Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 98 záznamů.  začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Naplňování životních a profesních hodnot v sociálně-pedagogické práci
Lindová, Markéta ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Naplňování životních a profesních hodnot v sociálně-pedagogické práci Abstrakt: Má diplomová práce se zabývá možnostmi hledání a naplňování hodnot sociálního pedagoga v kontextu výkonu jeho profese i v souvislostech osobního života. Jejím cílem je, na základě analýzy odborné literatury, reflexe vlastních zkušeností a kvalitativního výzkumu, ukázat kde a jak nacházejí pomáhající profesionálové své osobní i profesní hodnoty a jak se jim daří je naplňovat. Z těchto důvodů jsem se rozhodla provést výzkum, který by podpořil obsah teoretické části a dokázal přiblížit život pečujících profesionálů prostřednictvím zjištění jejich niterných postojů - hodnot, motivací a pohnutek - které jsou soukromé, ale v důsledku ovlivňují kvalitu jejich práce. Prostřednictvím analýzy výsledků polostrukturovaných rozhovorů, vedených se sociálními pedagogy, bylo zjištěno, že osobní hodnoty pracovníků v mnohém prostupují do hodnot profesních, hlavní motivace k výkonu sociálně pedagogické práce spočívá v potřebě sebepřesahu pomáhajícího, a že přínosy tohoto poslání v mnohém převyšují jím způsobené ztráty. Klíčová slova: Profese sociálního pedagoga, klient sociálně pedagogické práce, pomáhající profese, profesní a osobní hodnoty, hledání smyslu, logoterapie, transcendence, možnosti a limity.
Cizinci na českých vysokých školách
Bartošová, Jiřina ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Bakalářská práce popisuje situaci cizinců studujících na českých vysokých školách v běžných prezenčních programech. Součástí práce je kvalitativní výzkum zaměřený na integraci studentů cizinců. Klíčová slova: cizinec, zahraniční, student, studium, čeština, adaptace, integrace, univerzita
Analýza současných forem a metod vzdělávání seniorů v České republice
Procházková, Romana ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi vzdělávání seniorů v České republice. Práce je tvořena teoretickou a empirickou částí. V teoretické části byla zjišťována charakteristika gerontopedagogiky a gerontodidaktiky, též byly nastíněné možnosti vzdělávání seniorů. Zda je nabídka vzdělávacích institucí pro seniory odpovídající, tak zní formulace výzkumného problému empirické části práce. Cílem výzkumného šetření je zjistit, zda nabídka institucí ve vybraných městských částech Prahy, které v současnosti poskytují seniorům příležitosti ke vzdělávání, je vzhledem k jejich potřebám a zájmům dostatečná. Základní výzkumná otázka zní: Jaký je názor respondentů na nabídku vzdělávacích institucí? K té byly kladeny výzkumné podotázky týkající se počtu vzdělávacích institucí, pestrosti nabízených aktivit, absence vzdělávacích aktivit, propagace aktivit, spolupráce vzdělávacích institucí se sociálním odborem a zpětné vazby od seniorů. Kvalitativní výzkum byl proveden metodou polostrukturovaného rozhovoru se zaměstnanci sociálních odborů a zaměstnanci vzdělávacích institucí pro seniory (klubů seniorů) ve třech městských částech Prahy. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že pestrost nabízených aktivit je široká, i přestože v některých městských částech by určitý druh vzdělávacích aktivit senioři uvítali. Spolupráce se...
Analýza vzdělávání sociálních pracovníků v nestátních neziskových organizacích
Pazderová, Hana ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Anotace: PAZDEROVÁ, H. Analýza vzdělávání sociálních pracovníků v nestátním neziskovém sektoru. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, 2016, s. 67. Diplomová práce. Diplomová práce pojednává o možnostech profesního rozvoje sociálních pracovníků v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež v České republice jako nástroje zvyšování kvality poskytování sociálních služeb. V teoretické části práce je pozornost věnována specifikům sociální práce jako profese v kontextu sociální politiky ČR a to zejména se zaměřením na nestátní neziskový sektor, který nabízí prostor pro působení organizací poskytujících kvalitně sociální služby. Dále se v této části zabýváme možnostmi profesního rozvoje sociálních pracovníků různými formami supervize či dalšího vzdělávání. Výzkumné šetření je zaměřeno na konkrétní možnosti profesního rozvoje z pohledu sociálních pracovníků v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež v České republice a to vzhledem k platným Standardům kvality poskytování sociálních služeb. V diplomové práci je využito metody analýzy dokumentů a dotazování formou online dotazníku.
Řeč u dětí předškolního věku ze sociokulturně znevýhodněného prostředí
Semrádová, Michaela ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Tato práce se zabývá řečí u předškolních dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí. Cílem práce bylo popsat řeč u sociokulturně znevýhodněných předškoláků z hlediska syntaxe, morfologie, slovní zásoby a výslovnosti a z těchto hledisek popsat úroveň řeči u předškolních dětí bez znevýhodnění. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se věnuje vývoji dětské řeči. Popisuje některé lingvistické a sociolingvistické teorie, zabývá se vývojem konkrétních jazykových oblastí v předškolním věku a charakterizuje některé poruchy řeči. Dále v ní najdeme popis sociokulutrního znevýhodnění, skupin sociokulturně znevýhodněných dětí a charakteristiku legislativních dokumentů, které se sociálním a sociokulturním znevýhodněním zabývají. Třetí kapitola teoretické části se zaměřuje na některé jazykové zvláštnosti, kterými se vyznačuje romská minorita. Věnuje se stručné charakteristice romského jazyka, vysvětluje specifika romského etnolektu a také některá komunikační specifika, vycházející z kulturních odlišností. V praktické části práce najdeme popis kvalitativního výzkumu řeči předškolních dětí. Jedná se o mnohopřípadovou studii, která se zabývá konkrétním popisem řečového projevu šesti dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí a šesti dětí bez znevýhodnění. Tento popis se věnuje...
Sociálně pedagogické cíle komunitních projektů při práci s menšinami
Foltýnková, Šárka ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
A KLÍČOVÁ SLOVA Sociálně pedagogické cíle komunitních projektů při práci s menšinami Klíčová slova: Komunita, komunitní práce, komunitní projekt, menšina, sociálně pedagogické cíle, polostrukturovaný rozhovor, terénní sonda Tématem diplomové práce jsou komunitní projekty v České republice a jejich sociálně pedagogické cíle. Charakter práce je teoreticko-výzkumný. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy jako komunita, komunitní práce, komunitní projekt, menšina a příklady organizací pracující s menšinami prostřednictvím komunitních projektů. Výzkumná část je založena na polostrukturovaných rozhovorech v rámci terénní sondy, která perspektivou obyvatel obce vyjadřuje jejich pohled na organizaci Český západ, zapojení obyvatel do realizace komunitních projektů, jaké projekty jsou vysoce významné, jaké dovednosti získali a v jakých situacích vyhledávali služby této organizace do roku 2015. Jejich výpovědi jsou analyzovány a interpretovány vzhledem k jednotlivým cílům této práce. Na základě této sondy bylo zjištěno, že pro informanty bylo nejdůležitější získání zaměstnání. Závěr práce shrnuje informace z polostrukturovaných rozhovorů. Praktickým přínosem je získání autentického hodnocení přímých účastníků komunitních projektů a také osobní seznámení s názorovým spektrem obyvatel malé obce,...
Zájmové vzdělávání jako kompenzace jednostranné zátěže základní školy
Kuříková, Michaela ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Zájmové vzdělávání jako kompenzace jednostranné zátěže základní školy Abstrakt Diplomová práce se věnuje zájmovému vzdělávání a jeho funkcím ve vztahu ke školní jednostranné zátěži. Teoretická část vychází ze součastného stavu vzdělávací politiky v oblasti zájmového vzdělávání. Dále jsou podrobněji prezentovány aktuální otázky zájmového vzdělávání v České republice (jeho funkce, cíle, formy, instituce zájmového vzdělávání apod.) a Evropě, kde se o zájmovém vzdělávání hovoří jako o mimoškolní péči. V praktické části práce je realizován výzkum zaměřený na přínos zájmového vzdělávání u žáků základních škol. Součástí práce je také vymezení návrhu na vhodné využívání volného času jako kompenzace jednostranné zátěže školní docházky. Klíčová slova Zájmové vzdělávání, školní družina, školní klub, volný čas, mimoškolní péče, zátěž školního prostředí, školní vzdělávací program školní družiny
Psychická pohoda dětí umístěných v zařízení pro preventivně-výchovnou péči
Sedláčková, Magdaléna ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá psychickou pohodou dětí v konkrétním středisku výchovné péče s internátním provozem. Teoretická část práce si klade za cíl shrnout odborné poznatky týkající se problematiky dětí umístěných v takovém typu zařízení. Popisuje příčiny umístění dětí do střediska výchovné péče. Charakterizuje děti a mládež v obtížných životních situacích, věnuje se specifikům krize u dětí a dospívajících a popisuje klima výchovných zařízení. Dále se věnuje fenoménu psychické pohody a jejímu výzkumu. Cílem empirické části je prozkoumat oblast psychické pohody dětí umístěných v konkrétním středisku výchovné péče internátního typu. Pro získání potřebných dat byly zrealizovány rozhovory s dětmi v tomto konkrétním zařízení. Jako doplňující výzkumná metoda byla použita obsahová analýza dokumentace klientů střediska výchovné péče. Na základě rozhovorů bylo zjištěno, že děti ve středisku výchovné péče všeobecně svůj subjektivní pocit psychické pohody spojují se standardními faktory, ale mají i požadavky pro tuto skupinu dětí specifické. Jejich psychickou pohodu ve středisku výchovné péče významně formují vztahy s ostatními klienty i pedagogickými pracovníky. Významně jejich subjektivní pocit psychické pohody taktéž ovlivňují pravidla střediska. Adaptace na podmínky zařízení byla u dětí značně...
Vliv chudoby a sociálního vyloučení na vzdělávání žáků druhého stupně základní školy v regionu Most
Pulgrová, Michaela ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Předložená diplomová práce pojednává o chudobě a sociálním vyloučení v kontextu vzdělávání, a to v teoreticko-empirické rovině. Teoretická část práce poskytuje komplexní obraz fenoménů chudoby, sociálního vyloučení a nízkopříjmových rodin a následně je zachycuje směrem ke vzdělávání. Dále jsou zde objasněna teoretická východiska systému ochrany rodin a dětí. Text zaměřuje detailní pohled na specifika školního vzdělávání žáků z nízkopříjmových rodin v regionu Most, který je rozšířen kvalitativním výzkumným šetřením v praktické části práce. Výzkumná zpráva přináší interpretace dat z rozhovorů se žáky druhého stupně základních škol v Mostě, jejichž rodiny splňují atributy ohrožení chudobou. Výsledky praktické části zachycují způsob, jímž žáci vnímají vlastní vzdělávací kariéru. Výsledky výzkumných rozhovorů jsou dále konfrontovány se závěry výzkumných zpráv uvedených v teoretické části práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Sociálně pedagogické systémy podpory cizinců žijících v České republice
Kinghamová, Karin ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce Sociálně-pedagogické systémy podpory cizinců žijících v České republice se zabývá tématem integrace cizinců v ČR. Zkoumá, jakými integračními nástroji disponuje ČR na státní i nestátní úrovni. Zaměřuje se na osobní zkušenosti cizinců s integračními službami poskytovanými neziskovými organizacemi v Praze a na základě těchto zkušeností práce analyzuje, zda nabídka služeb uspokojuje poptávku. Teoretická část se zabývá integrací obecně a současnou imigrační situací v ČR. Popisuje právo vztahující se k cizincům žijícím na území ČR. Zahrnuje také oblast státních integračních aktivit a nestátní sféru, která pracuje s migranty. Empirická část diplomové práce obsahuje kvalitativní výzkum, jehož hlavní výzkumnou otázkou je, zda nabídka integračních služeb neziskových organizací pokrývá poptávku cizinců. Výzkum je založen na polo strukturovaných rozhovorech s cizinci-klienty neziskových organizací a s pracovníky neziskových organizací. Výstupem diplomové práce jsou doporučení pro neziskové organizace, které pracují s migranty. Tato doporučení mají být nápomocné ke zvýšení efektivity v práci s migranty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 98 záznamů.   začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
10 BUREŠOVÁ, Kateřina
1 BUREŠOVÁ, Kristýna
5 Burešová, Kamila
10 Burešová, Kateřina
8 Burešová, Klára
1 Burešová, Kristina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.