Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 162 záznamů.  začátekpředchozí52 - 61dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Efektivita pracovního týmu založená na získávání a rozvoji kompetencí
Bréda, Jiří ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Růžanská, Hana (oponent)
Tato bakalarska prace venuje pozomost kompetencim pracovniku a jejich rozvoji na pozadi tYmove spoluprace. Poodhaluje nektere malo diskutovane, avsak pro tYmove fungovani nezastupitelne prvky, jako napriklad synergicky efekt, duveru a koherenci. Vymezuje pojem kompetence a zamysli se nad obeznamenosti siroke verejnosti s jeho vyznamem. Soucasne dava relativne velky prostor tematu vlivu kompetenci na organizaci, a to prevazne pri zavadeni podnikovYch procesu vedoucich k CBM. DalSim vYznamnym celkem je rizeni podle kompetenci z pohledu pripravenosti organizace po strance strategicke a po strance pripravenosti lidskYch zdroju. Prace se take zamysli nad rozvojem tYmovYch kompetenci a nezbytnych nastroju nutnych kjejich dosaZeni. CelkovYm vyustenim teto bakalarske prace je posun smerem k modemimu charakteru pracovnich cinnosti souvisejicich s rozvojem jednotlivcu a tYmu v organizacich se snahou zliZitkovat nejnovejsi metody fizeni vyzadujici nejen pracovniky nalezite odbome pripravene a schopne si osvojovat nove odbome znalosti a dovednosti, ale i pracovniky se zadoucimi rysy osobnosti. 5
Rozvoj a vzdělávání pedagogů v preprimárním vzdělávacím systému
Pinkasová, Šárka ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
V diplomové práci, která se věnuje "Rozvoji a vzdělávání pedagogů preprimárního vzdělávacího systému" jsou zkoumány potřeby pedagogického vzdělání a dalších možností vzdělávání pedagogických pracovníků preprimárního vzdělávání. Práce se zabývá tématem rozvoje profesních a kompetenčních schopností, které jsou uplatnitelné v preprimárním vzdělávacím systému. Práce pojednává o legislativních požadavcích na vzdělání budoucích pedagogů, které je adekvátní k plnohodnotnému uplatnění. Cílem diplomové práce je popsat systémově nastavené a legislativou požadované vzdělání pedagogů preprimárního vzdělávání a komparovat ho s požadavky skutečné potřeby rozvojových aktivit pedagoga preprimárního zařízení za účelem připravenosti na vzdělávání za pomoci svých kompetenčních dovedností. Kladené výzkumné otázky jsou zda teoretické a praktické znalosti získané požadovaným studiem jsou dostatečné dle názorů pedagogů pro výkon začínajícího preprimárního pedagoga, zda mají pedagogové preprimárního vzdělávání snahu se opět zapojovat do dalšího vzdělávání a jaké typy kurzů jsou ze strany preprimárních pedagogů využívány? Samotný výzkum je zaměřen na zjištění aktivity a využívání nabídky dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Bylo dotazováno celkem osm pedagogů z třech zařízení preprimárního vzdělávání. Pozitiva,...
Rozvoj klíčových kompetencí pomocí počítačových her a manažerských simulací
Komín, Petr ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Smyslem této práce bylo demonstrovat potenciál počítačových her a simulací pro splnění současných požadavků na vzdělání. Tyto požadavky jsou prezentovány v podobě klíčových kompetencí, kterými rozumíme soubor znalostí a dovedností potřebných k úspěšnému fungování v naší společnosti. Pro společnost dvacátého prvního století jsou nejcennějšími aktivy znalosti, informace a schopnost efektivního nakládání s informacemi.
Vývoj konceptu kompetencí v pohledu celoživotního učení
Němec, Zbyněk ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Doba, ve které žijeme, se neustále proměňuje a s ní se mění i naše vzdělávací potřeby. Díky neustále probíhajícím změnám dochází k vzrůstajícím nárokům společnosti na jedince a obstát znamená neustále se vzdělávat a rozvíjet se. Globalizace, přechod od průmyslové ekonomiky k ekonomice zaměřené na znalosti, obrovský boom informačních technologiích sdružující sociální skupiny napříč celou společností a mnoho ostatních faktorů stojí v pozadí všech významných změn odehrávajících se v naší současné společnosti. V době označované za společnost znalostí, je třeba postavit jedince do středu procesu celoživotního učení a uspokojit jeho poptávku po dalším vzdělávání. Vše uvedené samozřejmě neklade tlak pouze na vzdělávací systém, ale i na společnost a firemní sféru, kde se odehrává převážná část vzdělávání dospělých. Firmy, jako aktivní činitelé v oblasti celoživotního vzdělávání, musí vytvořit adekvátní podmínky pro uspokojení rozvojových potřeb a kompetencí svých zaměstnanců a plně tak využít jejich potenciálu. Díky kombinaci toho všeho pak svět vzdělávání nehovoří o celoživotním vzdělávání, ale o celoživotním učení. Klíčová slova: celoživotní učení, celoživotní vzdělávání, kurikulární reforma, strategické dokumenty EU, kompetence, klíčové kompetence, kompetenční model, řízení lidských zdrojů
Získávání a rozvoj manažerských kompetencí
Matulová, Michaela ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Froněk, Jan (oponent)
Tato pnice se venuje neustaIe potfebe manazerskeho vzdelavani a rozvoJe manazerskych kompetenci. Zamerem prace je zjistit, jake postoje zaujimaji k manazerskYm kompetencim jednotlivi autori. Kompetence se uplatiiuji stale casteji pri rizeni lidi, a to v modelu flzeni podle kompetenci, 0 kterem zde take pojednavam, a zamyslim se nad tim, zda je pro praxi prinosem. Zmiiiuji se zde take 0 manazerske etice, 0 ktere si myslim, ze je jednou z dUlezitYch kompetenci manazera. Dalsi oblasti je kreativita a reseni problemu, kterymi by v dnesni dobe pIne zmen mel oply-vat snad kazdy manazer. Take se snazim upozomit na nutnost systematickeho pristupu ke vzdeIavani a rozvoji v organizacich.
Problematika andragogické intervence v procesu resocializace odsouzených
Pergreffi, Karolína ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Delikvence a kriminalita patří k nejvíce nepřijatelným společenským jevům. Toto chování je proto předmětem společenské sankce. Je ale také předmětem snahy dosáhnou u jeho nositele změny tohoto protispolečenského chování, nebo alespoň jeho korekce, do společensky přijatelné formy. Tento proces je označován jako resocializace. Na úspěšné resocializaci prostřednictvím andragogické intervence, a následné integraci jedince do společnosti se významným způsobem podílí zejména výchova, vzdělávání a poradenství, jako efektivní nástroje práce s odsouzenými dospělými jedinci. Cílem rigorózní práce bylo analyzovat a konceptualizovat teoretická východiska penitenciární andragogiky v kontextu s resocializačním a integračním procesem, aplikovaným vůči vězněným jedincům. Popsat psychosociální faktory, které jsou typické pro penitenciární proces. Dále v rámci vlastního výzkumného šetření zkoumat účinnost vybraných nástrojů penitenciární andragogiky (výchovně-vzdělávacích, podpůrných a poradenských) ve vztahu k zvyšování morálního a finančně-právního povědomí osob ve výkonu trestu odnětí svobody. Na základě výsledků tohoto výzkumného šetření pak předložit návrhy a doporučení pro praxi a další rozvoj penitenciární andragogiky. Toto výzkumné šetření bylo realizováno u vybraných skupin osob ve výkonu trestu odnětí svobody z...
Kognitivní předpoklady neformálního vzdělávání seniorů
Doksanský, Luboš ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Vzdělávání a aktivizace seniorů je téma společensky významné a pro andragogickou vědu aktuální. Je to i s ohledem na početné zastoupení této cílové skupiny. Jak je zřejmé z národních i mezinárodních predikcí, pro současnou společnost je typické prodlužování délky života, tj. dožití. Proto je potřeba věnovat se kvalitě života seniorů, která je úzce provázána právě se vzděláváním a aktivizací, resp. s rozvojem kognitivních schopností jedinců. Cílem práce je analyzovat, identifikovat a charakterizovat motivační faktory ovlivňující průběh vzdělávání a aktivizace seniorů. V teoretické rovině byla sledována východiska související s problematikou stáří a stárnutí, demografickým vývojem, mezigeneračním učením, specifiky v realizaci a řízení edukačních a aktivizačních procesů. Výzkumná studia se zaměřila na dvě oblasti: vedoucí pracovníky působící v oblasti edukace a aktivizace seniorů a samotné seniory. Při analýze dat byly vyžity dva přístupy, které byly odlišné vzhledem k charakteru získaných dat (kvalitativní a kvantitativní). Jednalo se tak o použití otevřeného kódování při analýze polostrukturovaných rozhovorů s vedoucími pracovníky domovů pro seniory. Rozhovory byly podrobeny systematické analýze a interpretaci prostřednictvím kódování, které umožnilo získaná data popsat. Druhým přístup k analýze a...
Návrh koncepce dalšího vzdělávání pro nelékařské zdravotnické pracovníky
Šašková, Jana ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Hlavním cílem této práce je vytvořit návrh vzdělávacího programu pro nelékařské zdravotnické pracovníky ARO, RES a JIP v oblasti interpretace a hodnocení EKG křivek, aby vedl ke zvýšení jejich znalostí v dané problematice. Tento návrh vzdělávacího programu by měl být využitelný jako možnost dalšího vzdělávání zdravotnických pracovníků při zvyšování jejich odborných kompetencí. Teoretická část práce porovnává vzdělávací systém zdravotnických pracovníků mezi Českou republikou a vybranými zahraničními státy a kompetence nelékařských zdravotnických pracovníků pracujících především na intenzivní péči v nemocničních zařízeních. Rovněž seznamuje a vysvětluje základy práce s EKG křivkami, které by kompetentní pracovníci měli být schopni správně hodnotit a interpretovat. Empirická část je založena na kvantitativní metodě dotazování, kdy respondenty jsou nelékařští zdravotníci pracující na ARO, RES a JIP v českých nemocnicích. Dotazníkové šetření je ještě doplněno o rozhovor s vybranou zástupkyní nemocnic. Výzkumné šetření se věnuje nejenom zjišťování znalostí nelékařských zdravotnických pracovníků z JIP, RES a ARO v oblasti popisu a interpretace EKG záznamů, ale také zda je potřebné pro zdravotnické pracovníky vzdělávat se v této oblasti. Výsledky výzkumného šetření ukázaly, že znalosti respondentů nejsou...
Problematika andragogické intervence v procesu resocializace odsouzených
Pergreffi, Karolína ; Veteška, Jaroslav (oponent)
NÁZEV: Problematika andragogické intervence v procesu resocializace odsouzených ABSTRAKT: Delikvence a kriminalita patří k nejvíce nepřijatelným společenským jevům. Toto chování je proto předmětem společenské sankce. Je ale také předmětem snahy dosáhnou u jeho nositele změny tohoto protispolečenského chování, nebo alespoň jeho korekce, do společensky přijatelné formy. Tento proces je označován jako resocializace. Na úspěšné resocializaci prostřednictvím andragogické intervence, a následné integraci jedince do společnosti se významným způsobem podílí zejména výchova, vzdělávání a poradenství, jako efektivní nástroje práce s odsouzenými dospělými jedinci. Cílem rigorózní práce bylo analyzovat a konceptualizovat teoretická východiska penitenciární andragogiky v kontextu s resocializačním a integračním procesem, aplikovaným vůči vězněným jedincům. Popsat psychosociální faktory, které jsou typické pro penitenciární proces. Dále v rámci vlastního výzkumného šetření zkoumat účinnost vybraných nástrojů penitenciární andragogiky (výchovně-vzdělávacích, podpůrných a poradenských) ve vztahu k zvyšování morálního a finančně-právního povědomí osob ve výkonu trestu odnětí svobody. Na základě výsledků tohoto výzkumného šetření pak předložit návrhy a doporučení pro praxi a další rozvoj penitenciární andragogiky. Toto...
Vzdělávání a rozvoj pracovníků v kontextu strategického řízení organizace
Zicha, Lukáš ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Problematika lidského kapitálu je v současné době zásadní pro existenci mnoha firem. Proměny ve světě, zejména ty související s pandemií covid-19, zásadně změnily filozofii a strategie firem v oblasti řízení lidských zdrojů. Nároky vyplývající z konceptu Průmyslu 4.0 formují firemní procesy a vzdělávání zaměstnanců. Manažeři musí reagovat na změny, přizpůsobit se požadavkům na rozvoj informačních a komunikačních technologií, digitalizaci a robotizaci, vč. nástupu umělé inteligence. Cílem rigorózní práce je identifikovat a charakterizovat firemní procesy, které ovlivňují strategické řízení organizace a jeho efektivitu v kontextu dalšího profesního vzdělávání. Strategické řízení lidských zdrojů představuje specifický přístup k vytváření a uskutečňování strategií lidských zdrojů, které jsou integrovány se strategií organizace a podporují dosahování strategických cílů organizace. Práce se dále zaměří na analýzu vzdělávání a rozvoje pracovníků na základě kompetenčního přístupu. Tento model je v současné době považován za dynamický a progresivní. Mezi klíčová teoretická východiska patří lidský kapitál a další profesní vzdělávání a rozvoj pracovníků. Lze vyjít z premisy, že pouze motivovaní pracovníci, kteří disponují potřebnými profesními kompetencemi, přispějí k naplňování vize a mise organizace a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 162 záznamů.   začátekpředchozí52 - 61dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Veteška, Jaromír
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.