Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  začátekpředchozí44 - 53dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Programovací nástroje pro algoritmizaci a programování na ZŠ
Dümont, Jan ; Novák, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vaňková, Petra (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na vzdělávací oblast algoritmizace a programování na základních školách. Hlavním cílem je přinést přehled a popis konkrétních výukových metod a programů, které napomáhají k rozvoji informatického myšlení u žáků. Součástí práce je analýza výzkumů, které mapují stav výuky algoritmizace a programování na základních školách v letech 2006- 2007 a v roce 2013, uskutečněných na Katedře informačních technologií a technické výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Práce také obsahuje vymezení základních pojmů vztahujících se k tomuto tématu a ukázku pracovních listů ke dvěma konkrétním metodám.
Využití softwarových nástrojů pro týmovou spolupráci ve škole
Slabý, Jiří ; Vaňková, Petra (vedoucí práce) ; Leipert, Jiří (oponent)
NÁZEV: Využití softwarových nástrojů pro týmovou spolupráci ve škole AUTOR: Jiří Slabý KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. ABSTRAKT: Práce se zaměřuje na problematiku softwarových nástrojů pro týmovou spolupráci včetně jejich porovnání a nasazení v pilotním řešení na střední škole. S využitím rešerší literatury a internetových zdrojů, které souvisí s danou problematikou, je definována základní terminologie týkající se týmové spolupráce a jsou vytyčeny činnosti probíhající při týmové spolupráci. Je také provedena analýza softwarových nástrojů pro týmovou spolupráci, jsou stanovena vhodná kritéria výběru a jejich váhy a na jejich základě je kriteriální analýzou provedena komparace vybraných softwarových nástrojů. Cílem je zvolit vhodný nástroj pro týmovou spolupráci a navrhnout jeho využití ve škole. Na základě výsledků porovnání je vybrán a nasazen nástroj pro týmovou spolupráci Microsoft Teams, který nejlépe odpovídá požadavkům konkrétní školy. Přínosem práce je přehled a porovnání nástrojů umožňujících týmovou spolupráci a komunikaci; přínosem jsou zároveň navržené scénáře a praktické informace ohledně využití softwarových týmových nástrojů ve škole. Přínos práce spočívá také v popsání postupu nasazení a zprovoznění vybraného nástroje...
Současné trendy v interaktivní výuce na střední škole
Brand, Petr ; Vaňková, Petra (vedoucí práce) ; Lapeš, Jakub (oponent)
Diplomová práce mapuje interaktivní výuku na střední škole jako fenomén současné doby. Cílem práce je pochopit současnou situaci v rámci interaktivního vyučování a představit možnosti, jak lze interaktivní výuku realizovat. V teoretické části popisuje různé pohledy na interaktivitu a její zástupné znaky. Z toho vyplývají i charakteristické prvky interaktivního vyučování a přínosy, které interaktivní vyučování přináší. Práce dále představuje současné digitální technologie, které lze využít ve školní výuce. Upřesňuje, k čemu se konkrétní technologie dají využít, jaké jsou jejich výhody i nevýhody. V empirické části práce zkoumá jednu střední školu v pražské Hostivaři pro bližší pochopení současné situace interaktivního vyučování. Toho se snaží docílit využitím dotazníkového šetření. Součástí empirické části je návrh a realizace výukových aktivit s využitím interaktivity, které vycházejí z teoretického základu a z informací zjištěných výzkumem. Aktivity jsou realizovány přímo ve výuce a následně podrobeny hodnocení ze strany samotných žáků. Následně jsou hodnoceny ze strany využitelnosti v rámci vyučování, jejich univerzálnosti použití a rizik, které mohou při vyučování hrozit. Výsledky výzkumu rozkrývají možnosti, v kterých oblastech se může škola zlepšit a jaký mají učitelé postoj k interaktivní...
Unplugged aktivity pro rozvoj informatického myšlení v rámci zájmového vzdělávání
Lhoťanová, Anna ; Štípek, Jiří (vedoucí práce) ; Vaňková, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou rozvoje informatického a algoritmického myšlení v prostředí neformálního vzdělávání, konkrétně v podmínkách letní táborové činnosti, která je jednou z forem zájmového vzdělávání. Prostřednictvím pedagogického experimentu ověřuje, zda lze rozvíjet informatické myšlení účastníků tábora zařazením unplugged aktivit do programové náplně. V rámci teoretické části jsou charakterizovány koncepty informatického a algoritmického myšlení a její součástí je také představení unplugged metodiky. Praktická část vyhodnocuje pedagogický terénní experiment, pro jehož potřeby byly vytvořeny 3 soubory unplugged aktivit a 2 sady testovacích nástrojů. Experiment proběhl v rámci dvou letních pobytových táborů pro děti od 9 do 18 let, které byly pro potřeby testování rozděleny do dvou věkových kategorií. V rámci experimentu bylo zjištěno, že podmínky letní táborové činnosti umožňují zařazení unplugged aktivit, které představují metodu umožňující rozvoj informatického myšlení účastníků tábora. Ukázalo se však, že aktivity mají vliv pouze na účastníky, kteří při nich vykazují větší míru participace a zájmu o předložený problém, což jsou typicky starší děti. KLÍČOVÁ SLOVA unplugged aktivity, informatické myšlení, algoritmické myšlení, zájmové vzdělávání, letní táborová činnost, hra
Rozvoj algoritmického myšlení u žáků druhého stupně základní školy
Fiala, Jan ; Vaňková, Petra (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozvojem algoritmického myšlení u žáků druhého stupně základní školy jako jedné z jejich digitálních kompetencí. Zkoumá podstatu algoritmického myšlení v souvislosti s pojmem informatického myšlení a hledá způsoby, jak je v žácích rozvíjet. Teoretická část práce se opírá o Skinnerovu koncepci programovaného učení a za pomoci gamifikace navrhuje výzkum zaměřený na pozorování skupiny žáků, v průběhu jednoho školního roku, ve kterých je zmíněná kompetence rozvíjena. Nastolená problematika je řešena pomocí sestavení komplexního souboru učebních materiálů a výukových aktivit (jak v digitálním prostředí, tak tzv. "unplugged" aktivit) a částečným převedením výuky do virtuálního, algoritmizačního prostředí speciálně navržené aplikace Prográmko. Výsledkem práce je analýza možností začlenění gamifikace a programované výuky do praxe rozvoje algoritmického myšlení na druhém stupni základních škol. Výzkum také hodnotí použitelnost aplikace Prográmko a navrženého souboru materiálů, opatřenými metodickými pokyny, v této praxi.
Možnosti rozvoje algoritmického myšlení s využitím mobilních dotykových zařízení
Kozub, Martin ; Vaňková, Petra (vedoucí práce) ; Štípek, Jiří (oponent)
Práce se zabývá rozvojem algoritmického myšlení u žáků střední školy. V teoretické části se nejdříve orientuje na charakteristiky algoritmického myšlení a analyzuje jeho současný stav a vhodné způsoby postupu výuky. Dále se věnuje programovacím jazykům, metodám programování a soustředí se na možné prostředky (mezi něž patří robotické stavebnice, ale i osobní počítače či mobilní dotyková zařízení) právě pro rozvoj algoritmického myšlení. Od obecných charakteristik směřuje ke konkrétnímu vhodnému didaktickému prostředku - mobilnímu dotykovému zařízení - a možnostem programování s ním, resp. pro něj, což se stává i hlavním východiskem pro empirickou část práce. Ve zvoleném akčním výzkumu jsou nejdříve navrženy vhodné aktivity a postup pro rozvoj algoritmického myšlení. Tato koncepce byla následně ověřena v praxi na střední škole. Výsledky výzkumného šetření jsou shrnuty i v podobě doporučení pro další praxi.
Programovací nástroje pro algoritmizaci a programováni na ZŠ
Dümont, Jan ; Novák, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vaňková, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje minulý a současný stav vzdělávací oblasti algoritmizace a programování na základní škole na základě výzkumů prováděných na Katedře informačních technologií a technické výchovy Pedagogické fakulty UK v Praze. Přináší přehled různých výukových metod a programů, které napomáhají k rozvíjení dovedností žákům vzhledem k jejich věku a dosaženým dovednostem v této oblasti. V teoretické části práce jsou také vymezeny základní pojmy tématu algoritmizace a programování. Na ni navazuje praktická část využívající teoretických poznatků ve výuce informatiky i v jiných předmětech.
Rozvoj algoritmického myšlení žáků ZŠ ve výuce informaticky zaměřených předmětů s využitím SCRATCH
Svoboda, Milan ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Vaňková, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou algoritmizace a programování na základních školách. Zkoumá vliv výuky základů programování ve Scratch na rozvoj algoritmického myšlení žáků a jejich schopnost rozvíjet logické myšlení a řešit problémové úlohy. Teoretická část se zabývá vymezením souvisejících pojmů a vztahem programování ke klíčovým kompetencím definovaným RVP ZV. Praktická část vyhodnocuje zkušenosti s výukou žáků 5. a 6. třídy základní školy v rámci pedagogického experimentu, jehož cílem bylo zkoumat vliv výuky s využitím vizuálního programovacího jazyka Scratch na rozvoj algoritmického myšlení žáků.
Utváření představ a osvojování vybraných konceptů používaných při sestavování programů s testovacími podmínkami na 1. stupni ZŠ
Čuma, Radek ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Vaňková, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá představami žáků o smyslu a funkčním principu použití příkazů s testovacími podmínkami při sestavování algoritmů. Hlavním cílem diplomové práce je na základě teoretických východisek navrhnout metodické postupy pro výuku vybraných algoritmických konceptů na I. stupni základní školy, naplánovat a realizovat pedagogický experiment a v jeho průběhu ověřovat funkčnost navržených metodických postupů. Ověřování funkčnosti navržených metodických postupů probíhalo na základě analýzy dat, které byly nashromážděné průběžným zapisováním poznatků o chování, pokroku a průběhu řešení vybraných úloh, pořizováním videozáznamů zachycujících průběh řešení jednotlivých úloh v rámci navržených "unplugged" aktivit, pomocí nástroje pro monitorování pokroku žáků ve virtuálním programovacím prostředí Code.org, pořízením audionahrávek testování žáků pomocí řízeného rozhovoru a pomocí fotodokumentace tvorby vlastních bloků příkazů, ve kterých žáci přepisovali věty z mateřského jazyka do řeči srozumitelné pro stroje, do programovacího jazyka. Na základě syntézy získaných poznatků byly provedeny návrhy na úpravy navržených metodických postupů, aby se zjištěné obtíže, kterým žáci při výuce čelili, co nejvíce eliminovaly. KLÍČOVÁ SLOVA Testovací podmínky, algoritmizace, programování, informatické...
Bubble Blast 2
Vaňková, Petra ; Tůma, Jiří (vedoucí práce) ; Žemlička, Jan (oponent)
Název práce: Bubble Blast 2 Autor: Petra Vaňková Katedra: Katedra algebry Vedoucí bakalářské práce: Doc. RNDr. Jiří Tůma, DrSc., Katedra algebry Abstrakt: Tato práce se zabývá matematickou analýzou a řešitelností hry Bubble Blast 2. První část přibližuje pravidla hry a zavádí maticový zápis hrací plochy. Druhá část práce nejprve popisuje dynamiku dvojrozměrné verze a definuje důle- žité pojmy s ní související jako agent, čas nebo stav hry. Dále je vysvětleno, proč je obtížné se zabývat řešitelností dvourozměrné verze a je zavedena zjednodušená varianta hry na přímce. Hlavní částí je několik tvrzení o jednorozměrné verzi hry, která nakonec vedou k nutné a postačující podmínce řešitelnosti hry na přímce jedním kliknutím. Všechny výsledky práce jsou původní a ve velmi malé míře se odvoláváme na zdrojový kód hry. Klíčová slova: model hry, stavová matice, transformace stavu, agent

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   začátekpředchozí44 - 53dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
11 VAŇKOVÁ, Pavla
1 VAŇKOVÁ, Pavlína
11 Vaňková, Pavla
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.