Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 99 záznamů.  začátekpředchozí59 - 68dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Autorská kniha na téma voda
Hromířová, Magdalena ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Hromířová, Magdalena.: Autorská kniha na téma voda. [Diplomová práce] Praha 2018 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 93 s. (Přílohy: Výtvarné práce žáků, Autorská kniha Otava). Diplomová práce se zaměřuje na autorskou knihu. Práce obsahuje přehled druhů umělecky pojatých knih a popis vývoje autorské knihy. Také představuje několik osobností v Čechách i v zahraničí, jejichž tvorba se pojí s autorskou knihou. Autorka práce zkoumá, které osobnosti se v autorské knize zabývají tématem vody a přírody. Nahlíží také na rozmanité způsoby vizuálního vyjádření vody v širších oblastech výtvarného umění ve 20. a 21. století. Téma vody autorka zpracovala i výtvarně ve vlastní autorské knize Otava. Ilustrace zobrazují specifické rysy této řeky, ale i obecné vlastnosti vody. Kromě vody samotné autorka upozorňuje také na životy lidí a živočichů související s řekou. Didaktický projekt tvoří úkoly, které mají žáky přimět nahlížet na vodu ve výtvarném, společenském a environmentálním kontextu.
Emocionální kartografie
Rygálová, Monika ; Pfeiffer, Jan (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
Cílem práce je výtvarné zpracování vnímání map, jako určitého faktu, podle kterého vyhodnocujeme a vyobrazujeme si celý svět. Pracuji s daty, které získám pomocí zobrazovací techniky eye-tracking, která mi umožní zaznamenávat trasu pohybu očí po obrazu, který budu předkládat lidem s navzájem odlišným trvalým bydlištěm, národností či pobytem. Získané data mi poslouží jako studie, kterou budu nadále zpracovávat a zakomponovávat do map a jiných vizuálních podob zobrazující zemi nebo místa na planetě. V práci reflektuji i můj samotný individuální postoj k světu - s čímž jsem se fyzicky nesetkala, to pro mě neexistuje. Studie bude zahrnovat všechny aspekty vnímání map a systematicky zobrazeného světa ke vztahu k člověku, jeho vzpomínkám na místo, fyzický kontakt a dopadu jeho samotného v měřítku člověk versus svět.
Obal jako socha
Šťastníková, Magdalena ; Velíšek, Martin (vedoucí práce) ; Pfeiffer, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá pojmy obal a socha a uvažuje nad ideou balení. Zamýšlí se nad propojením obou pojmů i hledáním kontrastů mezi nimi, dotýká se zmíněných pojmů z hlediska historického i současného a zmiňuje různé přístupy k nim. Nosnými tématy práce se stává prostor, tvar, materiál a měřítko. Důležitou roli hraje také obalový design, v rámci nějž se práce zaměřuje na současné přístupy a uvažuje o estetických i funkčních aspektech obalu. Významným prvkem je potom proekologická stránka celé problematiky. Všechna klíčová témata vycházející z teoretické části navazují na část didaktickou, přičemž se stávají východisky pro návrh výtvarných úkolů. V praktické části poté dochází ke shrnutí myšlenek a poznatků z celé práce, kdy výsledkem jsou tři volnoumělecké konceptuální výstupy. KLÍČOVÁ SLOVA: obal, socha, prostor, tvar, materiál, měřítko, obalový design, ekologie,
Hračka, technologie a výchova
Buriánková, Kamila ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Pfeiffer, Jan (oponent)
V teoretické části se zabývám v první řadě vymezením pojmů a následně historií výroby panenek ve světovém kontextu a poté na území České republiky. S tím je spojena i lidová tvorba, ze které vychází dnešní tradiční techniky výroby autorských panenek. Nastiňuji, co je to autorství, a uvádím několik z mála dnešních výrobců a jejich krátký příběh, jak se k tvorbě panenek dostali. Dále uvádím směrnice pravidel pro výrobu či výběr dobré hračky, zpracované pro téma panenek. V rámci těchto pravidel se zabývám i tradičními materiály a technikami vhodnými pro výrobu panenky v domácím prostředí. V závěru teoretické části jsou rozvedeny druhy her s panenkou a genderové aspekty panenky. První částí mého projektu je uvedení do vztahu k výrobě panenek a témata, která jsem zkoumala a pozorovala při procesech jejich tvoření. Dále sem patří rozřazení druhů panenek podle mechanického užití a chápání identity panenky. Součástí je malý výrobní projekt s dětmi. Druhou částí je sborník panenek, které jsem vyrobila za poslední 3 roky. Jsou rozřazeny podle technologických postupů a u každé je uvedený například materiál, náročnost, vhodný věk aj. Klíčová slova: předškolní vzdělávání, výzkumná sonda, výtvarně-didaktická interpretace, technologie, materiály, autorská hračka

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 99 záznamů.   začátekpředchozí59 - 68dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.