je rozšířena o další pohled, který s sebou přináší rozdělení vybraných nadací na dvě skupiny dle způsobu jejich financování. První skupina nese název ?soukromé? nadace, druhá nadace ?firemní?. Jednotlivé kapitoly se věnují původu samotného slova nadace, přes historii nadací a platný zákon upravující právní normu až po konkrétní příklady dobře fungujících nadací v oblasti kultury. Věřím, že práce Nadace podporující kulturu bude přínosná budoucím čtenářům, kteří by měli díky ní lépe pochopit samotnou podstatu nadací, jejich fungování a poslání.
Sponzorská strategie a vyhledávání sponzorů
Rappaport, Barbora ; Ledvinová, Jana (vedoucí práce) ; Čuříková, Tamara (oponent)
Abstrakt V této bakalářské práci se věnuji tématu sponzorských strategii a procesu vyhledávání sponzorů. Mým cílem je především podat jakýsi "modus operandi" nebo ještě lépe "uživatelskou příručku" žadatele o sponzorský příspěvek (dar), nebo žadatele o komplexní spolupráci se subjektem, který je schopen takovou spolupráci poskytnout. Ve své podstatě se tedy jedná o jakousi rukověť žadatele o sponzoring. Ačkoli se s úctou skláním před literaturou, která se podobnou problematikou zabývá, do velké míry je moje práce autorská, neboť v ní z velké části čerpám ze svých vlastních zkušeností osoby působící na "druhé straně barikády". Již osm let pracuji ve velké nadnárodní společnosti poskytující mimo jiné sponzoring a za tuto oblast činnosti v ní přes čtyři roky zodpovídám. Samozřejmě, že jsem zohlednila názory a zkušenosti kolegů z podobně velkých firem, s nimiž se při své práci potkávám, a pochopitelně také zkušenosti samotných žadatelů. V rámci, který mi účel této práce dovoluje, je mým cílem zároveň podat stručný a srozumitelný přehled strategií sponzoringu, jeho funkcí jak pro firmy, tak i pro sponzorované subjekty. Ráda bych též zjednodušila orientaci v této jinak složité problematice.
Divadelní architektura a její nové společenské funkce
Teuberová, Jolana ; Prokop, Petr (vedoucí práce) ; Čuříková, Tamara (oponent)
Bakalářská práce ?Divadelní architektura a její nové společenské funkce? mapuje v první části historický vývoj divadelní architektury, na jehož podkladu definuje povahu divadelních prostorů a význam divadla jako takového v určitých obdobích. Druhá stěžejní část práce představuje tři projekty současné divadelní architektury - Stadspodium Rotterdam, The Dee & Charles Wyly Theatre v Dallasu a návrh nerealizovaného projektu pro nové lublaňské divadlo - podrobuje je analýze a nachází jejich společné prostorové charakteristiky. Zkoumá zda-li jsou tyto vlastnosti a principy nositeli nových společenských funkcí. Základní hypotézou pro výběr projektů současné divadelní architektury je otevřenost, prostupnost a návaznost na veřejný prostor.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.