Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  začátekpředchozí45 - 54další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vnímání a vyjadřování neverbální formy vulgarity v kontextu genderu
Šorfová, Eva ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Novotná, Hana (oponent)
Fenomén vulgarity je téma velmi diskutované a zajímavé, avšak poměrně málo vědecky prozkoumané. V této práci bych se chtěla věnovat mapování vulgárních gest mezi dospívajícími- pubescenty a adolescenty v ČR. Cílem je posoudit odlišnosti ve vnímání a vyjadřování vulgarity neverbálně prostřednictvím gest mezi 1)chlapci a dívkami 2) pubescenty a adolescenty. Skupiny budou porovnávány na základě četnosti, formy a významu používání vulgárních gest. K tomu byl sestaven dotazník obsahující uzavřené-polouzavřené a otevřené otázky, doprovázené obrazovým materiálem. Vzorek respondentů je složen ze dvou skupin dospívajících ve věku 1) 13 - 15 let a 2) 16 - 17 let, kteří byli ochotni spolupracovat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Struktura a vlastnosti slinutých karbidů
Novotná, Hana ; Klakurková, Lenka (oponent) ; Čelko, Ladislav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá strukturou a vlastnostmi slinutých karbidů. Rešeršní část se týká vývoje slinutých karbidů, jejich složení a struktury, různých dalších vyskytujících se typů karbidů, jednotlivých kroků výroby slinutých karbidů, technologie slinování a také alternativních materiálů pro řezné nástroje. Experimentální část se zabývá slinutými karbidy se složením WC-Co a je zjišťovaná závislost koercitivní síly na velikosti zrn WC a na množství obsahu kobaltu. Práce popisuje měření pro určení velikosti zrn WC a měření koer-citivní síly, jedné ze základních vlastností slinutých karbidů.
Současná sociální teorie a její reflexe náboženství. Koncepty pluralizace a privatizace.
Novotná, Hana ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Hlaváček, Karel (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o změně paradigmatu sekularizace v sociologii náboženství. Dle klasické sociální teorie má v rámci modernizačních procesů společnosti náboženství ztrácet vliv. V moderní sociální teorii však nalézáme rozmanité názory sociologů na postavení náboženství ve společnosti. Tato bakalářská práce se zaobírá postavením náboženství na pozadí pluralizace společnosti a individualizace lidského života. Specificky se zaměřuji na koncepty pluralizace a privatizace náboženství. V této souvislosti představuji myšlenky P. L. Bergera a Thomase Luckmanna. Následně se zaobírám konceptem postavení náboženství, který se objevil v 80. letech 20. století a týká se návratu náboženství do veřejných debat, tedy jeho deprivatizaci. Ten v mé práci představují myšlenky J. Casanovy. Myšlenky výše zmíněných autorů využívám k nastínění posunu v reflexi náboženství mezi klasickou a současnou sociální teorií.
Škála sociální orientace v Tématicko-apercepčním testu
Novotná, Hana ; Soukupová, Tereza (vedoucí práce) ; Goldmann, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá možností zjišťovat úroveň jednotlivých oblastí sociální kompetence Škálou sociální orientace (SOS) v příbězích vytvořených v Tématicko apercepčním testu. V teoretické části je představen Tématicko apercepční test, používané skórovací systémy k jeho interpretaci a Škála sociální orientace (SOS) autorů Goldmanna a Soukupové. Součástí je také přiblížení pojmu sociální kompetence, charakteristiky vývojového období adolescence a specifik diagnostických ústavů, jejich klientů a klientek a problémového chování, které bylo u většiny z nich zaznamenáno. V empirické části jsou porovnávány dvě skupiny adolescentů, každá se skládající z 30 probandů. První skupinu tvořili chlapci a dívky adolescentního věku umístění v době výzkumu v diagnostických ústavech a druhou jejich vrstevníky z běžné populace. Hlavními metodami sběru dat bylo polostrukturované anamnestické interview sloužící k zisku základních charakteristik testovaných skupin a administrace Tématicko apercepčního testu, který byl následně vyhodnocen Škálou sociální orientace a výsledky poté statisticky zpracovány. Výzkum se zaměřuje zejména na zjišťování rozdílů v dosažených úrovních u jednotlivých tabulí a v celém testu. Kromě toho byly příběhy podrobeny také obsahové analýze, která se soustředila na hlavní témata příběhů,...
Spolky, modernizační prvek regionu Vlašimska (1848-1918)
Novotná, Hana ; Šouša, Jiří (vedoucí práce) ; Drašarová, Eva (oponent)
Předkládaná rigorózní práce "Spolky, modernizační prvek regionu Vlašimska (1848- 1918)" se věnuje komparativně zaměřenému a obsahově analyzujícímu výzkumu českého společenského života na Vlašimsku v období 1848 až 1918. Pomocí výzkumu všech zásadních aspektů, k nimž patřily stanovy, socioprofesní složení, vnitřní a vnější život spolků, spory a konflikty uvnitř i navenek, jakož i politizace vybraných spolků je zachycen pokud možno přesný a ucelený obraz spolkového života a jeho zásadní atributy. Práce vychází především z pramenné základny a použité odborné literatury.
Hlavní znaky efektivní školy a její přínos pro zkvalitnění vzdělávání a další uplatnění žáka
Novotná, Hana ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Basl, Josef (oponent)
8 RESUMÉ České školství prochází v posledních letech výraznými změnami. V platnost vešel zákon č. 561/2004 Sb. (školský zákon), který mimo jiné ukládá školám povinnost vlastního hodnocení a sestavování vlastních školských vzdělávacích programů. Tato práce představuje koncept efektivních škol, který je ve světové literatuře známý již od konce sedmdesátých a počátku osmdesátých let. Pro Českou republiku je tento koncept aktuální až od roku 1989. Cílem práce je přispět к diskusi o konceptu efektivních škol v České republice, přičemž na koncept se zde nahlíží z hlediska hodnocení a měření. Zároveň tato práce nabízí možnost aplikace teoretického konceptu do praxe českých škol: jejich činnosti a hodnocení. Dále se zde zkoumá oprávněnost jednoho ze základních poselství konceptu efektivních škol, tj. že konkrétní škola má na žáka vliv a to nejen z hlediska jeho akademických výsledků, ale také jeho budoucího uplatnění. Práce je rozdělena do dvou částí. První část zkoumá teoretická východiska konceptu a zabývá se jeho podstatnými součástmi: školou přidanou hodnotou, koreláty efektivních škol, zlepšováním školy, kvalitou a pro tuto práci klíčovým vztahem mezi vlastním a externím hodnocením škol. V závěru první části jsou uvedeny kritické otázky, kterým koncept čelí. Poukázáno je především na obtížnou měřitelnost...
Problematika péče o lidi trpící Alzheimerovou nemocí v České republice
Novotná, Hana ; Havlínová, Ivana (oponent) ; Kubišová, Zuzana (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o problematice péče o člověka trpícího Alzheimerovou nemocí v České republice. Je zaměřena na příčiny, léčbu, prevenci a důsledky, které tato nemoc přináší jak pacientovi, tak jeho rodině a okolí. Pokusím se o to, co nejvíce přiblížit podstatu této nemoci, její stadia, možnosti péče a léčby o pacienta a jejich následný účinek. Snahou této bakalářské práce je také postihnout jednotlivé formy dostupné péče pro pacienta s Alzheimerovou nemocí v České republice. Dále se pokusím o hlubší pohled na současnou péči u nás, zahrnující respektování pacientovi křehkosti a důstojnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   začátekpředchozí45 - 54další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Novotná, Hedvika
9 Novotná, Helena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.