Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 81 záznamů.  začátekpředchozí63 - 72další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Konkurence na trhu mobilních operátorů v České republice
Kacvinský, Jan ; Tichá, Milena (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Konkurence na trhu mobilních operátorů v České republice - Abstrakt Cílem bakalářské práce je vymezení pojmu konkurence, jejích typů a postižení její úlohy v tržní ekonomice. Konkurencí se zabývá první část práce, která je rozdělena do tří podkapitol, první popisuje dokonalou konkurenci, druhá konkurenci nedokonalou a její druhy. Třetí podkapitola první části je potom věnována regulaci trhu. Dále se práce zabývá nekalými obchodními praktikami, které jsou definovány ve druhé části. První podkapitola zde vymezuje agresivní obchodní praktiky, zkrátka co je, a co není povoleno dle zákona firmám při prodeji a prezentaci svých produktů a služeb. Druhá podkapitola popisuje konkrétní případy nekalých obchodních praktik se zaměřením na prohřešky českých mobilních operátorů. Ve třetí části jsou představeni tři hlavní poskytovatelé telekomunikačních služeb na českém trhu, a sice T- Mobile, O2 a Vodafone. Ve čtvrté části je zprvu zhodnocena aktuální situace na českém telekomunikačním trhu, další podkapitoly se potom věnují propojovacím poplatkům, dále je zmíněn roaming a jeho nedávné zrušení v zemích EU. Poté následují celoevropská srovnání cen za volání, SMS a mobilních dat. A konečně poslední dvě podkapitoly čtvrté části se zabývají konkrétními projevy konkurence na tuzemském trhu mobilních operátorů. Nejprve je...
Místo svobodných škol v české kultuře
Scholzeová, Lenka ; Zicha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hlaváčková Fleischerová, Andrea (oponent)
Bakalářská práce se mezioborově zabývá problematikou svobodných škol v České republice. Základní perspektivou práce je hledisko antropologické, ale samozřejmě není opomenuto ani hledisko pedagogické, sociologické a filosofické. Bakalářská práce se nejprve zabývá souvislostí kultury a vzdělání, místem svobodných škol v současném systému vzdělávání a kultuře, následně se zaměřuje na problém vlivu svobodných škol na žáky, a to s ohledem na jejich budoucí možné uplatnění ve společnosti. Jedna z klíčových otázek práce zní: "Jaký přínos mohou mít svobodné školy pro osobnostní rozvoj jedince v českém kulturním prostředí?" Součástí projektu bakalářské práce jsou také návštěvy ve svobodných školách, pozorování, případně kvalitativní výzkum realizovaný prostřednictvím rozhovorů. Úkolem práce je reflektovat svéráz svobodných škol a jejich úlohu v kontextu české kultury. KLÍČOVÁ SLOVA svobodné školy, kultura, vzdělávání, Summerhill, Sudbury Valley
Proměny vztahu člověka k půdě na Valašsku ve 20. století
Adamová, Lucie ; Zicha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Samek, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce se věnuje lidskému vztahu k půdě a jeho proměně v závislosti na výrazných proměnách politické scény. Vztah člověka k půdě není ovlivněn a definován pouze geografickou polohou, ale také historickým vývojem daného místa a dalšími vnějšími vlivy. Jednou z vnějších podmínek je také politická situace na daném území. Mezi lety 1948 - 1989 na území nynější České republiky vládla komunistická strana, která byla specifická přístupem k osobnímu vlastnictví a k vlastnictví půdy. Komunistický režim se výrazně podepsal také na historickém vývoji Valašska - regionu, pro který bylo a stále je zemědělství a pastevectví charakteristické a na kterém byli místní lidé několik století závislí. Lidé, kteří zde vlastnili polnosti, půdu či statky najednou o své majetky začali přicházet a koncept osobního vlastnictví se začal proměňovat. Tyto změny tak ovlivnily několik generací sedláků a zemědělců, kteří na tomto území žili a žijí. Tato práce má za cíl zmapovat vliv komunistického režimu na lidský vztah k půdě na Valašsku. Teoretická část práce je věnována představení vývoje zemědělství ve 20. století, regionu Valašsko a obecnému popisu lidského vztahu k půdě a životnímu prostředí. Praktická část se pak skládá z nestrukturovaných rozhovorů se sedmi zemědělci a vlastníky půdy. Tyto rozhovory ukazují, že na...
Odbojová činnost Pavla Glose v období Protektorátu Čechy a Morava
Kučera, Jan ; Županič, Jan (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce za pomoci dostupných pramenů popsat odbojovou činnost Pavla Glose v období Protektorátu Čechy a Morava. Tuto činnost také zasadit do celkového kontextu protinacistického odboje a zhodnotit její přínos. Zmapovat také její proměny, které byly určovány tehdejší aktuální situací, potřebami a cíli odbojového hnutí. Tento aspekt je konkrétně u Pavla Glose o to důležitější, že odbojovou činnost vykonával prakticky po celou dobu nacistické okupace. Záměrem této práce je také připomenout osobnost Pavla Glose, který působil jako farář Jednoty bratrské v Turnově. Přestože je osobností dnes prakticky neznámou, jednalo se o jednu z významných postav českého protinacistického odboje. Mezi jeho blízké spolupracovníky například patřili Vladimír Krajina, Jaroslav Valenta či Rudolf Mareš. Podílel se také na spolupráci s paradesantními skupinami Antimony a Barium, které byly na území protektorátu vyslány londýnskou exilovou vládou. Při zpracovávání práce bylo použito archivních dokumentů z Národního archivu, Archivu bezpečnostních složek, Vojenského ústředního archivu a Archivu Jednoty bratrské, dále také historická a memoárová literatura.
Didaktické zpracování tématu: Občanská a politická participace
Matějíček, Lukáš ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se věnuje pojetí tématu občanská a politická participace na základní a střední škole. V úvodní části práce jsou pojmy občanská a politická participace vymezeny, jsou zde také prezentována zjištění o občanských postojích mladých Čechů na základě mezinárodních srovnávacích šetření. Těžištěm práce je analýza zastoupení tématu participace na různých úrovních kurikula českého vzdělávacího systému a srovnání pojetí tématu v kurikulárních dokumentech vybraných států. Následně je analyzován přístup k tématu participace u autorů schválených českých učebnic. Z analýz vyplývá, že téma participace je v českém národním kurikulu nedostatečně zakotveno a tyto nedostatky se odráží v přístupu k tématu ve školních vzdělávacích programech i učebnicích. V návaznosti na tato zjištění je provedena didaktická analýza tématu participace. Práce ke stanovenému obsahu učiva nabízí teoretické minimum. V poslední části jsou prezentovány návrhy didaktických postupů ve výuce zaměřené na témata občanské a politické participace. Práce navíc učitelům doporučuje projekty neziskových organizací a další iniciativy, které se vybraným aspektům tématu participace věnují do hloubky.
Digitalizace práce ve výuce základů společenských věd na střední škole
Priščáková, Laura ; Lánský, Ondřej (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá odborným a didaktickým uchopením tématu digitalizace práce v hodinách základů společenských věd na středních školách. Cílem diplomové práce bylo na základě studia fenoménu digitalizace práce vytvořit vyučovací blok pro střední školy (gymnázia), který by měl pomoci studentům a studentkám k lepší orientaci ve světě práce. Zároveň je didaktické zpracování tématu koncipováno tak, aby ho bylo možné využít případnými zájemci z řad pedagogů. Práce představuje odborné pozadí připravované výuky, ve kterém jsou zohledněny klíčové pojmy, teorie, příslušná argumentace a obecně východiska přístupu autorky práce. V textu jsou transformována odborná témata do didakticky vhodné podoby pro vybraný stupeň střední školy gymnaziálního typu. Zkušební výuka se konkrétně skládá z vyučovacího bloku, který obsahuje několik lekcí, v nichž jsou tématizovány proměny trhu práce související s digitalizací a vývojem technologií. V jednotlivých vyučovacích lekcích se rozebírají on-line platformy umožňující sdílenou ekonomiku, jako jsou Uber nebo Airbnb, které mění pojetí práce v dnešní společnosti a udávají nové pracovní podmínky zaměstnanců. Odborné pozadí připravovaného vyučovacího bloku vymezuje hlavní pojmy a v jednotlivých kapitolách a podkapitolách poukazuje na historický kontext vývoje práce, dále...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 81 záznamů.   začátekpředchozí63 - 72další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.