Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 245 záznamů.  začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Posouzení posturální stabilizace u skupiny dětí předškolního věku
Klauberová, Zuzana ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Diplomová práce se zabývá posouzením posturální stabilizace u skupiny předškolních dětí za využití u dětí doposud neaplikovaného testu "Klek s oporou o dlaně", který byl autorkami Voráčkovou a Šafářovou použit u dospělých sportovců, v porovnání s testem podle Matthiase, který se běžně využívá u dětí. Práce se zaměřuje na optimální polohy těla v ontogenetickém vývoji v předškolním období, správné držení těla, rizika vzniku odchylného držení těla, na odchylné držení těla a využívanou diagnostiku k posouzení posturální stabilizace. Výsledky ukazují na možné využití testu "Klek s oporou o dlaně" u předškolních dětí, zároveň reflektují vybrané odchylky v posturální stabilizaci u tříletých a šestiletých dětí. V práci se povedlo prokázat validitu testu "Klek s oporou o dlaně" pomocí korelace s Matthiasovým testem, čímž vznikla možnost test "Klek s oporou o dlaně" používat u předškolních dětí, pokud by u něj byla dále potvrzena spolehlivost a objektivita. Klíčová slova: posturální stabilizace, polohy těla, předškolní děti, odchylné držení těla
Úroveň základních pohybových schopností a dovedností předškolních dětí
Homolková, Zuzana ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Tato bakalářská práce obsahuje teoretické kapitoly, které se týkají pohybových schopností a dovedností, kapitoly o motorických testech a vývoji dítěte v předškolním věku. V praktické části je zde řešen problém vlivu podmínek tří mateřských škol na pohybový rozvoj dětí, které školy navštěvují, a to z hlediska dosažené úrovně schopností a dovedností ve vybraných motorických testech.
Tvorba a realizace projektu pro podporu zdraví dětí v předškolním věku
Jedináková, Lucie ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Engelthalerová, Zdeňka (oponent)
Diplomová práce pod názvem Tvorba a realizace projektu pro podporu zdraví dětí v předškolním zařízení, se zabývá přípravou, realizací a zhodnocením projektu pro děti v předškolním zařízení. Projekt se týká zdraví a životního stylu dětí se zaměřením na pohybový režim, zdravotně orientovaná cvičení a pohybové aktivity. Projekt byl zrealizován v mateřské škole na konkrétní skupině předškolních dětí a jeho náplň se stala součástí školního vzdělávacího programu.
Úroveň rytmických schopností v tělesné výchově předškolních dětí
Račáková, Jana ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Cílem práce je na základě teoretických východisek sestavit test, jehož prostřednictvím se zjistí úroveň rytmických schopností dětí v předškolním věku a poté test aplikovat do praxe. Následně je test pomocí metody pozorování a pedagogického experimentu vyhodnocen. Na základě výsledků bude navržen zásobník metodického materiálu pro další rozvoj těchto schopností v rámci tělesné výchovy v mateřské škole.
Problémové situace při výuce tělesné výchovy na 1. stupni základních škol
Cholevová, Tea ; Hrabinec, Jiří (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na vznik problémových a kritických situací při výuce tělesné výchovy na prvním stupni základních škol. Za úkol má zjistit, jakým způsobem učitelé postupují při jejich řešení a vyvodit doporučení pro praxi. Obsahem teoretické části jsou vymezeny pojmy a teoretická východiska z oblasti kázně, bezpečnosti a tělesné výchovy dětí. Výzkum probíhal dotazníkovou formou, ve které mi 22 základních škol, zpětně zaslalo 72 vyplněných dotazníků. Následně jsem uskutečnila doplňující individuální rozhovor se dvěma učiteli ze Základní školy Kunratice. V praktické části analyzují výsledky dotazníkové šetření a rozhovory s učiteli. Z výsledků práce vyplývá, že problémové a kritické situace se na hodinách tělesné výchovy vyskytují. Klíčová slova Tělesná výchova, problémové situace, kritické situace, vyučování, 1. stupeň základních škol
Představy dětí mladšího školního věku o pohybu, sportu a zdravém životním stylu
Slováková, Radka ; Hrabinec, Jiří (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Název: Představy dětí mladšího školního věku o pohybu, sportu a zdravém životním stylu Autor: Radka Slováková Katedra: Katedra tělesné výchovy Vedoucí práce: Doc. PhDr. Jiří Hrabinec, CSc. Abstrakt: V bakalářské práci, kterou předkládám, mapuji představy dětí mladšího školního věku v otázkách pohybu, sportu a zdravého životního stylu. V teoretické části se zabývám vymezením pojmů představa, zdravý životní styl a zdraví. Následuje charakteristika dětí mladšího školního věku a výčet pojmů k tématům rodina, sport a pohyb, výživa, obezita a její léčba. V praktické části popisuji výzkum a metody, které byly použity. Výzkum byl proveden v Základní devítileté škole v Čelákovicích a zúčastnily se jej žáci 4. třídy ve věku 10 - 11 let. Výzkum je vyhodnocen a výsledky zaznamenány v podobě přehledných tabulek a grafů. Klíčová slova: pohyb, sport, zdravý životní styl, představa, výživa, rodina a zdraví
Prvky základní gymnastiky v mateřské škole ve vztahu ke vzdělávání učitelek.
Rathausová, Kateřina ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
Diplomová práce se zabývala prvky základní gymnastiky v mateřských školách ve vztahu ke vzdělávání učitelek. Cílem práce bylo zjistit, zda vzdělání učitelek mateřských škol v oblasti tělesné výchovy, získané na středních pedagogických školách a pedagogických fakultách, je dostačující pro kvalitní vedení pohybových aktivit a konkrétně pak gymnastických činností v mateřských školách. V práci byly použity dvě výzkumné metody: analýza vzdělávacích programů pedagogických škol z internetových zdrojů a dotazník učitelkám mateřských škol. Výzkum byl tematicky rozdělen do tří okruhů. V prvním byla analyzována část vzdělávacích programů středních pedagogických škol a pedagogických fakult, věnující se tělesné výchově, kdy byl zjištěn současný stav vzdělávání v této oblasti. V druhém byl prostřednictvím dotazníkové metody zjišťován pohled absolventů na jejich vzdělávání v oblasti tělesné výchovy. Důraz byl kladen na jejich konkrétní zkušenosti a osobní názor. Třetí oblast se též prostřednictvím dotazníku zabývala uplatňováním získaných vědomostí a dovedností učitelek v praxi. Analyzováním dat třetího okruhu byla zjištěna úroveň tělovýchovného působení v oblasti gymnastiky na děti v mateřských školách.
Motivace žáků v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni zákadní školy
Bartůňková, Alžběta ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na motivaci v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni základní školy. Jejím cílem je zjistit, jak učitelé motivují žáky v hodinách tělesné výchovy a jakou odezvu má tato motivace u žáků. V teoretické části jsou zmíněny některé pojmy a teorie týkající se motivace a jejího využití v hodinách tělesné výchovy. V praktické části jsem se zaměřila na pozorování motivujících prvků v hodinách tělesné výchovy a jejich následnou analýzu. Výzkum byl proveden na dvou základních školách. V základní škole Mníšek Pod Brdy a Základní škole Stará Huť. Výzkum probíhal v 1. - 5. ročníku.
Didaktika tělesné výchovy na 1.stupni ZŠ
Červenková, Pavla ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na řídící a organizační činnosti učitelů v tělovýchovném procesu na 1. stupni základních škol. Za úkol má zjistit, jaké didaktické styly a zásady využívají učitelé v hodinách tělesné výchovy, zda dodržují doporučenou strukturu vyučovací jednotky a jestli je vyučovací jednotka efektivní z hlediska využití vyučovacího času. KLÍČOVÁ SLOVA Tělesná výchovy, didaktické styly, didaktické zásady, vyučovací jednotka, efektivita hodiny, 1. stupeň základní škol

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 245 záznamů.   začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
30 DVOŘÁKOVÁ, Hana
17 DVOŘÁKOVÁ, Helena
1 Dvořáková, Hana Marie
17 Dvořáková, Helena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.