Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 403 záznamů.  začátekpředchozí52 - 61dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Stimulace těžce postižených osob s využitím terapeutického konceptu bazální stimulace
Kaplanová, Jana ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Strnadová, Iva (oponent)
Bakalářská práce by měla čtenáře seznámit s konceptem bazální stimulace a s problematikou lidí s těžkým postižením. Praktická část práce bude zpracovávat výsledky dotazníkového šetření v Základní škole Sluneční v Hostinném. Toto šetření se bude zaměřovat na odbornou připravenost respondentů pro práci s konceptem bazální stimulace a na aplikaci tohoto konceptu do vzdělávacího procesu lidí s těžkým postižením. Cílem mé práce je představit koncept bazální stimulace jako velice účinnou terapeutickou metodu použitelnou pro práci s lidmi s těžkým postižením a toto ověřit dotazníkovým šetřením.
Žák se zdravotním postižením ve třídě
Drugdová, Václava ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Ve své diplomové práci se zaměřuji na problematiku integrace dětí s tělesným postižením do běžných škol, blíže pak do školní tělesné výchovy. Cílem práce je zmapovat připravenost pedagogů na integraci žáků s tělesným postižením do běžných škol (blíže pak na integraci do školní tělesné výchovy), zjistit možnosti fyzického rozvoje a pohybových aktivit jedince s tělesným postižením a na konkrétním příkladu prozkoumat jeho postavení mezi spolužáky i celkové klima třídy. Práce se skládá z části teoretické a praktické. První část práce je zaměřena na tělesné postižení jako takové a na specifika, která toto postižení přináší. Zabývám se ucelenou rehabilitací a jejím významem pro jedince, možnostmi vzdělávání žáků s tělesným postižením a legislativními podmínkami, spoluprací školy a rodiny, školskými poradenskými zařízeními, inkluzivním vzděláváním a integrací žáků s tělesným postižením do školní tělesné výchovy. V druhé části jsou popsány výsledky dotazníkových šetření a rozhovory, které vnášejí praktický pohled na tuto problematiku. První šetření se týká klimatu třídy a postavením žáka s tělesným postižením v třídním kolektivu. Z výsledků šetření je zřejmé, že podmínkou úspěšné integrace žáka s tělesným postižením je, jak je třídou přijímán a jak sympatizuje se spolužáky. Druhé dotazníkové šetření je...
Blízcí a jejich podpora člověku s těžkým tělesným postižením
Rázková, Jana ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
NÁZEV: Blízcí a jejich podpora člověku s těžkým tělesným postižením AUTOR: Jana Rázková KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Monika Mužáková, Ph.D. ABSTRAKT: Ve své bakalářské práci se věnuji podpoře člověka s těžkým tělesným postižením, který žije ve své rodině. V teoretické části popisuji rodinu, tělesné postižení, psychosociální aspekty postižení, dopad na osoby blízké, sociální a respitní služby. Teoretické informace vhodně doplňuji poznatky z explorace naší rodiny. Cílem mé bakalářské práce je seznámení se s problematikou života člověka s tělesným postižením v domácím prostředí, dopad na rodinný život, pocity a postoje osob, které se ocitly v nové životní situaci. V praktické části se zaměřuji na život naší rodiny, nové životní situace, změny hodnot, priorit. Zpracuji kazuistiku mojí matky, uvádím rozhovory se členy rodiny (manželem, dětmi), doplňuji vlastním pohledem na tento způsob života. Pro ucelený pohled popisuji i běžný den člověka s postižením s rodinou či s asistentkou. Všechny části průběžně hodnotím. V závěru mé práce uvádím vyvození důsledků na rodinný život se členem s postižením. Důsledky rozděluji na ty, které jdou všeobecně přenést na všechny rodiny s podobnou problematikou a na ty, které jsou ovlivněny charakterem, individuálním postojem jedince s tělesným...
Překážky socializace osob s tělesným postižením
Jamrichová, Jana ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Překážky socializace osob s tělesným postižením Cílem diplomové práce je zjistit, jaké jsou překážky v socializaci, s nimiž se setkávají dospělé osoby s tělesným postižením, překážky, které jim podle jejich názoru brání v plnohodnotné participaci ve společnosti ve všech oblastech života a podle jejich vlastních představ. Konkrétněji se autorka ve své práci zaměřila na zodpovězení otázky, zda tyto osoby s tělesným postižením v prvé řadě samy svůj život za odlišný od života osob bez postižení vůbec považují, v případě, že ano, v jakém je to ohledu. Dále práce mapuje oblasti života, které samy osoby s tělesným handicapem považují za problematické, tj. oblasti, kde jsou nuceny překonávat bariéry a setkávají se s překážkami. S tím souvisí otázka, zda podle nich došlo ve společnosti ohledně jimi specifikovaných problémových oblastí k posunu, ať už pozitivnímu nebo negativnímu. Práce dále zjišťuje v jakých oblastech života potřebují lidé s tělesným postižením pomoc a podporu a zda se jim této podpory dostává v dostatečné míře a mají k ní takový přístup, aby tak je případné bariéry neomezovaly v zapojení se do společnosti. V neposlední řadě se diplomová práce zabývá oblastí mezilidských vztahů osob s tělesným handicapem, jejich specifiky a odlišnostmi. Klíčová slova Socializace, sociální integrace, tělesné...
Využití individuálně vzdělávacího plánu u žáků se specifickými poruchami učení
Čápová, Anna ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Název: Využití individuálně vzdělávacího plánu u žáků se specifickými poruchami učení. Autor: Anna Čápová Katedra: Katedra speciální pedagogiky Vedoucí práce: Mgr. Lenka Felcmanová Abstrakt: V bakalářské práci s názvem Využití individuálně vzdělávacího plánu u žáků se specifickými poruchami učení bude cílem zjistit efektivitu IVP u žáků, kteří jsou začleněni do běžné základní školy a informovanost soustavy rodič-žák-učitelé o problematice specifických poruch učení a možnostech využití individuálního vzdělávacího plánu. V teoretické části budou uvedeny stručné charakteristiky specifických poruch učení, formy vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení a legislativa upravující tuto problematiku. V praktické části bude představen průzkum realizovaný formou kvalitativního šetření s využitím výzkumné metody rozhovoru. Cílem šetření je komparace výpovědí žáka na 2. stupni základní školy, jeho osmy učitelů a rodiče. Klíčová slova: Individuální vzdělávací plán, specifické poruchy učení, dyslexie, speciální pedagog, integrace
Využití sestémů AAK u osob s narušenou komunikační schopností
Svobodová, Barbora ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Předkládaná bakalářská práce pojednává o problematice využívání systémů alternativní a augmentativní komunikace u osob s narušenou komunikační schopností. V textu jsou objasněna teoretická východiska práce, mezi něž patří pojmy: komunikace, narušená komunikační schopnost, Rettův syndrom - RTT a systémy alternativní a augmentativní komunikace - AAK. Problematika RTT je v textu zpracována tak, aby sloužila zároveň jako zdroj informací o tomto vzácném onemocnění. Práce je zaměřena především na AAK systémy využitelné u osob s RTT. Praktická část práce je tvořena kazuistikou dívky s RTT. Analyzuje dosavadní vývoj dítěte včetně jeho komunikačních dovedností. Popisuje aktuální stav dosažené úrovně komunikačních dovedností, rozebírá průběh nácviku AAK systému VOKS u této dívky a analyzuje dopad využívání VOKS na rozvoj jejích komunikačních dovedností. Klíčová slova: narušená komunikační schopnost, Rettův syndrom, pervazivní vývojové poruchy, alternativní a augmentativní komunikace, VOKS

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 403 záznamů.   začátekpředchozí52 - 61dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
13 HÁJKOVÁ, Veronika
13 Hájková, Veronika
1 Hájková, Václava
6 Hájková, Věra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.